Hop til indhold

Bidt flexline over


Gæst Caligo
 Share

Recommended Posts

Gæst Caligo

Ja....så har Lupo bidt sin flexline over, hvilket jeg egentlig ikke troede at han kunne. Er det noget I har oplevet enten fra egen hund eller andre hunde?

 

Jeg troede ikke at en 7 måneders hvalp ville kunne bide sådan én over, men der tog jeg da fejl :shock: Det gør at jeg fremover vil være ret usikker på at bruge en flexline til ham, i tilfælde af at han bider den over igen, især nu hvor han snart bliver kønsmoden og får kroppen fyldt med hormoner.

 

Kan man evt. købe nogle flexliner der er stærkere end andre, eller er selve linen den samme i alle slags flexliner?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

Nej jeg har ikke oplevet hunde bide flex line over. De to af dem jeg har har samme tykkelse line - Oscars er lidt kraftigere og lavet i blåt nylon. Den ældste af mine flexliner er nok 10 år gammel, den brugte jeg også til min dalmatiner. Man kan få sådan nogen med et bredt bånd, men jeg ved ikke om den er stærkere - det tvivler jeg på :hmm:

Brug en god dressur line i læder i stedet - så har du også meget bedre kontrol over ham.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Caligo
Nej jeg har ikke oplevet hunde bide flex line over. De to af dem jeg har har samme tykkelse line - Oscars er lidt kraftigere og lavet i blåt nylon. Den ældste af mine flexliner er nok 10 år gammel, den brugte jeg også til min dalmatiner. Man kan få sådan nogen med et bredt bånd, men jeg ved ikke om den er stærkere - det tvivler jeg på :hmm:

Brug en god dressur line i læder i stedet - så har du også meget bedre kontrol over ham.

 

Okay, tak for råd. Jeg har en 2 meter lang tyk lædersnor, som jeg bruger til ham når vi går rundt herinde i byen. Flexlinen plejer han at få på når vi er på grønne arealer, så han kan få noget mere plads, men det er da ærgeligt hvis han nu har fundet ud af at han kan bide den over.

 

Han må da have gnavet i noget tid, han kan vel ikke bare snappe den over sådan lige.

 

Der findes både flex-liner hvor snoren er bred og flex-liner, hvor snoren er rund og tynd. Alt efter hvad han bed over, kan du forsøge dig med den anden slags.

 

Han har aldrig ligget og gnavet i den, da jeg netop har holdt øje med det. En gang imellem har han haft det øverste stykke af snoren i munden mens hans så er luntet af sted, men jeg ved ikke om det alene kan gøre det? Jeg har tjekket den efterhånden og synes ikke at den så slidt ud eller noget.

 

Hvordan har hunden båret sig ad med at bide snoren over?

Har den været bundet af et sted?

 

Nej han har ikke været bundet nogle steder, det er ikke noget jeg praktiserer. Han gik tur med min mor, hvor han så bed snoren over. Derfor har jeg ikke selv set præcis hvad der skete. Måske har det været nok at han en gang imellem har haft den i munden mens han er gået afsted, men uden at han har ligget og gnavet i den? Jeg synes bare ikke at den har set slidt ud når jeg har tjekket den, men igen....jeg kan selvfølgelig ikke udelukke det, især ikke når jeg ikke selv var til stede da han bed den over.

Link til indlæg
Del på andre sites

Men så har det vel været fordi din mor ikke har stoppet ham i at bide i den? De få gange vores, som små, har haft den idé at snoren skal i munden, der har de fået besked på at det er forbudt øjeblikkeligt :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Caligo
Men så har det vel været fordi din mor ikke har stoppet ham i at bide i den? De få gange vores, som små, har haft den idé at snoren skal i munden, der har de fået besked på at det er forbudt øjeblikkeligt :-)

 

Det kan ikke udelukkes i hvert fald. Som sagt har jeg ikke oplevet at han har bidt i flexlinen, men det kan da godt være at det er sket når andre har luftet ham måske :hmm: Jeg blev bare meget overrasket over at han havde bidt den over, så jeg ville høre herinde om det netop var noget andre havde oplevet. Jeg tænkte nemlig også umiddelbart at det må være ret svært at bide sådan en over....

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså hvis han har bidt den over, så er det jo fordi han har gået og bidt i den uden at blive stoppet - ellers kan det jo ikke lade sig gøre? Og så kan alle snore jo bides over, hvis han ikke bliver stoppet i at bide i dem. Jeg ville i hvert fald ingen betænkeligheder have ved at bruge flexiliner fremover af dén grund - han skal jo bare lære at det er forbudt at bide i snore, uanset hvilken snor det er! :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Caligo
Alle snore kan jo bides over hvis ikke hunden får besked på at lade være, så det handler næppe ret meget om hvilken snor du bruger, men at du og din mor skal fortælle hunden at den skal tage snoren ud af munden.

 

Ja selvfølgelig kan de allesammen bides over. Som sagt har jeg bare ikke oplevet at han har bidt i den, og jeg har også tjekket den flere gange hvor den så fin ud, men det skal jeg så være mere obs på fremover at han overhovedet ikke må tage den i munden, på nogen som helst måde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Caligo
Altså hvis han har bidt den over, så er det jo fordi han har gået og bidt i den uden at blive stoppet - ellers kan det jo ikke lade sig gøre? Og så kan alle snore jo bides over, hvis han ikke bliver stoppet i at bide i dem. Jeg ville i hvert fald ingen betænkeligheder have ved at bruge flexiliner fremover af dén grund - han skal jo bare lære at det er forbudt at bide i snore, uanset hvilken snor det er! :-)

 

Præcis præcis, jeg er enig med dig. Som sagt ville jeg bare høre herinde om andre havde oplevet det samme, og netop om det overhovedet kan lade sig gøre over forholdsvis "kort" tid at bide en flexline over, men det kan jeg så forstå at det ikke kan, så derfor må det jo åbenbart være sket over noget tid, selvom jeg ikke har opdaget det.

 

Men tak for svarene, både til dig og de andre :-) Det er godt at have hunde-forum, hvor man lige kan få vendt tingene, og stille de dumme spørgsmål.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Caligo
Og den er bidt over? ikke knækket? Jeg har oplevet at de knækker, uden at man kan se de har en svaghed. Og mine bider aldrig i snorene

 

Det var min mor der luftede ham, og hun siger at han bed den over. Hvor tit har du oplevet at de knækker? Og har det været med små hunde?

 

Velkommen i klubben :blink:...jo, jeg har også oplevet, at min hund har bidt en flexline over, det skete mens jeg stod og snakkede med en dame, jeg havde mødt på vores gå tur, så blev kræet utålmodig og bed linen over. Hun har også haft bidt hundesnore over.

 

Hold da op, det lyder vildt. Kunne den bide flexlinen over så hurtigt?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Janni privat
Det var min mor der luftede ham, og hun siger at han bed den over. Hvor tit har du oplevet at de knækker? Og har det været med små hunde?

 

 

 

Hold da op, det lyder vildt. Kunne den bide flexlinen over så hurtigt?

På løverne, de vejer 5-7 kg..Og jeg har prøvet det 4-5 gange... Og ikke fordi de har rendt ud og rykket snoren fordi den ikke var længere..Hver gang var det på tilbagevejen, altså når snoren kørte ind i håndtaget... og hver gang har det været 20-30 cm, måske lidt længere, fra karabinhagen
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Caligo
Uanset hvor god kvalitet en snor er, kan hunden tygge den over på ganske kort tid (sekunder). Forestil dig en tynd line der bliver lagt i hundens kindtænder (som kan knuse knogler). Det tager altså ikke lang tid!

 

Så som de andre skriver - det er forbudt at have linen i munden!

 

Ja, det lyder sådan. Jeg må indrømme at jeg ikke var klar over at det kunne ske så hurtigt, jeg troede at det ville tage længere tid. Men så ved jeg jo det fremover.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Caligo
På løverne, de vejer 5-7 kg..Og jeg har prøvet det 4-5 gange... Og ikke fordi de har rendt ud og rykket snoren fordi den ikke var længere..Hver gang var det på tilbagevejen, altså når snoren kørte ind i håndtaget... og hver gang har det været 20-30 cm, måske lidt længere, fra karabinhagen

 

Okay. Det er da egentlig ikke så betryggende? Nu har Lupo som sagt kun flexline på ved grønne arealer, men det er jo stadig ikke særlig fedt hvis flexlinen knækker, og man så står der uden en snor til hunden. Især ikke når det er en større hund, som man ikke kan bære hjem.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Caligo
Prøv at give hunden sådan en tynd oksehundspind. Den kan gnave sådan en over på under 10 sekunder:blink:

 

Dem får Lupo tit, men der bruger han omkring 10-15 minutter på at æde den og han gnaver den ikke over undervejs, så det har jeg ikke set in action :lol: Men jeg tror på dig. Men så er det jo også et faktum at hvis hunden VIL ud af flexlinen, så kan den jo bare gnave den over på få sekunder. Selvfølgelig kan man lære den at den ikke skal have snoren i munden, men hvis den vælger at gøre det alligevel, mens man er uopmærksom et øjeblik, så kan det lade sig gøre. Ligesom Tullemus nævnte med hendes hund der bed linen over. Eller også kan den knække som Janni nævnte. Hmmm....det er vist meget godt at jeg aldrig bruger flexline ved steder med meget trafik eller andre farlige ting. Til gengæld har jeg set mange andre mennesker der bruger flexliner lige ved veje fyldt med biler og lign. Det er da lidt risikabelt når man tænker over det.

 

Jeg havde bare et indtryk af flexlinen som lidt mere robust (men ikke immun overfor hundetænder selvfølgelig) end den så viser sig at være, men så ved jeg det fremover :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja....så har Lupo bidt sin flexline over, hvilket jeg egentlig ikke troede at han kunne. Er det noget I har oplevet enten fra egen hund eller andre hunde?

 

Jeg troede ikke at en 7 måneders hvalp ville kunne bide sådan én over, men der tog jeg da fejl :shock: Det gør at jeg fremover vil være ret usikker på at bruge en flexline til ham, i tilfælde af at han bider den over igen, især nu hvor han snart bliver kønsmoden og får kroppen fyldt med hormoner.

 

Kan man evt. købe nogle flexliner der er stærkere end andre, eller er selve linen den samme i alle slags flexliner?

 

min gamle labbe stod bundet uden foran Fakta da han var ca 6 måneder. Pludselig skubbede han pænt til mig da jeg stod ved mælken. :lun: Han havde bidt den tynde del af flexlinen over.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Caligo
min gamle labbe stod bundet uden foran Fakta da han var ca 6 måneder. Pludselig skubbede han pænt til mig da jeg stod ved mælken. :lun: Han havde bidt den tynde del af flexlinen over.

 

Ha ha, nuuurh, det er selvfølgelig uheldigt at han bider linen over, men stadig....det er virkelig nuttet :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Ville man kunne undgå det ved at sætte en kort kæde i enden af flexen? Hvis ikke de allerede findes med sådan en.. man har den jo alligevel ikke rullet helt ind, så længe man går med hunden. Er jo selvfølgelig nr 1 om kræet lod være at bide i snoren, men for ikke at skulle være nervøs for om han slap fri, kunne det være en løsning:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...