Hop til indhold

Hvor tit skal en hund tisse?


Rosa565
 Share

Recommended Posts

Jeg skal passe min far og stedmors hund her om nogle dage, og jeg kom til at tænke på, hvor tit jeg egentlig skal gå ud med hende, og hvor tit hun skal ud og tisse? Vi bor nemlig i lejlighed, og hun er vant til at have fri adgang til en have.

 

Hun er en Bichon Havanais på 8-9 måneder. Jeg tænker, at jeg går med hende om morgenen ved 8-tiden, og en lang tur efter frokost ved 12-13 tiden, og en lang tur om aftenen lige inden det bliver mørkt.

 

Hun skal vel ud og tisse af nogle gange ind imellem.. om eftermiddagen ved 15-16 tiden i hvertfald..

Men når hun er vant til at være ude i en have hele tiden, så skal hun måske ud oftere og tisse? :)

Og hun er jo ikke så gammel, måske kan hun ikke holde sig så længe, eller hvordan?

Link til indlæg
Del på andre sites

Med den alder ville jeg køre den sikre - ud mindst hver 3. time, og også hver gang hun har spist eller sovet. Tisseturene kan sagtens bare være et par minutter hen til en plet græs. Når hun er vant til en have, vil hun nok kun tisse og skide på græs:-)

 

Husk en tissetur inden sengetid også, men spørg dine forældre om hvornår hun plejer at gå i seng (tisse sidste gang), og hvornår hun står op igen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Yepp, selvfølgelig også lige inden sengetid, det havde jeg lige glemt at skrive :)

Hun er vant til at være alene hjemme om dagen, hvor hun jo ikke kommer ud.. og vi plejer at være ude med hende ved 22-23 tiden, når vi er dernede i weekenderne :)

 

Men hellere være på den sikre side, og hun elsker jo at være ude :) Så hver 3. time, det lyder da meget godt :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, det går rigtig godt :)

 

Hun havde ét uheld, det første hun gjorde, da hun kom herhjem, var at sætte sig og skide på gulvet.. men der har intet været siden :) Jeg har været ude med hende cirka hver 3. time, og det har hun været meget glad for - vi har begge været meget trætte, og jeg har haft meget ondt i mine fødder :lol: Ingen af os er vant til at gå så meget :)

 

Man får et helt andet syn på ens by, når man pludselig har en hund med. Hun er vant til at bo i en lille bitte by, så hun var meget forvirret over lastbiler og myldretid den første dag.

 

Hun plejer at være meget legesyg og ville hilse på alle hunde, men der er en have ved en villavej, som jeg var forbi med hende to gange, og min kæreste en gang med hende, hvor der bor en kæmpe hund, som går fuldstændig amok - den gør og knurrer og er halvvejs over hegnet, når vi går forbi. Hun bliver så bange hver gang, og det er som om, hun er blevet lidt bange for at hilse på andre hunde nu? Måske er det bare mig, men jeg har aldrig hørt hende knurre ad en anden hund, og det har hun gjort et par gange nu efter episoderne med den hund..

 

Men ellers er hun glad, og hun synes, mine kaniner er de underligste væsener hun har mødt :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville helt undgå den vej og så skynde mig at finde et par hunde på turen som er helt rolige og flinke, ikke noget vildt postyr og fuld fart frem.

Bare nogen hun lige kan hilse på og som ikke gør, knurrer eller tromler.. Så hun lige kan få vendt den episode, så ikke det går hen og udvikler sig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja det har jeg også tænkt mig, det var virkelig uheldigt, at min kæreste samme dag gik præcis den vej, han vidste ikke, at den boede der.. og jeg troede den var længere nede af vejen og jeg ville dreje ned ad en sti, men så var haven lige der..

 

Heldigvis har jeg også mødt nogle rigtig søde hundeejere med god tålmodighed, så vi har taget det stille og roligt og hun har fået lov til at hilse på hundene i sit eget tempo :)

Det hjalp så ikke, at der farede en kæmpe sankt bernard hund hen til os i dag, fordi ejeren havde glemt, at havelågen var åben :o) Den gjorde ikke noget, men Pukka blev godt nok bange..

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja det har jeg også tænkt mig, det var virkelig uheldigt, at min kæreste samme dag gik præcis den vej, han vidste ikke, at den boede der.. og jeg troede den var længere nede af vejen og jeg ville dreje ned ad en sti, men så var haven lige der..

 

Heldigvis har jeg også mødt nogle rigtig søde hundeejere med god tålmodighed, så vi har taget det stille og roligt og hun har fået lov til at hilse på hundene i sit eget tempo :)

Det hjalp så ikke, at der farede en kæmpe sankt bernard hund hen til os i dag, fordi ejeren havde glemt, at havelågen var åben :o) Den gjorde ikke noget, men Pukka blev godt nok bange..

 

 

Det er desværre det man pludselig opdager når man har hund - hvor lidt mange andre har styr på deres :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...