Hop til indhold

Legetøj tl hvalp.


Gæst Vi5
 Share

Recommended Posts

Hjælp! Sikke en legetøjsjungle! Hvad er must-haves til den lille hvalp? Vi er helt nye i hunde verden, så aner ikke hvad den lille fis skal have? En masse at bide i ?:damn::rolleyes:

Link til indlæg
Del på andre sites

uha.. altså vi ventede med at investere i aalt for dyrt legetøj indtil tænderne var skiftet. hehe. for aaalt går i stykker med de små hvalpebisser. vi tog evt nogle gamle håndklæder og bandt en knude på. et stort stykke læder, var også rigtig godt! stærke tove osv. det er først senere hen at han fået bamser osv. de holder lige et par dage, frem for et par timer;) og ellers har vi anskaffet os bolde, godbidder bolde (hvor man kan putte godbidder inde i). det er god aktivering når bebsen skal være alene. og ellers alle produkter af "kong". det er meget meget slidstærkt, og kan fyldes op med alt muligt lækkert, og puttes i fryseren

Link til indlæg
Del på andre sites

Giver Thor isbjørn ret, vent med at investere i det vilde. Det bedste som Rosa vidste var en hullet sok med knude på, og den holder stadig. Den er blevet suttet, kastet og trukket godt og grundig i ;-)

Jeg købte også et par billige " crocks " i Netto, som hun fik en afgangen til at tygge i. Legetøj behøver ikke og være dyrt og fint for at blive ynglings legetøj ( det kommer så fra en, som næsten har ryddet dyrehandlere for legetøj til hvalpen )

I dag har vi en kong til guffer, en bold til guffer og en stor terning til guffer og en fast gummibold, som ikke dør inden for 2 minutter. Bamser køber jeg på kræmmermarked. Alt andet kommer fra slidte, sokker viskestykker, gammelt tov, ruller fra toiletpapir og køkkenrulle med guffer i. En papkasse med guffer, gemt blandt ting, foder søg på græs ;-)Mulighederne er uendelig.

velkommen til :vinken: og tillykke med hvalpen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har lige fået hvalp og en del af tingene fra den gamle genbruger vi.

kong - har lidt forskelligt.

En blød frisbee

et par tov med knuder på, dem giver vi hende når hun vil bide i vores fingre ;)

 

Derudover elsker hun altså hendes plastikkrus fra ikeas børneafd. det er ikke til at bide i stykker og det er SÅÅÅÅÅ sejt siger Luna ;)

 

Får vores noget i pap så æder hun det, troede ellers papkasser var geniale - men ikke når de spises.

Link til indlæg
Del på andre sites

Et godt okseben, en gammel sok med knude på, en Tom plastikflaske, en plastik urtepotte, tomme bøtter af forskellig størrelse, aflagte fodbolde, hunde kan sagtens lære at kende forskel på hundebamser og børne bamser ;) men når du har hvalp er det din opgave at sørge for at hvalpen ikke får adgang til det den ikke må have, hvalpen skal jo have legesager selv om du har børn, så ikke at ville give bamse fordi man har børn er dumt, hvalpen vil uanset om den selv har en bamse,sok,sko eller hvad som helst, tage alt løst gulvet;) så lær børnene at fjerne det hvalpen ikke må tage og sørg for at der er ting de kan give hvalpen i bytte hvis den løber med en ting de ikke lige fik fjernet;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst DorteDK

Jeg siger også hjemmelavet legetøj er bare det bedste hos os, det vil sige alt det hundelegetøj vi køber går i stykker på alt fra 1 min til et par dage ;-)

Det hjemmelavede holder og det er faktisk det de oftes render efter når de går i "legetøjskassen" ;-)

 

Ja sokker med knuder på, et par ben af et par gamle cowboybukser, en plastic urtepotte, en ægge bakke og meget andet, dog altid under opsyn (altså æggebakker, potter mv) jeg er så heldig at det bare bliver splittet i atomer, de spiser det ikke.

 

Ulempe: mange stykker pap at skulle samle op, en æggebakke kan fylde et hel stuegulv.

Fordel: det fylder kun det halve i skraldespanden :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst DorteDK
paprørene fra køkken og toiletruller er et hit her !

også hos os :-) men også MED toiletpapiret på røret, hvis vi er uopmærksomme et splitsekund, henter den "lille" toiletrullen ude på badeværelset og kommer nok så stolt ind med det til os..... :-)

Et garnnøgle er forresten også et hit, selvom han ligner en missekat når han farer efter garnnøglet :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

også hos os :-) men også MED toiletpapiret på røret, hvis vi er uopmærksomme et splitsekund, henter den "lille" toiletrullen ude på badeværelset og kommer nok så stolt ind med det til os..... :-)

Et garnnøgle er forresten også et hit, selvom han ligner en missekat når han farer efter garnnøglet :-)

eller glemmer at fjerne den når man går - jeg har sådan en papirholder man skal trykke sammen og som sidder temmelig fast når man skal skifte rullen , men det er ikke noget problem for Ollie - og en hel rulle kan lynhurtigt splittes i atomer ! !
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Janni privat
Jeg købte et lille reb med knude i, og så købte jeg en bamse (8 kr. i ikea siger jeg bare :banan:!!!) og så et gummiben som var rigtig godt for hendes små hvalpetænder da hun skiftede tænder og det hele kløede lidt.

Ellers hed det sokker, sokker og sokker!!!

Sokker, især med knuder på er noget af det farligste at give hunde. Jeg har inden for det sidste healve år været emd til 3 operationer af hunde som har slugt sådan en sok og ha måtte have åbnet tarmen og hevet den ud.. Og det var ikke den samme hund! Dyrlægen siger at det er den ting hun opererer oftest ud af hundemaver :megaked:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...