Hop til indhold

Hunde som ikke gider hundetræning


Buddha
 Share

Recommended Posts

Det er nu alt andet lige, noget lettere at motivere en hund til at bruge næsen i et frit søg end det er at motivere en hund til at dække og blive liggende eller at hente en næsepind;)

Helt ærligt jeg har ikke mødt en hund endnu som ser ud til hellere at ville gå fri ved fod end at rundere fx;)

Hellere end? Kræver det ikke at hunden får et valg?

 

Ingen af mine har nogensinde runderet, de aner ikke hvad det er og jeg aner i øvrigt ikke hvordan jeg skulle lære dem det. De vil ikke hellere nogen anden hundesport, det findes ikke i deres bevidsthed :vedikke:

FVF er til gengæld fedt og sjovt, derfor tilbyder de det ofte og gerne - også uden at jeg beder dem om det.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 52
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Hellere end? Kræver det ikke at hunden får et valg?

 

Ingen af mine har nogensinde runderet, de aner ikke hvad det er og jeg aner i øvrigt ikke hvordan jeg skulle lære dem det. De vil ikke hellere nogen anden hundesport, det findes ikke i deres bevidsthed :vedikke:

FVF er til gengæld fedt og sjovt, derfor tilbyder de det ofte og gerne - også uden at jeg beder dem om det.

helt afgjort dejligt for dig, jeg prøver bare at sige at jeg tror at hunde der fik valget til en hver tid ville vælge frit søg frem for fri ved fod;) men når de ikke har prøvet så ved de det jo ikke ;)

ikke at der er noget galt i lp men jeg mener helt klart at for hunden ville det andet være sjovere;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Men er det ikke netop dette behov du forsøger at få dækket igennem træning? Og hvis det er, så lyder det til at I får det dækker på andre måder, og så er der vel intet galt i at droppe noget som hunden syntes er kedeligt, og du dermed syntes er hårdt arbejde?

 

Hmm nææ, jeg tænkte mere at han skulle træne fordi det er sundt for hundens hjerne, og sådan noget.

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg prøver bare at sige at jeg tror at hunde der fik valget til en hver tid ville vælge frit søg frem for fri ved fod;) men når de ikke har prøvet så ved de det jo ikke ;)

Jeg forstår godt hvad du siger, jeg er bare ikke ubetinget enig :-)

 

En "rå" Hund ville måske/måske ikke vælge rundering frem for FVF. Om ikke andet er det nok en mere nærliggende naturlig adfærd?

En hund der er præget på en anden hundesport fra start ville ikke tror jeg.

 

Mine ville ikke.

 

ikke at der er noget galt i lp men jeg mener helt klart at for hunden ville det andet være sjovere;)

Ikke enig, det kommer da igen an på hvad hunden er opvokset med. Og ikke mindst førerens træningsstil og indstilling.

Jeg har prøvet AG med Asta (og Stella faktisk), begge hunde synes det var ret :gab: Ikke fordi sporten er kedeligere end nogle andre. Jeg mistænker kraftigt at min indstilling til det har præget dem. Det siger mig intet og jeg havde bare ikke hjertet med i det.

 

Jeg stejler nok bare når man snakker om sjove og kedelige øvelser som generel betragtning, for det er så subjektivt og afhænger af så mange faktorer (fører, indlæring, træningshyppighed blabla)

Link til indlæg
Del på andre sites

Egon er som regel ok til træning, men der er klart grænser for mængden/længden men det er vel også mest normalt for vores race.

 

 

 

Nej det gør man jo nok ikke, men sådan lidt HF opdraget så skulle det jo være godt for dem, du ved. Ja og så troede jeg jo at det var mig der var totalt elendig til en anden type hund end Egon, så jeg har prøvet aaaaaalt muligt underligt for lige at se om ikke... :lol:

 

 

 

 

 

Han bliver gladere og mere tilfreds når i træner?

 

Jeg siger selvfølgelig ting i løbet af dagen, som han får ros og godbidder for, det er bare virkelig sjældent sit eller sådan noget, det er hop op på en ting eller tak for det spontane (meget våde) kys.

 

Det er ikke noget jeg mærker når vi træner (nogle gange tværtimod, eftersom det er mig der står i mellem ham og de lækre damer:mrgreen:), men jeg kan mærke forskel på ham sådan i hverdagen. Vi har haft en lang periode uden træning, der blev han klart mere doven og ugidelig, virkede mere tvær end ellers. Det er lidt svært at forklare.

 

Det jeg mente med at han helt sikkert er glad for at lave noget med dig, selvom det ikke direkte er samarbejde, var når I kører om vinteren. Han ser helt sikkert dig som vejen til hans yndlingsaktivitet :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jo nemmere en hund er at belønne, jo nemmere er den at træne.

når hunden ikke vil arbejde for den belønning vi lige har i lommen, så må de små grå frem!

 

Interessant læsning til gavn for de fleste, også dem som godt kender det, men man har tendens til at "glemme" det :) jeg vil i dette tilfælde specielt lække mærke til punkt 4 :)

Fire hemmeligheder til at blive en supertrner

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er ikke noget jeg mærker når vi træner (nogle gange tværtimod, eftersom det er mig der står i mellem ham og de lækre damer:mrgreen:), men jeg kan mærke forskel på ham sådan i hverdagen. Vi har haft en lang periode uden træning, der blev han klart mere doven og ugidelig, virkede mere tvær end ellers. Det er lidt svært at forklare.

 

Det jeg mente med at han helt sikkert er glad for at lave noget med dig, selvom det ikke direkte er samarbejde, var når I kører om vinteren. Han ser helt sikkert dig som vejen til hans yndlingsaktivitet :-D

 

På den måde - ja, helt klart. Ok vi hyggetræner også nogle gange men det at tage på hold og skulle træne lektier hver uge, det blev for meget kunne jeg godt mærke.

 

Lyder som om Mingus godt kan lide hjernearbejdet selvom han lader som om han ikke kan :lol:

 

Jo nemmere en hund er at belønne, jo nemmere er den at træne.

når hunden ikke vil arbejde for den belønning vi lige har i lommen, så må de små grå frem!

 

Interessant læsning til gavn for de fleste, også dem som godt kender det, men man har tendens til at "glemme" det :) jeg vil i dette tilfælde specielt lække mærke til punkt 4 :)

Fire hemmeligheder til at blive en supertrner

 

Men er det så for min eller for hans skyld, hvis vi er der hvor de små grå skal frem? (som i, man skal i gang med at indlære at være vild med en godbid f.eks. Den har jeg også prøvet). Jeg har jo ikke bare prøvet at give ham 2 slags godbidder af den tørre slags, jeg har selvfølgelig prøvet det meste som kunne findes (inklusiv sild på dåse, føj :lol:), legetøj, løbelege, bolde, fri til snus.

Og han er altså sådan en hund som kan sidde og tigge, få en bid og så spytte den ud. Så kan en godbid hunden vil dø for, godt virke ret usandsynlig at finde.

 

Som jeg også skrev til Louise, det er ikke sådan at jeg aldrig øver noget med ham, men det er ikke hver dag og jeg tror virkelig ikke at han nyder at gå på hold.

 

 

Pt går jeg på et hold med Egon og skal træne hjemme, hvis Benny er her, er jeg så begyndt at sætte ham bag låge så han ikke forstyrrer og det hjælper egentlig lidt på interessen, de bliver så byttet rundt på et par gange så der kommer lidt pause for Egon, og så guider jeg Benny, har vildt lave krav og belønner en masse. Så udelukker ham selvfølgelig ikke, men gider han ikke, så kommer han bare bag låge igen og jeg tror så også at det hjælper, at der ikke er noget vi skal nå (til næste omgang holdtræning).

Link til indlæg
Del på andre sites

På den måde - ja, helt klart. Ok vi hyggetræner også nogle gange men det at tage på hold og skulle træne lektier hver uge, det blev for meget kunne jeg godt mærke.

 

Lyder som om Mingus godt kan lide hjernearbejdet selvom han lader som om han ikke kan :lol:

 

 

Men er det så for min eller for hans skyld, hvis vi er der hvor de små grå skal frem? (som i, man skal i gang med at indlære at være vild med en godbid f.eks. Den har jeg også prøvet). Jeg har jo ikke bare prøvet at give ham 2 slags godbidder af den tørre slags, jeg har selvfølgelig prøvet det meste som kunne findes (inklusiv sild på dåse, føj :lol:), legetøj, løbelege, bolde, fri til snus.

Og han er altså sådan en hund som kan sidde og tigge, få en bid og så spytte den ud. Så kan en godbid hunden vil dø for, godt virke ret usandsynlig at finde.

 

Som jeg også skrev til Louise, det er ikke sådan at jeg aldrig øver noget med ham, men det er ikke hver dag og jeg tror virkelig ikke at han nyder at gå på hold.

 

 

Pt går jeg på et hold med Egon og skal træne hjemme, hvis Benny er her, er jeg så begyndt at sætte ham bag låge så han ikke forstyrrer og det hjælper egentlig lidt på interessen, de bliver så byttet rundt på et par gange så der kommer lidt pause for Egon, og så guider jeg Benny, har vildt lave krav og belønner en masse. Så udelukker ham selvfølgelig ikke, men gider han ikke, så kommer han bare bag låge igen og jeg tror så også at det hjælper, at der ikke er noget vi skal nå (til næste omgang holdtræning).

Ha ha, ja det tror jeg bestemt han kan :lol: Der er slet ingen grænser for hvor dygtig og samarbejdsvillig han er når vi træner herhjemme eller på vores faste boldbane - men træningsplads med lækre tøsebørn og pletter med tis er en helt anden sag :slem:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst 1stkholm

Har en hund som vil arbejde i 5-10 minutter, hvilket vi gør 1-5 gange i ugen. Derefter gider hun ikke mere. Selv gåturene står ikke særlig højt på listen hos hende :genert:

Vi er dog på et plan som er rigtig fint til hjemmebrug. - dette tror jeg er meget normalt for racen, Fransk bulldog.

Derimod så er jeg ret træningsfikseret, og har lige bestilt en lille ny en, til mere seriøs træning.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Sitto

Liva gider heller ikke træne - virkelig ikke. Det interessere hende på ingen måde. Og enten gider hun virkelig bare ikke, eller også er hun bare ikke den skarpeste kniv i skuffen - selv noget så simpelt som sit, hænger bare ikke ved. Vi kan træne det til det hænger ved en dag, næste dag starter vi så forfra hvis det er - hun ligner et stort spørgsmålstegn som ikke aner hvad fanden sit er, det har hun sgu da aldrig hørt før :lol: og uanset belønningen så er hun meget ukoncentreret og finder på andre ting 100 gange i løbet af den tid man forsøger at træne.

 

Hundespil gider hun heller ikke/kan ikke regne ud.

 

Foderbolden har hun dog "regnet ud" - hun render efter Ayo, når Ayo triller med den - og så spiser hun alt det Ayo får ud af den :sjov:

 

Det eneste jeg kan få hende og som kan fastholde hendes interesse - det er fodersøg. Evt et viskestykke med knuder på og godbidder indeni. Men gerne sådan nogle stille og rolige selvaktiverings-ting - det der samarbejds-noget er ikke lige Liva. Hun er vidst bare en sofakartoffel!

 

Ayo - tja, hun gider træne de dage som Ayo nu engang gider træne. Når hun så vil, så er hun også på og meget intelligent. Men når hun ikke gider - ja, så gider hun ikke - og så kan man stå der med alle sine talenter og lækre godbidder, hun er bare ligeglad! :rolleyes:

 

Zazu derimod - hun er ALTID på, meget fokuseret på mig, lærer lynhurtigt og er vildt motiveret for det. Bl.a. også derfor det bliver hende jeg forsøger agility med her til august. Tænker der er størst mulighed for succes -hun er fx også ligeglad med regnvejr osv - dét er Ayo ikke. Regner det, så gider Ayo slet ikke! Og eftersom vi bor i DK, vil det nok udelukke en hel del træningsgange med Ayo, hvis vi skal melde fra hver gang det regner.... :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst 1stkholm
Holm, vidste du at du gerne ville træne, da i ledte efter den franske? Og er det samme race i skal have nu?

 

troede lige præcis at træning og meget motion ikke var mig - det viste sig så at jeg er blevet helt bidt af det. - Så hunden passede dengang til mit væsen.

Nu skal jeg have en dobermann om 7½ uge, da jeg vil give mig i kast med brugshundesport - Og den ved jeg gerne vil arbejde og motionere med mig :D

Link til indlæg
Del på andre sites

troede lige præcis at træning og meget motion ikke var mig - det viste sig så at jeg er blevet helt bidt af det. - Så hunden passede dengang til mit væsen.

Nu skal jeg have en dobermann om 7½ uge, da jeg vil give mig i kast med brugshundesport - Og den ved jeg gerne vil arbejde og motionere med mig :D

 

Fedt :-D Ja den burde klart være til noget træning, hvor bliver det spændende! Tillykke.

Link til indlæg
Del på andre sites

Liva gider heller ikke træne - virkelig ikke. Det interessere hende på ingen måde. Og enten gider hun virkelig bare ikke, eller også er hun bare ikke den skarpeste kniv i skuffen - selv noget så simpelt som sit, hænger bare ikke ved. Vi kan træne det til det hænger ved en dag, næste dag starter vi så forfra hvis det er - hun ligner et stort spørgsmålstegn som ikke aner hvad fanden sit er, det har hun sgu da aldrig hørt før :lol: og uanset belønningen så er hun meget ukoncentreret og finder på andre ting 100 gange i løbet af den tid man forsøger at træne.

 

Hundespil gider hun heller ikke/kan ikke regne ud.

 

Foderbolden har hun dog "regnet ud" - hun render efter Ayo, når Ayo triller med den - og så spiser hun alt det Ayo får ud af den :sjov:

 

Det eneste jeg kan få hende og som kan fastholde hendes interesse - det er fodersøg. Evt et viskestykke med knuder på og godbidder indeni. Men gerne sådan nogle stille og rolige selvaktiverings-ting - det der samarbejds-noget er ikke lige Liva. Hun er vidst bare en sofakartoffel!

 

Ayo - tja, hun gider træne de dage som Ayo nu engang gider træne. Når hun så vil, så er hun også på og meget intelligent. Men når hun ikke gider - ja, så gider hun ikke - og så kan man stå der med alle sine talenter og lækre godbidder, hun er bare ligeglad! :rolleyes:

 

Zazu derimod - hun er ALTID på, meget fokuseret på mig, lærer lynhurtigt og er vildt motiveret for det. Bl.a. også derfor det bliver hende jeg forsøger agility med her til august. Tænker der er størst mulighed for succes -hun er fx også ligeglad med regnvejr osv - dét er Ayo ikke. Regner det, så gider Ayo slet ikke! Og eftersom vi bor i DK, vil det nok udelukke en hel del træningsgange med Ayo, hvis vi skal melde fra hver gang det regner.... :lol:

 

Vil bare sige - jeg har aldrig misset én gang til træning med Møffe og har alligevel aldrig oplevet regnvejr! Ej heller til udstillinger eller prøver (i hvert fald ikke før og mens vi var på - lad os ikke snakke om, hvad der evt. skete senere på dagen).

Link til indlæg
Del på andre sites

Vil bare sige - jeg har aldrig misset én gang til træning med Møffe og har alligevel aldrig oplevet regnvejr! Ej heller til udstillinger eller prøver (i hvert fald ikke før og mens vi var på - lad os ikke snakke om, hvad der evt. skete senere på dagen).

 

Du udfordrer godt nok skæbnen med den post! :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Du udfordrer godt nok skæbnen med den post! :lol:

 

I know! :mrgreen: Og kom faktisk lige i tanke om et par ting...

 

Har prøvet seriøst styrt regnvejr én gang - men der kom jeg for sent, 20 minutter, fordi jeg havde skåret mig i fingeren, lige som jeg var på vej ud af døren... Da jeg ankom havde træner og eneste kursist der var mødt op til tiden opgivet ævred :lol:

 

Og så er jeg faktisk udeblevet fra træning et par gange på nuværende hold... Men det var fordi jeg var til udstilling/prøve den ene gang, møde den anden gang og den tredje gang havde Møffe fået dyb pyodermi og var i seriøst smertehelvede... Men vejret har været fint alle gangene :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Sitto

Rikke, dengang jeg trænede agility regnede det ofte - og vi har da også været afsted hvor det tordnede flere gange, hvor vi måtte opgive træningen, da det begyndte at blive lidt FOR spændende vejr. Det var i hvert fald forholdsvis ofte at Sitto & jeg ikke fik super meget ud af træningen pga vejret, da hun var ligesom Ayo er mht det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hmm nææ, jeg tænkte mere at han skulle træne fordi det er sundt for hundens hjerne, og sådan noget.

 

Det tror jeg ikke, det jeg forsøger på når jeg træner er, at få hende brugt rent mentalt idet hun bliver træt på en anden måde. Dette gør jeg f.eks. også ved at tage hende med et sted hun ikke har været før, hvor hun så bruger mental energi på at opsnuse fremmede dufte og se nye ting.

 

Så måske skal du bare forsøge at tænke i andre baner, hvad ville han syntes var sjovt og som samtidig er mentalt trættende. Hos er det fodersøg, led efter dit forsvunde legetøj, boldkast hvor bolden havner i højt ukrudt og skal findes igen, godbidder gemt rundt omkring i haven og lignende, men generelt noget der indebærer at hun bruger næsen

Link til indlæg
Del på andre sites

Rikke, dengang jeg trænede agility regnede det ofte - og vi har da også været afsted hvor det tordnede flere gange, hvor vi måtte opgive træningen, da det begyndte at blive lidt FOR spændende vejr. Det var i hvert fald forholdsvis ofte at Sitto & jeg ikke fik super meget ud af træningen pga vejret, da hun var ligesom Ayo er mht det.

 

Ok, jeg har måske også nok bare væk damn lucky :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Caligo

Jeg har lidt den samme oplevelse med Lupo....Jeg har virkelig prøvet mange forskellige ting for at aktivere ham mentalt, men det er meget få ting han egentlig gider. Han får altid sin aftensmad i en foderbold, buster cube, flaske eller lign. og det gider han godt men kun i en 5-10 minutter. Aktivitetsspil og lign. gider han kun et par minutter, så taber han interessen i det. Fodersøg gider han også kun 2-3 minutter før det bliver kedeligt for ham, og han er ligeglad med at finde resten af det. Har en del forskelligt aktivitetslegetøj liggende, men fælles for det hele er at han kun gider 2-3 minutter, før han stopper og ikke gider mere. Jeg ved ikke om han er en hund der bare ikke har brug for så meget mental stimulering, for jeg synes at jeg har prøvet en del efterhånden :-) Til gengæld gider han godt at lære nye tricks (og gentage gamle), så længe godbidderne er gode nok og det ikke er for lang tid af gangen uden pauser.

Link til indlæg
Del på andre sites

Eris har aldrig været madglad. Hun gider hverken at søge (kun hvis der er andre hunde :roll:), kongs, foderbolde, basal lydighed osv.

Men tricks, lege med pinde, hunde og aktiveringsspil det var bare the boomb :cool:

 

Suki er lidt anderledes (indtil videre). Hun er meget madglad og elsker at have snuden i jorden (håber hun vil gå kaninslæb med mig). Hun stopper ikke før hendes kong er tom :lol:

Hun virker også mere interesseret i mennesker end hunde og har meget mere fokus på mig udenfor (indtil videre :lol:).

Jeg er meget spændt på, om hun gider at træne og gå kaninslæb. Hvis hun ikke finder det sjovt, så mon ikke vi finder noget andet, som hun synes er the boooomb :cool:

Indtil videre er det bedste i verden at bide mine arme til blods og spise mit hår :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vil bare sige - jeg har aldrig misset én gang til træning med Møffe og har alligevel aldrig oplevet regnvejr! Ej heller til udstillinger eller prøver (i hvert fald ikke før og mens vi var på - lad os ikke snakke om, hvad der evt. skete senere på dagen).

 

Vi kørte et hvalpehold fra midt-februar og så 16 gange frem - og vi havde ikke nedbør én eneste gang.

Det kan lade sig gøre :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli
Jeg har et par gange luftet at jeg bliver ret frustreret når jeg forsøger at træne med Benny, kunne forstå at jeg muligvis har forsøgt for meget så har i et godt stykke tid kun trænet i ikke trænings-agtige situationer. Dvs mens jeg stod og lavede mad eller tilfældigt og spontant på en gåtur. Har ikke hjulpet på interessen.

 

Nu hopper jeg lige ind i en halvdød tråd, som jeg ikke har haft tid til at svare på før nu. :lol:

Men den der sætning siger det egentlig meget godt for mig - For træning skal ikke være frustrerende.

 

Selvfølgelig er det OK at man bliver lidt gråhåret når tingene ikke altid lige lykkes og man skal have de små grå på arbejde for at få en øvelse til at spille.

Men når det er det helt basale samarbejde der ikke spiller, så synes jeg det er rigtig fint man lige overvejer for hvis skyld man egentlig gør det :blink:

Selvfølgelig er der forskel på om man står med en hvalp/unghund, som lige skal lære, at man er feeeed at arbejde sammen med, eller om man står med en voksen hund hvor man gang, på gang forgæves har prøvet at finde det der motivere hunden for samarbejde.

 

Du er den der kender din hund bedst og du ved bedst om han trives med/uden træningen og jeg kan ikke se noget problem i, at det ikke er der i bruger krudtet, når han jo trives så fint (måske endda bedre?) uden.

 

 

Benny er så tilgengæld helt VILDT dygtig til det han skal kunne, ifølge hans race. Han er mega social, sindssygt dygtig og udholdende til træk, har et naturligt instinkt for at følge mine anvisninger selvom jeg er bag ham, har super meget selvkontrol i dagligdagen (undtagen med at jage dyr ;)) så nej bliver altid overholdt selvom han aldrig har lært ja-nej træning, og jeg kunne blive ved. Han er virkelig en fantastisk hund.

 

Så egentlig er det for mig ok, at han ikke gider træning. Måske er jeg bare ikke dygtig nok til at motivere men når han nu kommer fra en ikke træningsglad familie (ex hans far, han er ok glad for træning), så skal der måske også lidt ekstra evner til.

 

 

Er der andre herinde som oplever det samme? Eller nogen som mener at man virkelig, virkelig bør træne med sin hund? Hvis ja, hvorfor?

 

Bare det han har et veludviklet gen for træk, er jo guld værd - For så har du jo aktiviteten han vil elske lige der.

Om det er dig der er god nok til at motivere ham for al anden træning eller ej, er egentlig lidt irrelevant i mine øjne, hvis du er OK med han ikke gider træningen.

For det er jo nu engang dig han bor hos ;-)

 

Havde du nu selv haft et behov og havde han selv vist at han manglede mental aktivering i hverdagen, så var det noget andet - Så må man jo få fat i nogle kloge mennesker der kan finde løsningen i selskab med jer.

Men hvis han trives, så ser jeg ingen grund til du skal kæmpe videre, medmindre du selv har lyst.

Der er jo også 1.000 andre ting man kan lave med sin hund, end lige lydigheden - Har du evt. prøvet slæbespor? Det er nok i andre retninger end lydighed/Ag jeg ville gå, hvis jeg ikke havde ambitioner om titler og ikke selv ville træne lydighed, men fokusere lidt mere på næsearbejdet hvis jeg ville træne et eller andet ud over træk.

 

Og ja... Har oplevet det selv.

Mig og Kaia spillede bare overhovedet ikke samme spil og jeg holdt en længere træningspause med hende, på over 1 år -Hun gad simpelthen ikke træning. Ikke i samme omfang som Benny, men nok til jeg ikke orkede at kæmpe med det, når nu jeg havde Bamse som gad.

Først da hun fyldte 3 så talte vi samme sprog igen og har haft nogle fede træningstimer sammen og endda nogle super gode konkurrencer.

 

Men for dææææælen det er op af bakke nogle gange og der er dage, hvis hun bare ryger i bilen og så er det bare ikke den dag vi skal lave noget sammen - Så kan hun komme ud på en gåtur bagefter.

Jeg gider ikke kæmpe, for vi er bare ikke altid samme sted og jeg har to hunde jeg kan tage ud af bilen i stedet, som altid vil arbejde.

Så er der ingen grund til at skulle hive hele arsenalet af spændende ting frem, for at kunne motivere hende til at lave noget hun ikke er motiveret for.

Så vil jeg hellere gå en hyggelig tur med hende, hvor vi bare er sammen om det i stedet. :genert: Og ærligt.... Det vil Kaia også!!

 

Jeg kan da også tydeligt mærke, at min bc er vildt trænbar - Men sætter jeg ham på får, så er han ligesom Benny.

Det er DET han er født til at lave og det giver hundene noget helt andet at lave det de er skabt til, end det gør at arbejde med bestemte øvelser.

Så personligt ville jeg ikke være spor ked af det, hvis min hund ikke gad andet træning - Bare der var noget andet den brændte for, som vi kunne lave sammen.

Så længe hund og ejer trives, så er det for mig ligegyldigt hvad man laver sammen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...