Gæst diddjy Skrevet Juli 21, 2013 Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2013 Jeg har lige endnu et spørgsmål angående hvalpe. Det er efterhånden noget tid siden, jeg sidst har haft hvalp, så kan ikke rigtigt huske det mere. Hvor længe skal en hvalp have hvalpemad, før man kan gå over til voksenmad? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst DorteDK Besvaret Juli 21, 2013 Rapporter Share Besvaret Juli 21, 2013 Min lab er lige blevet et år han får ikke hvalpemad mere men det som er for 1-6 årige, det plejer at stå på foderet. Min den gamle får mad fra 7+ (han er snart 8) men måske det afhænger af hvilket foder man fodrer med? Men hos os fik hvalpen hvalpemad indtil ham var 1 år ca Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst diddjy Besvaret Juli 21, 2013 Rapporter Share Besvaret Juli 21, 2013 Okay, vi har endnu ikke modtaget hvalpemaden (er bestilt over nettet), men jeg vil lige læse derpå, når vi modtager det. Tak for hjælpen Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst kleo Besvaret Juli 22, 2013 Rapporter Share Besvaret Juli 22, 2013 Jeg stopper med hvalpefoder omkring 6-8 mdr alt efter hvordan hunden ser ud;) når hunden har sin voksne højde eller den er lidt for flæsket Pjevs er allerede på voksen foder, hun nægtede at spise sit hvalpefoder;) så får hun bare sammen med de store;) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst diddjy Besvaret Juli 22, 2013 Rapporter Share Besvaret Juli 22, 2013 Plejer der at stå på foderposen, hvilken mængde en hvalp skal have? Eller hvordan regner man det ud? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst kleo Besvaret Juli 22, 2013 Rapporter Share Besvaret Juli 22, 2013 Plejer der at stå på foderposen, hvilken mængde en hvalp skal have? Eller hvordan regner man det ud? Det står på posen, og du går bare ud fra det der står og regulerer så løbende efter om hvalpen er tyk eller tynd;) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst diddjy Besvaret Juli 22, 2013 Rapporter Share Besvaret Juli 22, 2013 Det står på posen, og du går bare ud fra det der står og regulerer så løbende efter om hvalpen er tyk eller tynd;) Okay, tak :5up: Er der nogen, der ved, om hvalpe må få disse fra Olivers? Blød og velsmagende godbid til hund - Training Bites Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
pivpiv Besvaret Juli 22, 2013 Rapporter Share Besvaret Juli 22, 2013 Okay, tak :5up: Er der nogen, der ved, om hvalpe må få disse fra Olivers? Blød og velsmagende godbid til hund - Training Bites Dem bruger vi i hvert fald flittigt til vores hvalp og hun elsker dem De er gode fordi de kan knækkes i mindre stykker Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst diddjy Besvaret Juli 23, 2013 Rapporter Share Besvaret Juli 23, 2013 Dem bruger vi i hvert fald flittigt til vores hvalp og hun elsker dem De er gode fordi de kan knækkes i mindre stykker Okay, det er rigtigt godt at vide, at de godt kan tåle dem. Dem brugte vi også altid til vores tidligere hund og hans træning, de er super gode. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst diddjy Besvaret Juli 29, 2013 Rapporter Share Besvaret Juli 29, 2013 Nu har vi modtaget hvalpemaden fra Olivers. Der står, at man skal opbløde maden, inden hvalpen får det. Hvor længe skal man det? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst kleo Besvaret Juli 29, 2013 Rapporter Share Besvaret Juli 29, 2013 Nu har vi modtaget hvalpemaden fra Olivers. Der står, at man skal opbløde maden, inden hvalpen får det. Hvor længe skal man det? Jeg gør det ikke og har aldrig gjort det;) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst diddjy Besvaret Juli 29, 2013 Rapporter Share Besvaret Juli 29, 2013 Jeg gør det ikke og har aldrig gjort det;)Må jeg spørge hvorfor? Jeg mener, Ozzys nuværende ejere har sagt, at de opbløder hvalpemaden. Men hvorfor gør man det, og hvorfor behøver man ikke? (Håber ikke, det er for mange dumme spørgsmål, vil bare gerne stå uden tvivl i forhold til sådan noget, inden han kommer hjem til os). Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ulla H Besvaret Juli 29, 2013 Rapporter Share Besvaret Juli 29, 2013 God ide at opbløde hvalpefoderet, så hundehvalpen får nok væske- Især når den er vant til det.Omkring tandskiftealderen er nogle hvalpe sarte, mht rokketænder og har lettere ved opblødt foder. Andre foretrækker det ,som det er. Jeg har brugt disse træniningsbite fra 6 ugers alderen uden problemer. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
anne-lise hansen Besvaret August 4, 2013 Rapporter Share Besvaret August 4, 2013 Det kommer til at dufte bedre , så småtspisende hunde måske får lyst til at spise mere , Ollie fik opblødt foder i begyndelsen men får det delvis tørt nu , tilgengæld får han en klat leverpostej, tunfisk, dåsemad ( hundepate fra Netto) eller A38 over. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst diddjy Besvaret August 4, 2013 Rapporter Share Besvaret August 4, 2013 Ozzy får det ikke opblødt. Det gjorde de ikke, hvor han kom fra, fordi hvalpene ikke ville spise det på den måde. Så han får det helt almindeligt og tre gange om dagen. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst kleo Besvaret August 4, 2013 Rapporter Share Besvaret August 4, 2013 Hvis man er usikker på om hvalpen får væske nok så vil det være rigeligt at hælde vand over foderet lige før serveringen, opblødt foder får en underlig konsistens syntes jeg og ærlig talt jeg vil gerne have at mine hunde bruger deres tænder;) jeg har aldrig oplevet problemer med at spise foderet tørt, selv første måltid som 3 ugers hvalpe kan klares tørt, jeg blandede pillerne op med lidt a38 i starten men lod det ikke blive blødt op før servering og hvalpene tog det med største fornøjelse;) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts