Hop til indhold

HD/AD/OCD fotografering i jylland - Hvor?


Gæst Miss_menelli
 Share

Recommended Posts

Gæst Miss_menelli

Yoda er jo fyldt et år og inden for det næste halve års tid skal han igennem hele møllen med røntgen.

 

Men hvor?

 

Til hvalpetræffet snakkede vi lidt om hvor vigtigt det var at vælge en dyrlæge der havde stor erfaring med at tage billederne, for at sikre man får det korrekte resultat.

Havde egentlig troet DKK bare sendte billederne retur med en bemærkning om, at de ikke er gode nok til bedømmelse, hvis de ikke var helt korrekte.

Det var i hvertfald det min dyrlæge fortalte.

 

Men efter de fortællinger jeg har fået, så er det måske ikke helt korrekt og billederne skal være ret dårlige for at de bliver sendt retur.

 

Og vil naturligvis have den korrekte bedømmelse, og den får man vel nemmest med gode billeder, hvor hunden ligger helt korrekt.

 

Så hvor kan i anbefale at jeg (eller det er jo Yoda - Jeg betaler bare) får tage billederne?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli
Hvis de ikke er gode nok til bedømmelse bliver de sendt retur. (bare lige for at rydde den misforståelse af vejen)

 

Det er nok mig der formulere mig forkert - Der var en konkret sag, hvor en hunds hofter var bedømt til C, hvor opdrætter og ejer mener det ikke helt hang sammen.

Da de fik taget nye billeder, så blev det B(?) - Eller i hvertfald en bedre bedømmelse, hvor DKK så eftersigende skulle have sagt, at de første billeder var elendige.

 

Alt dette er fra mund til mund og Siri må lige rette mig, hvis hun hørte noget andet end jeg referere.

 

Men i hvorom alting er, så føler jeg mig mest tryg ved en dyrlæge der er kendt for at tage gode billeder første gang, så jeg ikke skal ind og have taget billeder af flere omgange.

Og er helt ærligt fuldstændig bank på området, så man kan bilde mig alt muligt ind :lol:

Så sætter min lid til HF på det her område.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi havde en god oplevelse hos Jens Beyer i Ribe.

Han tog sig tid til at få tage billederne helt rigtigt. Der er digitalt udstyr, så han tog, gik ind og kiggede, og hvis de ikke helt var som han ville have, så tog han igen.

 

Jeg var med hele vejen, og han tog sig tid til at gennemgå billederne med mig bagefter.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er nok mig der formulere mig forkert - Der var en konkret sag, hvor en hunds hofter var bedømt til C, hvor opdrætter og ejer mener det ikke helt hang sammen.

Da de fik taget nye billeder, så blev det B(?) - Eller i hvertfald en bedre bedømmelse, hvor DKK så eftersigende skulle have sagt, at de første billeder var elendige.

 

Alt dette er fra mund til mund og Siri må lige rette mig, hvis hun hørte noget andet end jeg referere.

 

Men i hvorom alting er, så føler jeg mig mest tryg ved en dyrlæge der er kendt for at tage gode billeder første gang, så jeg ikke skal ind og have taget billeder af flere omgange.

Og er helt ærligt fuldstændig bank på området, så man kan bilde mig alt muligt ind :lol:

Så sætter min lid til HF på det her område.

 

Jeg har også fået taget billeder om hos ny dyrlæge og fået bedre resultat. Jeg så det første billede hvor hunden blev bedømt som C. Nu har jeg selv set ret mange HD billeder tidligere, så jeg var uenig i den bedømmelse og fik dem taget om og fik bedre resultat. Men billederne første gang var som sådan gode nok. Det var bare mig der var uenig i bedømmelsen. Det er i øvrigt ikke DKK der bedømmer længere, det er KVL.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi havde en god oplevelse hos Jens Beyer i Ribe.

Han tog sig tid til at få tage billederne helt rigtigt. Der er digitalt udstyr, så han tog, gik ind og kiggede, og hvis de ikke helt var som han ville have, så tog han igen.

 

Jeg var med hele vejen, og han tog sig tid til at gennemgå billederne med mig bagefter.

 

Resultatet var forresten A og 0 :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli
Vi havde en god oplevelse hos Jens Beyer i Ribe.

Han tog sig tid til at få tage billederne helt rigtigt. Der er digitalt udstyr, så han tog, gik ind og kiggede, og hvis de ikke helt var som han ville have, så tog han igen.

 

Jeg var med hele vejen, og han tog sig tid til at gennemgå billederne med mig bagefter.

 

Takker!!

Ham vil jeg kigge nærmere på!

 

 

Jeg har også fået taget billeder om hos ny dyrlæge og fået bedre resultat. Jeg så det første billede hvor hunden blev bedømt som C. Nu har jeg selv set ret mange HD billeder tidligere, så jeg var uenig i den bedømmelse og fik dem taget om og fik bedre resultat. Men billederne første gang var som sådan gode nok. Det var bare mig der var uenig i bedømmelsen. Det er i øvrigt ikke DKK der bedømmer længere, det er KVL.

 

Ahh - Se, jeg bliver klogere og klogere.

Tak!

 

Resultatet var forresten A og 0 :mrgreen:

 

Ja, det var sgu' ikke tosset.

Men han kan nok ikke skaffe mig bedre resultater end min hund egentlig har hofter og albuer til - Men forhåbentlig den korrekte bedømmelse, hvad det så end er, men det må tiden jo vise :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Lund ved Horsens skulle være rigtig dygtig og meget perfektionistisk. Jeg ved en del gerne kører langt for at få røntgenbillederne taget der.

 

Enzo blev fotograferet af Peter Weis Virklund Dyreklinik (v/ Silkeborg). Han er også dygtig.

 

Spændende :D Krydser alt hvad krydses kan.

Link til indlæg
Del på andre sites

Lund ved Horsens skulle være rigtig dygtig og meget perfektionistisk. Jeg ved en del gerne kører langt for at få røntgenbillederne taget der.

 

Enzo blev fotograferet af Peter Weis Virklund Dyreklinik (v/ Silkeborg). Han er også dygtig.

 

Spændende :D Krydser alt hvad krydses kan.

 

Ja dyrlægen i Lund er meget perfektionisk - han bliver ved, til han er tilfreds med billederne, og mener, at de ikke kan blive bedre. Martha er fotograferet derude, og han er meget brugt af mastiff-ejere. Han er så også vores almindelige dyrlæge.

Prisen var meget rimelig synes jeg, og resultatet yderst tilfredsstillende (A/0/OCD fri).

 

Jeg var også med hele vejen, og gav en hjælpende hånd - ret interessant.

Link til indlæg
Del på andre sites

Kan du huske hvad du gav Hestkjær? Jeg overvejer at få Enzo omfotograferet nemlig (DKK dyrlægen var ikke enig med andre eksperter, der vurderede billederne noget bedre, og han (DKK dyrlægen) mente så også, at Enzo ikke var helt færdigudvokset, da billederne var taget, så status kunne blive bedre, sagde han da jeg talte med ham i telefonen). Jeg overvejer Lund til en eventuel omfotografering netop fordi han har et rigtig godt ry på dette område (og man får en cd med hjem inkl i prisen).

Link til indlæg
Del på andre sites

Kan du huske hvad du gav Hestkjær? Jeg overvejer at få Enzo omfotograferet nemlig (DKK dyrlægen var ikke enig med andre eksperter, der vurderede billederne noget bedre, og han (DKK dyrlægen) mente så også, at Enzo ikke var helt færdigudvokset, da billederne var taget, så status kunne blive bedre, sagde han da jeg talte med ham i telefonen). Jeg overvejer Lund til en eventuel omfotografering netop fordi han har et rigtig godt ry på dette område.

 

Jeg mener, at vi gav 2500kr for fotograferingen for alle tre ting. Og vi var der sørme længe, og han klippede lige hendes negle også, når nu hun alligevel slappede af. Tror han brugte 1,5-2 timer på os - incl tiden til afslapningen virkede og opvågningen igen.

 

Han har sådan en smart pude til de store hunde, som han lægger dem op i, så de ligger mere stabilt, fremfor at lade dem ligge løst på bordet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Da Hailey blev HD/AD fotograferet, var det på Hjørring Dyrehospital, og dyrlægens bedømmelse var nøjagtig den samme som jeg senere fik fra DKK - B/C og 0. I samme omgang fik jeg tjekket min lab/schæfer som han bedømte til A/A og 0

 

Han er meget erfaren og yderst kompetent, og er han i tvivl om at han kan udføre en opgave, så er han ikke bleg for at sende folk et andet sted hen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...