Hop til indhold

Lånehund??


Gæst Tine69
 Share

Recommended Posts

Gæst Tine69

Hej Allesammen!

 

Vi har her i familien kigget efter en hund der passer til os og er kommet frem til at en japansk spids eller lignende er den rigtige.

Her kommer så vores problem: Min mand er for mange år siden testet allergisk overfor hund. Han kan sagtens være i stue med hunde

og snakke med dem osv. MEN det er jo ikke helt det samme som at have en 24-7.

Mit spørgsmål her er så om der er nogen med denne type hund på Fyn, som vi evt. kan besøge og lære en hund at kende, måske passe

på et tidspunkt????

Er jeg helt ude i skoven her eller er der nogen der er med på ideen???:confused:

Link til indlæg
Del på andre sites

Der er jo i hvert fald flere allergivenlige racer, så jeg ville nok også kigge i retning af disse, hvis jeg var jer? Det er ikke alle allergikere, der kan tåle dem, men rigtig mange kan.

 

F.eks. er bichon'erne (coton de tulear, bichon frisé, bichon havanais, bichon bolognese og löwchen) og pudler allergivenlige. Nogle allergikere tåler også trimmeracerne, dvs. f.eks. mange af terrierne.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Sonja og Spjæt!

Det har vi været inde på selvfølgelig, men vi bryder os ikke om racerne og min mand vil ikke have en helt lille hund. :(

 

ja kan man ikke lide racen, så er der jo ikke noget at diskutere japansk spids er også en sød hund og lidt mindre udfordrende end så mange af de større spidshunde- det er dog en lille hund. Fordelen ved spidsen er jo også den måde den fælder på, når underulden smides i totter og ikke de konstante små stive hår der ligger alle steder

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis i kan finde en opdrætter, kan i måske derigennem få kontakt. Det er ikke umuligt at det kan lade sig gøre. Jeg er selv hundeallergiker og har nu på snart 7ende år selskab af min cairnterrier blanding, Cookie.

Men din mand skal være hudløst ærlig. Ikke noget med "det kan jeg godt leve med" hvis han mærker de mindste symptomer. Hver gang jeg bliver forkølet eller reagerer på pollen om foråret bliver jeg nervøs for om det nu er Cookie jeg reagerer på.

Test det, lad ham klappe og klø hunden og gnide sig i ansigtet bagefter, lad ham sove med et tæppe fyldt med hundehår osv.

Og test børnene også, hvis i har sådan nogle, allergi kan være arveligt.

Link til indlæg
Del på andre sites

da vi skulle have hund, satte vores opdrætter os i kontakt med ejere af samme race, som vi besøgte. for at teste min mands allergi. så jeg ville helt sikkert kontakte en opdrætter som første skridt. og ellers tænker jeg umiddelbart, at hvis i kan finde en stock- eller langhåret hund at passe over nogle dage, vil i kunne få sporet jer ind på, om det overhovedet er en mulighed at få spids. selvom det ikke lige er den rigtige race. for reagerer han på passerhunden, ville jeg aldrig turde satse på at selv få andet end en allergivenlig race.

 

kan i øvrigt oplyse, at spidspels desværre ikke er specielt godt for min mand. og at vi også lige skulle over hurdlen med de allergivenlige racers udseende, de er jo pelsede på en måde, som ikke nødvendigvis er så køn (efter min mening, jeg er egentlig også til noget der ser mere naturligt og hunde-hundet ud.) - men jeg ville nok forberede mig på, at i kan risikerer at blive nødt til at se i den retning alligevel, hvis hundedrømmen skal opfyldes.

Link til indlæg
Del på andre sites

ja kan man ikke lide racen, så er der jo ikke noget at diskutere japansk spids er også en sød hund og lidt mindre udfordrende end så mange af de større spidshunde- det er dog en lille hund. Fordelen ved spidsen er jo også den måde den fælder på, når underulden smides i totter og ikke de konstante små stive hår der ligger alle steder

 

Men det er jo forholdsvis store mængder underuld, og mange underuldshunde får ekstra skæl når de fælder, pga den tætte pels -og det er jo netop skæl som allergikere reagerer på. Nej, undskyld hvis din kæreste reagerer allergisk overfor hund, så er det absolut ikke et allergivenligt racevalg. (Sagde hende der har en sheltie, og en kæreste som teknisk set har hundeallergi :genert:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Tine69

Hej allesammen!

 

Tusind tak for jeres gode svar. Ja det er jo lidt sjovt at mange af jer selv har allergi i familien, så det kan jo lade sig gøre. Det lyder som en god ide med at kontakte en opdrætter, det vil jeg kigge nærmere på. :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...