Hop til indhold

Ændret adfærd efter klipning


Gæst Stinne
 Share

Recommended Posts

Jeg kunne aldrig finde på at overlade mine hunde til folk jeg ikke kender, glemmer aldrig min først oplevelse, da jeg drog til hundefrisør for første neglklipning, min Cocker hoppede lidt bekymret rundt, og hun stangede den en oven i låget med neglsaksen, når jeg kender folk og har set dem arbejde et par gange er det fint, men stole på vildt fremmede med mine hunde gør jeg ikke. Jeg har uden problemer fået trimmet mine hunde 2 steder, hvor jeg måtte være til stede og til sidst var det sådan at jeg bare luftede de andre, mens en blev trimmet. Men kan nu godt tilstå at jeg ikke pylre om mine hunde, så de er ikke mere ynkelige om jeg er der eller ej, og selvf. er de trænet til det.

 

Spilpo, det vil jeg give dig ret i. Jeg vil heller ikke efterlade mine hos en frisør. Derfor ordner jeg dem selv.

Jeg tænker, hvor mange ville efterlade deres børn alene i en tandlægestol med fremmede mennesker??

Link til indlæg
Del på andre sites

Spilpo, det vil jeg give dig ret i. Jeg vil heller ikke efterlade mine hos en frisør. Derfor ordner jeg dem selv.

Jeg tænker, hvor mange ville efterlade deres børn alene i en tandlægestol med fremmede mennesker??

 

Hvor mange efterlader deres børn dagligt hos en pædagog i en vuggestue/børnehave osv....

Link til indlæg
Del på andre sites

Det har ikke noget at gøre med at finde det ubehageligt, det har noget at gøre med den position en hund bliver sat i. Når din dyrlæge laver et sundhedscheck spænder han den så fast så den står oprejst og ikke kan bevæge sig? Det gør min ikke. Mine hunde får lov at gå lidt rundt, bliver sat på bordet hvor de bliver siddende/stående undersøgt i hundens tempo, alt imens dyrlæge og jeg snakke rom hvad hun undersøger, og jeg får f.eks. lov at holde og berolige mine hund imens de bliver stukket osv. Jeg har kun prøvet massør en gang, og der var min hund helt afslappet, så det er udelukkende baseret på hvordan det foregår.

 

 

 

 

 

Det er de færreste, ja jeg vil sige stort set den første dyrlæge jeg har hørt om der automatisk tilbyder at ejeren skal være tilskuer under operationer. Alle steder jeg har været, har jeg oplevet atd et er muligt, men de anbefaler det ikke. Røngten, bedøvelse osv. er det i mine øjne naturligt at man er/vil med, men det er det ikke til selve operationen.

 

 

 

Nu er jeg måske super fræk, men jeg ville ALDRIG benytte mig af en adfærdsbehandler der ville arbejde på den måde. Jo det ville da være perfekt sådan, men langt de fleste tilfælde der handler det jo ikke om hunden, men om ejeren. At tage hunden væk fra ejeren og tro man kan få et fuldt overblik over situationen/problemet er i mine øjne utopi. F.eks. når jeg lufter Dexter trækker han aldrig, når min kæreste lufter ham trækker han konstant. Hvordan vil du fjerne den hund og lærer den ikke at trække? Det kan du jo ikke, du bliver nød til at lærer ejeren hvordan de skal omgåes hunden.

 

Det har i mine øjne intet at gøre med at ejeren skal have lov at se hvad der foregår, men at ejeren skal VIDE hvad der foregår, for ofte er ejeren jo en stor del af problemet.

 

 

 

Jamen det ville jeg også. Jeg siger skam bare at jeg ville ikke finde det suspekt at de ikke automatisk invitere enhver ejer ind til at se med :lol: Jeg ville aldrig basere mit indtryk af salonen på at de anbefalede mig at smutte ned i byen imens. Jovist ville jeg ikke benytte stedet, men personligt ville jeg aldrig overlade min hund til nogen jeg ikke vidste hvordan ville behandle den.

 

Jeg tror simpelthen vi kører i to spor, jeg fatter simpelthen ikke hvad du mener så?

 

Du synes at alle andre hunde end dine egne bare skal overlades i fremmedes hænder eller hvad?

 

Og med hensyn til adfærdsbehandler, så ville jeg jo netop HELLER ikke benytte mig at nogen der gjorde sådan, det er jo ligesom det jeg skriver. At ejer skal være med. men med nogle problemer ville det faktisk være nemmere, klart man skal se hvordan hund og ejer fungerer sammen, men nogle problemer kunne det være fint at have ro til, måske netop pga ejer indflydelse:)

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg forstår altså ikke helt sammenligningen mellem en hundefrisør og en adfærdsterapeut ? det er da netop nødvendigt at terapeuten ser hund og ejer sammenfor at kunne løse problemerne - men hos frisøen er det jo et rent praktisk gøremål , nemlig ordne pels på hunden - ja det kan jeg godt forstå at frisøren / trimmeren vil gøre uden ejeren - man kan jo besøge forretningen når man bestiller tid og se hvordan andre hunde bliver behandlet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...