Hop til indhold

Bobos slankekur


Therese
 Share

Recommended Posts

Super gode observationer Birgitta

 

Med hensyn til olien, så kan du næste gang du skal have, købe torske olie i stedet. Mindre fedt, men mere omega 3 og dermed også mindre mængde.

 

:shock:Avs, Luckyluna... Det vil jeg gerne have bevis for... :oops:Ikke for at være krakiler, men det er altså vigtigt, at det du skriver ikke bunder i nogle misforståelser.

 

jeg kan nemlig ikke rigtig se, hvad der skulle være i olie, --ud over olie.. Olien kan være lavet af forskellige typer fedtsyrer, men det er stadig olie. De feder lige meget.

 

--Jeg har prøvet at google, men det er ikke nemt, for de fleste forhandlere interesserer sig ikke for kalorieindholdet i de sunde olier..

 

Dog har jeg fundet en torskeolie(=torskelevertran) og en lakseolie, hvor der bliver opgivet energi i kcal og kjoule.

 

-----Men den ene olie bliver opgivet i energi pr 100 gram, mens den anden bliver opgivet i energi pr 100 milliliter...

Og da det er olie, der er tale om, så vejer 100 milliliter ikke 100 gram. Det vejer mindre, faktisk vejer 100ml kun ca.80 g

Så energiværdien for det ene produkt skal ganges med 0.8 for at begge opgivelser skal være i milliliter.

 

Lakseolien.................. 3750kj/890 kcal pr 100g --som svarer til 3000kj/712kcal pr 100 ml

 

Torskeolien.......................................................................... 3400kj/828 kcal pr 100 ml

 

---Så ifølge producenterne er torskeolien altså noget mere energirig end lakseolien... Ikke en masse, for det er jo små mængder hunden skal have daglig.

 

---Jeg ved så ikke, om producenterne har nogen andre forklaringer til hvorfor torskeolien skulle være mindre fedende? Derfor vil jeg meget gerne se et link.

Det KAN altså være, at forhandlerne/producenterne har overset at den ene olies energi er beregnet i gram og den andens i ml. Det gør en væsentlig forskel. --Det kan også være de har "overset" det med vilje for at kunne sælge torskeolie som et sundere produkt. :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 220
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Therese, jeg kom til at tænke på Bobo da jeg klippede negle på Silke i morges... Jeg klipper nemlig hendes negle ganske tit og kikker dem efter hver morgen.

For negle skal ikke være ret meget for lange, før tæerne bliver ømme og så vil hunden jo få vippet tæerne opad fordi neglene klikker imod underlaget..

Og det kan også være med til at lave det der knæk på håndleddet..

 

Men jeg har lige kikket på billederne af Bobo.. Og jeg kan ikke se, at hans negle skulle være for lange... Billederne er ikke helt skarpe lige der.. Neglene er "desværre" nok fine og korte... Det ville ellers være næsten for nemt at ændre hans benstilling med et par klip med en negleklipper... :-D

Jeg ville bare lige sige det alligevel.. For det er (også) vigtigt at holde neglene korte på hunde, der er mindre aktive på grund af alder, sygdom eller overvægt.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 3 weeks later...

Nå, nu er det vist tid til en update.

 

Jeg er ret sikker på, at han har tabt sig. På billederne ser det ud til, at han er blevet mere markeret på bugen, hvor det på før-billedet ligner at han har en lang delle langs maven, som er væk nu og jeg synes også, at han har tabt noget fedt på bagbenene. Selen begynder også at sidde en anelse løsere og jeg kan begynde at både se og mærke hans ribben tydeligere. Især de bagerste er blevet meget nemmere at "finde."

 

Så selvom han selvfølgelig skal tabe sig mere endnu, er jeg glad for, at det går den rigtige vej nu :-D

 

Før og efter:

19-01%2520nr.%25202.jpg9-02-2014.JPG

Link til indlæg
Del på andre sites

:klap::klap::klap:Hvor flot!!!

Han er også mere oppe på tæerne nu :-D. Vinklerne ved håndled og hæle er ikke så spidse mere...

 

Det får ham til at se yngre ud. Øj, hvor er han smuk! :lun:

 

Det bliver da spændende når han skal vejes. Har dyrlægen ikke en vægt, I bare kan gå ind og veje ham på, uden at bestille tid? Det er der mange dyrlæger, der har.

Link til indlæg
Del på andre sites

:klap::klap::klap:Hvor flot!!!

Han er også mere oppe på tæerne nu :-D. Vinklerne ved håndled og hæle er ikke så spidse mere...

 

Det får ham til at se yngre ud. Øj, hvor er han smuk! :lun:

 

Det bliver da spændende når han skal vejes. Har dyrlægen ikke en vægt, I bare kan gå ind og veje ham på, uden at bestille tid? Det er der mange dyrlæger, der har.

Ja, jeg synes også det ser ud som om han står anderledes :-D Bobo takker for komplimenten :mrgreen:

 

Jeg plejer at veje ham i Maxizoo, men er afhængig af et lift derud, fordi jeg ikke selv har bil. Så jeg har faktisk ikke været der et stykke tid. Men har ferie nu, så regner med at kunne lokke min mor til at køre os derud. For det er da meget rart at vide hvad han vejer nu.

Link til indlæg
Del på andre sites

---Det ender med at han selv kan løbe til Maxizoo.. :-D

Han er blevet meget mere "mandig" at se på.. --Det er nok den flotte brystkasse. :hjerte:

 

Jeg er sørme spændt på hvad han vejer nu..

Hvor meget var det, at han vejede sidst? .............Bob, bob, bob... Har lige rendt hele tråden igennem... :oops:

 

--Han startede på 42 kilo... Og du har ikke nævnt hans vægt siden.

---jeg tror han ligger på 37-38 nu? Lyder det ikke rimeligt? Det er jo rent gæt ud fra billederne.

Så kan han komme ned i nærheden af idealvægten inden badesæsonen... :banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

---Det ender med at han selv kan løbe til Maxizoo.. :-D

Han er blevet meget mere "mandig" at se på.. --Det er nok den flotte brystkasse. :hjerte:

 

Jeg er sørme spændt på hvad han vejer nu..

Hvor meget var det, at han vejede sidst? .............Bob, bob, bob... Har lige rendt hele tråden igennem... :oops:

 

--Han startede på 42 kilo... Og du har ikke nævnt hans vægt siden.

---jeg tror han ligger på 37-38 nu? Lyder det ikke rimeligt? Det er jo rent gæt ud fra billederne.

Så kan han komme ned i nærheden af idealvægten inden badesæsonen... :banan:

Hehe... Det er ærgerligt han er kastreret :slem:

 

Jo, jeg tror ikke du rammer helt ved siden af. Han har været nede på 38 kg, men så skete der en hel masse og hans kur gik lidt i vasken, så han tog lidt på igen. Mener han vejede 40, da jeg vejede ham sidst :hmm: Så det er nok ikke urealistisk, at der er røget 2-3 kg :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Du må se at komme i Maxizoo i morgen. Det er da ikke til at holde ud at gå og vente på!!! :mrgreen:

 

Men husk nu: Ikke noget med at købe fedtede grisseører til den smukke unge mand..:fyfy:

Selvfølgelig ikke :lol: Hvis de har noget tørret, fedtfattigt køber jeg nok lidt, fordi jeg ikke bryder mig om bare at gå igen efter at have brugt deres vægt :oops: Men nej, ikke noget fedtet :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Bombombom... Har I ikke været i Maxizoo endnu?? Har I fået kolde poter:hmm:......

 

 

--Altså.. vi har så fint vejr her i Ballerup.. så det da lige er vejr til en udflugt..... :-D (nåeh, I bor i Randers.. Der kan det godt være anderledes..... :oops:)

 

---Nå, men ellers må I jo af sted i morgen... Eller hvornår har din mor tid?? :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 3 weeks later...
  • 3 weeks later...

Jeg har læst hele tråden op og har meget respekt for dit projekt Therese. Dels det egentlige at slanke Bobo fra ca 42 kg til ca 36 kg, men også at skrive om det her på HF hvilket vel også skulle være med til at holde motivationen oppe.

Jeg kan også se at det i perioder går godt og i andre står lidt stille og også at der har være et lille tilbagefald, men op på hesten og videre.

 

Der er mange anbefalinger af forskellig art, men jeg mener faktisk at det sikreste tip til at nedbringe Bobos vægt er at skifte til et light foder indtil hans idealvægt er nået. Altså hvis du giver ca 300 g foder dagligt nu = 1000 kcal skal du skifte til et produkt med 5% mindre fedt i og lidt lavere niveau protein, men samme fodermængde. Så vil du formentlig få et stabilt vægttab på ca ca 100 g om ugen og det er passende. Han er jo ikke vildt stor, bare lidt for godt i stand - omkring en fedtprocent på 20% apropos en anden tråd jeg ved du har læst:-D

 

:5up: herfra

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 5 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...