Hop til indhold

Royal Canin som sponsor for ulovlige bjørnekampe

AnneMangetal
 Share

Recommended Posts

Faldt over dette:

Stellungnahme Bärenkämpfe - ROYAL CANIN Tiernahrung GmbH & Co. KG

Så vidt jeg har forstået, har RC's ukrainske afdeling, sponsoreret ulovlige bjørnekampe. RC påtager sig det fulde ansvar, og har nu stoppet sponsoratet.

Men så tænker jeg - hvordan i hede hule helvede kan en national afdeling sponsorere sådan noget? Tænker de ikke, eller hvad pokker foregår der?

Link til indlæg
Del på andre sites

Faldt over dette:

Stellungnahme Bärenkämpfe - ROYAL CANIN Tiernahrung GmbH & Co. KG

Så vidt jeg har forstået, har RC's ukrainske afdeling, sponsoreret ulovlige bjørnekampe. RC påtager sig det fulde ansvar, og har nu stoppet sponsoratet.

Men så tænker jeg - hvordan i hede hule helvede kan en national afdeling sponsorere sådan noget? Tænker de ikke, eller hvad pokker foregår der?

Det er Østeuropa... De har et væsentligt anderledes syn på både dyrevelfærd og etik end vi har. -også i hundekredse.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tror nu nok, at de havde sponseret et hundeshow, hvor der så viste sig at være en bjørn som et "pauseindslag" - tror ikke den lokale afdeling bevidst valgte at de ville sponsere bjørnen

iflg deres FB side:

Måske du har hørt en historie, der er blevet omtalt på sociale medieplatforme og på flere medier omkring en sponsorering af et hundeshow, hvor der tilsyneladende har foregået mishandling af en bjørn.

Royal Canin har været helt forfærdede over at se disse billeder, der er blevet sat i forbindelse med vores brand.

Som en passioneret virksomhed, der arbejder ud fra viden og respekt for dyr, fordømmer vi denne afskyelige praksis eller enhver anden form for dyremishandling. Royal Canin er blevet vidende om at disse billeder vedrører et hundeshow i Østeuropa, som blev uforvarende sponsoreret af den lokale enhed uden at de har haft fuldt kendskab til de begivenhederne, der er fundet sted. Vi ville aldrig bevidst tolerere denne form for praksis og var uvidende om showets indhold.

Royal Canin er meget stolte af alt det arbejde, vi gør for at fremme og støtte dyrevelfærd. Igen vil vi gerne udtrykke vores virksomheds etiske hensyn til dyrevelfærden.

Vores dyrevelfærdspolitik er, at vi ikke påtager, støtter eller sponsorerer forskning, der skader dyr. Denne politik omfatter også sponsorerede marketing aktiviteter. Aktiviteter, der kan bringe dyrets sundhed, dens forventede levetid, dens velfærd eller livsstil i fare er forbudt i henhold til denne politik.

Med venlig hilsen

Royal Canin Danmark A/S

Link til indlæg
Del på andre sites