Hop til indhold

Du ved du ejer en grand danois når...


Gæst Pia Nielsen
 Share

Recommended Posts

Gæst Pia Nielsen

Du ved du ejer en grand danois når:

 

…lyden af rindende vand får dig til at springe op og råbe “UUUD”

 

…det er nødvendigt med mindst et håndklæde hvis din hund kommer til at tisse indendørs

 

…du giver din hund kommandoen “sit” og den bakker indtil den finder en stol

 

…det kræver 3 personer at få din hund vejet

 

…det pludseligt er nødvendigt med en stue med plads til både en 3 personers, en 2 personers OG endnu en 3 personers sofa

 

…din hund ikke hopper men derimod GÅR op i bagagerummet

 

…du går tur med din hund og alle kender dens navn selvom du ikke aner hvem de er

 

…din hund kan gemme en tennisbold (og en del andre ting) helt og aldeles inde i munden og samtidig give dig det der uskyldige blik der siger, “Hvad? Jeg spiser ikke noget!”

 

…du altid har et målebånd med dig, når du kigger på ny bil

 

…din hund står og kigger på fugle ud gennem vinduet...med alle 4 ben på gulvet

 

…du har mindst én savleklud liggende i hvert rum i huset

 

…du stadig må udholde en infernalsk snorken i soveværelset efter at du er blevet skilt fra din mand

 

…du kaster en bold til din hund og straks føler dig uansvarlig, da den næsten hamrer hovedskallen mod toppen af dørkarmen

 

…du har din hund med ude at køre og hele tiden må lave tilfældige højresving når den hviler sit hoved på din arm

 

…du har opgivet vandskåle og er bare begyndt at bruge badekarret som drikketrug

 

…dine to hunde beslutter sig for at lege inde i huset og ender med at få hevet loftsventilatoren ned…for anden gang

 

…du må rykke dig lidt når du børster tænder, fordi din hund vil have en tår vand

 

…du viser nogen et billede af din hund og dine børn sammen, og den første der bliver kommenteret er hunden

 

…du skal støvsuge din bil og det meste pels sidder på loftet

 

…du undgår din hund på vej ud af døren, så den ikke ødelægger din make-up

 

…du har lært at smile (lidt stift) når du bliver spurgt “har du en sadel til den der?”

 

…de månedlige udgifter til hunden overstiger afbetalingen på dit hus

 

...du har været nødt til at træne din hund til ikke at slikke tallerkener…der står i køkkenvasken

 

…de kager du stillede på toppen af køleskabet er væk når du kommer hjem og din hund har glasur om snuden

 

…din hund kan se hvad du har i gryden og forsøger at hjælpe dig med at tilberede det

 

…pizzabudet beder dig om at møde ham ude i indkørslen

 

…din hund står på dit skød og læner ind over dig for at stikke sit hoved ind i drive-through vinduet på Mac Donald’s

 

…du får et kæmpe TV og stadig ikke kan se noget som helst når hunden står foran skærmen

 

:blink: find selv på flere…

Link til indlæg
Del på andre sites

:mrgreen: hehe hvor er de søde....

 

ET sæt bekendte havde en GD og JRT - den lille var en uvorn basse, som fik den store til at hente ting på køkkenbordet til den...

 

En dag hvor konen kommer ud i køkkenet kan hun ikek helt finde ud af hvad der er galt, men der mangler altså et eller andet... hundene står og ser uskyldige ud, men da hun ser nærmere efter synes hun at GD'en ser sådan liiiiidt underlig ud i hovedet...

 

Da hun beder ham slippe, ser hun at han en SKÅL med småkager gemt inde i gabet :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 3 months later...

...når du bærer hundemaden ind i huset og dine børn jublende tror at det er julemanden der kommer med gaver.

 

...når du er vant til at gaffatape alle glas og lysestager fast til bordene just in case din hund skulle blive glad og logre.

 

...når vandværket opretter en separat konto til din hund.

 

...når du vil have din hund med i bussen og buschaufføren insisterer på at du skal betale en voksenbillet for at få den med.

 

...når du tager din Harlekin med på tur og folk spørger hvor dens horn sidder.

 

...når din hund glad kommer løbende med en hel fodbold i munden efterfulgt af en masse fornærmede børn.

 

...når du vågner op panisk op om natten fordi du ikke kan trække vejret, og indser at det er fordi din hund har besluttet sig for at den ligger bedre ovenpå dig end på madrassen.

 

...når du kæphøjt køber det største kødben du kan finde i butikkerne...men at det stadig kun holder en times tid.

Link til indlæg
Del på andre sites

... når vokslysbranchen ringer til dig med tilbud hver gang din hund skal have renset ører.

 

... når dine naboer undrer sig over hvorfor staten afprøver sirenerne så ofte, indtil de indser at lyden stammer fra dit hus hver gang du kommer hjem fra arbejde.

 

... når du går med sikkerhedssko indendørs af frygt for at din hund træder dig over tæerne.

Link til indlæg
Del på andre sites

... når alle i dit område kender dig som "hende/ham med hunden"

 

... når du efterhånden er vant til at starte en samtale med "ja, det er rent faktisk en hund" for at komme folk i forkøbet.

 

... når du automatisk stiller dig op ad et træ for at mindske risikoen for at blive væltet når din hund vil lege.

 

... når du finder dine højeste plateausko frem og din hund stadig er et hoved højere end dig, når den vil kysse dig på panden.

 

... når din hund skal bukke sig ned for at snuppe en bøf fra spisebordet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Forkelle og ligheder mellem Grand Danois og baby

 

Ligheder:

 

Begge savler fordi de ikke kan lade være.

 

Begge giver dig masser af (sommetider uønsket) opmærksomhed fra fremmede.

 

Begge er sødest når de sover.

 

Begge vil gerne smage på alting.

 

Begge vil gerne sidde på skødet.

 

Begge kræver din fulde opmærksomhed døgnet rundt.

 

 

Forskelle:

 

Postbudet er ikke bange for din baby.

 

Når din baby vil lege, vælter hun dig ikke om på jorden og tramper på dig.

 

Du kan give din baby mad uden at få blå mærker.

 

Du behøver ikke fjerne din babys efterladenskaber fra plænen med en skovl.

 

Når du har haft din baby på skødet i 10 minutter, kan du stadig mærke dine lår.

 

Din baby trækker dig ikke på maven gennem en hæk hvis hun ser en anden baby.

Link til indlæg
Del på andre sites

Umulia>>

 

Looool, hvor er det dog sandt :blink:

 

Jeg har i øvrigt fået følgende kommentar idag, da Hektor kom til at logre lidt for tæt på en ældre dame han gerne ville i kontakt med:

 

"Aaaaavvv, det er som et blive pisket med en mørbrad!"

 

Hahhaha - den havde jeg ikke hørt før ;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Umulia>>

 

Looool, hvor er det dog sandt :blink:

 

Jeg har i øvrigt fået følgende kommentar idag, da Hektor kom til at logre lidt for tæt på en ældre dame han gerne ville i kontakt med:

 

"Aaaaavvv, det er som et blive pisket med en mørbrad!"

 

Hahhaha - den havde jeg ikke hørt før ;)

 

Nu har jeg aldrig prøvet at blive pisket med en mørbrad, men forleden dag fik jeg en ordentlig r*vfuld af Vinnies hale, da hun kom springende forbi. Det sang i ballen i flere minutter :megaked:

 

Ørerne kan i øvrigt også godt give nogle gode pisk :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu har jeg aldrig prøvet at blive pisket med en mørbrad, men forleden dag fik jeg en ordentlig r*vfuld af Vinnies hale, da hun kom springende forbi. Det sang i ballen i flere minutter :megaked:

 

Ørerne kan i øvrigt også godt give nogle gode pisk :mrgreen:

 

 

 

Hahaha.

 

 

Min 4 årrige nevø brokkede sig her i weekenden...........

 

 

Moster, Aslan slår..........nicolai står stille og ser meget betænksom ud).... når han logre med sin hale altså! :mrgreen:

 

 

Store hunde er vidunderlige :mrgreen:

 

 

 

 

Og til den med ørene, har du nogen sinde prøvet at få enden af et hundeøre ind i dit øje fordi hunden lige ryster på hovedet? Skal hilse og sige at det gør pænt ondt.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 month later...
Gæst Pia Nielsen

...du er i gang med en dobbelt kagedej og alt indholdet i en skål med 750 gram sukker og ½ kg smør forsvinder på mystisk vis i løbet af det halve minut du vender ryggen til (grrr).

 

...hunden ender i sofaen HVER nat uanset hvor store barrikader man stiller op...og i øvrigt ikke virker den mindste smule brødbetynget når man opdager det, men bare bliver liggende med stængerne lige i vejret indtil man SKUBBER den udover kanten :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Pia>> Hahahaha - kender ALT til hvordan smør på mystisk vis kan forsvinde!

 

Nogen gange når det endda ikke at forsvinde helt, men så er der til gengæld "tunge-slidmærker" ned over hele pakken...ad ad ad.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 year later...
Gæst Camilla Sjelhøj

åhhhh suk tør da ikke vise min mand denne tråd fnis så får jeg da aldrig min drøm om GD til at gå i opfyldelse :-D så ingen mand skal se denne tråd fnis hehe men hvor er det bare en sjov tråd :lun::hjerte::klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Nanett

Du ved du ejer en grand danois når:

 

... du har fået mindst eet blåt øje fordi din hund har besluttet sig for at vække dig med at være dyyyygtiiiig og give pote... i dit ansigt mens du ligger i sengen.

 

... du har opgivet alt håb om at bruge de almindelige små sorte hundelortsposer der ofte er hængt op på offentlige steder, men istedet vælger at købe skraldeposer til formålet.

 

... du har mestret det klassiske to-håndsgreb med førnævnte skraldeposer for at få det hele med.

 

... du har vænnet dig til at tage hele rullen af poser med når I skal ud på tur. Alle grande-ejere ved at skidning foregår i strategisk valgte etaper og helst i bløde sandbunker foran folks indkørsler hvor der er behageligt fodfæste.

 

... din hund sniger sig ind på dig og giver dig et ømt og forsigtigt lille hundekys med det resultat at du må bruge en hel køkkenrulle fra brystkasse til pande for at tørre savl af dig.

 

... dine barndoms-tøjdyr har det med at ende op i tusind vatstykker på gulvet, uanset hvor højt oppe under loftet du har valgt at placere dem.

 

... du bliver nødt til at snige dig rundt på bagveje og skumle stier for at undgå mennesker fordi du har en sur og asocial dag hvor du absolut ikke gider ligegyldig smalltalk med fremmede mennesker. Man KAN IKKE være usynlig og passe sig selv med en grand danois.

 

... din hund får mindst 10kg godbidder fra fremmede i hundeskovene, fordi den jo "bliver nødt til at få lidt ekstra når godbidderne er så små. Ellers kan den slet ikke smage dem!"

 

... du overvejer om du er clairvoyant? Du VED bare instinktivt hvad folk vil tale med dig om når du møder dem på gaden: "Spiser den ikke et helt rugbrød om dagen?", "Det er jo en hel hest", "Har du en sadel?", "Sådan een havde min nabo også engang ...(hvorefter du skal høre HELE historien, for DET vil du jo HELT sikkert synes er VILDT spændende... eller nowet)" osv.

 

... du bliver mistroisk når din hund holder munden lukket i mere end 1 min ad gangen og du bliver nødt til at gå hen og løfte mundflapperne for lige at sikre dig at den ikke har gemt din nyindkøbte mørbrad derinde.

 

... din dyrlæge ALDRIG har hundeudstyr der passer, uanset hvor mange XXXXL'er der stor på pakken.

 

... Du bliver nødt til at advare børn om at din hund har tendens til at "skubbe" før de klapper den, efter at have set de første 20 unger blive booty-slammet flere meter bagud når din hund vil nusses på rumpetten.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...