Hop til indhold

Hvad træner i?


Gæst Stinnemus
 Share

Recommended Posts

Gæst Stinnemus
Jo, tog til Herning og så med X-bus direkte til byernes by.

og sikke vi spammer nu:oops::oops:

 

hmm har aldrig fået den rute beskrevet når jeg går ind på rejseplanen.dk.... der er det altid tog, tog, bus, tog, bus og 9 timers rejsetid:roll:

 

Og det er min tråd, så jeg bestemmer hvad der er spam:blink: og jeg synes ikke vi spammer - vi skriver bare om noget interessant der ikke har så meget med emnet at gøre :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 79
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

vi er jo kun igang med hvalpemotivation endnu (hos DKK), det slutter her i december og så er der julepause... jeg er skrevet op til unghundetræning hos DCH, som jeg meget håber vi kommer på (der er vist desværre en laaaaang venteliste)... men ellers må vi tage unghundetræning hos DKK også....

 

Næste sommer når bettefisen er ved at være gammel nok ville vi meget gerne træne agility hos DCH, det glæder jeg mig meget til :mrgreen:

 

Har også overvejet spor, da hun var rigtigt dygtig til det de par gange vi har prøvet det....

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst T_Martinsen
Jeg har desværre aldrig trænet hos hende, men hun er min adfærdsbehandler, og så har jeg været nede hos hende og få en enetime i spor.

Vi har også haft lidt sportræning hos hende. Hold da op, det var lige sagen for Buddy :mrgreen:

 

Det er da ærgerligt at du bor så langt væk, så du ikke kan træne hos hende :(

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi træner agility, og har gjort det lige knap et år tror jeg, så ha rjeg også gået på et tricks/aktiverings og dog dancinghold, meget sjovt, men Bananna elsker agility mest, så det holder vi os til. Men har også overvejet om jeg skulle starte til sportræning ved positiv træning, da hun er ret god til det synes jeg. Ellers har hun gået til lydighed ligesiden hun var lille.

 

Bantus

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussies for ever

Jeg må indrømme at jeg er lidt af et dovenhoved, men jeg får da trænet med mine hunde "lidt" alligevel :blink:

 

Jeg træner Rally med min gamle tæve. Hun er lidt atypisk for racen og kan faktisk bedst lide at fisse den af på sofaen, men en god frikadelle mv. kan godt lokke hende op af middagsluren :mrgreen: I sine yngre dage trænede vi DKK lydighed og var oppe i klasse 3 et par gange, meeen tøsen er lidt for doven anlagt til det. Spor synes hun er supert, men det gør jeg ikke

 

Min hvalp på 10 mdr. lider lidt af teenager hjerne i øjeblikket, så det drejer sig mest om at vedlige holde dagligdagslydighed og kun give hende små udfordringer. Hun er købt som hyrdehund og skal trænes som dette. Hun er startet op, men pga. puberteten holder vi lige en pause.

 

Min hanhund er den hund jeg træner mest med - simpelthen fordi han elsker at arbejde og - uden at lyve - bare kan det hele. Jeg træner DKK lydighed hvor vi lige er debuteret i eliten. Så træner vi rally og HTM, men starter først seriøst konkurrence når vi er færdige i DKK lydighed. Derudover hyrder jeg en del med ham og har også startet vores første konkurrence - dog uden success, fårene var alt for hurtige for min store tunge dreng. Agility kommer også på programmet. Spor har han gså prøvet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg træner i schæferhundeklubben, hvor jeg træner frem mod programmerne BHP og IPO (Brugs Hunde Prøve og Internationale Prüfungs Ordnung). I træningen frem mod dette, træner jeg så også de programmer der hedder Beg. A//AB/ABC, FP (færdselsprøve), og med den næste hund jeg skal have, er planen også at træne frem mod en avlskåring, der så også kræver en UHP (udholdehedsprøve) og self. avlskåring ;-)

Når jeg/vi træner allermest så er vi afsted 5-6 gange om ugen, hvor træningen så er fordelt over lydighed, c-arbejde og spor. Og så også miljøtræning :blink:

 

Ud over alt den seriøse træning :rolleyes::cool:;-) træner jeg også forskellige tricks med mine hunde, og eftersom jeg har været tidligere agilityinstruktør og konkurreret meget indenfor dette også, lærer mine hunde også at færdes på en agilitybane... Og så siger de, at en schæferhund ikke kan lære tricks :roll: :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stinnemus
Vi har faktisk en engelsk setter / puddel blanding, der er godkendt redningshund i Aalborg ...

 

Se den evt. her:

http://www.danske-redningshunde.dk/aalborg/hundefoerere.php

- Hundeføreren hedder Herman Bauer :blink:

 

Hilsen

Carina

:5up::5up: synes det er så synd at en ellers så intelligent og arbejdsivrig race alt for tit ender som "couch potato" i et hjem uden nogen ordentlige udfordringer :neutral:

 

Fantastisk at se at de godt kan (selvom det kun er en halv pudel) Jeg ved ikke hvor mange gange jeg efter at have fortalt vi træner hos redningshundene har fået meldingen: " Jamen, ejg troede da de var seriøse derinde" øh ja det er de også "jamen - er det ikke en pudel du har???"

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen
Undskyld jeg spammer, men bliver lige nød til at spørge, hvordan med den næste hund, om hvad det bliver for én? :engel: Er bare nysgerrig :engel:

 

 

 

hun vælger forhåbentlig en schæfer igen en rigtig hund jo:mrgreen::mrgreen::mrgreen::blink::blink::blink:

 

jeg har ellers en tæve som venter hvalpe indenfor kort tid :blink::blink::blink:

som udstråler det vigtigste i alt hos en schæfer som er sundheden hun er noget af det sundeste ligesom den tæve jeg har efter hende :blink::blink::blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Carina G
Det lyder godt nok spændene og hårdt stor respekt:!:

og så er der da godt nok stor forskel på informationer og hjemmeside opbygningen hos de forskellige afdelinger gg

 

Tjaa - men hvis man tog en tur rundt og så træningen de forskellige steder, så ville man nok opdage at der her er endnu mere forskel fra by til by i træningsmetoderne end hjemmesiderne ;-)

 

/Carina

Link til indlæg
Del på andre sites

Tjaa - men hvis man tog en tur rundt og så træningen de forskellige steder, så ville man nok opdage at der her er endnu mere forskel fra by til by i træningsmetoderne end hjemmesiderne ;-)

 

/Carina

se det tror jeg gerne på:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Bella har jo "bare" gået til hvalpetræning og unghundetræning - og så ringtræner jeg - har været på et enkelt kurus hos positivtræning - og har været til ringtræning i DKK en enkelt gang - og ellers så ringtræner vi bare herhjemme ... I næste måned - eller næste uge vel faktisk ... starter vi på "Triks og aktivering" også hos positivtræning ... det glæder jeg mig til. Og i morgen har vi et heldagskursus i klikkertræning - hvor vi sikkert skal shape en masse - det glæder jeg mig rigtig meget til :)

 

Tulle har gået til hvalpetræning og unghundetræning i DKK-viby - og løber nu agility der - desuden har vi gået Rally-O en enkelt sæson - og så har vi gået til dogdancing hos Pia i en enkelt sæson ... dogdancingen elsker jeg og vil jeg rigtig gerne gøre det noget mere i ... jeg har i dag været afsted på et heldagskursus med Tullen og det har bare været godt :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg træner i schæferhundeklubben, hvor jeg træner frem mod programmerne BHP og IPO (Brugs Hunde Prøve og Internationale Prüfungs Ordnung). I træningen frem mod dette, træner jeg så også de programmer der hedder Beg. A//AB/ABC, FP (færdselsprøve), og med den næste hund jeg skal have, er planen også at træne frem mod en avlskåring, der så også kræver en UHP (udholdehedsprøve) og self. avlskåring ;-)

Når jeg/vi træner allermest så er vi afsted 5-6 gange om ugen, hvor træningen så er fordelt over lydighed, c-arbejde og spor. Og så også miljøtræning :blink:

 

Ud over alt den seriøse træning :rolleyes::cool:;-) træner jeg også forskellige tricks med mine hunde, og eftersom jeg har været tidligere agilityinstruktør og konkurreret meget indenfor dette også, lærer mine hunde også at færdes på en agilitybane... Og så siger de, at en schæferhund ikke kan lære tricks :roll: :blink:

 

Altså da de der Rotweilere skulle udstilles og vi ringtrænede sammen med dem i tiden op til, fortalte ejerne, at de også skulle et eller andet udholdenheds-noget for at blive avlskåret. Hvad er ideen med det ? Hvorfor udholdenhed ? Fordi det er en brugshund, der ikke gerne skulle styrte udmattet om for et godt ord eller hur ?!?

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi gik på hvalpehold ved DcH i Skive. Vi havde en fantastisk træner der virkelig fulgte med tiden. Vi lærte klikker-træning, positiv forstærkning, fik gode råd til hverdags problemer, råd om hundesprog og han viste mig hvor Dumle's "stress af" knap er...

Efter den første tid fik vi en ny træner der ikke havde meget sans for stress og for hver gang til træning gik det lidt dårligere.

Vi kom tilbage på det nye hvalpehold til vores gamle træner der lod os træne på god afstand og ellers gav nogle tips, men det var stadig for meget så vi besluttede at stoppe til sidst.

 

Selvom det var en tumlet omgang er jeg glad for vi ar det igennem for det var virkelig en god træner og jeg ville for alt i verden ikke have undværet hans råd.

 

Nu træner vi bare lige så stille lydighed hjemme...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen
Altså da de der Rotweilere skulle udstilles og vi ringtrænede sammen med dem i tiden op til, fortalte ejerne, at de også skulle et eller andet udholdenheds-noget for at blive avlskåret. Hvad er ideen med det ? Hvorfor udholdenhed ? Fordi det er en brugshund, der ikke gerne skulle styrte udmattet om for et godt ord eller hur ?!?

 

 

ja schæferen skal bestå en UHP på 20 km inden den kan avlskåres den skal besidde hårdhed til at kunne klare en hård opgave uden at gå kold

Link til indlæg
Del på andre sites

ja schæferen skal bestå en UHP på 20 km inden den kan avlskåres den skal besidde hårdhed til at kunne klare en hård opgave uden at gå kold

 

Jeg har googlet lidt og fundet følgende omkring UHP:

 

 

 

http://www.ipo-bhs.dk/Proeveprogram%20filer/UHP.pdf

 

Der står bla:

 

Udholdenhedsprøven (UHP) er en brugsprøve, der skal bevise, at hundene er i stand til at

yde en bestemt fysisk anstrengelse. På grund af hundens kropsbygning kan de krævende

anstrengelser kun bestå i en løbeøvelse, om hvilken vi ved, at den stiller store krav til de

indre organer, især hjerte og lunger samt bevægelsesfunktionen. Endvidere kommer

egenskaber som temperament og hårdhed også til udtryk. At anstrengelserne overvindes,

uden at hunden trættes, må anses for at være bevis for kropslig sundhed og

tilstedeværelse af de ønskede egenskaber. Begge dele er nødvendige betingelser for, at

hunde eventuelt kan bruges i avl.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen
Jeg har googlet lidt og fundet følgende omkring UHP:

 

 

 

http://www.ipo-bhs.dk/Proeveprogram%20filer/UHP.pdf

 

Der står bla:

 

Udholdenhedsprøven (UHP) er en brugsprøve, der skal bevise, at hundene er i stand til at

yde en bestemt fysisk anstrengelse. På grund af hundens kropsbygning kan de krævende

anstrengelser kun bestå i en løbeøvelse, om hvilken vi ved, at den stiller store krav til de

indre organer, især hjerte og lunger samt bevægelsesfunktionen. Endvidere kommer

egenskaber som temperament og hårdhed også til udtryk. At anstrengelserne overvindes,

uden at hunden trættes, må anses for at være bevis for kropslig sundhed og

tilstedeværelse af de ønskede egenskaber. Begge dele er nødvendige betingelser for, at

hunde eventuelt kan bruges i avl.

 

godt du gad og google det

jeg gad nemlig ikke :gab::blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...