Hop til indhold

Terapi/besøgshund - hvilke racer fungere godt?


Ida_Asta
 Share

Recommended Posts

Jeg havde da også glædet mig til at Silke skulle med på besøg da min mor skulle flytte på plejehjem.

 

Der gælder jo andre regler for private gæster til beboerne. Der var i hvert fald ingen der spurgte mig om Silkes madvaner.

 

---Men det er så også efterhånden 9 år siden. Risikoen var ikke lige så stor dengang..... Eller man vidste det måske bare ikke...

Reglerne kan godt være anderledes i dag.. Også for private..

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg havde da også glædet mig til at Silke skulle med på besøg da min mor skulle flytte på plejehjem.

 

Der gælder jo andre regler for private gæster til beboerne. Der var i hvert fald ingen der spurgte mig om Silkes madvaner.

 

---Men det er så også efterhånden 9 år siden. Risikoen var ikke lige så stor dengang..... Eller man vidste det måske bare ikke...

Reglerne kan godt være anderledes i dag.. Også for private..

Det tror jeg ikke. Jeg er i hvert fald aldrig blevet spurgt om det de gange jeg har været afsted med Bobo, og det er netop også kun som privat :-) Eller, privat-ish...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tænker også at hyrdehunde var et godt valg. Så jo Gracies optagelsesprøve, og efter hende var det en corgi som skulle ind. Men nu er optagelsesprøven i Danmark ikke så omfangsrig, som jeg kan læse mig til at den er i f.eks. Norge. Gracie var "bare" inde og blive tjekket igennem af en dyrlægen, og så var hun inde hos en adfærds-dame. For at se om hun reagerede på rolator eller kørerstol... Det tog ikke ret lang tid.

 

Jeg har siddet og læst lidt, og kan se at man flere steder bruger korthåret collier som besøgshunde, og som servicehunde. Det synes jeg er lidt interessant.

 

Det er det bestemt og synes det er et godt bud!

Jeg ville nok først og fremmest finde en hund som passer til de mange andre ting man vil lave og så have besøgshundefunktionen i baghovedet. For det fylder jo en meget lille del af hundens liv.

Men generelt ville mit bud uden tvivl være hyrdehunde (og nok mere de mellemstore end de små).

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Sus&Siku

Jeg arbejder på plejehjem og vi må gerne have vores hunde med, hvis de ikke forhindre os i vores arbejde samt de skal ikke være i køkkenområdet.

 

Har flere gange haft min hund med uden probl. Han går enten rundt i gårdhaven eller lægger sig på sofaen, hvor de ældre kan sidde ved siden af og aee ham. Nogle af de mere friske ældre beder ligefrem om, at hunden kommer ind til dem, hvor han må putte i lænestolen/sofaen/sengen. Det er et hit, når hundene er med på job.

 

Man skal dog være klar over, at der kan ligge tabt medicin rundt omkring på stuerne! Sy-nåle i gulvtæpperne(tabt af beboerne)og glasskår(rester)i køkkenet. Jeg tager oftes kun min hund med om sommeren, hvor han kan være udendørs i gårdhaven.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi må også gerne have hunde med på min arbejdsplads (plejehjem).

Jeg har aldrig prøvet det, men jeg er sikker på, at hver gang jeg vender ryggen til, så finder Eris på nogle narrestreger eller driller beboerne :sjov: Måske hvis man arbejdede nat? Der er lidt mere tid til hunden ;-)

Det kunne være fedt, hvis Suki lærte det :slem:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg arbejder på plejehjem og vi må gerne have vores hunde med, hvis de ikke forhindre os i vores arbejde samt de skal ikke være i køkkenområdet.

 

Har flere gange haft min hund med uden probl. Han går enten rundt i gårdhaven eller lægger sig på sofaen, hvor de ældre kan sidde ved siden af og aee ham. Nogle af de mere friske ældre beder ligefrem om, at hunden kommer ind til dem, hvor han må putte i lænestolen/sofaen/sengen. Det er et hit, når hundene er med på job.

 

Man skal dog være klar over, at der kan ligge tabt medicin rundt omkring på stuerne! Sy-nåle i gulvtæpperne(tabt af beboerne)og glasskår(rester)i køkkenet. Jeg tager oftes kun min hund med om sommeren, hvor han kan være udendørs i gårdhaven.

 

Er du så blevet gjort opmærksom på, at din hund ikke må fodres med råt kød?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Sus&Siku

Nej, den regl har vores leder ikke fortalt os.

 

Vi fik afvide sidste år, at vi som personale måtte tage vores hund med, hvis følgende:

1> 100 % renlig

2> Ikke er for vild(hopper op, snapper eller snerre/gøer, hmm uopdragen)

3> Hunden må ikke være i vejen for vores arbejde

4> Må ikke være i køkkenet(u-hygeijnisk)

Tror det var det.

 

Nu fodre jeg ikke med råt. Så det vil ikke være et probl her.

Jeg valgte sidste år, da min hund var hvalp, at han ikke måtte rende rundt på gangene og ind på stuerne uden mig. Så han sad i bur, når jeg skulle hjælpe beboere længere tid end 30-45 min adgangen.

 

Vi fik lov til at tage alle racer af hunde med. Plejehjemmet var meget plaget af indbrud i aftentimerne og nattetimerne. Jeg er aftenvagt, så derfor kunne jeg tage min hvalp med(til beboernes store fornøjelse). En af de friske ældre damer har spurgt denne sommer, om hun må passe min hund, mens jeg arbejder på gangen. Og self må hun det, hvis det bliver aktuelt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...