Hop til indhold

Hjælp til halsbånd


RunaDalby
 Share

Recommended Posts

Bono går aldrig med halsbånd, fordi hans pels på halsen falder af, nu har jeg så samme problem med Kara og hun har endda fået et lille sår af det:???: Jeg har selvfølgelig taget det af hende. Det er ikke fordi halsbåndene er for stramme, de slider heller ikke på gåture, bruger aldrig andet end sele, når vi er ude og gå. Problemet er at jeg godt kunne tænkte mig at finde et halsbånd, som de kan bruge, vil gerne have at de har hundetegn på, hvis de nu skulle blive væk en dag. For det første er det nemmere hvis der er nogle folk der finder dem, og så slipper jeg for en kæmpe bøde ;-)

Har i nogle råd til halsbånd der ikke slider, eller kan jeg ikke gøre så meget på dette område?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

Jeg bruger rundsyede læder halsbånd til mine beagler - mærket er Timely - et superblødt halsbånd.

alternativ kan du hækle et halsbånd og sy en lille tryklås i - hvis det kun skal bruges til hundetegnet

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville aldrig lade hunden gå med et fuld kvælerhalsbånd uden opsyn - tænk hvis den sad fast et sted og panikkede!

Et halvkvæl eller fast rundsyet læderhalsbånd skulle være det venligste mod pelsen. Og halvkvæl er jo netop ikke et kvælerhalsbånd ;)

 

Sådan har jeg det med alle halsbånd. Mine går aldrig med halsbånd når de er alene - eller når vi er hjemme i det hele taget... Kun på gåture.

Link til indlæg
Del på andre sites

Silke går med sådan et her:

 

Dog Gone Smart Halsbånd Brun og Khaki

 

Det ryger i vaskemaskinen når det bliver snavset.. Bomuld, blødt, uforanderligt, stærkt...

 

Det findes nok ikke i minihunde-størrelse, men mon ikke der findes noget lignende i butikker der har tingeltangel til små hunde?

 

Ellers er der hvalpehalsbåndene:

 

hvalpehalsbnd lyse 17-25 cm pk. med 6 stk.

 

...så køber man et sæt med 6 i forskellige farver.. snaplås der springer op hvis hunden får viklet sig ind i noget.

 

Silke mister indimellem sit halsbånd fordi hun hænger fast i en busk. Men indtil nu er de altid kommet hjem af sig selv. Der er jo navn og adresse på hundeskiltet.. Og der er jo hunde, der synes at det er sjovt at finde andres ting inde i krattet..

Silkes halsbånd springer ikke op hvis hun hænger fast. Men det sidder løst nok til at hun kan trække sig baglæns ud af det.

 

Læder er en dårlig ide til sart hud, for det er garvet med kemikalier, som kan irritere huden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...