Hop til indhold

Sjov opførsel


Sille12
 Share

Recommended Posts

Hej,

 

Jeg vil høre om I kan give mig en fornuftig forklaring på min ene hunds opførsel og jeg vil starte med at sige, at det ikke er et problem, da jeg godt ved, hvordan vi skal undgå det.

Jeg er bare nysgerrig på hvorfor han mon gør det :-) .

 

Min 10 årige søn har meget krudt i måsen og der er altid fuld fart over feltet, hvilket begge hunde accepter.

 

Men her forleden dag fik min søn et grineflip og lagde sig ned på gulvet mens hans grinede og hvinede. Min Aussie skulle jo straks undersøge, hvad der var "galt" og peb og for rundt omkring min søn, som på det tidspunkt lå på maven og skjulte sit ansigt, da hunden var ret ihærdig.

Inden jeg når at stoppe dem(det varede ikke længe ;-) ) begynder min Aussie at nappe ham med fortænderne og her er det så at jeg undres ;-) -er det mon fordi den vil have kontakt eller er den mon bare stresset over de høje lyde, der kommer fra min søn ???

 

Det skal lige siges, at jeg 9 ud af 10 gange dæmper min søn og siger at han ikke skal få grineflip på gulvet og sammen med hunden, da jeg ved at min Aussie er fintfølende og let kører op.

 

V.H. Sille

Link til indlæg
Del på andre sites

Min yngste kan også nippe/nappe mig hvis jeg er lidt vild, det er sådan noget opkørthed blandet med at han prøver at lege med, tror jeg. De ved jo godt de ikke må bide men de leger med hinanden med tænderne.

 

Dette er netop også grunden til at Luna bliver meget forvirret hvis jeg opfører mig sært og i hendes øjne lægger op til leg, men ikke har noget legetøj i nærheden

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst andrea

Kan det mon være fordi den tror, at der er noget galt, og napper for at prøve at få din søn på benene igen? Ville det ikke være naturligt i en hundeflok, hvor et medlem er sygt/svag?

 

En anden teori er, at hyrdehunden i din aussie dukker frem, og at den reagerer med din søn, som den ville have gjort med et får som var snublet? Hmm:hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis jeg lægger mig på gulvet kommer cookie også rendende og dutter på mig. (En af grundene til at jeg droppede yoga). Jeg tror det er fordi det er totalt unaturligt for mig at ligge der. Hun hidser sig også op og bliver urolig hvis jeg kravler op på loftstigen og hun kan slet ikke have hvis jeg bliver løftet op. Jeg tror det er fordi det er unaturligt at jeg ligger på gulvet eller er hævet over det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Inden jeg når at stoppe dem(det varede ikke længe ;-) ) begynder min Aussie at nappe ham med fortænderne og her er det så at jeg undres ;-)

 

Hvordan nappe? Hunde bruger en måde at klø sig selv og hinanden på, der er små hurtige saksebevægelser med fortænderne. Når de gør det ved en anden, herunder mennesker, er det altid en venlig gestus, ofte affødt af glæde.

Min buller gør det meget, både ved vores anden hund og ved os. Det kan godt gøre lidt ondt på bar hud, for hundene er jo indrettet til at der skal være pels, men Oluf er nu god til at gøre det uden at det gør ondt. Han kan særlig godt lide at gøre det på vores øreflipper :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...