Gæst Hudson Skrevet Juni 2, 2013 Rapporter Share Skrevet Juni 2, 2013 (rettet) Sød, charmerende og dejlige Hudson, har besluttet at hans liv er for kort til at være alene hjemme, når jeg er på job. Derfor gøer og hyler han en times tid eller længre hver morgen. Til stor gene for hans nabo og frustration for hans ejer. Har afprøvet alt hvad jeg og eksperterne kunne komme på, uden held. Derfor har jeg efter store overvejelser og tungt hjerte, besluttet at finde et nyt blivende hjem, med en eller flere personer, der vil elske ham lige så meget som jeg gør. Hudson er en Lhaso Apso med papirne i orden både dem fra dyrlægen og stamtavlen. Han er kastereret, chippet og vaccineret. Er sund og rask, men har en medfødt "defekt" hans muskler i tungen er for lange, så hans tunge hænger altid ud af munden og han har ikke alle tænder. Men ikke noget der gennere ham på nogen måde - gør ham bare til noget helt specielt og ekstra charmerende. Hudson er 4 år. Hudson er en glad hund, der trives med en rolig hverdag. Han er helt sin egen, men dog ikke spor svær til at overtale til at gøre, hvad man vil have ham til. Han vil gerne selv have lov til at komme til folk, men har ma n først vundet hans hjerte, hvilket ikke er svært, er han utrolig hengiven. Hans elsker at blive nusset og bare glad når han kan være i nærheden af sine "mennesker". Han er fuld af sjov og vil gøre alt for at få opmærksomhed. En rigtig livsnyder, der både er til at ligge og dase, til leg med andre hunde, en tur i skoven eller til stranden eller ned i byen. Er vant til bil og bus. Han er vokset op med at få lov til at være i møblerne og i sengen. Børn syntes han er lidt "farlige" og gør ham nervøs. Men han er utrolig intresseret i dem, så er sikker på det er noget han kan vænnes til. Krav til Hudsons nye bedste ven : Der skal helst være en hjemmegående i hjemmet, da det jo lige netop er eneste problem med Hudson, at han bliver stresset og ulyklig af at være for meget alene. Du/ I skal være klar med masser af tålmodighed til at vinde hans lille hjerte, da han er meget knyttet til mig. MEn lover dig/ jer at det er arbejdet værd. Han er en rigtig lille guldklump, som man kun kan elske. Og har han først knyttet sig til dig, vil han altid følge dig. Et hjem uden mindre børn vil være det ideale. Forstiller mig måske en lidt ældre vil matche perfekt til Hudson - en med masser af tid og kærtegn. Du/ I skal være 100% sikker på I vil have ham den tid han har tilbage. Forbeholder mig retten til at vælge/ fravælger mellem de intresserede. Er du/I intresseret så skriv evt. privat besked med tlf. nr, og vi kan snakke om det. Redigeret Juni 2, 2013 af Hudson Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Tullemus Besvaret Juni 2, 2013 Rapporter Share Besvaret Juni 2, 2013 Hvor er han sød :hjerte:...håber, at I finder et rigtigt godt hjem til ham. Hvor befinder han sig forresten henne i landet? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Hudson Besvaret Juni 2, 2013 Rapporter Share Besvaret Juni 2, 2013 Tak..og ja det er han, rigtig meget. Men vil kun det bedste for ham. Han befinder sig i Randers Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Birgitta Besvaret Juni 2, 2013 Rapporter Share Besvaret Juni 2, 2013 Hvad skete der med Cæcar, som du anskaffede sidste sommer? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Therese Besvaret Juni 2, 2013 Rapporter Share Besvaret Juni 2, 2013 Hvordan kan det være, at han først er blevet ked af at være alene nu efter 4 år? Er I flyttet eller er der sket noget andet, som har ændret hans hverdag markant? Jeg spørger, fordi jeg tænker, at problemet måske kan løses på en eller anden måde, så han kan blive hos jer. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Hudson Besvaret Juni 2, 2013 Rapporter Share Besvaret Juni 2, 2013 Hej Birgitta: Cæsar var ikke en hund til mig, men til en jeg hjalp med at få en ny hund. Therese : Af grunde som jeg ikke vil oplyse her, har jeg været hjemmegående de sidste par år, og han er nok vænnet sig for meget til det. Og har fået nye nabo, som er hjemme om morgen og nok derfor hører det. Ellers havde jeg ikke selv vist dt, For han gøer ikke når jeg år - ligger pænt og ser på jeg går - han gøer heller ikke når jeg kommer hjem om eftermiddagen. MEn da jeg fik den første klage, tog jeg selvfølge hånd om det. Har optaget ham, når han er alene og er ret forfærdelig at høre på. Mest fordi man kan hører han er meget ked. Alt er prøvet...og han gør det kun når han er alene - ellers eer han rolig og tilpas. Så lige pt har jeg "hundesitter" på om formiddagen , men er ikke nogen varrig løsning. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
AnneMangetal Besvaret Juni 3, 2013 Rapporter Share Besvaret Juni 3, 2013 Hvordan er han med andre hunde? Katte? Kender muligvis en ældre mand som kunne være interesseret. Han har dog en lille hanhund i forvejen, og hans kæreste som han tit er sammen med, har en tæve. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Hudson Besvaret Juni 5, 2013 Rapporter Share Besvaret Juni 5, 2013 Hej Anne Undskyld jeg først svarer nu - men havde brug for at tænke mig grundigt om. Tror desværre ikke det er løsningen - Hudson er vant til andre hunde og er dalig i kontakt med dem. Men andre hanhunde, få ham lidt op på dupperne. Og når der så er en lille tæve i nærheden, vil der blive en masse uro. Tænker bare mest at hvis det ikke går mellem de 3 hunde, er det jo nok Hudson der må afsted igen - det vil jeg ikke risikere. Men tak for din hendvendelse Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Birgitta Besvaret Juni 5, 2013 Rapporter Share Besvaret Juni 5, 2013 Hej Birgitta: Cæsar var ikke en hund til mig, men til en jeg hjalp med at få en ny hund. Therese : Af grunde som jeg ikke vil oplyse her, har jeg været hjemmegående de sidste par år, og han er nok vænnet sig for meget til det. Og har fået nye nabo, som er hjemme om morgen og nok derfor hører det. Ellers havde jeg ikke selv vist dt, For han gøer ikke når jeg år - ligger pænt og ser på jeg går - han gøer heller ikke når jeg kommer hjem om eftermiddagen. MEn da jeg fik den første klage, tog jeg selvfølge hånd om det. Har optaget ham, når han er alene og er ret forfærdelig at høre på. Mest fordi man kan hører han er meget ked. Alt er prøvet...og han gør det kun når han er alene - ellers eer han rolig og tilpas. Så lige pt har jeg "hundesitter" på om formiddagen , men er ikke nogen varrig løsning. Hudson..... Du skal lige være klar over, at alt hvad du skriver her på HF bliver registreret. Og alle medlemmer af HF kan gå ind på din profil og finde tidligere tråde du har oprettet eller det, du har skrevet i andres tråde. Sidste år oprettede du d. 13-7 en tråd, der hed: "Ny bedste ven søges", hvor du skriver af I har været nødt til at aflive jeres gamle hund og derfor søger I en "ny bedste ven". D. 20-7 meddeler du så, at I har fundet jeres nye bedste ven cæcar, som du glæder dig til at lære nærmere at kende? Derudover deltager du ikke i tråden og kommenterer ikke på de forslag, der kommer. -----SANDSYNLIGVIS har du ladet en anden (mis)bruge din profil til at søge en hund. Det sker, at folk på HF søger hunde for at hjælpe andre. Men så gør man altså opmærksom på, at hunden er til en anden. For ellers kommer man i længden til at fremstå utroværdig. Det er der såmænd ikke nogen, der åbent vil sige til dig. Men folk bliver bare efterhånden mindre hjælpsomme. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Hudson Besvaret Juni 5, 2013 Rapporter Share Besvaret Juni 5, 2013 BirGitta.... Nu du absolut syntes du har krav på en forklaring, selvom du jo ikke selv er interesseret i min annonce må du jo heller få den. Jeg ved godt man kan se tilbage på alt jeg har slået op herinde, og det er helt fint med mig, jeg har intet at skjule. Sidst jeg bad om hjælp, var med at finde en ny hund til min Ex mand, som end til da havde haft vores 14 årige fælles hund boende. Og havde brug for en ny bedste ven efter hun ikke kunne mere. Intet forkert i det. Jeg har svaret alle, der har henvendt sig på min tråd. At jeg ikke vil gå i detaljer med private ting, må du bare leve med. Har intet at gøre med min hund. Og syntes nu folk skal lade være at dømme andre før de kender hele historien. Hudson Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Birgitta Besvaret Juni 5, 2013 Rapporter Share Besvaret Juni 5, 2013 Jeg synes ikke at jeg har "krav på forklaring". Men det har du heller ikke. Og det synes jeg er lidt synd. Derfor fortæller jeg dig hvad der VIL ske, hvis du bruger det stunt med at udlåne din profil til andre uden at gøre opmærksom på det. Eller hvis du på andre måder laver om på hvad du tidligere har fortalt.. Jeg er da ligeglad med hvem du låner din profil ud til. Men det har konsekvenser for dig. Det er kun det, jeg prøver på at fortælle dig. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts