Hop til indhold

Analkirtler


Lonny
 Share

Har din hund problemer med analkirtlerne?  

52 stemmer

  1. 1. Har din hund problemer med analkirtlerne?

    • Ja
      12
    • Nej
      40


Recommended Posts

Boris har aldrig haft problemer med kirtlerne...han får et råt ben 1-2 gange om ugen, tror at det er løsningen for os. Han lugter ikke, ikke at jeg har nogen anelse om hvordan det lugter når de lækker :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Boris har aldrig haft problemer med kirtlerne...han får et råt ben 1-2 gange om ugen, tror at det er løsningen for os. Han lugter ikke, ikke at jeg har nogen anelse om hvordan det lugter når de lækker :-)

 

 

Tro mig.. du er ikke i tvivl når de lækker ;) Mimas har to gange haft spontan tømning, begge gange har hun ligget på mit skød. Hold nu op en stank.. Hun er selv klar over tømningen og farer straks om til numsen for at gøre rent. Men den væske nærmest sætter sig fast i din hud, og du er nød til at gå i bad :P

 

Virkelig rådden fisk x 100 i koncentrat :shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Har stemt ja, men det er egentlig kun sket een gang..

Fadia har lige været igennem en omgang, med betændt analkirtel, som dyrlægen måtte skære op og tømme..

Skære op?

Jeg ved de kan tømmes og jeg ved de kan fjernes, men har aldrig hørt om at man skærer en kirtel op for at tæmme den. Hvordan foregår det?

 

min 1 . hund havde indimellem problemer og min nabo tømte dem , Racer blev jo aflivet bla på grund af kræft i dem , men de andre hunde jeg har haft har kun haft problemer med dem efter dårlig mave.

 

Kræft i analkirtlerne?

Hvordan blev det konstateret og hvordan kom det til udtryk så det blev opdaget?

Link til indlæg
Del på andre sites

Yngste mand har

 

Han har tømt dem umotiveret 2 gange og en enkelt gang da han hoppede op med forbenene i sofaen.

Første gang han gjorde det umotiveret, var midt om natten på et lille hotelværelse med 2 mennesker og 3 labber. :badr:

Sidste gang er kun en måneds tid siden. Der lå han og sov ved siden af sofaen, da en mistænkelig klam lugt steg til vejrs.

Var ved at kaste op begge gange, da der skulle gøres rent efter ham.

Link til indlæg
Del på andre sites

Har stemt nej, for hverken Frostie eller Iso har haft problemer. Daiwa derimod, min gamle coton, havde indimellem lidt problemer, og skulle tømmes hos dyrlægen. Ikke ret tit, men det skete. Hun havde ellers en jernmave, havde hun tendens til noget så var det træg mave, så det var egentlig lidt underligt at hun ikke altid kunne få sækkene tømt selv...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Janni privat

Ingen af mine har problemer med analkirtlerne..Og en af dem er en returhund som jævnligt havde problemer deromme..Men det forsvandt åbenbart da han arriverede her :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Spilop

Jeg er blevet nødt til af svare ja, da der jo ikke er både og muligheder.

Jeg har haft 20 hunde uden problemer og en med.

Der er mange teorier om problemet.

En er at fodring med ben hjælper, mine får ben en gang i ugen og deraf ben lort.

En anden er at det hjælper at være i en flok, så er der større grund til at afgive dufte.

 

Jeg ved det ikke, men mine får ben en eller 2 gange i ugen og det er tophannen der har problemer med kirtlerne, og man skulle da nok synes at han ville markere.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Spilop

Og jo hvis selvtømining er et problem, så har jeg to mere, min golden og den en af mine bc kan selvtømme dem, bc når han er meget glad, golden slikker dem tomme, ulækkkert som det er, anser jeg det nu kun som et problem, hvis de er forstoppet eller betændte i sådan en grad de skal have hjælp til at komme af med det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror ikke at du kan give tørkosten skylden, men jeg tror da at afføringen skal være rimelig fast før analkirtlerne tømmes, og på den måde kan foderet helt sikkert have noget med det at gøre.

 

 

Jeg tror nu alligevel tørkosten kan have betydning, ikke nødvendigvis sammensætningen, men at hunden ikke får særligt meget og derved får maven og tarmene ikke nok at arbejde med... De gode tørkostmærker giver jo ikke særlig meget afføring og det tror jeg godt kan påvirke kirtlernes funktion?

 

jeg har stemt nej, Flipsen har en sjælden gang problemer, men det er hurtigt klaret med et par gulerødder :mrgreen: (han må jo ikke få kødben)

Link til indlæg
Del på andre sites

Skære op?

Jeg ved de kan tømmes og jeg ved de kan fjernes, men har aldrig hørt om at man skærer en kirtel op for at tæmme den. Hvordan foregår det?

 

I og med den var MEGET betændt (kom fra den ene dag til den anden) så kom der byld udvendig som dyrlægen skar op, for at komme ind til selve sækken..

Derefter blev alt puds, o.s.v tømt og og så var der den helt store gennemskyldning, både gennem det lille "rør" som væsken normalt kommer ud af, samt den indgang han selv havde lavet :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Skære op?

Jeg ved de kan tømmes og jeg ved de kan fjernes, men har aldrig hørt om at man skærer en kirtel op for at tæmme den. Hvordan foregår det?

 

 

 

Kræft i analkirtlerne?

Hvordan blev det konstateret og hvordan kom det til udtryk så det blev opdaget?

Det blev opdaget tilfældigt af dyrlægen - jeg var gået derned for at han kunne få dem tømt fordi jeg havde en fornemmelse af at der var noget galt , jeg valgte så at han blev aflivet fordi han også havde så dårligt hjerte at han ikke ville kunne tåle en bedøvelse hvis han skulle have været opereret, og da han var 12½ og også havde gigt skulle han ikke lide.
Link til indlæg
Del på andre sites

Det blev opdaget tilfældigt af dyrlægen - jeg var gået derned for at han kunne få dem tømt fordi jeg havde en fornemmelse af at der var noget galt , jeg valgte så at han blev aflivet fordi han også havde så dårligt hjerte at han ikke ville kunne tåle en bedøvelse hvis han skulle have været opereret, og da han var 12½ og også havde gigt skulle han ikke lide.

 

Men hvordan konstaterede dyrlægen at det var kræft og ikke bare fyldte kirtler?

Jeg har aldrig hørt om det, så jeg synes det er relevant at få noget information på området.

Link til indlæg
Del på andre sites

Men hvordan konstaterede dyrlægen at det var kræft og ikke bare fyldte kirtler?

Jeg har aldrig hørt om det, så jeg synes det er relevant at få noget information på området.

 

Dyrlægen frygtede også at det var grundet svulst at Fadia havde det, og der søgte jeg en del på google..

Den form for kræft er sjælden men findes dog, og skulle være yderst aggressiv :)

 

Heldigvis blev hun efter 20 dage og to kontrolbesøg fundet rask :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...