Hop til indhold

Albueproblemer på Golden Retriever


Gæst MartinP
 Share

Recommended Posts

Gæst MartinP

Hej,

 

Vores 9 mdr gamle Golden Retriever begyndte i går at halte på højre ben. Til dyrlægen med ham hvor han var i 1½ time - der fik han noget beroligende og 2 stk røntgen billeder. Det viser sig at han har noget knogle misvækst på højre albue som skal fjernes ved en operation i næste uge. Prisen for røntgen besøget + smertestillede medicin var 4500,-

 

I næste uge skal han så opereres og det kommer til at tage 1 time og koste ca. 6000,- hvorefter han skal have noget medicin med hjem, så alt i alt en regning på ca. 12000,-

 

Det er vores første hund og vi har desværre ikke hunde sygeforsikring så vi betaler ved kasse 1, men mit spørgsmål er - er prisen som den skal være?? :???:

 

Mvh.

Martin

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej,

 

Vores 9 mdr gamle Golden Retriever begyndte i går at halte på højre ben. Til dyrlægen med ham hvor han var i 1½ time - der fik han noget beroligende og 2 stk røntgen billeder. Det viser sig at han har noget knogle misvækst på højre albue som skal fjernes ved en operation i næste uge. Prisen for røntgen besøget + smertestillede medicin var 4500,-

 

I næste uge skal han så opereres og det kommer til at tage 1 time og koste ca. 6000,- hvorefter han skal have noget medicin med hjem, så alt i alt en regning på ca. 12000,-

 

Det er vores første hund og vi har desværre ikke hunde sygeforsikring så vi betaler ved kasse 1, men mit spørgsmål er - er prisen som den skal være?? :???:

 

Mvh.

Martin

 

Det er rigtig kedeligt at stå i den situation :cry: og mange nye hundeejere bliver overraskede over hvor dyrt det egenlig er, bare at træde ind igennem døren hos dyrlægen.

 

Det er lang tid siden jeg har fået en hund opereret men måske synes jeg er det er lidt dyrt med den første regning på 4500, men jeg skal ikke kunne sige det. 6000 for en operation af den slags kan godt passe.

 

Hvis du er hurtig kan du jo undersøge priserne. Når det drejer sig om den slags problemer ville jeg ringe til Claus Sloth på Skovshoved dyreklinik. Han er en af DK`s bedste.

 

www.skovshoved-dyreklinik.dk

 

Held og lykke med det. :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst c-schneiders

Hold da op en omgang og lad os da håbe at alt går i orden.

 

Mht til prisen, så er det svært at sige om det er for dyrt. Men nogle af de ting man med sikkerhed kan undersøge er prisen på Røngten og på Konsultation.

Vores dyrelæger tager 1260 kr. for Røngten og 556 kr for Konsultation.

En konsultation er så vidt jeg lige kan huske 2 minutter, men om de bare ganger op skal jeg ikke kunne sige med sikkerhed. Men lad os antage at de gør det.

Så regner vi lige lidt på det.

1 ½ time = 4,5 x 556 kr. = 2502 + 1260 (røngten) = 3762 kr.

 

Oven i det kommer medicinen og den pris kender jeg ikke, men 738 kr er ikke urealistisk.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst c-schneiders

Ja de kan blive nogle rigtig dyre fornøjelser vores kære dyr, men det må man jo tage med.

Men jeg syntes at du skulle prøve at kigge på muligeheden for en sygeforsikring til jeres hund. Prøv at kig på http://www.dyrekassen.dk/?DK

 

Men de formentlig nok tage et forbehold i dækningen, i forbindelse med den opration i skal igennem nu.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej,

 

Sagen er nu den at jeg fik lavet en henvisning fra vores dyrlæge til Landbohøjskolen så de kan give et pris overslag på operation m.m.. De har kigget på journalen som vores dyrlæge har lavet, men vil alligevel lave deres egen forundersøgelse med røntgen osv. af vores hund samt operere ham for 6000,- for det hele.

 

Det er ½ pris i forhold til vores nuværende dyrlæge så det er jeg MEGET overrasket over og skal have mig en snak med dyrlægen inden han MÅSKE skal operere vores hund på Mandag - jeg synes ikke det kan være rigtigt at de tager dobbelt pris.

 

Jeg fik udspecificeret vores 4500,- regning lidt i telefonen og det drejer sig i store træk om :

 

- Røntgen 9 billeder 2000,-

- Konsultation 800,-

- Medicin 500,-

- X antal miljøgebyr

(Så er vi kun oppe på ca 3500,- så jeg ved ikke hvad resten af beløbet indebærer)

 

Hvad synes i?

 

Jeg kan også sige at vores hund ikke har haltet på nogen måde siden Onsdag, så enten virker det smertestillende så godt at han kan gå ordentligt, eller også er problemet slet ikke så slemt? Giv gerne jeres input til det også?

 

Mvh. Martin

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst c-schneiders

Hvis ikke din dyrelæge kan fortælle dig helt nøjagtigt hvad de 4500 er dækning for, så lad vær med at betale. Du skal vide helt nøjagtig hvad de tager penge for.

 

Landbrughøjskolen, er det ikke der de uddanner dyrelæger ? Måske kan du få det til halv pris fordi det er folk under uddannelse der udfører arbjdet. Men jeg skal ikke kune sige med sikkerhed om det er derfor.

 

Mht at ha ikkehalter mere. Det kan sagten være nedicinen. Kenzo har også haltet før og fik også smertestillende for det. Og så længe han fik pillerne, haltet han ikke.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jo jeg har skam fået regningen udspecificeret. Ja det er rigtigt at de uddanner dyrlæger på landbohøjskolen, men jeg har fået at vide at det er uddannede læger der opererer. Men det kan da selvfølgelig forklare prisforskellen at det er en offentlig uddannelses institution.

 

Nu er han opereret og går med forbinding den næste uges tid, hvorefter det skal gå stille og roligt de næste par måneder ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej,

 

Sagen er nu den at jeg fik lavet en henvisning fra vores dyrlæge til Landbohøjskolen så de kan give et pris overslag på operation m.m.. De har kigget på journalen som vores dyrlæge har lavet, men vil alligevel lave deres egen forundersøgelse med røntgen osv. af vores hund samt operere ham for 6000,- for det hele.

 

Det er ½ pris i forhold til vores nuværende dyrlæge så det er jeg MEGET overrasket over og skal have mig en snak med dyrlægen inden han MÅSKE skal operere vores hund på Mandag - jeg synes ikke det kan være rigtigt at de tager dobbelt pris.

 

Jeg fik udspecificeret vores 4500,- regning lidt i telefonen og det drejer sig i store træk om :

 

- Røntgen 9 billeder 2000,-

- Konsultation 800,-

- Medicin 500,-

- X antal miljøgebyr

(Så er vi kun oppe på ca 3500,- så jeg ved ikke hvad resten af beløbet indebærer)

 

Hvad synes i?

 

Jeg kan også sige at vores hund ikke har haltet på nogen måde siden Onsdag, så enten virker det smertestillende så godt at han kan gå ordentligt, eller også er problemet slet ikke så slemt? Giv gerne jeres input til det også?

 

Mvh. Martin

 

Der skal også tilføjes moms. Det er også mange røngtenbilleder der er taget.

Konsultationsgebyret er en fast pris - betragt den som en forundersøgelse.

 

Operation på landbohøjskolen er ofte billigere idet det som tidligere nævnt er dyrlæger under uddannelse der laver arbejdet - der er selvfølgelig gamle erfarne rotter med også.

 

God bedring :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

...Når min dyrlæge skriver regning, så skriver hun de forskellige ting og hvad de koster... og så lægger hun moms til --bagefter...

 

Tror du ikke det er det, der er sket på din regning?

 

---Det er DYRT!!! at have hund. Selve anskaffelsen er det mindste af det.

 

Du skal nok lige høre din dyrlæge om årsagen til den der "knoglemisvækst". Hvis det er albueleds-artrose (AA) så ville en forsikring alligevel ikke have dækket. For det er et arveligt problem.

 

Hvis det er AA, så skal opdrætter have besked, så de kan tage højde for det i deres avl fremover.

Og hvis det er en DKK-kennel så kan du få op til halvdelen af pengene tilbage for hvalpen.

 

---Hvis du ikke har tillid til din dyrlæge, så skal du da skifte.

Dyrlægen som Ascha anbefaler, Claus Sloth på Skovshoved dyreklinik, -kender jeg. Og jeg ville selv vælge ham hvis jeg boede i nærheden... Og jeg er endda glad for den dyrlæge jeg har. Men Claus er bare både superdygtig og meget sympatisk.

 

---Hvis det skal være billigt, så skal du nok holde dig til Landbohøjskolen. De har jo brug for patienter i uddannelsen af dyrlæger. Man betaler stadig de reelle udgifter. Men det er billigere end en dyrlæge i en praksis kan gøre det.

 

TRÆLS!! med sådan noget....... :ae:

Er det andet forben helt i orden?? Eller risikerer du at DET skal opereres i næste omgang?

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...