Hop til indhold

Hundehalsbånd med vand i?


Gæst Julix
 Share

Recommended Posts

En af mine hunde, en Westi gør hver gang den kommer ud i haven.... D.v.s den fare ud til hækken og starter et orkester op.

Vi er der ude med det samme for at få den til at stoppe, men den skal lige markere sig.

Nu har jeg set at der findes et halsbånd med vand i, så når hunden gør, så pustes der små vandstråler op mod hunden.

 

Er der nogle der har en erfaring med sådanne et halsbånd.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kender et par stykker der har forsøgt sig med det, men de er ikke ubetinget positivt stemte.

Har du overvejet at sætte lang line i hunden så den er til at få fat i det sekund den kommer med første pip?

Hvis den når at stå og kæfte op i et minut inden I får den stoppet er den jo lykkedes med sit foretagende.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har også en hund, der er "vaks ved havelågen". Måden, jeg fik dæmpet hende på, var ved konsekvent at hente hende ind, så snart hun begyndte at gø. Der er ikke blevet helt lydløst i haven, men vi har fundet en kompromisløsning, hvor hun løber ud, gør 2 - 3 gange, og så er der stille indtil der kommer nogen forbi el. lign. Det er ikke den slags gøen, vi gerne vil slippe af med, men den slags hvor de går totalt i selvsving ved hegnet, og gør bare for at gø.

 

Fjernbetjente og automatiske "trænings"-redskaber er der generelt en meget negativ stemning overfor her på forum. De bliver, med en vis ret, betragtet som en taber-løsning for folk, der ikke selv gider at gøre en indsats for at opdrage deres hund. Hvem ved, måske får du nogle pb'er fra folk, der bruger den slags, men det er sjældent vi ser nogen indrømme det offentligt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har også et par hanner, der løber til hegnet og gør nogle gange, så vender de hovedet, for at se om jeg henter dem, så er en viften med hånden nok til at få dem ind, men det har også krævet træning og konsekvens i laaang tid, nu er det bare "møfferi", altså ingen konstant og hysterisk gøen mere, det er blevet til at leve med.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ejer et vandhalsbånd, har brugt det, og har før skrevet om det herinde. Vandhalsbåndet kan ikke lære en hund at holde op med at gø - det kan kun træning, træning og atter træning. Derudover kan halsbåndet virke meget kraftigt på hunden, og man kan komme til at ødelægge rigtig meget med det, hvis man ikke er 100% sikker på i hvilke situationer det kan være hensigtsmæssigt at bruge det. Dér hvor halsbåndet kan bruges er for at bryde et vel indarbejdet mønster, hvor hunden kan være svær at afbryde - og så skal det følges op med træning. Jeg har kendskab til én person, der har fået et godt resultat med vand og efterfølgende træning, en rigtig dygtig hundetræner - men flere der har ødelagt sine hunde med halsbåndet... Så jeg kan absolut ikke anbefale halsbåndet. Træning er det eneste der hjælper!

Link til indlæg
Del på andre sites

Mine hunde gør stort set ikke mere, de er blevet hentet hver gang med et rolig "så var det vist godt tak" det er så blevet til kommandoen som betyder stop med at gø og skynd dig hen til døren så vanker der godbidder ;) dvs når der kommer nogen og hundene starter siger jeg bare så var det vist godt tak:) så har vi ro;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Min gamle nabo forsøgte sig med både det og et elektrisk halsbånd. Jeg fik lov til at mærke det elektriske, det gav ikke stød, bare en summen. Hunden var ikke vildt begejstret men det stoppede nu heller dens gøen. Ligeså snart den vænnede sig til halsbåndet ignorede den både vand og summen... Så det bliver også et nej herfra. Min hund kan heller ikke tie stille, men jeg lader hende gø en enkelt gang eller to og siger så "tak, det var fint". Og så bare "nej" eller "slut" hvis der kommer mere.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tusind tak for jeres svar. Det lyder til at jeg blot skal fortsætte med tålmodigt at hente ham ind når han gør.

 

Velkommen til :-)

 

Du har fået en anden og bedre løsning synes jeg, nemlig at reagere straks han gør, dvs. enten være ude sammen med ham eller sætte den lange line på.

En terrier vil jo gerne det den vil rigtig meget og en vedholdende hund som westien kan det tage meget, meget lang tid at vænne fra at gø bare ved at hente ham ind. Timingen skal være perfekt og det er den ikke hvis han når at være i gang med at gø nogle sekunder før du reagerer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...