Hop til indhold

Hundehår all over..


Charlotte1970
 Share

Recommended Posts

Luca fælder, - har aldrig set noget lign, fra dem ene dag til den anden. Hun plejer aldrig at fælde særligt meget, men hold nu k.... det er vildt. Samtidigt har hun fået skæld, det hele er nærmest sket de sidste 3 dage. Håber det er fordi hun er ved at gå i løb, da det efterhånden er 14 mdr siden sidst.

 

Jeg kan ærger mig over jeg stoppede med olie for 3 uger siden, i håb om hun tabte sig. Det gør hun så ikke, ud over sin pels.

 

Har I nogle hemmelige tricks? En bestemt børste, shampoo, ja what ever til at minimere fældehelvede?:confused:

Link til indlæg
Del på andre sites

Da vi overtog tea for snart to år siden, fik vi lidt af en special shampoo med som hjalp mod skæl og kløe i forbindelse med fældning. Desværre fik jeg ikke navnet - andet end at den var købt hos dyrlægen mod skæl og kløe. Men det virker, både mod skæl, men også til at løsne pelsen, så fældningen overstås hurtigere. Tea får et bad en gang om ugen når hun fælder slemt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Troede ikke sådan en bearded fældede?

Mine fælder også helt åndsvagt lige for tiden, har ikke andre råd end at børsteudenfor så ofte som muligt.

 

Jeg har heller ikke set det her før hos Luca. Vi er obs på hende da hun ikke har været i løb meget længe. Tænker det måske er fordi den endelig er undervejs. (Dyrlægen er med indover)

 

Schæferstriglen er GENIAL!!! Jeg holder pelsen op, og børster den nedad. Giver det mening??? så ryger alt underulden i løbet af en uges tid - med 1-2 børstninger pr. dag. Og skæl kommer når de fælder, og forsvinder igen når fældningen er overstået:-)

 

Schæferstriglen, må jeg lige se hvad er for en, man skal nødigt gå ned på udstyr :blink:

 

Da vi overtog tea for snart to år siden, fik vi lidt af en special shampoo med som hjalp mod skæl og kløe i forbindelse med fældning. Desværre fik jeg ikke navnet - andet end at den var købt hos dyrlægen mod skæl og kløe. Men det virker, både mod skæl, men også til at løsne pelsen, så fældningen overstås hurtigere. Tea får et bad en gang om ugen når hun fælder slemt.

 

Skal til dyrlægen på onsdag, kan høre om de kender til den.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst DorteDK

Mine to labber fælder rigtig meget lige nu. Hår i sorte og brune farver "kører" hen af køkken gulvet. Det er helt vildt !! Jeg har en furminator børste den tager meget. Men også en god støvsuger en dyson animal :-) men lige nu er der hår overalt selv i køleskab og fryser :-) mon det ikke er forårs pelsen der er på vej ?

Link til indlæg
Del på andre sites

Sådan en her. Den koster omkring 70 kr:-)

Jeps sådan har jeg også, og synes den er meget effektiv, men.... Når tea rigtig fælder får hun lidt kløe og følsom hud, og protesterer tydeligt mod den børste som jo netop kan gøre en hurtig ende på ubehaget:stupid:

 

så vi bruger denne her til hverdag istedet, og nøjes med schæferstriglen et par gange om ugen: http://image.porcani.dk/media/catalog/product/cache/1/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/pelspleje/dogman_dobbeltkarte1.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Fandt faktisk en schæferstrigle i gemmerne, var ikke klar over at den hed det:stupid: Som sagt må man ikke gå ned på udstyr med en langhåret hund:cool:.

 

Karten bruger vi altid, men det der som om den ikke tager dybt nok lige nu. Luca får endnu en omgang i dag, og håber da der er pels tilbage når det her er slut. :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...