Hop til indhold

Pindespisning!!


Sille12
 Share

Recommended Posts

Hej,

 

Min berner er begyndt at spise pinde som han finder i haven-han tygger dem pænt og de kommer pænt ud i den anden ende.

 

Så jeg tænkte at han måske trænger til fiber(?), så nu giver jeg ham gulerødder hver dag og nogle gange lidt havregryn i hans opblødte tørkost.

 

Synes måske det hjælper en smule på hans pindespisning, men han gør det stadigt.

 

Hvorfor mon han gør det og har i andre gode(fiber)råd ;-)??

 

V.H. Sille

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej,

 

Tak for svar:-)

 

Det har vel stået på en måneds tid. Han bider grene af buskene og tygger på dem og spiser.

 

Problemet med "spiselige" ting i haven er at hundene kommer op og slås om dem og så har vi jo et andet problem ;-) .

 

Men vil prøve at se om det hjælper at give dem lidt flere kødben i ugens løb og lidt flere legesager i haven.

 

V.H. Sille

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

Pinde spisning kan skyldes mange ting - dårlig vane, tygge trang - men også at de forsøger at få fibre ligesom det kan skyldes at maven gør knuder.

 

De to yngste af mine har været massive pinde gnaskere - typisk i de perioder hvor de havde ondt i maven.

Link til indlæg
Del på andre sites

Sille12 nu siger du bare til hvis jeg ødelægger din tråd. Men jeg er også lidt nysg.

For Aya skal tygge på samtlige grene hun kan komme i nærheden af, det har hun gjort siden jeg fik hende. Det er små grene, og hun tygger dem i stykker og sluger dem.

Jeg har en gang måtte hive en gren ud af ganen på hende, så jeg prøver at lærer hende ikke at tygge grenene.

Nu har vi ikke have så når hun tygger grene er det i hundeskoven. Hvordan har i bedst muligt lært jeres hund ikke at tygge grene, var det bare et slip og så en godbid i stedet for, for det er hvad jeg prøver men der er gange hvor grenen bare er for fantastisk til at slippe :S

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

Jeg er så heldig at have en meget lydig beagle i Darwin - Når han tager en pind i munden er det NEJ - så spytter han den ud med det samme. Han har altid været kanon dygtig til NEJ ordet - så det har været ret nemt med ham. Oscar derimod var et bæst i den retning - men med en masse træning lærte han at bytte pinden med en godbid. I dag gnaver Oscar ikke pinde mere - men kan godt rende med en i munden og lege sin "jagtleg"

Som hvalp cirka 6 måneder måtte Oscar til dyrlæge fordi en lille kvist havde kilet sig på tværs i ganen og ind mellem hans tænder. Dyrlægen fik den klippet over og han havde et mindre sår i ganen efter den.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja Aya forstår også normalt et nej... undtagen når det gælder pinde :engel: men jeg må vel bare blive ved med at stå fast og så troligt have de godbidder med når vi er i pindebelagt territorium. Men nu ved jeg self. heller ikke om jeg er dybt uretfærdig for vi leger jo med pinde og hun elsker at have en stor pind i munden. Dem tygger hun næsten heller ikke på. Men forvirrer det hende at jeg siger nej ved nogle og leger med nogle andre? burde jeg helt lade være med at lege med pinde indtil hun har helt styr på ikke at tygge i dem.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack
Ja Aya forstår også normalt et nej... undtagen når det gælder pinde :engel: men jeg må vel bare blive ved med at stå fast og så troligt have de godbidder med når vi er i pindebelagt territorium. Men nu ved jeg self. heller ikke om jeg er dybt uretfærdig for vi leger jo med pinde og hun elsker at have en stor pind i munden. Dem tygger hun næsten heller ikke på. Men forvirrer det hende at jeg siger nej ved nogle og leger med nogle andre? burde jeg helt lade være med at lege med pinde indtil hun har helt styr på ikke at tygge i dem.

 

Jeg syntes du som udgangspunkt skal lade være at lege pind med hende - i hver fald til hun har fattet at pinde er no go at spise. Tror også hun vil blive forvirret når du vælger at lege med hende med pinden for så bagefter at sige nej

Vi har aldrig leget med pinde - men brugt legetøj til vores hunde - pinde gnaskeriet er noget de selv er gået i gang med og også leget med når de leger de her jagtlege med hinanden

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg syntes du som udgangspunkt skal lade være at lege pind med hende - i hver fald til hun har fattet at pinde er no go at spise. Tror også hun vil blive forvirret når du vælger at lege med hende med pinden for så bagefter at sige nej

Vi har aldrig leget med pinde - men brugt legetøj til vores hunde - pinde gnaskeriet er noget de selv er gået i gang med og også leget med når de leger de her jagtlege med hinanden

Det vil jeg gøre så

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...