Hop til indhold

Analkirtler


Lonny
 Share

Har din hund problemer med analkirtlerne?  

52 stemmer

  1. 1. Har din hund problemer med analkirtlerne?

    • Ja
      12
    • Nej
      40


Recommended Posts

Som altid, så starter ts :-D

 

Jeg har problemer med Luna's analkirtler, men hun har derimod overhovedet ingen problemer med dem :blink:

 

Tøsen kommer nemlig fint af med hvad hun nu skal af med, og det kan så være når hun besørger, eller når hun sidder på mit skød eller i sofaen...

 

Jeg tror at hendes analkirtler er så følsomme at de tømmes hvis hun prutter. Dyrlægen påstår så at det ikke er et problem (for ham), og at det tværtimod er godt (for Luna) :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ingen problemer med Silkes analkirtler.........

 

Nu jeg tænker efter, så har jeg faktisk aldrig haft analkirtelproblemer.

--Så: 7 hunde uden analkirtelproblemer...

 

De 4 første er fra før tørfoderet blev opfundet. Kan det mon være foderbetinget?

---Men de sidste 3 har heller ingen problemer haft, ---af den slags... -trods tørfoder.

Link til indlæg
Del på andre sites

Den hund jeg havde da jeg var barn måtte have tømt analkirtlerne engang imellem. Jeg tror det var fordi han kun fik vådfoder og aldrig knogler el. lign.

 

De hunde, jeg har haft som voksen (6 stk) har ikke haft problemer Deres analkirtler er faktisk aldrig noget jeg lægger mærke til, og det må jo betyder at de fungerer fint :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Mimas skal lige have hjælp til at tømme hendes 1-3 gange om året :) Men hun får heller ikke ben, tyggeben osv, så kan godt ske at hendes afføring mangler hårdhed til at tømme kirtlerne selv.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ingen problemer med Silkes analkirtler.........

 

Nu jeg tænker efter, så har jeg faktisk aldrig haft analkirtelproblemer.

--Så: 7 hunde uden analkirtelproblemer...

 

De 4 første er fra før tørfoderet blev opfundet. Kan det mon være foderbetinget?

---Men de sidste 3 har heller ingen problemer haft, ---af den slags... -trods tørfoder.

 

Jeg tror ikke at du kan give tørkosten skylden, men jeg tror da at afføringen skal være rimelig fast før analkirtlerne tømmes, og på den måde kan foderet helt sikkert have noget med det at gøre.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hmm Morris kører ind imellem 10 cm hen ad græsset på røven. Da han fik sin 12 uger vaccination, fik jeg dyrlægen til at tjekke og han tømte dem, der kom et sprøjt. Her til 16 ugers vaccinen fik han dem tømt igen, jeg så det ikke selv da det var damen der var afsted med ham, men hun sagde at der var en smule.

Jeg håber lidt at det går i sig selv, for han har nu fået lidt forskelligt foder og han pøller virker sgu meget almindelige, rimelig faste og såen.. :hmm:

Han er 16 uger nu..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

Jeg har skrevet JA - men det gælder så kun for den ene af mine hunde.

Jeg har aldrig tidligere haft en hund med anal kirtel problemer - før i tiden. Charlie er så den første - og det skyldes at hans "sække" er større end normalt og derfor bliver de ikke tømt på normal vis selvom han tømmer anal væske ud hver gang han laver stort.

 

Oscar og Darwin har ingen problemer og har aldrig fået deres tømt - Oscar er 6 år og Darwin 3

Link til indlæg
Del på andre sites

Futte klarer det selv. Det hænder da at han "kører slæde" henover græsset (eller hvis han har tynd mave kan han også finde på at gøre det på fortov, grus osv. i ren desperation :shock:) men ikke noget han ikke selv kan klare med lidt ben, forstået på den måde at vi er opmærksomme på at give ham ben hvis han trænger til at tømme analkirtlerne.

Link til indlæg
Del på andre sites

Sitto fik betændte analkirtler et par gange, herefter valgte vi at lade dem operere væk, da det var ret smertefuldt for hende.

 

Ayo har også lidt problemer, de bliver dog ikke betændte - bare fyldte. Så ca en hvert halve år, er vi lige et smut forbi dyrlægen for at få dem tømt, bare for væske.

 

Liva & Zazu har ingen problemer med dem, overhovedet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Trille har efter foderskifte. Ellers ikke:mrgreen:

Hun kurer røven hen ad fliserne, og så er det overstået

Men får hun dem så tømt der?

For når Ayos bliver fyldte, begynder hun nemlig også at køre på røven - men hun får dem ikke tømt. Men så ved vi det er tid til at komme til dyrlægen og få dem tømt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ninja har vi aldrig oplevet har haft problemer, men vi har hende også mistænkt for at ordne dem selv hvis de generer ? :vedikke: Nogle gange når hun rengør sig kommer der en lugt af rådden fisk - det lugter virkelig dårligt, og kommer kun en gang imellem når hun er i gang med rengøring af numsen.

 

Da vi overtog Mollie kurede hun røv på græsset og gulvtæppet herhjemme (som røg ud :lol:). Vi tog til dyrlægen og fik tømt analkirtlerne. Siden det har hun kun kuret røv hvis hun har haft lidt 'løs' mave, eller hvis der sidder lidt tilbage som hun har lidt problemer med at få med ud (f.eks hvis hun at spist græs).

 

Begge bliver fodret med tørfoder og får oksehudsben hver dag.

Link til indlæg
Del på andre sites

Men får hun dem så tømt der?

For når Ayos bliver fyldte, begynder hun nemlig også at køre på røven - men hun får dem ikke tømt. Men så ved vi det er tid til at komme til dyrlægen og få dem tømt.

Jeps. Hun kurer 1 dag, og så stinker den næste lort max. Og det er så det:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Karla har problemer, Johna har ingen problemer.

 

Begge har fast og fin afføring, indholdet i Karlas er også fint - men det er ligesom om, at kirtlerne ikke er på linie med "udgangen" - derfor kan hun ikke tømme dem selv... Nogle gange - efter hun er blevet rettet ved kiropraktoren går der noget længere inden vi skal have dem tømt.

 

Men eftersom hun ikke viser tegn på at de generer hende - før de bliver betændte - så får vi dem tømt ca hver halvanden måned for at forebygge

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...