Hop til indhold

Nogen med et bud på hvad det her er ?


Hewlett
 Share

Recommended Posts

Okay, nu har Casper og jeg undret os i ret lang tid over de her pletter Mollie har fået mens vi har haft hende.

 

Da vi hentede Mollie havde hun kun de meget små sorte prikker som også kan ses på billedet. Min veninde, som læser veterinærsygeplejerske, kommenterede dem og kaldte dem komedoner, en form for 'hudorme' og ufarlige.

 

Vi valgte så at køre Mollie over på et andet foder (eukanuba), og efter det har hun færre komedoner, men er i stedet begyndt at få de her pletter som vises på billedet. Hun har dem på hele kroppen.

 

Vi har over flere omgange været til dyrlægen af andre årsager, men ingen har kommenteret dem, så er ikke bange for at det er noget farligt.

 

 

 

Nu er vi egentlig bare nysgerrige efter at vide hvad det er, og om det har et navn ? Herhjemme går de under navnet leverpletterne :lol:

 

 

Nogen bud på hvad det er og evt. hvad det kommer af ??

 

 

993934_10151886862985561_1357755276_n.jpg

 

EDIT: Ok, komedonerne er ekstremt svære at se, men det er ligesom bare en masse bitte bitte små sorte prikker.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst DorteDK

Min den store brune lab har også allergi - mad allergi, han har de samme brune pletter. Jeg har fået dem tjekket ved dyrlægen og de siger det kommer af hans allergi... der er kommet flere med årene, men nu er det lidt gået i stå efter vi er hopper over på HILLS, det trives han fint på derfor holder vi os til det og ekspementerer ikke med andet :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Se, det var ikke lige det jeg havde håbet at høre :???:

 

Nej, jeg synes ikke hun har allergi-symptomer. Hverken skaldede pletter, overdreven kløe eller rødmen i huden eller omkring øjnene/i ører. Hendes pels er helt fint og blank - faktisk flottere og tykkere nu end da hun var på det andet foder synes vi. Hun har været på foderet i omkring 3 måneder nu.

 

 

Men det er måske værd at spørge dyrlægen om næste gang vi alligevel skal derned og have klippet hendes negle - så kan dyrlægen da lige tjekke hende igennem, selvom det ikke er lang tid siden hun sidst blev det.

Link til indlæg
Del på andre sites

MEN! Nu hvor jeg tænker over det ligger hun sådan en ... 2-3 gange om ugen med sine bagpoter inde i munden og gumler på dem. Ikke noget hysterisk eller noget der ser ud til at genere hende, det ligner faktisk bare at hun ligger og hygger sig med at 'vaske' dem, og det er da først nu hvor I nævner allergi at jeg kommer i tanke om det .... :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Janni privat

For mig at se ligner det helt almindelige pigmentpletter som især particolour hunde får..

Har hun andre farver end hvid? Brun f.eks eller sort, gylden, rød osv.. Havde hun været en løve ville jeg have gættet på en hvid/brun(gylden) particolour..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst DorteDK
MEN! Nu hvor jeg tænker over det ligger hun sådan en ... 2-3 gange om ugen med sine bagpoter inde i munden og gumler på dem. Ikke noget hysterisk eller noget der ser ud til at genere hende, det ligner faktisk bare at hun ligger og hygger sig med at 'vaske' dem, og det er da først nu hvor I nævner allergi at jeg kommer i tanke om det .... :hmm:

Ja nemlig det er det min lab gør når han får noget han ikke kan tåle, gnasker lidt i poterne de bliver lidt røde, og ørerne bliver røde. Det var der vi fandt ud af hans mad-allergi... eksempelvis EN frolic og vi kan lige så godt ringe til dyrlægen med det samme. Naboerne som ikke har hunde er meget glade for de to evig glade labber og vil så gerne give dem noget - de har nu forstået det er FORBUDT.

Men igen så kan det også være skønhedspletter, jeg har da et hundevennepar deres har også disse pletter det er bare sådan nogle "normale" pletter ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

For mig at se ligner det helt almindelige pigmentpletter som især particolour hunde får..

Har hun andre farver end hvid? Brun f.eks eller sort, gylden, rød osv.. Havde hun været en løve ville jeg have gættet på en hvid/brun(gylden) particolour..

 

Trille har også pigment pletter på maven. Det ville jeg ikke være bange for, og jeg mener huner rød og hvid ikke??

Link til indlæg
Del på andre sites

For mig at se ligner det helt almindelige pigmentpletter som især particolour hunde får..

Har hun andre farver end hvid? Brun f.eks eller sort, gylden, rød osv.. Havde hun været en løve ville jeg have gættet på en hvid/brun(gylden) particolour..

 

Mollie er meget lys, hendes hud er lyserød og hun har en pigmentløs plet på snudeskaftet. Hun er hvid og gylden :-)

 

Jeg har osse tidligere set hvide hunde som med alderen fik pigmentpletter i huden. Ikke nok til at pelsen blev farvet, der har været hvid pels ud over, men altså sorte/brune pletter i huden.

 

Ja, Mollies pels ud over er også hvid. Hun er lidt over 1½ år nu. Det vi studsede over var at hun nærmest begyndte at få dem fra den ene dag til den anden efter foderskift og sterilisering.

 

Ja nemlig det er det min lab gør når han får noget han ikke kan tåle, gnasker lidt i poterne de bliver lidt røde, og ørerne bliver røde. Det var der vi fandt ud af hans mad-allergi... eksempelvis EN frolic og vi kan lige så godt ringe til dyrlægen med det samme. Naboerne som ikke har hunde er meget glade for de to evig glade labber og vil så gerne give dem noget - de har nu forstået det er FORBUDT.

Men igen så kan det også være skønhedspletter, jeg har da et hundevennepar deres har også disse pletter det er bare sådan nogle "normale" pletter ;-)

 

Vi gik hende igennem igår de typiske steder hvor rødmen viser sig ved allergi, og der var intet at se. Hendes ører blev tjekket for ca. 1 måned siden uden anmærkninger, og de så også fine ud :5up: Det er da værd lige at holde øje med, når nu I er to der har oplevet jeres allergihunde få det, vi har jo måske givet Mollie mange fødevarer som hun ikke har fået i sit tidligere hjem, så det er da værd liiiige at have i baghovedet :-D

 

For mig ligner det bare pigmentpletter? Johna har dem i hobetal, hun er kun tofarvet. :vedikke:

 

[ATTACH=CONFIG]110946[/ATTACH]

 

Ja! Hun har ikke ligeså mange som Johna, men det kan da være det kommer? Hun har jo faktisk samme farver som Johna :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Trille har også pigment pletter på maven. Det ville jeg ikke være bange for, og jeg mener huner rød og hvid ikke??

 

Jo, gylden/rød og hvid. :-D

 

 

Ej, det lettede altså en smule på bekymringerne. Det havde ellers været en køn flok, Ninja og Mollie, den ene med urininkontinens og den anden med allergi:stupid: :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...