Hop til indhold

Udstyr til Cocker pleje


Gæst kleo
 Share

Recommended Posts

Jeps som skrevet står, hvad skal jeg købe af udstyr til pelspleje til en lille Cocker pige;) gerne med link;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Janni privat
Jeps som skrevet står, hvad skal jeg købe af udstyr til pelspleje til en lille Cocker pige;) gerne med link;)
Jeg brugte kam, karde, klippemaskine og furminator-dimsen... Kommer du til at mangle sådan en furminator, som jeg købte til et pelsplejekursus i spanielklubben i dyre domme..Så siger du til..Du kan hente min i Vejen f.eks. Eller hvis du skal bruge den før, så kører jeg til Slovakiet i næste weekend. .Du kan få den gratis, selvfølgelig..Jeg nænner ikke at smide den dyre ting ud. Men jeg kommer ikke til at bruge den til mine.
Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg brugte kam, karde, klippemaskine og furminator-dimsen... Kommer du til at mangle sådan en furminator, som jeg købte til et pelsplejekursus i spanielklubben i dyre domme..Så siger du til..Du kan hente min i Vejen f.eks. Eller hvis du skal bruge den før, så kører jeg til Slovakiet i næste weekend. .Du kan få den gratis, selvfølgelig..Jeg nænner ikke at smide den dyre ting ud. Men jeg kommer ikke til at bruge den til mine.

hvor er det sødt af dig Janni ;) men jeg har faktisk sådan en tingest, købte den til Kleo da den kom frem, den er mildt sagt ikke ret brugt, pelsen er for tæt på en Tervueren til den;)

karde har jeg, dvs en klippemaskine skal jeg have fat i;), hvilken kan anbefales? Må gerne være billig;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Janni privat
hvor er det sødt af dig Janni ;) men jeg har faktisk sådan en tingest, købte den til Kleo da den kom frem, den er mildt sagt ikke ret brugt, pelsen er for tæt på en Tervueren til den;)

karde har jeg, dvs en klippemaskine skal jeg have fat i;), hvilken kan anbefales? Må gerne være billig;)

Oster a5..køb den hos zooplus.de... Den koster omkring 700... Hvis du er helt på røven pt kan du låne en af mine så skal du bare have fat i et skær... Jeg brugte skær 10 til cockeren..De kan slibes op når de er sløve (men det varer et stykke tid.. Jeg kan klippe omkring 60-80 løver før mit er færdigt)..Og jeg kender et kanon godt og billigt sted hvor man kan få dem slebet..
Link til indlæg
Del på andre sites

Oster a5..køb den hos zooplus.de... Den koster omkring 700... Hvis du er helt på røven pt kan du låne en af mine så skal du bare have fat i et skær... Jeg brugte skær 10 til cockeren..De kan slibes op når de er sløve (men det varer et stykke tid.. Jeg kan klippe omkring 60-80 løver før mit er færdigt)..Og jeg kender et kanon godt og billigt sted hvor man kan få dem slebet..

Det går nok, har jo lidt af min kritisk sygdoms forsikringsbeløb endnu;) dem bruger jeg resten af nu, så håber jeg at være lidt mere rask når de er brugt så jeg kan melde mig rask og stemple;)

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 months later...
Gæst hesselballe

Jeg vækker ligge denne tråd igen.

Jeg kunne da også godt tænke mig at vide hvad det "rigtige" udstyr består af - især når en saks koster omkring kr. 500,-

Jeg har en klippemaskine og et trimmebord - så hvilke type (og str.) sakse og kamme er efter jeres mening et must have.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst hesselballe

Det er en Cocker med en masser pels (er 6,5 mdr. = hvalpepels ) http://www.hunde-forum.dk/vis-os-din-perle/36177-en-lille-ny-er-pa-vej.html

 

Er det ft eller standard type? Hvis det er ft tror jeg en alm saks er fin nok, de skal jo nærmest bare have klippet poter og potesakse slides hurtigt, så ingen grund til at handle så dyrt der.
Link til indlæg
Del på andre sites

Det er en Cocker med en masser pels (er 6,5 mdr. = hvalpepels ) http://www.hunde-forum.dk/vis-os-din-perle/36177-en-lille-ny-er-pa-vej.html

 

 

Jeg kan se den er fra cocker tears. De holder tit trimmekurser og man har ihvertfald tidligere kunne købe trimmeartikler gennem dem. De kan stensikkert også anvise dig en god saks.

 

Selv bruger jeg som regel bare en billig saks fra kw til poterne, for de bliver ret hurtigt slidt når man har flere. Man kan også købe en dyrere saks og få dem slebet op. Til resten af kroppen bruger jeg en noget dyrere saks, som jeg dog ikke anbefaler at købe med mindre man går meget op i udstillingstrim. Jeg ved ikke om du kan bruge mit råd til noget, men for mig skal en saks ligge godt i hånden og den skal lyde rigtigt, så jeg skal prøve mig frem når jeg køber nye sakse og den saks jeg ender med er sandsynligvis ikke den samme som du eller andre der har svaret i tråden ville ende med da vores hænder jo arbejder forskelligt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det kan godt være folk ved det i forvejen, men man skal vare sig for at gøre for meget ved en spanielpels før hvalpepelsen fældes. Og i det hele taget har den ikke godt af at blive klippet for meget i. Poter, ører osv. bliver man selvfølgelig nødt til, men en del klipper også krop, bukser og faner.

 

Ang. indkøb af udstyr så er det min erfaring at man hurtigt kommer til at købe redskaber der ikke virker på netop ens egen hund, så jeg køber altid trimmeknive, og "mirakelting" eks. furminator på udstillinger hvor jeg beder om at få lov til at prøve det på hunden. F.eks. havde jeg en fantastisk schæferstrigle der tog al min flatters underuld på et par dage, men på min springer tog den absolut intet. Det samme har jeg prøvet med furminator.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har jo en del ,nyt og gammelt.

 

Oster A 5 med skær 10 og 7.

Jeg bryder mig ikke om furminator, måske min gigt, men bruger original Coatking med 20 ribber til underuld. Den synes uopslidelig.

Jeg har karter med plastikdupper på enderne og sådanne??? der skærer filtre op.

Desuden Out Rage spray til opblødning af filtre. Findes andre mærker.

Jeg har kamme med forskellige tæthed mellem tænderne , mest fra KW.

Mine sakse til bedre brug er Jaguar, og så som mere dagligdags nogle billigere sakse, korte og længerer og effilersakse.(udtyndersakse)

Desværre er mine cocker som unge nogle mega svin. Det er, som om de først bliver nemme mht rengøring efter de 10 år.

Jeg har champoo og balsam fra Pit stop.

Link til indlæg
Del på andre sites

Er det ft eller standard type? Hvis det er ft tror jeg en alm saks er fin nok, de skal jo nærmest bare have klippet poter og potesakse slides hurtigt, så ingen grund til at handle så dyrt der.

 

Thats why I love them

 

Da jeg havde cockere med pels

 

Havde jeg som Ulla en Oster med skær 10 og 7

En efillersaks (staves??)

Plastisk dutter til fingrene

Coatking (sjældent brugt, men til de stride sorte hoveder)

Forskellige kamme

Og billige sakse i tonsvis

 

Jeg klippede lidt her er der med mine sakse og en Jaguar saks der har været i stenet og grusset poter er ikke meget værd. Jeg har klaret ikke mindre end 5 standard Cocker uden nogen siden at købe en dyr saks (men de har også set ud derefter, når de skulle være "fine" fik jeg hjælp.

Link til indlæg
Del på andre sites

Med hensyn til stor hvalpepels har det altid heddet sig, at den ikke må fjernes før hunden selv fælder dem. En 6-7 mdr´s afghanerlignende cockerhvalp kan da sagtens plukkes lidt ned og klippes til luft til ørene osv. Også uden at skade voksenpels.

Her i den alder bør træning i at stå på trimmebordet jo allerede være indøvet, for hundens skyld.

Næsten alle hvalpe der ses på udstilling er da klippet lidt til uden at det skader fremtidig pels.

 

Husk, de moderne karter har plastdupper på metalspidserne, så de ikke stikker den sarte hud, f.eks under forbenene. Mine har kostet 39 kr hos kennel Maj.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst hesselballe

Tak for alle de gode svar.

Jeg har i mellemtiden tilmeldt os et trimmekursus hos Spanielklubben region 11 og jeg har derigennem fået et svar der er identisk med jeres bud til nødvendigt udstyr, nemlig:

Trimmebord

Klippemaskine f.eks. Oster med skær 10 og 7

Effilersaks

Kamme (forskellige størrelser)

Sakse (forskellige størrelser)

Coat king

 

Pius har meget pels og vi reder ham hver 2. - 3. dag på bordet.

pius på bordet.jpg

Vi bruger sele - så han har allerede fået knuder under benene – så vi skal have prøvet Out Rage spray til opblødning af filtre.

Mht. hvalpepels så virker det som om der sker en forandring netop nu (6½ mdr.). Pelsen virker mere glat og mindre stående – er det så på nuværende tidspunkt, at vi bør begynde at anvende en coat king?

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for alle de gode svar.

Jeg har i mellemtiden tilmeldt os et trimmekursus hos Spanielklubben region 11 og jeg har derigennem fået et svar der er identisk med jeres bud til nødvendigt udstyr, nemlig:

Trimmebord

Klippemaskine f.eks. Oster med skær 10 og 7

Effilersaks

Kamme (forskellige størrelser)

Sakse (forskellige størrelser)

Coat king

 

Pius har meget pels og vi reder ham hver 2. - 3. dag på bordet.

[ATTACH=CONFIG]111803[/ATTACH]

Vi bruger sele - så han har allerede fået knuder under benene – så vi skal have prøvet Out Rage spray til opblødning af filtre.

Mht. hvalpepels så virker det som om der sker en forandring netop nu (6½ mdr.). Pelsen virker mere glat og mindre stående – er det så på nuværende tidspunkt, at vi bør begynde at anvende en coat king?

 

Det er lige tidligt nok, men løsner pelsen sig er det tid. Hvis du kan hive håret af nemt bare ved at tage med tommel og pegefinger, så er det tid. :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Med hensyn til stor hvalpepels har det altid heddet sig, at den ikke må fjernes før hunden selv fælder dem. En 6-7 mdr´s afghanerlignende cockerhvalp kan da sagtens plukkes lidt ned og klippes til luft til ørene osv. Også uden at skade voksenpels.

Her i den alder bør træning i at stå på trimmebordet jo allerede være indøvet, for hundens skyld.

Næsten alle hvalpe der ses på udstilling er da klippet lidt til uden at det skader fremtidig pels.

 

Min viden er også fra før den engelske cocker kom til at ligne den amerikanske mht. pels. Min springer rørte jeg ikke ved før han selv gik i fældning.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...