Hop til indhold

Kan en hund dø af at blive behandlet mod lopper?.


Ascha
 Share

Recommended Posts

Jeg tester mine for MDR1 - noget man også bør gøre hvis man har andre hyrde eller kvægracer. Ved schæferen er ret udsat.

Ingen af mine kan tåle Bayvantic - de får en allergisk reaktion (som ikke har noget med MDr1 at gøre). Carla er værst. Hun kan ikke være nogen steder, løber rundt, kan ikke finde ro osv. Skrækkeligt!

så jegg behandler med Effipro (samme virkemidler som Frontline). Min venindes hund var ved at dø af TBE for et par år siden, så jeg tør ikke at undlade behandling.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 88
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Jeg hiver hovedet af den/hiver den i to dele. Det har altid virket.

 

Så er man jo også sikker på, at loppen er død.:-D

 

Tidligere har jeg altid brugt metoden med, at mase loppen mellem tommelfingerneglen og et fast underlag, men nu har jeg 2 gange oplevet, at fange en loppe på Bianca, og så er loppen hoppet fra mig når jeg lige skulle have vendt den rigtigt.

Så nu bliver de druknet i sulfovand.:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack
Ja hvis du kalder mig en dør, så kan jeg love dig for at påpege din dårlige stil! Jeg har på intet tidspunkt gjor ti dårlig stil i denne debat, blot påpeget min holdning, hvilket er en del af at debatere. Jeg har ikke kaldt dig noget som helst, tværtimod har jeg gjort det klart at jeg ikke snakkede om dig.

 

Tsk tsk - påpeg du bare alt det du vil - der er sagtens plads til os begge herinde uden vi behøver at træde hinanden over tæerne. Jeg har ALTID forsøgt at debattere på en fornuftig måde - men du bliver ved og ved med at kræve beviser. Jeg hverken KAN eller VIL give dig eller andre beviser - derfor mit svar om at snakke til en dør! - jeg har sagt det handler om Frontline - og jo jeg kender en hel del til sagen her - men det vil jeg ikke ytre mig om herinde og da slet ikke nu.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tsk tsk - påpeg du bare alt det du vil - der er sagtens plads til os begge herinde uden vi behøver at træde hinanden over tæerne. Jeg har ALTID forsøgt at debattere på en fornuftig måde - men du bliver ved og ved med at kræve beviser. Jeg hverken KAN eller VIL give dig eller andre beviser - derfor mit svar om at snakke til en dør! - jeg har sagt det handler om Frontline - og jo jeg kender en hel del til sagen her - men det vil jeg ikke ytre mig om herinde og da slet ikke nu.

 

Jeg kræver intet af dig, jeg påpeger skam bare at jeg ikke tror på rygter, eller ting jeg får at vide fra en som kender en,d er kender en, som lige kender en, der lige har oplevet.

 

Lad dog være at tag alt så personligt. Jeg har flere gange skrevet at jeg ikke mener at DU kan fremlægge nogle beviser, så snak dog om at være en dør til at forstå!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

For det første er det IKKE rygter - det har skam fundet sted. En familie har mistet deres beagle på grund af Frontline!! Om du tror på det er jeg personlig ligeglad med - men så kan man jo ikke skrive noget herinde eller give råd om noget hvis en eller flere ikke tror på en - så er det spildt på forhånd.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvilke undersøgelser mener du, der burde være lavet?
Jeg er jo ikke dyrlæge, men jeg vil ikke tro de behandler en hund for forgiftning uden at have prøver der peger i den retning. Du skriver bare at din hund kom i behandling, men ikke med hvad eller hvorfor,.. så er det jo ikke underligt at vi andre ikke kan følge med.

 

Det største problem, for mig, har nok været, at div. fagpersoner ikke helt har troet på, at det

var loppemidlerne han blev syg af.

Ja det vil jeg gerne tro, måske også derfor at jeg har lidt svært ved det.
Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er jo ikke dyrlæge, men jeg vil ikke tro de behandler en hund for forgiftning uden at have prøver der peger i den retning. Du skriver bare at din hund kom i behandling, men ikke med hvad eller hvorfor,.. så er det jo ikke underligt at vi andre ikke kan følge med.

 

Ja det vil jeg gerne tro, måske også derfor at jeg har lidt svært ved det.

 

Du skriver, at du ikke er dyrlæge, hvad glæde vil du så have af, at få oplyst navnene på de ting han blev behandlet med?

 

Hvad angår både dyr og mennesker er det ikke usædvanligt, at man igangsætter en behandling udelukkende ud fra symptomerne, hvis symptomerne er tydelige nok.

Link til indlæg
Del på andre sites

Du skriver, at du ikke er dyrlæge, hvad glæde vil du så have af, at få oplyst navnene på de ting han blev behandlet med?
Jeg synes du taler udenom. Jeg undrer mig over at en dyrlæge ikke gør et eller andet, når vedkommende ser en hund i årevis med de samme tilbagevendende symptomer på forgiftning og spørger ind til undersøgelser der kan vise en eller anden rød tråd (det kan man jo godt have fornemmelse af, selvom man ikke er dyrlæge).

 

Hvad angår både dyr og mennesker er det ikke usædvanligt, at man igangsætter en behandling udelukkende ud fra symptomerne, hvis symptomerne er tydelige nok.
Ja men da ikke igen og igen, uden at bekymre sig om hvad der er årsag til det. Det er dét jeg synes virker underligt at din dyrlæge ikke har gjort mere for at finde ud af, og grunden til at jeg tænker at der kunne være 100 andre ting der har været årsag til din hunds lange sygdomsforløb og også død desværre. Ikke for at skyde dig noget i skoene men for at alle kan lære noget af det, hvis der altså er noget at lære.
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst amaliebaad

Min mors rottweiler fik et kæmpe sår i nakken efter hun havde brugt Bayvantic. Sådan virkelig stort, det fyldte næsten hele nakken og bredte sig ned af ryggen. Hunden, Joy, blev rigtig syg af det. Men jeg har alle dage brugt det på mine hunde med gode resultater... Jeg synes det virker meget bedre end fx frontline .. Men om en hund ligefrem kan dø af det, ved jeg ikke :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg fatter ikke den der higen efter beviser! Hvis der er en mistanke om at nogle hunde bliver alvorlig syge eller ligefrem dør af loppemidler så er det da alvorlig nok for mig, ærlig talt hvad kan man forvente? Det er gift man sprøjter direkte på et levende væsen:(

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg fatter ikke den der higen efter beviser! Hvis der er en mistanke om at nogle hunde bliver alvorlig syge eller ligefrem dør af loppemidler så er det da alvorlig nok for mig, ærlig talt hvad kan man forvente? Det er gift man sprøjter direkte på et levende væsen:(

Ja, jeg har det lidt på samme måde. Bare det at have hørt om hunde, der bliver forgiftet af loppemidler, er nok til at jeg overvejer at lade være. Det er måske lidt hysterisk, men hvad hvis det bliver min hund næste gang?

 

Og så kan jeg ikke se hvad folk skulle få ud af at lyve om sådan noget, så hvis folk kommer herind og fortæller, at deres hund er blevet forgiftet af noget i et loppemiddel, så tror jeg på dem.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg fatter ikke den der higen efter beviser! Hvis der er en mistanke om at nogle hunde bliver alvorlig syge eller ligefrem dør af loppemidler så er det da alvorlig nok for mig, ærlig talt hvad kan man forvente? Det er gift man sprøjter direkte på et levende væsen:(

 

Hvis det er mig du tænker på, har du tydeligt ikke læst mine beskeder!

 

Jeg har skrevet flere steder at JEG ikke bruger de produkter, og at mine hunde faktisk aldrig bliver behandlet med disse produkter, netop fordi i mine øjne er det gift, og det "leger man ikke med".

 

Og nej, heller ikke selvom det kommer fra en person der har oprettet en bruger herinde synes jeg at det er okay at svine produkter til (Sige at de slår dyr ihjel) uden beviser. Det betyder ikke at jeg ignorere det de siger og ikke tager forbehold (For mig er det gammel viden at hunde der f.eks. allerede har problemer selvklart kan dø af at blive behandlet med visse produkter, man kan jo også dø af f.eks. at få penicilin, og det betyder jo ikke at produktet er noget man skal gå og være bange for og bare boycutte af den grund).

 

Det betyder skam bare at jeg går ind for at man ikke maler fanden på væggen og begynde at lave en kæmpe gruppe af folk der støtter noget så drastisk som at sige "Det her middel slår hunde ihjel", før end at der foreligger et konkret bevis på at det ER det som sker. Det er selvfølgelig helt okay at advarer, og jeg synes bestemt ikke at nogen ikke har taget advarslen alvorligt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg fatter ikke den der higen efter beviser! Hvis der er en mistanke om at nogle hunde bliver alvorlig syge eller ligefrem dør af loppemidler så er det da alvorlig nok for mig, ærlig talt hvad kan man forvente? Det er gift man sprøjter direkte på et levende væsen:(

 

Jeg vil virkelig gerne have beviser! For efter at min veninde nær mistede sin til TBE og jeg kender flere andre,der har alvorlige og varige mén af anaplasmose, så mener jeg selv pt. at det er "det værd" at putte gift på mine hunde!

Lopperne er jo hvad det er, det er mere flåterne der er min bekymring.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes da også det handler om systemet der har godkendt midlerne og dyrlægerne som anbefaler og sælger dem. Vi lever jo trods alt ikke i en bananrepublik og hvis der er risiko for at ens hund kan dø af en loppekur, der kan købes på apoteket uden recept, så skal det da undersøges. Og at HF sommetider har en tendens til at overdrive med tingene,.. det er jo ikke noget nyt, derfor er der måske nogle der vælger at lukke ørerne for historier der ikke kan bakkes op af andet end ord som f.eks.: mener, tror, synes.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...