Hop til indhold

Hund kan ikke gå efter besøg hos frisøren


Gæst BrogeStarck
 Share

Recommended Posts

Gæst BrogeStarck

Hej med jer,

 

Jeg havde min hund - Hun hedder Nanna og er helt objektivt set verdens sødeste 11 mdr gammel Shih Tzu - hos frisøren for første gang igår. Og siden da, har hun stort set ikke kunne gå!

 

Hun piver og krymber sig, og vil kun sidde på numsen, med bagpoterne "svævende" over jorden. Og når vi tager hende ud for at tisse, ormer hun sig, og bider i hendes poter, og vil bare slet slet slet ikke gå. Skal siges at Nanna altså SPÆNER afsted normalt, og let går 5-6 km hver dag uden problemer.

 

Jeg tror det er neglene der er klippet for kort ned. Jeg kan ihvertfald ikke se sår efter at hun er blevet klippet i eller noget.

 

Hvad kan man gøre? Altså ud over, aldrig at benytte den salon igen? Kan jeg gøre noget her og nu for at afhjælpe hendes smerter? Det er jo vildt synd for hende. Hun vil så gerne løbe og lege og fjolle - hun er jo stadig hvalp - men hun kan bare ikke! Så hun er mega frustreret.

 

Pfh tak!

 

Thomas

Link til indlæg
Del på andre sites

Kan du se, at de er klippet for langt ind ? Tænker også, at hun måske har været udsat for en hårdhændet behandling ?

Har kun prøvet det med vores hunde ved dyrlægen og der var hunden i narkose, men fik brændt neglen, når dyrlægen klippede for langt ind. Men syntes ikke, at der var noget, at mærke på den bagefter. Men det er jo meget ømfindtligt, det kan da godt være, at det er derfor...stakkels lille hund da :(

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej med jer,

 

Jeg havde min hund - Hun hedder Nanna og er helt objektivt set verdens sødeste 11 mdr gammel Shih Tzu - hos frisøren for første gang igår. Og siden da, har hun stort set ikke kunne gå!

 

Hun piver og krymber sig, og vil kun sidde på numsen, med bagpoterne "svævende" over jorden. Og når vi tager hende ud for at tisse, ormer hun sig, og bider i hendes poter, og vil bare slet slet slet ikke gå. Skal siges at Nanna altså SPÆNER afsted normalt, og let går 5-6 km hver dag uden problemer.

 

Jeg tror det er neglene der er klippet for kort ned. Jeg kan ihvertfald ikke se sår efter at hun er blevet klippet i eller noget.

 

Hvad kan man gøre? Altså ud over, aldrig at benytte den salon igen? Kan jeg gøre noget her og nu for at afhjælpe hendes smerter? Det er jo vildt synd for hende. Hun vil så gerne løbe og lege og fjolle - hun er jo stadig hvalp - men hun kan bare ikke! Så hun er mega frustreret.

 

Pfh tak!

 

Thomas

 

avs- det er jo ikke helt sikkert Nanna går med til frisøren en anden gang. Den her oplevelse kommer til at sidde godt fast. Det er godt nok synd for hende- jeg håber du finder ud af hvor hun er blevet skadet. Jeg synes du skal tage hen til frisøren- uden hund- og tage en snak med hende om hvad det er der skete - og så samtidig indgive en klage.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst BrogeStarck
avs- det er jo ikke helt sikkert Nanna går med til frisøren en anden gang. Den her oplevelse kommer til at sidde godt fast. Det er godt nok synd for hende- jeg håber du finder ud af hvor hun er blevet skadet. Jeg synes du skal tage hen til frisøren- uden hund- og tage en snak med hende om hvad det er der skete - og så samtidig indgive en klage.

 

Ja, det frygter jeg jo også virkelig! Vi havde nemlig lige brugt mange måneder på at lære hende at slappe af når vi klippede hendes negle, og hun var blevet rigtig god til det. Nu er det jo nok forfra med det. Ja jeg kontakter dem under alle omstændigheder idag for at høre hvad der skete i de 2 timer hun var hos dem!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst BrogeStarck
Kan du se, at de er klippet for langt ind ? Tænker også, at hun måske har været udsat for en hårdhændet behandling ?

Har kun prøvet det med vores hunde ved dyrlægen og der var hunden i narkose, men fik brændt neglen, når dyrlægen klippede for langt ind. Men syntes ikke, at der var noget, at mærke på den bagefter. Men det er jo meget ømfindtligt, det kan da godt være, at det er derfor...stakkels lille hund da :(

 

Altså neglene virker korte, men ikke sådan kriminelt korte, synes jeg. Men det er min første hund, så jeg har jo ikke årevis af erfaring med præcis hvor langt ind man kan klippe dem. Jeg har 1 gang selv klippet 1 negl for langt, så hun blødte lidt, og der ømmede hun sig i et par timer, men slet ikke noget der minder om det her!

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså neglene virker korte, men ikke sådan kriminelt korte, synes jeg. Men det er min første hund, så jeg har jo ikke årevis af erfaring med præcis hvor langt ind man kan klippe dem. Jeg har 1 gang selv klippet 1 negl for langt, så hun blødte lidt, og der ømmede hun sig i et par timer, men slet ikke noget der minder om det her!

 

Hvis det bliver ved, vil jeg da helt sikkert lige lade dyrlægen kigge på hende. Bare for, at være på den sikre side.

Hun er jo temmelig sikkert blevet holdt fast i pote/ben og måske er der sket et eller andet der.

Link til indlæg
Del på andre sites

hvis min ømmer sig - så lader jeg altid begge hænder glide langsomt henover hele kroppen og når man når det ømme spot ja siger hunden jo til. Det du skal have fundet ud af er om der er klippet ind i huden på hende feks mellem trædepuderne (en spids saks der skal have de små men lange hår, kan lave meget store skader der) eller bagtil.

 

oj oj jeg var blevet stiktosset

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tænker på om frisøren har fået tager for hårdt fat i Nanna og reelt skadet hende.

Hvis kløerne er klippet for korte skal du kunne se det for så er de sikkert efterfølgende blevet brændt for at stoppe en blødning

 

Jeg ville kontakte frisøren og spørge hvad der er sket og sige at hunden må til dyrlæge på frisørens regning. Og så tage den derfra.

Salonen har sikkert en forsikring som dækker.

Har Nanna slet ikke tisset eller pruttet siden?

 

Efterfølgende evt. hjælp af adfærdsbehandler bør stå for frisørens regning.

Link til indlæg
Del på andre sites

hvor kort er hun blevet klippet? og er hun blevet klippet kort på poterne?

Hvis hun er blevet klippet ret kort (og samtidig var filtret da hun blev afleveret) så er det helt almindelig adfærd..Det går over i løbet af et par dage når hun har vænnet sig til sin nye frisure.

 

Jeg tænker også at man liiige skal være lidt forsigtig med at anklage frisøren for dyremishandling, før man VED om der er noget fysisk galt eller det er hunden der føler sig selv helt mærkelig fordi alt pels er fjernet.

 

Neglene burde ikke genere i den grad og slet ikke hvis du ikke kan se om de er klippet FOR korte.

 

Ring og snak med frisøren om hvordan det gik og om hun har hørt om den slags adfærd før. Og ja, lige nøjagtig DERFOR jeg har skrevet i en anden tråd at jeg ville være med hunden til frisør de første gange, hvis det var mig;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...