Hop til indhold

Sætter sig ned flere gange efter hinanden for at besørge


Gæst Caligo
 Share

Recommended Posts

Gæst Caligo

Ja, måske ikke den bedste titel, men altså....

 

Lupo er begyndt at gøre noget mærkeligt når han besørger. Han sætter sig ned og besørger, hvorefter jeg samler det op selvfølgelig. Så sætter han sig ned igen lidt efter hvor der kommer en lille smule ud igen. Jeg samler også det op, og så sætter han sig endnu en gang hvor der enten ikke kommer noget ud, eller hvor der kommer en lille bitte smule ud (som regel på størrelse med en ært). Det er lidt som om at han har mere at få ud, men ikke kan gøre det. Han gør det ikke hver eneste gang han er ude, men det plejer at ske i hvert fald en gang om dagen. Det sidste som han prøver at få ud plejer at være lidt blødt i det.

 

Hvad kan grunden til det være? Er det hans foder der måske ikke er godt nok til ham? Pt. får han Bosch Øko Puppy.

 

Tak på forhånd for svar.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

Det gjorde min Oscar også - grunden er forstoppelse. Den måde du beskriver det på (afføringen) tyder i den retning.

Hvis ikke han får sit foder med vand på - så syntes jeg du skal gøre det. Foderet behøver ikke blive opblødt - men de tvinges til at indtage vandet som jo også smager af foderet. Nogen giver koldt vand på, andre lunt - Jeg varmer vandet og kommer på.

Du kan også give lidt vådfoder som supplement til det tørre.

 

Min Oscar har ikke længere hård mave da han får alt sit foder med vand på - 1 gang om dagen får han våd foder

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack
Det kunne så også være spolorm, der gearede ham til dette.???

 

Vil man ikke typisk kaste op hvis der er spolorm?

Det har mine hvalpe gjort - hvor de kastede orm op i lange baner :shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Caligo
Man er ikke i tvivl, hvis man ser dem i afføringen, men det er ikke hver gang, der kommer orm med ud.

 

Okay, så må jeg lige holde øje med det. Er der andre former for orm som det måske kan være, som man ikke kan se i afføringen?

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg ved ikke om der findes orm man ikke kan se , men hvis han har bændelorm kan det vise sig som risgryn i aff . de kan også bevæge sig - god jagt ! - jeg har lige opdaget spolorm i Ollies aff - så vi skal en tur forbi dr dyr imorgen - ja man har mange glæder som hvalpe ejer - men en stor gang prut med orm i på stuegulvet KUNNE jeg nu godt have undværet ! BVADR !!!!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Caligo
jeg ved ikke om der findes orm man ikke kan se , men hvis han har bændelorm kan det vise sig som risgryn i aff . de kan også bevæge sig - god jagt ! - jeg har lige opdaget spolorm i Ollies aff - så vi skal en tur forbi dr dyr imorgen - ja man har mange glæder som hvalpe ejer - men en stor gang prut med orm i på stuegulvet KUNNE jeg nu godt have undværet ! BVADR !!!!

 

Puha, ja det er lidt af hvert man bliver udsat for som hundeejer, det har du ret i. Det lyder ikke særlig lækkert med orm og afføring på gulvet. God bedring til Ollie :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...