Hop til indhold

Syg hvalp?


Gæst happy
 Share

Recommended Posts

Gæst happy

Starter lige en ny hvalpetråd.

 

For to dage siden haltede hvalpen en smule. Ikke meget. Bare en smule.

Igår begyndte den så at bide sig fast i os. Og vi kunne ikke få den til at stoppe. Godbider gad den ikke. Legetøj, viskestykker med knude på og hvad vi ellers kunne finde på gad den ikke.

Hver gang den slap roste vi den, men den var i vores fødder inden vi kunne sige dygtig.

 

Og den tissede pludselig på gulvet mange gange. Ellers har den kun haft ganske få uheld i den uge vi har haft den.

 

her til morgen var den endnu værre end igår. den spiste ikke ret meget igår og har slet ikke rørt sin morgenmad. Men den bider i os......og vil ikke slippe. Den knurrer og bider sig mere og mere fast. Selvom vi afgiver små skrig, så slipper den ikke. Den fik sat flere blodige bidemærker i os.

 

Kontaktede så dyrlæge her til morgen som siger at ingen hvalpe på 10 uger ændrer adfærd fra en dag til en anden. Så nu skal jeg afsted med den og lidt.

Magter simpelthen ikke tanken om en syg hvalp igen.

 

For tre år siden fik vi en hvalp som sov da vi kom hjem med den. Den sov et døgn. Og så vågnede den og var helt vild..... To dage havde vi den. Tog til dyrlæge for at få den chekket, fordi vi synes den trak vejret mærkeligt - men det er altså svært at vurdere når man ikke kender hunden endnu. Men den var virkelig syg. Lungebetændelse så slemt at dyrlægen ikke mentee det var værdigt at begynde at behandle den. Dyrlægen var helt sikker på den havde fået noget beroligende inden vi hentede den...... Og at det var derfor den sov så længe.

 

har i oplevet en hvalp ændre sig så meget så hurtgit i den alder? Uden der var noget galt.?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst happy

Er nu kommet hjem. hunden har ondt i hoften........ den bed dyrlægen og ja, gik ret meget amok deroppe.

Det er en dyrlæge med speciale i knogler og muskler.

Dyrlægen har givet den smertestillende, hvis hvalpen bliver sig selv igen i løbet af dagen idag - så er det gode tegn. hvis smertestillende kan tage smerterne, så er det sikkert bare ondt. Hvis den ikke ændrer sig kraftigt idag - så er det en mere alvorlig sag og så er vi blevet bedt at tage stilling til om en så lille hvalp børn gennemgå operation og længere lægeforløb.

Dyrlægen var ikke i tvivl. Han ville aldrig vælge at en hund skulle behandles ti uger gammel...... set ud fra hundens syn....

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst happy

Vi har ikke undersøgt noget.

Det er vist hverken det ene eller andet. Bare stuehunde. Eller sådan noget.

Jeg var ikke med ude og hente hvalp. Men det viser sig at det vist kun vr hvalpene der var der.....

der er sundhedsbog på. Men det er måske ikke nok.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej sundhedsbogen siger ikke specielt meget... Den fortæller jo intet om de første uger af hvalpens liv, eller om den overhovedet var 8 uger da den blev taget fra sin mor osv.

 

Altid tjek forældrene, bare det at de er til stede og man kan se de ser glade og sunde ud, så er man et godt stykke af vejen. Køb aldrig en hvalp hvor du ikke som minimum kan få lov at se moren til hvalpene!!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst happy

Vi er blevet meget klogere nu. Men hvis denne hvalp ikke er sund og rask. Så skal vi ikke have hund igen. Sådan må det være.

 

Det er en tibetansk terrier. Mener det var 7000 den kostede.....

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst happy
Er det ikke jer der har fået hvalpen foræret?

 

Puha, jeg håber at hvalpen bare er lidt øm, men det lyder ikke godt at hvalpen bider dyrlægen.

 

 

Jeg har fået den foræret. Af min mand. Vidste ikke han ville købe den.

Det var en total overraskelse.

Derfor var vi ikke så godt forberedt.

Men det gør jo ikke hunden til en skidt hund.

 

Jeg var VIRKELIG overrasket over hvordan den var overfor dyrlægen. Den var mega aggresiv idet han røte ved den.

Så slem har den ikke været ved os. Men om hunden er aggresiv ved jeg ikke. Eller bare syg.

Dyrlægen sagde dog at det var sjældent syge dyr var SÅ aggresive.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det lyder yderst suspekt at hvalpene ikke var hos deres mor hos sælger. Det tyder på enten et ulovligt importeret kuld fra en østeuropæisk hvalpefabrik, eller fra en dansk hvalpefabrik.

 

Foruden at betale overpris og støtte dyremishandling, når man handler sådan nogle steder, har man også kun en 50/50 chance for at få en rask hvalp. Det er jo utroligt synd hvis I skal være uheldige to gange - men lidt selvforskyldt er det også...

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Det lyder yderst suspekt at hvalpene ikke var hos deres mor hos sælger. Det tyder på enten et ulovligt importeret kuld fra en østeuropæisk hvalpefabrik, eller fra en dansk hvalpefabrik.

 

Foruden at betale overpris og støtte dyremishandling, når man handler sådan nogle steder, har man også kun en 50/50 chance for at få en rask hvalp. Det er jo utroligt synd hvis I skal være uheldige to gange - men lidt selvforskyldt er det også...

 

Jeg tror faktisk risikoen for en syg hvalp er større end en rask hvalp.

 

--

 

Desværre i sådan et tilfælde her tror jeg bare i ender med at stå som taber... Eller rettere hvalpen gør. Den lyder ikke til at være kommet fra et godt sted, og ærligt skulle den aldrig have været købt. Men det er så nemt at sige bagefter. Men aldrig købt en hund hos en hundehandler. Det er ikke fordi det ikke er okay at købe blandinger, eller racehunde uden tavler. Men første tegn er; Kan I ikke få lov at se moren, så pak jeres ting og smut. For der er ingen grund til at man ikke kan få lov at se moren. (Medmindre det er et special tilfælde hvor moren f.eks. er død under fødslen).

Link til indlæg
Del på andre sites

Måske har hvalpen vitterligt været syg den dag i kom hjem og den rendte rundt og peb og havde kastet op og tisset over det hele :hmm:...og at, det ikke har noget med alene hjemme, at gøre.

 

Men det lyder da ikke godt, at den er blevet aggressiv, men tænker lidt, at hvis den har mange smerter, så er det vel en normal reaktion :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst happy

Vi ved godt nu at det ikke var et smart køb.

Og ja, den har da sikkert været syg.

Og nej, den har ikke fået det bedre på smertestillende.

Og øvøvøvøvøvø

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har fået den foræret. Af min mand. Vidste ikke han ville købe den.

Det var en total overraskelse.

Derfor var vi ikke så godt forberedt.

Men det gør jo ikke hunden til en skidt hund.

 

Jeg var VIRKELIG overrasket over hvordan den var overfor dyrlægen. Den var mega aggresiv idet han røte ved den.

Så slem har den ikke været ved os. Men om hunden er aggresiv ved jeg ikke. Eller bare syg.

Dyrlægen sagde dog at det var sjældent syge dyr var SÅ aggresive.

 

Jeg mente skam intet med det, udover at hvis det havde været nogle venner (vidste ikke at det var din mand som havde hentet den), så måtte I jo hive fat i dem og spørge hvordan forholdende så ud, det sted hvalpen blev hentet.

Der er nogle meget klare ting man kan/bør kigge efter, så hvis man f.eks. lige havde læst en hvalpebog eller søgt lidt på nettet, inden man begyndte at kigge sig om efter en hvalp, så havde man vidst det.

F.eks. Omkring hvor gammel hvalpen må være inden den tages fra mor-hunden, hvor mange vacciner samt ormekure hvalpen bør have fået inden den kommer til det nye hjem osv. osv.,

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst happy

Alt det havde han styr på.

Og sundhedsbogen viser også at det er i orden. Dog fortæller dyrlægen mig idag at vægten ikke har passet.

Men det er jo ikke til at kontrollere.

 

Men han var nok forblindet af den søde hvalp. Jeg vil ikke skyde skyld på nogen. Og jeg ved ikke om opdrætter er god nok. Jeg ved bare at som hvalpen tér sig nu, virker det ikke rigtigt.

 

Men vi skal aldrig købe hund igen. Hvis vi må aflevere denne hund tilbage så var det sidste forsøg. Kan simpelthen ikek klare det følelsemæssigt.

 

Vi har trådt i spinaten. Men det er altså mest synd for den stakkels hvalp.

Link til indlæg
Del på andre sites

Alt det havde han styr på.

Og sundhedsbogen viser også at det er i orden. Dog fortæller dyrlægen mig idag at vægten ikke har passet.

Men det er jo ikke til at kontrollere.

 

Men han var nok forblindet af den søde hvalp. Jeg vil ikke skyde skyld på nogen. Og jeg ved ikke om opdrætter er god nok. Jeg ved bare at som hvalpen tér sig nu, virker det ikke rigtigt.

 

Men vi skal aldrig købe hund igen. Hvis vi må aflevere denne hund tilbage så var det sidste forsøg. Kan simpelthen ikek klare det følelsemæssigt.

 

Vi har trådt i spinaten. Men det er altså mest synd for den stakkels hvalp.

 

Øv, at din dejlige overraskelse, måske ender med, at blive endnu en trist historie om en syg hvalp.:(

 

Tænkte lidt på om, den er blevet tjekket for blærebetændelse ?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst happy

dette bliver nok min sidste besked herinde.

 

Hundne er idag blevet røngtenfotograferet. Sælger var til stede.

Dyrlægen fandt et knæ der var "defekt". Det kunne ikke sidde rigtigt i led.

Det vr nok ikke til at få hunden til at gå korrekt, men de kunne muligvis fjerne smerterne.

Dyrlægen rådede os begge til, at jeg fik mine penge igen og sælger kunne derefter beslutte hvad der skulle ske med hunden.

Jeg takkede ja.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...