Gæst Selune Skrevet Juli 23, 2013 Rapporter Share Skrevet Juli 23, 2013 Hej Er der nogen der har handlet med Ebay.de før? Har fundet et helt utroligt tilbud jeg meget gerne vil gøre brug af, men vil lige høre om der andre der har handlet der og hvis ja, hvad synes du/i om det? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Umulia Besvaret Juli 23, 2013 Rapporter Share Besvaret Juli 23, 2013 Jeg har købt en del både på .de og .com. Har kun været uheldig én gang. Det er jo ikke Ebay som sådan, der er sælgeren. Derfor er det vigtigt at tjekke sælgerens ratings samt deres forsendelsesomkostninger, og om de overhovedet sender til Danmark (det er nemlig ikke alle). Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lykkeliv Besvaret Juli 23, 2013 Rapporter Share Besvaret Juli 23, 2013 Jeg har købt en del både på .de og .com. Har kun været uheldig én gang.Det er jo ikke Ebay som sådan, der er sælgeren. Derfor er det vigtigt at tjekke sælgerens ratings samt deres forsendelsesomkostninger, og om de overhovedet sender til Danmark (det er nemlig ikke alle). Som umulia skriver, er ebay.de .com .co.uk osv osv jo blot portaler der formidler informationer fra forskellige sælgere (private og virksomheder i en stor pærevælling) Tjek sælgers "rating", den findes til højre, lige under FB, twitter osv logoet. Der står et navn og et tal. Tallet symboliserer antallet af handler sælger har lavet. Under dét står der en procentsats, jo højere den er, des bedre ry har sælger blandt kunderne. Som fx. her Betula Rock schwarz Gr. 35 - 46 - lic. by Birkenstock - Schuhe 740763 | eBay superkauf-boutique (1303) 99,3% Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Selune Besvaret Juli 23, 2013 Rapporter Share Besvaret Juli 23, 2013 Nå, så blev jeg klogere igen idag Anede ikke det var forskellige sælgere. Denne sælger har fået 99,9 % i rating og er et firma jeg har kigget på før. Så tænker det må være ok. Nu skal jeg bare lige snakke med banken og mine rettigheder. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Selune Besvaret Juli 23, 2013 Rapporter Share Besvaret Juli 23, 2013 Og de var så slet ikke til nogen hjælp Nogen der kender rettighederne for paypal, kan man trække sin betaling tilbage, hvis varen ikke dukker op? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lykkeliv Besvaret Juli 23, 2013 Rapporter Share Besvaret Juli 23, 2013 Jeg mener paypal har en forsikring der dækker hvis sælger "godkendt" med adresse osv. Kan ikke lige helt huske reglerne, men du kan helt sikkert finde dem derinde. Med en sælger der har 99,9 i rating bør der nu ikke være noget at bekymre sig om. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
BassilBerner Besvaret Juli 23, 2013 Rapporter Share Besvaret Juli 23, 2013 Og de var så slet ikke til nogen hjælp Nogen der kender rettighederne for paypal, kan man trække sin betaling tilbage, hvis varen ikke dukker op? Det bør du kunne hvis du bruger betalingskort og ikke bankoverførsel (?) mener jeg da bestemt... Anyone? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Umulia Besvaret Juli 23, 2013 Rapporter Share Besvaret Juli 23, 2013 Jeg tror det er mindst 10 år siden jeg begyndte at handle med Paypal. Dengang anede banken ikke hvad det var, og det gør de åbenbart stadig ikke Hvis en handel ikke går godt, kan man klage til Ebay, og selvfølgelig give sælgeren en dårlig rating. Synes efterhånden det er ret sjældent man hører om dårlige oplevelser med at handle der. De fleste sælgere er meget ivrige efter at få gode bedømmelser. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Selune Besvaret Juli 23, 2013 Rapporter Share Besvaret Juli 23, 2013 Min plan var også at betale med kreditkort. Er bare stødt ind i et nyt problem. Sælger levere ikke varer i DK, så nu har jeg lavet en forespørgelse om han vil gøre en undtagelse. Hold op det er besværligt, men forhåbenligt også det værd. Hvis det lykkedes, kan jeg få en sæk foder (15kg) gratis med i købet. Se, det er et godt tilbud Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Vincent W Besvaret Juli 25, 2013 Rapporter Share Besvaret Juli 25, 2013 Jeg håber ikke det er en hund du har fundet på ebay?? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
PinPoynter Besvaret Juli 25, 2013 Rapporter Share Besvaret Juli 25, 2013 Jeg håber ikke det er en hund du har fundet på ebay?? hvad i himlens navn får dig til at tro det? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Umulia Besvaret Juli 25, 2013 Rapporter Share Besvaret Juli 25, 2013 Man kan ikke købe levende dyr på Ebay, så bare rolig Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
PinPoynter Besvaret Juli 25, 2013 Rapporter Share Besvaret Juli 25, 2013 jo, fisk (har ikke selv prøvet det, dog) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
KimC Besvaret Juli 25, 2013 Rapporter Share Besvaret Juli 25, 2013 Min plan var også at betale med kreditkort.Er bare stødt ind i et nyt problem. Sælger levere ikke varer i DK, så nu har jeg lavet en forespørgelse om han vil gøre en undtagelse. Hold op det er besværligt, men forhåbenligt også det værd. Hvis det lykkedes, kan jeg få en sæk foder (15kg) gratis med i købet. Se, det er et godt tilbud Det er netop de 15 kilo der gør det. Det koster kassen når først det begynder at veje/fylde noget i international spedition. Der vil du måske sige at du jo alligevel betaler fragten, men i princippet kan du afvise varen/fortryde og så skal sælger både erstatte dig varens pris, samt porto og returporto. Det er grunden til at nogen ikke tør at sende internationalt. Jeg har en gang haft en dårlig oplevelse med Ebay. Betalingen var sket med bankoverførsel, og sælger havde leveret en vare der var defekt. Den leverede jeg tilbage under ovennævnte regler, men fik ikke min returbetaling. Jeg kontaktede Ebay som rådede mig til at gå til et inkassofirma, idet der var andre der også havde problemer med denne sælger. Det er den der ikke kan betale, der skal betale for inkasso. Der gik to måneder, så fik jeg de fleste af pengene tilbage. Inkassofirmaet havde begæret manden (erhverv) konkurs, og havde udbetalt det til hans kreditorer som der kunne realiseres, derfor kunne de ikke refundere alt, men dog heldigvis det meste. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts