Hop til indhold

Lader I jeres hunde tygge i pinde?


Trei
 Share

Recommended Posts

Kort og godt, lader I jeres hunde tygge i pinde?

 

Jeg har intet imod at Ozzie tygger i pinde, men er nu flere gange blevet fortalt at det er vældig farligt... er det ikke lidt lige lidt hys at mene at det er så farligt? Eller - og det vil ikke være første gang - er det mig der ikke ved bedre?

Link til indlæg
Del på andre sites

Mine hunde har altid tykket pinde, og det er der aldrig sket noget ved.

 

Jeg tror heller ikke på at det kan være SÅ farligt, jeg har i hvert fald heller aldrig selv hørt om nogle hunde, der er kommet til skade. Men siden jeg nu er blevet advaret flere gange om at Ozzie risikerer liv og lemmer når hun tygger i en pind, så fik nysgerrigheden overtaget (det kan jo ske :mrgreen:) og derfor denne tråd.

Link til indlæg
Del på andre sites

Aslan plukker dem selv af træerne/buskene :mrgreen:

 

:evil:møghund:evil:

 

Og han både spiser, sutter og grovæder dem :rolleyes:

 

Og en sjælden gang imellem, vågner jeg ved at han sidder og piver foran døren, så går han ud og kaster op og går i seng igen, dagen efter...tygger han videre :roll:

 

 

Hvis jeg skulle forhindre Aslan i det, som så mange andre hunde ikke er død af, skulle jeg sidder på ryggen af ham HELE tiden, og det gider jeg ikke.

 

Total egoist!

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har mødt en hund som havde fået tygget et stykke af pinden op i ganen og kilet op mellem 2 tænder. Den måtte en tur til dyrehospitalet for at få fjernet pinden. Den slap med 3 sting i ganen og en sprøjte i nakken. Nøj hvor det blødte ud af munden på den :(

 

Bubber for kun lov til at tygge i store pinde og ikke små kviste

Link til indlæg
Del på andre sites

Ozzie er også glad for at bære på dem, hun kan slæbe en pind flere kilometer, hvis hun mener at den er særligt god. :-D Oveni så mener hun at jo større, jo bedre, så som regel er det sådan hele eller halve træstammer hun spankulerer rundt med. Juletræer, der er blevet smidt ud er i særlig høj kurs, der er jo også det spændende element, om hun nu får prikket sig selv i øjet eller ej. - Som regel er der gevinst. :lol:

 

Hun er også selvplukker ofte til stor underholdning for forbipasserende. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har mødt en hund som havde fået tygget et stykke af pinden op i ganen og kilet op mellem 2 tænder. Den måtte en tur til dyrehospitalet for at få fjernet pinden. Den slap med 3 sting i ganen og en sprøjte i nakken. Nøj hvor det blødte ud af munden på den :(

 

Bubber for kun lov til at tygge i store pinde og ikke små kviste

 

Det er sådan en af den slags historier jeg har hørt, jeg tænker bare at det må ske ret sjældent?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst c-schneiders

Jeg har da også hørt om hunde der er kommet galt afsted med at tygge pinde, men det er så få at jeg ikke forhindre Kenzo i det.

 

Vi kan jo også få noget i klemme mellem tænderne, men det sker der jo ikke det store ved.

 

Og set på den gode siden, så er det renser det tænderne.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er sådan en af den slags historier jeg har hørt, jeg tænker bare at det må ske ret sjældent?

 

Vær du glad for at du ikke har oplevet det :-D

 

jeg sad med en panisk hund på bagsædet som prøvede at grave pinden ud af munden, samtidig med at den pev pga smerter. Ved ikke om det sker sjældent, men nu hvor jeg tænker over det, så jo :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

vi fik at vide den første gang på hvalpeholdet at det måtte vi virkelig ikke lade vores hunde gøre, og da slet ikke løbe med dem i munden....

 

Jeg går ud fra at det er lidt a la børn der ikke må løbe med en saks i hånden?

 

Men Karla har nu altid fået lov alligevel :oops: Hun elsker at finde, angribe og tygge lidt i pinde og af og til gider hun også at bære dem lidt rundt...

 

jeg tror på, at glæden ved legen med pind langt overstiger risikoen ved legen med pind...

 

og som bevis på hvor uansvarlig en hundeejer jeg er :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er sådan en af den slags historier jeg har hørt, jeg tænker bare at det må ske ret sjældent?

Det er sket én gang på 9 år for mig at min hund er kommet til skade med en pind. Han kom styrtende i fuld fart, kiggede sig bagud for at se om hans legekammerat løb med og løb lige ind i skraldespanden med pinden først :rolleyes: Det resulterede i, at pinden stak hul i gummen på ham. Det blødte ikke særlig meget og var i det hele taget ikke særlig alvorligt. Han skulle ikke syes, det ville vokse sammen af sig selv.

Så min erfaring er at det er sjældent, der sker noget alvorligt.

Link til indlæg
Del på andre sites

vi fik at vide den første gang på hvalpeholdet at det måtte vi virkelig ikke lade vores hunde gøre, og da slet ikke løbe med dem i munden....

 

Jeg går ud fra at det er lidt a la børn der ikke må løbe med en saks i hånden?

 

Men Karla har nu altid fået lov alligevel :oops: Hun elsker at finde, angribe og tygge lidt i pinde og af og til gider hun også at bære dem lidt rundt...

 

jeg tror på, at glæden ved legen med pind langt overstiger risikoen ved legen med pind...

 

og som bevis på hvor uansvarlig en hundeejer jeg er :mrgreen:

 

Nåårrhh, søde Karla. Hun er altså for kær! :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg foretrækker at Simba tygger i grene...store, tykke grene...pinde er noget møg...med vores hund altså. Han tager pinden på tværs i munden, så der stikker en ende af pinden ud på hver side af munden...og så tygger han sammen. Resultat ? Det stykke af pinden han har i munden sætter sig fast oppe i ganen mellem tænderne. Der er ikke noget dramatisk ved det andet end, at vi IGEN skal ud og fiske en pindestump ud af gabet på kræet :roll::-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen

jeg er ikke fanatisk så ja de tygger pinde men de ødelægger desværre tænderne så jeg prøver at begrænse

 

ja en vi kender deres hund fik pinden stort set op i hjernen og døde grundet den løb med en pind så ja det kan være enormt farligt :megaked:

Link til indlæg
Del på andre sites

Mine hunde må gerne lege med pinde. Det vil sige bære dem og lege trække leg, men de får ikke lov at ligge og tygge i dem, da jeg ikke mener at det er godt, for de kan risikere at få splinter i maven og små stykker træ der kan sæte sig i tænderne. de får altid tyggeben, okseøre el. lign. og derfor har de ikke et behov for at ligge og tygge i pinde ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Maustique

Jeg lader ogsaa Nura tygge i pinde. I den alder hun er i tygger hun alligevel i alting - og pinde roser jeg hende faktisk for.

 

Men jeg har ogsaa vaeret i praktik paa et dyrehospital hvor en hund maatte paa bordet fordi der var en stor splint der havde kilet sig fast i spiseroeret/maven...:shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst beagle-lover

Da Alice var hvalp fik hun også lov til at tygge i pinde.

Hun syntes selv at jo større de var jo bedre var de.

 

Nu gider hun ikke at bide i pinde mere - tror hun er blevet for gammel :roll: (hun er 3 år)

Link til indlæg
Del på andre sites

de ødelægger desværre tænderne så jeg prøver at begrænse

 

Det har jeg godt nok aldrig hørt? At gnave i pind, skulle ødelægge hundens tænder?

Jeg har derimod erfaring med at det er rigtig godt for tænderne, der både bliver renset for tandsten og andre urenheder, og holdes sunde?:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...