Hop til indhold

Alderdom og tilskud


Aslan
 Share

Recommended Posts

Hmm Aslan er jo blevet 5 nu, og mange siger hvis en broholmer bliver over 8 skal man være glad.

 

Men det betyder jo også at Aslan er på vej mod alderdommen.

 

Så tænker jeg jo om man skulle begynde at give ham det der glucosomin (staves) forbyggende allerede nu?

 

Hvad gør i andre med store hunde?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes ikke at det er for tidligt at begynde at give Aslan glucosamin.. Han hører jo ikke til de mindste, så der skal en del til.

 

Måske skal du give ham det, man giver til heste?

 

Glucosamine & MSM - vital-horse.com

 

Det er nok den billigste løsning. Og helt lige så god som tilskuddene i pilleform.

 

Silke har fået glucosaminsulfat, chondroitinsulfat og MSM hver dag indtil hun fik allergi.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

Nu har jeg godt nok ikke stor hund - men dog en beagle som bliver 9 år næste gang. Han er så småt startet med det ene bagben, hvor han trækker lidt på det. Jeg er derfor begyndt på Luposan gelenk pellets - som er nogle små sammenpressede piller - Ligner lidt det koldpresset foder, bare mindre - det er ret koncentreret så de skal ikke have ret meget af det. Jeg smider det bare oveni Charlies foder.

Link til indlæg
Del på andre sites

Pulverne er ret rene. Så det er ikke så meget, der skal til. En hund på 50 kilo skal ialt have 5,6 ml pulver. Det er ca. det samme som et teskemål med en lille smule top. Der følger måleskeer med.

 

Man kan nemt blande det med lidt leverpostej. SÅ ryger det bare lige ned.

 

Fodringsguide:

http://vital-horse.com/feedingguide.pdf

Link til indlæg
Del på andre sites

:shock:skpl??

Skalp? Skvulp? :hmm:

 

Nåeh... skål... :damn: man skal bare kikke efter hvad der på tastaturet sidder ved siden af de skrevne bogstaver :mrgreen:

 

Jo, pulverne er ret vandopløselige. Og de smager mest som noget sødemiddel eller mælkepulver. En tørstig hund lægger nok ikke mærke til det.

Og det er jo ikke så vigtigt, om hunden får præcis den rigtige dosis. Lidt fra eller til behøver man ikke at gå i panik over. Det er jo ikke medicin. Bare kosttilskud.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi giver Goofy Luposan i pulverform ovenpå hans tørfoder. Det smager åbenbart godt, for han gider ikke rent tørfoder, men når vi drysser pulveret på, så æder han med stort velbehag! Min mand synes ikke det hjælper så meget, men jeg synes han er lidt mere stiv i det, når han ikke får det. (Han får også tørfoder med glucosamin og chondroitin noget senior-noget)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...