Hop til indhold

Så er hvalpen bestilt!


AnneMangetal
 Share

Recommended Posts

Jeg kunne ikke dy mig for at lave en hvalpetråd:-)

 

Manden og jeg har længe snakket om hund nr. 2, og valget faldt på en Corgi. Vi tog på udstilling, og mødte den dejligste tæve, Bjørk, fra Kennel Godthaablund. Bjørk er smuk, dejlig, sød, mild og helt igennem fantastisk! Hun er efter kennelens egen tæve, Sally, som har fået 3 kuld. Bjørk er selvsagt fra B-kuldet.

 

Bjørk skal planmæssigt have hvalpe i foråret 2014, og vi er skrevet op til en tæve:banan::banan::banan: Faren kender vi ikke endnu, men jeg har stor tiltro til at opdrætter finder den helt rigtige hanhund.

 

Jeg har fået den sødeste mail fra opdrætter Pia, og er helt oppe i skyerne! Pia skriver at hun er meget tryg ved at sælge en hvalp til os, og at vi altid er velkomne hos dem. Vi skal forhåbentlig mødes her i Århus d. 8.6. når der er hundenes dag i Tivoli Friheden, og jeg glæder mig rigtig meget til at hilse på Bjørk igen - og selvfølgelig både hendes hunde- og menneskemor.

 

Her ses Bjørk med sine små søskende (C-kuldet) Sjov i sneen. | Godthaablund

 

Alt i mig siger at vi har truffet det rigtige valg, og jeg glæder mig ualmindelig meget til om et år, når vores lille Dorit kommer til verden:lun:

 

Og ja, så kommer der Corgi-hvalpe-spam!!!!

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 58
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Spændende! Men laaang ventetid - puha det bliver hårdt at vente på hende :-D

 

Hvirfor har I valgt corgi?

 

Vi har altid elsket corgiens "goofy" udseende, og jeg ville egentlig have haft en Corgi da den gamle Malde blev aflivet. Men manden insisterede på en stor hund, så det blev Bella:lun:

 

Corgien har en perfekt størrelse, og så er det bare en helt igennem skøn race! Jeg ved at den har ry for at være skarp, men Bjørk er det mildeste væsen, utrolig kærlig og afslappet, og er samtidig en fantastisk arbejdshund hjemme på gården hvor hun bor.

 

Dorit skal gå til hvalpetræning og unghundetræning i DcH, og så tager vi stilling til hvad der så skal ske i hendes liv. Corgiklubben tilbyder jævnligt hyrde-dage, og det vil vi helt sikkert benytte os af.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor spændende. Jeg håber ventetiden ikke kommer til at føles alt for lang

 

Ventetiden bliver ALT for lang, men der er ingen tvivl, det er Bjørk der skal være mor til vores hvalp! Vi har egentlig begge lyst til at fare ud og få den første og bedste hvalp hjem, men det fornuftige er at gøre som planlagt - vente på at verdens mest perfekte corgi laver babyer:lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Spændende Anne! Men puha, 1 års ventetid - det er dælme længe! Sikke meget du kan nå at gå shop-amok mens du venter! :mrsgreen: Glæder mig meget til at følge med i jeres nye hvalp, Corgier er så lækre hunde. Jeg er helt vilde med dem - det er manden til gengæld ikke! Pffft.... :fornaermet: Så må jeg nyde en masse billeder af jeres helt sikkert skønne Dorit, og møde hende en dag :banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Helt ærligt 1 år er da ikke så længe, jeg har været skrevet op til en hvalp i 2 år nu:)

Derfor er 1 års ventetid da stadig lang tid at vente på noget man virkelig gerne vil have :-) det er ventetid værd uden tvivl, det har jeg slet ikke nævnt noget om - men det ér da lang tid at vente, når man bare er vildt spændt og helst ville have hvalpen hjem i morgen jo. Det synes jeg i hvert fald, men ikke alle er ens jo.

Link til indlæg
Del på andre sites

Anne, altså, de der impulskøb!! :mrgreen:

 

Bliver spændende - Bjørk er virkelig smuk.

 

Ha ja, jeg føler mig helt voksen og fornuftig:engel: Jeg har aldrig, aldrig, ALDRIG gjort noget så velovervejet som dette! Selv huse handler vi på kortere tid end tiden der er gået fra vi mødte Bjørk og til vi er blevet skrevet op:mrgreen:

 

Men det er så fedt, vi er de første på listen, så der SKAL blive en pige til os:lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har altid elsket corgiens "goofy" udseende, og jeg ville egentlig have haft en Corgi da den gamle Malde blev aflivet. Men manden insisterede på en stor hund, så det blev Bella:lun:

 

Corgien har en perfekt størrelse, og så er det bare en helt igennem skøn race! Jeg ved at den har ry for at være skarp, men Bjørk er det mildeste væsen, utrolig kærlig og afslappet, og er samtidig en fantastisk arbejdshund hjemme på gården hvor hun bor.

 

Dorit skal gå til hvalpetræning og unghundetræning i DcH, og så tager vi stilling til hvad der så skal ske i hendes liv. Corgiklubben tilbyder jævnligt hyrde-dage, og det vil vi helt sikkert benytte os af.

 

Det lyder skønt! :-D Sikke en luksustilværelse hende Doris får!

Venter selv på hvalp i slutningen af året og jeg synes det er svært nok at vente så lang tid! Tager hatten af for jeres tålmodighed :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Helt ærligt 1 år er da ikke så længe, jeg har været skrevet op til en hvalp i 2 år nu:)

 

Det kommer sgu an på hvor tålmodig den der venter er:blink:

Jeg er altså ikke verdens mest tålmodige menneske og hver mandag når jeg kommer på arbejde krydser jeg af i nedtællingskalenderen til løbetid :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli

Ih, hvor spændende Anne :klap:

 

Men du kan næsten ikke være bekendt at lade os utålmodige sjæle skulle gå og vente på corgi-baby sammen med dig :fyfy:

Hvor bliver det spændende og hvor ser Bjørk dejlig ud!

Link til indlæg
Del på andre sites

Ih, hvor spændende Anne :klap:

 

Men du kan næsten ikke være bekendt at lade os utålmodige sjæle skulle gå og vente på corgi-baby sammen med dig :fyfy:

Hvor bliver det spændende og hvor ser Bjørk dejlig ud!

 

:fornaermet:Ja jeg synes godt nok også at det er frækt at vi nu også skal gå og vente! Du kunne for vores skyld godt have holdt det hemmeligt i 10 måneders tid endnu :fornaermet:

 

Ihhh Corgier er bare de sjoveste små væsner, jeg glæder mig SÅ meget til at følge Dorit :lun: Tror ikke vi har haft en hvalpe Corgi herinde imens jeg har været her?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har heller ikke oplevet en Corgi hvalp herinde. Vi er jo mange som kommer over fra Jubiis hundeforum oprindeligt, og derover var der een som fik en Corgi hvalp hjem - som vi fulgte fra start. Den fineste lille tricolor hvalp. Kæft hun var sød! :lun: Men ja, HF mangler uden tvivl sin egen Corgi hvalp! Godt vi får Dorit så :banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli
Jeg ville også have holdt det hemmeligt, men er ved at gå i stykker af spænding og glæde:-D

 

Jeg er heller ikke stødt på corgihvalpe herinde i min tid, så det er da også på tide at få sådan en lille charmetrold på HF:-)

 

Hihi - Det kan jeg nu godt forstå.

Ærlig talt var jeg nok også blevet lidt muggen hvis du havde holde det skjult for mig det næste 10 mdr. når det kommer til stykket :engel:

Nu kan jeg jo være hvalpeskruk på dine vegne :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hihi - Det kan jeg nu godt forstå.

Ærlig talt var jeg nok også blevet lidt muggen hvis du havde holde det skjult for mig det næste 10 mdr. når det kommer til stykket :engel:

Nu kan jeg jo være hvalpeskruk på dine vegne :klap:

 

Ja jeg sad også lige at tænkte at uanset had kunne hun kun have gjort det forkert :lol: Vi er super unfair herinde :lol: Hun må ikke fortælle det, for vi er for utålmodige... Tilgengæld ville vi blive sure hvis hun ikek fortalte det for hvordan kunne hun dog holde det hemmeligt for os :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...