Hop til indhold

Min hund strejfer rundt


Gæst Elvis Jesper Poulsen
 Share

Recommended Posts

Du har det fulde ansvar og hvis din nabo fremlyser i medierne at hunden bliver skudt, så har han faktisk loven med sig og du får erstatningssag hvis den gør hønsene noget.

 

Hvis den smutter ud af vinduet, så kan man jo få sådan nogle rammer med fluenet man kan sætte fast i vinduet - så kan den ikke komme ud og fluerne bliver inde.

 

Vores nabo har tre små foxterrier og helt ærligt kan jeg INTET uskyldigt se i at de skide i vores have (eller sågar på trappen) og at der er lort alle mulige steder i forhaven. Så der har vi haft en snak med dem om at de altså skal holde dem hjemme, for jeg vil ikke have det.

De tog det heldigvis ikke ilde op og vi ved nu at de kæmper for at holde dem hjemme og ja det er også en gård med heste og alverdens dyr og hundene går frit.

Så hvis man lytter og også ser det fra naboens side, så kan det være at man kan hjælpes af om problemet i stedet for at begynde at true med at slå dyrene ihjel.

 

Vi har mange katte i området og flere af dem mente at min have var deres og hunden HADER fremmede katte i haven (siger intet til dem på ture) og så gik vi en tur til naboerne og sagde det som det var, hunden slår dem ihjel.

En nabo sagde at så fik vi en sag på halsen, så oplyste vi om loven og siden har kun en kat fået skader i vores have og andre - de har lært at blive ude og en nabo har sat en voliere op til kræene.

 

Så jo man har ansvar for sine dyr, selvom det nogle gange er enormt svært at holde de kære kræ inde ;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Elvis Jesper Poulsen
ja at DU har vanskeligheder ved at overholde loven, berettiger naturligvis at du gør alt hvad du overhovedet kan for at finde noget du kan anklage naboen for. For det er naturligvis hans skyld at DU ikke kan holde din hund hjemme..... ikke sandt!??

 

Sagde jeg det !?

 

jeg ville også selv syntes at jeg måske var en del af årsagen, hvis jeg vælger at tørre kød på min åbne terrasse.

 

Jeg sagde vidst ingen steder at det er i orden at min hund strejfer. Gjorde jeg.

 

Tværtimod er jeg dybt ulykkelig over det. Det er derfor jeg skriver herinde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Janni privat
Først mange tak for den fine velkomst...

 

Man bliver jo helt varm om hjertet af alle de svinere.

 

Tak til dem af jer, der faktisk svarede på mit spørgsmål.

 

Men lad mig præcisere.

 

Jeg syntes IKKE det er ok at min hund strejfer. Det er jo derfor jeg skriver. Jeg har bare lidt svært ved at se det livstruende i det. Min nabos hund kommer sgu også ind til mig, og det samme gør alle kattene fra kvarteret og rævene fra skoven. Jeg syntes ikke nødvendigvis det er fedt, men kan ik rigtigt gøre noget ved det

 

Det er IKKE haven der er problemet. Den er hegnet ind. Det er hvis der står et vindue på klem eller lign.

 

Tak fordi I kunne fortælle mig at det er mit ansvar. Var jeg nu godt klar over.

 

Jeg spurgte egentlig bare til om der var fomildende omstændighed, når der var "landbrug" ved siden af huset, eller om det var fuldt ud tilladt for ham at dræbe min hund, eller smide den væk.

 

Out of here

Det med rødt..Hvi rævene (og kattene)9 kan komme ind tl dig..SÅ er dit hegn ikke finmasket nok. Hvor så stort et dyr som ræven kan komme ind, kan en dværgpinscher så let som ingenting komme ud
Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har selv dette inde i min hæk: kyllingenet

- ikke fordi det behøver at være specielt finmasket for at holde mine hunde inde, men nærmere for at holde naboernes katte ude. Det virker så ikke 100%, for de kræ kan komme over, men det kan din hund næppe... Men fordelen ved det net er at det er stærkt, og at det nemt dækkes af hækken, så det faktisk ikke kan ses en måned efter man har sat det op.

Link til indlæg
Del på andre sites

Først mange tak for den fine velkomst...

 

Man bliver jo helt varm om hjertet af alle de svinere.

Tak til dem af jer, der faktisk svarede på mit spørgsmål.

 

Men lad mig præcisere.

 

Jeg syntes IKKE det er ok at min hund strejfer. Det er jo derfor jeg skriver. Jeg har bare lidt svært ved at se det livstruende i det. Min nabos hund kommer sgu også ind til mig, og det samme gør alle kattene fra kvarteret og rævene fra skoven. Jeg syntes ikke nødvendigvis det er fedt, men kan ik rigtigt gøre noget ved det

 

Det er IKKE haven der er problemet. Den er hegnet ind. Det er hvis der står et vindue på klem eller lign.

 

Tak fordi I kunne fortælle mig at det er mit ansvar. Var jeg nu godt klar over.

 

Jeg spurgte egentlig bare til om der var fomildende omstændighed, når der var "landbrug" ved siden af huset, eller om det var fuldt ud tilladt for ham at dræbe min hund, eller smide den væk.

 

Out of here

 

Svinere? Fordi folk ikke giver dig ret? Nå ja, hver sin måde at tolke på, men hvis der ikke skal mere til at "svine" dig, må du være meget fintfølende.

 

At andres dyr render i din eller andres haver, gør jo ikke din sag anderledes. Hvis alle andre kører for stærkt på motorvejen, er det jo ikke mindre ulovligt at du også gør det. Det handler om at tage ansvar for sig selv og sine - hvad andre gør, er ikke dit problem.

 

Om du bor tæt på motorvejen eller ved en små-tosset nabo gør ingen forskel. Risikoen i begge tilfælde er, at din hund må lade livet. Det var derfor jeg spurgte hvad du ville gøre hvis du boede ved en motorvej. Jeg er temmelig sikker på at du så ville holde hunden inde.

 

 

Tag lige en kop kaffe mere, var..!!!

 

Jeg sagde vidst ikke jeg var ligeglad, gjorde jeg.???

 

Jeg konstaterer bare at jeg syntes, problemet var endnu større hvis min hun gik til angreb på alt og alle, end det at han går ind til naboen og snuser.....

 

Igen, ved du om det stresser hønsene? Og igen, hvad andre eller andres dyr gør, er uvedkommende. Du skal bare sørge for at holde din del af aftalen, nemlig at sørge for din hund. længere er den vel ikke.

 

Du kan købe nogle forsikringsgodkendte dimser til døre og vinduer, som gør at de kan stå på klem, og ikke kan åbnes udefra. Åbningen er for lille til at en hund kan smutte ud.

Link til indlæg
Del på andre sites

Takker...

 

Det var et af de mere brugbare svar. Jeg er allerede igang med yderligere hegn, og må prøve at få endnu mere tid til at motionere med ham... Han er nu ellers ikke forsømt på området :blink:

 

Men selv om vi ikke mener vores hunde ligefrem er forsømte, kan de godt selv synes de kan lidt mere :-) Det jeg mener er, at en træt hund ikke tænker på, hvad der er på den anden side af hegnet.

 

Jeg har selv haft en strejfende hund og jeg ville aldrig være kommet over det, hvis min hund var skyld i et trafikuheld eller andet. Vi tog konsekvensen af Sams eventyrlyst og opgraderede hegnet. Det gav meget mere ro til alle.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...