Hop til indhold

Ændret adfærd efter klipning


Gæst Stinne
 Share

Recommended Posts

Gæst Stinne

Hej

 

Vi har netop fået klippet vores 8 måneder gamle Lhasa Apso for første gang hos en hundefrisør.

 

Vi måtte ikke se selve klipningen men blev sendt afsted på "bytur" i 90 minutter hvorefter vi kunne hente hunden igen og selve klipningen er også fin. Meget kort og meget anderledes hund:blink:

 

Vi undrer os over, at vi ikke må se selve klipningen. Er det normalt? Det blev vi lidt udtrygge ved. Især fordi vores hund i det første døgn efter var mere stille, virkede nervøs når vi gik ture og ikke var helt sig selv.

 

Her 2 dage efter går det bedre, og hunden begynder at ligne sig selv mere og mere.

 

Har I nogle erfaringer med hundens adfærd efter klipning?

 

Mvh.

Stinne

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg fik pænt at vide at jeg kunne hente cookie 4 timer efter når hun blev afleveret hos trimme-damen (inden vi købte en trimmer selv). Jeg tror de gør det for at ejeren ikke skal stå og mor-pernitten over behandlingen, for nogle steder sætter de hunden fast i et halsbånd der sidder lidt højt efter min mening, for at hunden ikke skal flytte sig når de står med spidse sakse og hundene ikke skal bide. Og så måske også for at hindre hunden i at være pivet og ville over til sin ejer.

Cookie var fornærmet på mig når hun var blevet trimmet, men det er nu også når hun bliver trimmet hjemme, når hun får klippet kløer, har været hos dyrlægen etc.

Jeg købte selv en trimmer fordi pengene hurtigt var tjent ind, og så brød jeg mig ikke om at hun stod bundet fast i et hjørne når hun var færdig og ventede på mig. Jeg tror ikke trimmedamen var ond, men cookie er ret følsom og det var bare ikke optimalt at hun skulle sidde sådan og vente. Dog ville jeg ønske jeg havde fået et par tips om potepelsklip... Det er virkelig en udfordring!

 

Men! Hvis i er utrygge ved klipperen og tror der måske er foregået noget som jeres hund ikke har været glad for, så tro på den følelse og find en anden klipper! Ud over fornærmetheden har jeg kun oplevet at cookie bliver 5 år yngre og lader til at føle sig 5 kg lettere efter en trimning, uanset hvor surt hun synes det er at stå på vaskemaskinen i halvanden time med en summende trimmer der fjerner alt hendes elskede pjuskepels.

Link til indlæg
Del på andre sites

Og så vil jeg lige indskyde at jeg slet ikke forstod at det skulle tage 4 timer at trimme sådan en lille hund. Jeg kan gøre det på halvanden og tør slet ikke tænke på om min lille mus har skulle sidde fastbundet i et hjørne resten af tiden.. 90 minutter er rimeligt synes jeg. Men igen, hvis i er utrygge så spørg klipperen om hvorfor, eller vælg et andet sted..

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har et par veninder der klipper hunde, de vil ikke have ejeren i nærheden og jeg ved med 100% sikkerhed at de IKKE er grimme ved hundene. Men hunde er bare anderledes når deres ejer er der. en af mine veninder kom her for at trimme (eller hvad det hedder, når man plukker hårene ud) af min svigermors terrier, og hun gik op i et af værelserne oppe ovenpå, hvor hun kunne arbejde uforstyrret. Hvor lang tid det tager, kommer jo meget an på race, hvor meget der skal gøres, og hvor dårlige/gode ejerne er til at holde hundens pels imellem frisørbesøgene.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg trimmer en sjælden gang i mellem andres hunde (primært mit eget opdræt). Jeg foretrækker helt klart at ejeren smutter, det giver et mere roligt trimmeforløb. Og jeg kunne godt nok ikke drømme om at være grim ved hundene.

 

hvis hunden er klippet med maskine, så har det nok ikke taget 4 timer (med mindre den har været vildt filtret), så har den nok bare brugt det meste af tiden på at vente, så det så ud som om trimmeren brugte mere end det kvarter hun/han tog 800 kr for.... ;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Nogle af de langpelsede hunde reagerer lidt spøjst det første døgns til efter at have mistet meget pels, fordi det hele pludselig føles så anderledes på dem. Tænker sådan at det er lidt som at 'tage vanter af efter at have haft dem på i laaang tid'. Så det behøver ikke være fordi det har været en træls oplevelse ved hundefrisøren.

 

Boris reagerede også det første døgns tid, når han var nyklippet i løveklip. Han blev bl.a. sur på vinden når den ramte ham på bagparten. Men nu hvor jeg holder ham i en form for hvalpeklip, er der ikke noget.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det kommer vist i høj grad an påhvilken race man har - 4 timers trim for en airedale er temmelig kort tid , her kan man godt regne med en hel dag - men det foregår også med hånden og ikke med maskine, for på en ruhåret hund er det ikke godt med maskintrim og slet ikke hvis det er en udstillingshund så tager det endnu mere tid.

Er jeres hvalp vant til at stå på et bord og blive rørt ved ? børstet , få klippet klør osv.?

ellers kan det godt være en lidt barsk oplevelse for den at komme til en hundefrisør.

Redigeret af anne-lise hansen
mangel
Link til indlæg
Del på andre sites

Det kommer vist i høj grad an påhvilken race man har - 4 timers trim for en airedale er temmelig kort tid , her kan man godt regne med en hel dag - men det foregår også med hånden og ikke med maskine, for på en ruhåret hund er det ikke godt med maskintrim og slet ikke hvis det er en udstillingshund så tager det endnu mere tid.

Er jeres hvalp vant til at stå på et bord og blive rørt ved ? børstet , få klippet klør osv.?

ellers kan det godt være en lidt barsk oplevelse for den at komme til en hundefrisør.

 

jojo, en rigtig trim tager 4 timer, det bruger jeg også på at showtrimme mine. Men en der bliver maskinklippet... det tager ikke så lang tid.

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså jeg synes bestemt at man altid skal tjekke op hvad det er for nogle typer, der findes jo garanteret også nogle som er mere strenge end andre.

 

Men der er intet suspekt ved at I ikke må være til stede, det er helt normalt at bede ejeren gå.

 

Derudover tror jeg at selvom alt foregår helt efter bogen, så kan det godt være en voldsom oplevelse for nogen hunde, hvis de ikke er vant til det. Mine ville være rædselsslagende efterfølgende...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror at mange med trimme/klippe racer undlader at lære hvalpen fra lille at blive håndteret på et bord.Uanset hvad , skal vovsen på bord hver uge, lære at der intet ondt sker , at blive rørt alle steder , også poterne og numsen, at maskinerne har en måske grim lyd osv.

En hvalp /unghund kan da sagtens føle dette superfarligt at blive afleveret i fremmed sted med mærkelige lugte og flere hunde, den ikke kender. En proffesionel har vel afsat x antal minutter til en race og hvis hunden står og danser rundt og ikke vil stå , tager det jo dobbelt tid. Men selvfølgelig ikke undskyldning for at gøre hunden bange.

Men med nogle er det nok svært at undgå.

Link til indlæg
Del på andre sites

Helt ærligt, ville I selv bryde jer om at blive gloet på, mens I arbejdede?

 

Jeg synes det er ren logik, at man blot afleverer hunden og går. Som andre også siger, så opfører hunde sig anderledes, når mor og far er i nærheden:-D

 

Det gør dyrlæger, kiropraktoer, massører, adfærdsbehandlere, trænere ovs da?

 

Jeg kan ikke se hvorfor man ikke kan få lov at blive.. og det kan man faktisk nogle steder, så det kan altså lade sig gøre. Jeg tænker at man bare kunne give en ny hunde ejer lov til at være der første gang og derefter bede om arbejdsro. Men så ville jeg som ejer forlange at hunden kom i bur i vente tid (og selvfølgelig have lært den det hjemmefra)

Link til indlæg
Del på andre sites

Det gør dyrlæger, kiropraktoer, massører, adfærdsbehandlere, trænere ovs da?

 

Jeg kan ikke se hvorfor man ikke kan få lov at blive.. og det kan man faktisk nogle steder, så det kan altså lade sig gøre. Jeg tænker at man bare kunne give en ny hunde ejer lov til at være der første gang og derefter bede om arbejdsro. Men så ville jeg som ejer forlange at hunden kom i bur i vente tid (og selvfølgelig have lært den det hjemmefra)

 

Nu bader og børster jeg ind i mellem hunde for andre. Jeg foretrækker altså folk går når jeg står med deres hunde der er noget mere ro på når hunden ikke prøver at komme over til ejeren, eller at ejeren ikke står og kigger på /snakker til hunden undervejs. Samtidig får jeg mere ro til at væer noget mere opmærksom på hunden i stedet for at skulle smalltalke og give forklaringer.

Den første gang eller to får nye dog gerne lov til at blive så de kan se hvad jeg er for en og hvordan jeg behandler hundene, bliver hunden stresset/opkørt af at ejeren bliver der , bliver vedkomne dog sendt i stuen med en kom kaffe og lidt blade /tv med lukket dør så der er arbejdsro.

 

Hos mig foregår det på hundenes præmisser derfor kan en udbørstning der reelt kun kræver 2 timers arbejdstid godt kræve at hunden er her i 3 timer da jeg synes det er vigtigt at den lige kan komme ned fra bordet, strække kroppen drikke lidt vand få en godbid og fise engang eller ti rundt om sig selv til den er klar igen, hos mig SKAL hunden have fornemmelsen af at det er rart at komme hvergang .

Her går jeg ikke på kompromi for jeg gør det for hundenens skyld ikke ejerens .

 

Nu er det mit privatehjem jeg ordner hundene i så hos mig kommer hunden/e ikke bur men har hele køkkenet (40 kvm) at opholde sig i når vi er færdige , men når jeg mangler 15-20 min i at blive færdig får ejerene lige et kald/sms at om at hunden er klar til afhentning (det ved jeg min mors tidligere hundefrisør også gjorde)

 

Men jeg tænker med at putte hunden i bur indtil afhentning kan være både godt og skidt nu skriver LuckyLuna at hun jo selvfølgelig ville have lært hunden det hjemmefra men det er der desværre ikke mange der gør , afbinding har de fleste hunde heldigvis lært og de kan sagtns have mere bevægelsesfrihed ved at være afbundet frem for i et bur , for mig er det afgørende at hunden kan ligge /stå /sidde og vende sig uden problemer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det gør dyrlæger, kiropraktoer, massører, adfærdsbehandlere, trænere ovs da?

 

Jeg kan ikke se hvorfor man ikke kan få lov at blive.. og det kan man faktisk nogle steder, så det kan altså lade sig gøre. Jeg tænker at man bare kunne give en ny hunde ejer lov til at være der første gang og derefter bede om arbejdsro. Men så ville jeg som ejer forlange at hunden kom i bur i vente tid (og selvfølgelig have lært den det hjemmefra)

 

Der er stor forskel. En hund holdes fast i lang tid og oplever at blive hevet lidt i osv. Det er altså ikke alle hunde det er en god oplevelse for, og hvis der står en ejer og siger "ååårh" på sidelinien, så bliver det blot endnu værre.

 

Hos en dyrlæge skal hunden tjekkes, jeg har aldrig været til et tjek der tog meget mere end 20 minutter, og jeg har da aldrig fået tilbudet om at blive til en operation, de antager at jeg går og ikke vil være der. Kiropraktoer og massører arbejder med hunden i ro, og jeg er ret sikker på at du vil blive bedt om at gå hvis du sidder og japper og hopper rundt og er forstyrrende.

 

Adfærdsbehandlere og trænere er i mine øjne et super ringe eksempel, vi ved alle godt at en adfærdsbehandler og en hundetræner ikke ændre på hunden. De giver os værktøjer til at ændre vores adfærd og tilgang til hunden. De træner os, ikke hunden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Der er stor forskel. En hund holdes fast i lang tid og oplever at blive hevet lidt i osv. Det er altså ikke alle hunde det er en god oplevelse for, og hvis der står en ejer og siger "ååårh" på sidelinien, så bliver det blot endnu værre.

 

Hos en dyrlæge skal hunden tjekkes, jeg har aldrig været til et tjek der tog meget mere end 20 minutter, og jeg har da aldrig fået tilbudet om at blive til en operation, de antager at jeg går og ikke vil være der. Kiropraktoer og massører arbejder med hunden i ro, og jeg er ret sikker på at du vil blive bedt om at gå hvis du sidder og japper og hopper rundt og er forstyrrende.

 

Adfærdsbehandlere og trænere er i mine øjne et super ringe eksempel, vi ved alle godt at en adfærdsbehandler og en hundetræner ikke ændre på hunden. De giver os værktøjer til at ændre vores adfærd og tilgang til hunden. De træner os, ikke hunden.

 

Der er da ikke stor forskel? For mange hunde er det da mega ubehageligt at være ved dyrlægen eller til kiro! Og selvom du er der i kortere tid (vi er til massør en time) så er det min oplevelse at hunde er mere rolige ved situationen med en fattet ejer ved siden af. Jeg synes vi skal lægge den med hysteriske ejere ud på sidelinjen, for tror virkelig det er de færreste. Vores kiro har da alle mulige slags ejere inde og han kan fint komme til at gøre hvad han skal alligevel og det gerne med ejer der hjælper undervejs.

 

Og jeg HAR været med min hund i røngten, så jeg tror jeg var med i 3 kvarter hos dyrlægen, holdt hunden imens, så hun slap for bedøvelse ovs Jeg har også siddet med min bedøvede hund i 2 timer ved dyrlægen efter operation, til hun var klar til at tage hjem, så JO nogen steder må man faktisk gerne blive, såfremt man ikke generer eller besvimer undervejs.

 

Når jeg er ude ved en hund med det ene eller andet problem, bliver jeg da i den grad bedømt og vurderet og det imens jeg skal koncentrere mig om at træne hunden, observere relationen, stille spøgsmål ovs. Det ville da være helt vildt meget nemmere at tale med ejer først, gå alene ud med hunden og observere problemet, finde en træningsstrategi og så returnere hunden med en plan...Men ejer skal da have lov at se hvad jeg gør med deres hund, så det ville være utænkeligt;)

 

Men jeg har ikke trimmehund og får det næppe heller, men HVIS jeg nu får en puddel engang og denne skal klippes hos frisør, så kan du bande på at jeg vil forlange at være der mindst den første gang! Og jeg pylre ikke, men hjælper gerne med at holde, stille an ovs. Og tage mig af hunden i de pauser den må skulle have.:) Og jeg betaler også gerne ekstra for hvis det tager længere tid;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu bader og børster jeg ind i mellem hunde for andre. Jeg foretrækker altså folk går når jeg står med deres hunde der er noget mere ro på når hunden ikke prøver at komme over til ejeren, eller at ejeren ikke står og kigger på /snakker til hunden undervejs. Samtidig får jeg mere ro til at væer noget mere opmærksom på hunden i stedet for at skulle smalltalke og give forklaringer.

Den første gang eller to får nye dog gerne lov til at blive så de kan se hvad jeg er for en og hvordan jeg behandler hundene, bliver hunden stresset/opkørt af at ejeren bliver der , bliver vedkomne dog sendt i stuen med en kom kaffe og lidt blade /tv med lukket dør så der er arbejdsro.

 

Hos mig foregår det på hundenes præmisser derfor kan en udbørstning der reelt kun kræver 2 timers arbejdstid godt kræve at hunden er her i 3 timer da jeg synes det er vigtigt at den lige kan komme ned fra bordet, strække kroppen drikke lidt vand få en godbid og fise engang eller ti rundt om sig selv til den er klar igen, hos mig SKAL hunden have fornemmelsen af at det er rart at komme hvergang .

Her går jeg ikke på kompromi for jeg gør det for hundenens skyld ikke ejerens .

 

Nu er det mit privatehjem jeg ordner hundene i så hos mig kommer hunden/e ikke bur men har hele køkkenet (40 kvm) at opholde sig i når vi er færdige , men når jeg mangler 15-20 min i at blive færdig får ejerene lige et kald/sms at om at hunden er klar til afhentning (det ved jeg min mors tidligere hundefrisør også gjorde)

 

Men jeg tænker med at putte hunden i bur indtil afhentning kan være både godt og skidt nu skriver LuckyLuna at hun jo selvfølgelig ville have lært hunden det hjemmefra men det er der desværre ikke mange der gør , afbinding har de fleste hunde heldigvis lært og de kan sagtns have mere bevægelsesfrihed ved at være afbundet frem for i et bur , for mig er det afgørende at hunden kan ligge /stå /sidde og vende sig uden problemer.

 

Jamen du skriver jo stort set det jeg mener;) Og det med bur var som kontrast til at skulle sidde bundet i en ring i væggen. Det er da endnu federe at gå frit omkring:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kender også flere de trimmer andres hunde.Og har da også selv hjulpet nogle. Desværre er der hunde , der er bange, aggresive og meget uvant med dette hjemmefra, de er hellerikke børstet ud for filtre ved ankomst.

Så gør det ondt at få en pæn hund ud af det, og nogle hunde bliver virkelig vanskelige , til de finder ud af , at det ikke er så slemt.Så skal der mundkurv på og ofte hvis ejeren går efter en tid, så kan hunden ordnes uden mundkurv.

Måske er det ikke jeres hunde, der finder på at bide, men de findes i stort tal.

Og man står altså med hovedet op i hovedet på hunden og ansigt og hænder yderst udsat.

Jeg har på trimmekurser set instruktøren blive hakket i læben af en vel 10 mdr´s genstridig vovse. Hun lavede ikke overgreb, men den ville simpelthen ikke håndteres.

Link til indlæg
Del på andre sites

ja , det er absolut noget der skal trænes ! jeg synes egentlig at det er vigtigt for alle racer for alle kan komme ud for at skulle fjerne et eller andet i pelsen , jeg prøvede engang at bade og gennem strigle en nabos retriver , den var ikke vant til det og det var bestemt ikke sjovt for nogen af os . Her har Ollie allerede været på bordet - for mit temperament står ikke til at trimme en airdale der ikke vil stå nogenlunde på bordet, Tot får nogengange læst og påskrevet - for han har det med ganske langsomt at dreje rundt så han ender på tværs og er ved at falde ned. Jeg har haft hunde der faldt i søvn på trimmebordet og også 1 jeg kunne lægge på siden og trimme . det kan godt lade sig gøre.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kender også flere de trimmer andres hunde.Og har da også selv hjulpet nogle. Desværre er der hunde , der er bange, aggresive og meget uvant med dette hjemmefra, de er hellerikke børstet ud for filtre ved ankomst.

Så gør det ondt at få en pæn hund ud af det, og nogle hunde bliver virkelig vanskelige , til de finder ud af , at det ikke er så slemt.Så skal der mundkurv på og ofte hvis ejeren går efter en tid, så kan hunden ordnes uden mundkurv.

Måske er det ikke jeres hunde, der finder på at bide, men de findes i stort tal.

Og man står altså med hovedet op i hovedet på hunden og ansigt og hænder yderst udsat.

Jeg har på trimmekurser set instruktøren blive hakket i læben af en vel 10 mdr´s genstridig vovse. Hun lavede ikke overgreb, men den ville simpelthen ikke håndteres.

 

Det er rigtig tit man er ude som instruktør hvor det er ejeren selv der skal trimme vi både bliver hakket efter og ejeren bliver hakket af hund. Jeg er klart en fortaler for man træner sin hund hjemmefra, men hvis jeg skulle leve af at trimme andres hunde, så ville jeg under ingen omstændigheder have ejeren rendende hvis der var det mindste pyller med deres hund. -hvis hunden kan opføre sig pænt, så fint nok, ellers gør man hverken hund eller trimmer nogen tjeneste.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er rigtig tit man er ude som instruktør hvor det er ejeren selv der skal trimme vi både bliver hakket efter og ejeren bliver hakket af hund. Jeg er klart en fortaler for man træner sin hund hjemmefra, men hvis jeg skulle leve af at trimme andres hunde, så ville jeg under ingen omstændigheder have ejeren rendende hvis der var det mindste pyller med deres hund. -hvis hunden kan opføre sig pænt, så fint nok, ellers gør man hverken hund eller trimmer nogen tjeneste.
Jeg kunne aldrig finde på at overlade mine hunde til folk jeg ikke kender, glemmer aldrig min først oplevelse, da jeg drog til hundefrisør for første neglklipning, min Cocker hoppede lidt bekymret rundt, og hun stangede den en oven i låget med neglsaksen, når jeg kender folk og har set dem arbejde et par gange er det fint, men stole på vildt fremmede med mine hunde gør jeg ikke. Jeg har uden problemer fået trimmet mine hunde 2 steder, hvor jeg måtte være til stede og til sidst var det sådan at jeg bare luftede de andre, mens en blev trimmet. Men kan nu godt tilstå at jeg ikke pylre om mine hunde, så de er ikke mere ynkelige om jeg er der eller ej, og selvf. er de trænet til det.
Link til indlæg
Del på andre sites

Der er da ikke stor forskel? For mange hunde er det da mega ubehageligt at være ved dyrlægen eller til kiro! Og selvom du er der i kortere tid (vi er til massør en time) så er det min oplevelse at hunde er mere rolige ved situationen med en fattet ejer ved siden af. Jeg synes vi skal lægge den med hysteriske ejere ud på sidelinjen, for tror virkelig det er de færreste. Vores kiro har da alle mulige slags ejere inde og han kan fint komme til at gøre hvad han skal alligevel og det gerne med ejer der hjælper undervejs.

 

Det har ikke noget at gøre med at finde det ubehageligt, det har noget at gøre med den position en hund bliver sat i. Når din dyrlæge laver et sundhedscheck spænder han den så fast så den står oprejst og ikke kan bevæge sig? Det gør min ikke. Mine hunde får lov at gå lidt rundt, bliver sat på bordet hvor de bliver siddende/stående undersøgt i hundens tempo, alt imens dyrlæge og jeg snakke rom hvad hun undersøger, og jeg får f.eks. lov at holde og berolige mine hund imens de bliver stukket osv. Jeg har kun prøvet massør en gang, og der var min hund helt afslappet, så det er udelukkende baseret på hvordan det foregår.

 

 

 

Og jeg HAR været med min hund i røngten, så jeg tror jeg var med i 3 kvarter hos dyrlægen, holdt hunden imens, så hun slap for bedøvelse ovs Jeg har også siddet med min bedøvede hund i 2 timer ved dyrlægen efter operation, til hun var klar til at tage hjem, så JO nogen steder må man faktisk gerne blive, såfremt man ikke generer eller besvimer undervejs.

 

Det er de færreste, ja jeg vil sige stort set den første dyrlæge jeg har hørt om der automatisk tilbyder at ejeren skal være tilskuer under operationer. Alle steder jeg har været, har jeg oplevet atd et er muligt, men de anbefaler det ikke. Røngten, bedøvelse osv. er det i mine øjne naturligt at man er/vil med, men det er det ikke til selve operationen.

 

Når jeg er ude ved en hund med det ene eller andet problem, bliver jeg da i den grad bedømt og vurderet og det imens jeg skal koncentrere mig om at træne hunden, observere relationen, stille spøgsmål ovs. Det ville da være helt vildt meget nemmere at tale med ejer først, gå alene ud med hunden og observere problemet, finde en træningsstrategi og så returnere hunden med en plan...Men ejer skal da have lov at se hvad jeg gør med deres hund, så det ville være utænkeligt;)

 

Nu er jeg måske super fræk, men jeg ville ALDRIG benytte mig af en adfærdsbehandler der ville arbejde på den måde. Jo det ville da være perfekt sådan, men langt de fleste tilfælde der handler det jo ikke om hunden, men om ejeren. At tage hunden væk fra ejeren og tro man kan få et fuldt overblik over situationen/problemet er i mine øjne utopi. F.eks. når jeg lufter Dexter trækker han aldrig, når min kæreste lufter ham trækker han konstant. Hvordan vil du fjerne den hund og lærer den ikke at trække? Det kan du jo ikke, du bliver nød til at lærer ejeren hvordan de skal omgåes hunden.

 

Det har i mine øjne intet at gøre med at ejeren skal have lov at se hvad der foregår, men at ejeren skal VIDE hvad der foregår, for ofte er ejeren jo en stor del af problemet.

 

Men jeg har ikke trimmehund og får det næppe heller, men HVIS jeg nu får en puddel engang og denne skal klippes hos frisør, så kan du bande på at jeg vil forlange at være der mindst den første gang! Og jeg pylre ikke, men hjælper gerne med at holde, stille an ovs. Og tage mig af hunden i de pauser den må skulle have.:) Og jeg betaler også gerne ekstra for hvis det tager længere tid;)

 

Jamen det ville jeg også. Jeg siger skam bare at jeg ville ikke finde det suspekt at de ikke automatisk invitere enhver ejer ind til at se med :lol: Jeg ville aldrig basere mit indtryk af salonen på at de anbefalede mig at smutte ned i byen imens. Jovist ville jeg ikke benytte stedet, men personligt ville jeg aldrig overlade min hund til nogen jeg ikke vidste hvordan ville behandle den.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kunne aldrig finde på at overlade mine hunde til folk jeg ikke kender, glemmer aldrig min først oplevelse, da jeg drog til hundefrisør for første neglklipning, min Cocker hoppede lidt bekymret rundt, og hun stangede den en oven i låget med neglsaksen, når jeg kender folk og har set dem arbejde et par gange er det fint, men stole på vildt fremmede med mine hunde gør jeg ikke. Jeg har uden problemer fået trimmet mine hunde 2 steder, hvor jeg måtte være til stede og til sidst var det sådan at jeg bare luftede de andre, mens en blev trimmet. Men kan nu godt tilstå at jeg ikke pylre om mine hunde, så de er ikke mere ynkelige om jeg er der eller ej, og selvf. er de trænet til det.

 

jojo, jeg har da også set en hund blive hakket en over næsen med en karte (med piggene nedad) på en udstilling af en der til daglig ernærer sig som trimmer (og det her var endda deres egen), så bevares, de brådne kar findes. Og der er klart steder jeg vil anbefale og steder jeg ikke anbefaler.

Link til indlæg
Del på andre sites

Kære alle

 

Mange tak for alle Jeres svar. Det var rigtig rart at høre om Jeres erfaringer.

 

Vores hund er nu sig selv igen og mere til med sin nye smarte sommerklip :-)

 

God weekend.

 

Mvh.

Stinne

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...