anne-lise hansen Skrevet Juni 2, 2013 Rapporter Share Skrevet Juni 2, 2013 For nogle år siden undersøgte jeg om Tot kunne blive bloddoner - det kunne han ikke pga sin lidt specielle psyke mente dyrlægen der undersøgte ham at det ville være synd for ham fordi det ville være fremmede der skulle tappe blodet fra ham og han er jo ikke så begejstret for at fremmede rør ved ham , men nu har jeg jo Ollie og når han bliver gammel nok vil jeg nok prøve med ham på www.koebenhavnsdyreho spital.dk - er der nogen af jeres hunde der er bloddonorer eller har haft behov for at få blod hvis de er blevet opereret eller har været ude for store uheld ? jeg synes det er en god sag man bestemt bør støtte . Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
PinPoynter Besvaret Juni 2, 2013 Rapporter Share Besvaret Juni 2, 2013 jeg overvejede det et par gange med nogle af mine, men så flyttede vi jo herover, og her må de ikke give blod hvis de har været ude af landet. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Amocca Besvaret Juni 2, 2013 Rapporter Share Besvaret Juni 2, 2013 I vores donorregister skal de veje over 20 kg for at kunne kvalificere sig... Ikke at jeg tror nogen af mine ville egne sig, men er der nogen der ved hvorfor? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
PinPoynter Besvaret Juni 2, 2013 Rapporter Share Besvaret Juni 2, 2013 I vores donorregister skal de veje over 20 kg for at kunne kvalificere sig... Ikke at jeg tror nogen af mine ville egne sig, men er der nogen der ved hvorfor? tror det har noget at gøre med den mængde blod de tapper, de skal vel have en del, før det kan betale sig? Og kan kun tage en vis % del? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Vi5 Besvaret Juni 2, 2013 Rapporter Share Besvaret Juni 2, 2013 I vores donorregister skal de veje over 20 kg for at kunne kvalificere sig... Ikke at jeg tror nogen af mine ville egne sig, men er der nogen der ved hvorfor? Det er nok lige som med os mennesker. Vi skal også veje mindst et eller andet. For ellers tapper man for meget væske af vores krop. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Amocca Besvaret Juni 2, 2013 Rapporter Share Besvaret Juni 2, 2013 I har sikkert ret, men altså da jeg varbloddonor - før jeg blev kasseret fordi mit blod er tyktsomsmør og ikke vil ud der tappede de jo ligemeget blod af mig og min mand, og jeg vil tro han vejede lige knap 100 kg mere end mig eller noget i den stil... Og jeghavde det jo hevrken værre eller bedre end ham bagefter, så hvor meget betyder vægten mon? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
tantemaier Besvaret Juni 2, 2013 Rapporter Share Besvaret Juni 2, 2013 Hos mennesker må du ikke give blod, hvis du vejer under 50 kg. Det fik jeg i hvert fald at vide. Desværre må jeg så alligevel ikke, da jeg danner antistoffer (har somme tider problemer med stoftkiftet). Jeg har også hørt at hunde skal veje over 20 kg... Ideen synes jeg er god. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
anne-lise hansen Besvaret Juni 3, 2013 Forfatter Rapporter Share Besvaret Juni 3, 2013 ja kbh s dyrehospital skriver at de skal veje 25 -27 kg og at de tapper 450 ml mon ikke det er fordi hunden skal have en vis mængde tilbage ? en chi har vel ikke så meget blod som en GD ? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts