Hop til indhold

Samsung og Cesar Millan


millemus
 Share

Recommended Posts

Jeg forsvinder skam heller ikke helt - læser bare med fra sidelinien det næste stykke tid, for man lærer jo utroligt meget herinde :) Vil ikke bruge energi og humør på at diskutere mere, da jeg egentligt kun var herinde som adspredelse, da vi netop lige har måttet erkende, at vi efter 1 års hård kamp med sygdom, intet mere kan gøre for vores gamle hund og han ikke kan helbredes for den kræft, der har spredt sig i hans krop, så han får fred om 2½ uge, når vores vidunderlige dyrlæge kommer hjem fra ferie. Indtil da hygger vi om ham og han lider heldigvis ikke, men for pokker, hvor er det dog hårdt og derfor er jeg sikkert også mere sensitiv og bidsk :)

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 117
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Jeg forsvinder skam heller ikke helt - læser bare med fra sidelinien det næste stykke tid, for man lærer jo utroligt meget herinde :) Vil ikke bruge energi og humør på at diskutere mere, da jeg egentligt kun var herinde som adspredelse, da vi netop lige har måttet erkende, at vi efter 1 års hård kamp med sygdom, intet mere kan gøre for vores gamle hund og han ikke kan helbredes for den kræft, der har spredt sig i hans krop, så han får fred om 2½ uge, når vores vidunderlige dyrlæge kommer hjem fra ferie. Indtil da hygger vi om ham og han lider heldigvis ikke, men for pokker, hvor er det dog hårdt og derfor er jeg sikkert også mere sensitiv og bidsk :)

 

Det er også umanerlig hårdt når ens elskede hund skal "videre", men når alt er forsøgt er man jo nødt til at tænke på hundens livskvalitet :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg forsvinder skam heller ikke helt - læser bare med fra sidelinien det næste stykke tid, for man lærer jo utroligt meget herinde :) Vil ikke bruge energi og humør på at diskutere mere, da jeg egentligt kun var herinde som adspredelse, da vi netop lige har måttet erkende, at vi efter 1 års hård kamp med sygdom, intet mere kan gøre for vores gamle hund og han ikke kan helbredes for den kræft, der har spredt sig i hans krop, så han får fred om 2½ uge, når vores vidunderlige dyrlæge kommer hjem fra ferie. Indtil da hygger vi om ham og han lider heldigvis ikke, men for pokker, hvor er det dog hårdt og derfor er jeg sikkert også mere sensitiv og bidsk :)

Ved du hvad, det kan jeg godt forstå du er. Følelserne sidder selvfølgelig uden på tøjet, når man går og venter på sådan noget. Det kan ikke undgås. Og det må da også have været hårdt at prøve at helbrede ham et helt år - det er alligevel længe :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg forsvinder skam heller ikke helt - læser bare med fra sidelinien det næste stykke tid, for man lærer jo utroligt meget herinde :) Vil ikke bruge energi og humør på at diskutere mere, da jeg egentligt kun var herinde som adspredelse, da vi netop lige har måttet erkende, at vi efter 1 års hård kamp med sygdom, intet mere kan gøre for vores gamle hund og han ikke kan helbredes for den kræft, der har spredt sig i hans krop, så han får fred om 2½ uge, når vores vidunderlige dyrlæge kommer hjem fra ferie. Indtil da hygger vi om ham og han lider heldigvis ikke, men for pokker, hvor er det dog hårdt og derfor er jeg sikkert også mere sensitiv og bidsk :)

Trist. Føler med dig

Link til indlæg
Del på andre sites

Tusind tak, det er sødt af jer. Jeg vender tilbage om noget tid med fornyede kræfter til en god diskussion - jeg har intet imod, at være uenig, eller lytte til andres argumenter og i dag har jeg i hvert fald fået mere at tænke over, men jeg bryder mig godt nok ikke om, at blive kaldt idiot.. Jeg havde jo netop forkastet Victoria Stilwells bog, som jeg har stående på hylden - det eneste der nu er sjovt i den, er at bytte ordet hund ud med mand ;)

 

Vores elskede gamle Ludde, er ham vi tænker på - han skal ikke trækkes igennem flere lidelser nu og slet ikke for vores skyld. Han skal afsted til de evige jagtmarker, hvor solen altid skinner, hvor der er en stor sø han kan bade i dagen lang og hvor der er masser af andre søde hunde, han kan lege med :(

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil ønske der var mere styr på teori og facts inden man udtaler sig om at ham millan!

 

Grundlæggende teori, alle dyr/mennesker arbejder for at opnå noget eller ungå noget.

dvs enten kan man bruge positiv straf eller også kan man bruge positiv forstærkning, (så der negativ straf og negativ forstærkning).

 

det millan gør og er pakket ind i uhåndgribelige ord som "alfa-ruldning", "god leder" og vi kan forstætte, dey er faktisk så simpelt det som kaldes positiv straf. (Et ord), Dvs. Hver gang man gør en uønsket adfærd, så får man et slag/spark eller anden påført straf. Så vi tilbage ved ved den grundlæggende teori, adfærden mindskes fordi hunden undgår. Glad hund? Tja i hvert fald når den ikke bliver straffet. Hvad arbejder den for? For at undgå.

 

man kan istedet belønne den ønsket adfærd, hunden hoppet op, hunden belønnes kun når den har 4 ben på jorden. Så vil adfærden 4 ben på jorden blive mere sandsynlig end at hoppe op, da denne adfærd bliver positiv forstærket, og adfærden at hoppe op vil mindskes, et fordi hunden ikke både kan hoppe op og have alle 4 poter på jorden en gang, og eftersom adfærden 4 poter på jorden er mere sandsynlig er det denne adfærd der vil vises, 2 fordi den adfærden at hoppe op ikke belønnes (faktisk fratager man det hunden ønsker nemlig kontakt, dette kaldes negativ straf) (negativ=at fratage). Hvad arbejder hunden for, tilbage til den grundlæggende teori igen, den arbejder for at opnår. Glad hund, jep den får det den gerne vil have nemlig kontakt :)

 

 

Elhegn kan heste og kreatur se, og derved undgå, en hund kan ikke se at nu får den stød om lidt.

hunde og mennesker gør kun hvad der betaler sig, så hvis det kan betale sig at hoppe ud af bilen når døren åbnes så før den det til den har lært at det kan betale sig at blive i bilen. Og ja det kan betale sig at blive i bilen ved at give hunden stød, men er det fair for hunden? Den kan ikke at der er et stødhegn der rammer den om lidt, og hvordan ved den hvad vi ønsker af den hvis vi ikke har lært den det.?

 

Min hund drønede også ud af bilen. Det trænede jeg væk ved at stille mig i vejen (og han er en hund på 40 kg, så størrelse er ingen undskyldning), idé han stoppede forsøget på at komme ud fik han værsgo. Dvs han lærte at det kunne betale sig at blive i bilen til man får værsgo.

 

Lykkes det ham at hoppe ud af bilen (han er jo en stor hund, og jeg ikke helt så stor), så lukkede jeg ham bare ind i bilen igen, dvs han fik stadig ikke det ønsket ud af at hoppe ud af bilen, det kunne altså stadig ikke betale sig.

 

 

Så alle dem der påstår en masse om hundeadfærd, alfa hunde, ledere, heraki og alle andre der intressere sig for hund, vil jeg ønske lige gad læse bare et par timer lidt teori om positivforstærkning, negativforstærkning, positiv straf, og negativ straf, bare sådan til en start. Ja manden løser nogle problemer her og nu, det er ikke noget under, manden er hverken genial eller gud. Han bruger blot en omgang teori der har effekt her og nu, det sælger godt på tv!

 

Men skal vi være helt ærlige, ændre man så adfærd på to timer? Adfærd er vaner, hvor længe er det der går fra vi forsøger ligge en vane fra os til vi er af med den, og hvor få gange skal vi gentage adfærden før den sidder på rygraden igen? Tro ikke det er så alderledes med hunde, og andre dyr for den sagsskyld!

Link til indlæg
Del på andre sites

Ninkamus, jeg er helt med på hvad du siger - jeg ønsker heller ikke at straffe mine hunde - snart kun 1 hund. Har siddet og læst om klikker-træning hele eftermiddagen og har bestilt en af slagsen og nogle belønningsgodbidder, som KUN skal bruges til når min Chewie på 1 år og jeg skal træne - jeg glæder mig helt vildt, for det er vel, så vidt jeg læser, en meget positiv og rar måde at træne på? Vi bor langt ude og væk fra alting, her i Sverige, så jeg har desværre ikke haft mulighed for at tage min hvalp med til træning nogensinde og grundet den gamle hunds lange sygdomsperiode (han blev rigtig syg efter vi fik Chewie - indtil da havde det "kun" været seborre, med lejlighedsvis infektion), må jeg indrømme, at det er kommet i 2. række, med det træning. Men om nogle uger, hvor Ludde desværre ikke er her mere, får jeg god tid til bare den lille, som faktisk er vildt dygtig og lærenem. Vil se alt med Cesar Millan igen - denne gang med jeres synsvinkel indover. Jeg kan nu stadig godt lide ham og han kropssprog og rolige sindstilstand og at han visualiserer successen med hundene og det de skal igang med. Men at være ond ved hunde eller andre dyr, kan jeg selvfølgelig ikke gå ind for! Jeg har bare ikke set det på den måde..

Link til indlæg
Del på andre sites

Ninkamus, jeg er helt med på hvad du siger - jeg ønsker heller ikke at straffe mine hunde - snart kun 1 hund. Har siddet og læst om klikker-træning hele eftermiddagen og har bestilt en af slagsen og nogle belønningsgodbidder, som KUN skal bruges til når min Chewie på 1 år og jeg skal træne - jeg glæder mig helt vildt, for det er vel, så vidt jeg læser, en meget positiv og rar måde at træne på? Vi bor langt ude og væk fra alting, her i Sverige, så jeg har desværre ikke haft mulighed for at tage min hvalp med til træning nogensinde og grundet den gamle hunds lange sygdomsperiode (han blev rigtig syg efter vi fik Chewie - indtil da havde det "kun" været seborre, med lejlighedsvis infektion), må jeg indrømme, at det er kommet i 2. række, med det træning. Men om nogle uger, hvor Ludde desværre ikke er her mere, får jeg god tid til bare den lille, som faktisk er vildt dygtig og lærenem. Vil se alt med Cesar Millan igen - denne gang med jeres synsvinkel indover. Jeg kan nu stadig godt lide ham og han kropssprog og rolige sindstilstand og at han visualiserer successen med hundene og det de skal igang med. Men at være ond ved hunde eller andre dyr, kan jeg selvfølgelig ikke gå ind for! Jeg har bare ikke set det på den måde..

 

Øv, Chewie, det gør mig ondt at høre om jeres gamle hund :ae: Og det er bare ikke rart, at gå og "vente" :-(

 

 

****

 

 

Jeg forsøger hermed ikke at sige et ondt ord om Millan - ikke godt for mit blodtryk, jeg svor for nogen tid siden at jeg skulle stoppe, fordi jeg får totalt adrenalin-vredeskick (fuldstændig, forhøjet blodtryk, puls, rystende hænder osv.) og mente, at jeg har gjort min del :genert: Har bare lige brug for at stadfæste, at jeg ikke bryder mig om ham/hans metoder... Og tror ikke jeg kan være så saglig længere, da min tålmodighed er ved at slippe op...

 

Sååå... Rigtig meget held og lykke med klikkertræningen! :5up: Brugt rigtigt, så er det en super god måde at træne hunden på :5up: Det er positiv forstærkning og negativ straf, hvilken vil sige, at man aldrig tilfører hunden ubehag, men bare lader være med at belønne, hvis den gør forkert.

 

Det er bare noget helt andet end at gøre brug af straf i sin træning, for pludselig skal man som ejer selv tænke og tilrettelægge, for at lægge hunden op til succes. Men formår man det, så har man en hund, der simpelthen er vidunderlig at træne med, hvor man har en "connection", man føler man kigger helt ind i den sjæl, når man kigger i øjnene, de er åbne, glade, forventningsfulde :lun: Fordi hunden bliver så fuld af tillid til, at det her er kun godt og intet andet. Jeg var til træning i går og havde en hund, der bare stod og logrede, sprang ind på plads (det kunne ikke gå hurtigt nok!) osv. Det er bare så fedt - og han er endda sådan en race, som af mange kategoriseres som selvstændig (og det er han! Men det er ingen forhindring, kræver bare lidt ekstra planlægning) og dominante (hvilket jeg ikke tror på) og tunge i røven (er de også, men med rette træning, kan der 'rettes op på meget').

 

Hvilken bog har du fået fat i? :-) Klikkertræning for din hund af Morten Egtved og Cecilie Køste er min bibel :-) Og find gerne en prof. træner. Det hjælper altså virkelig en RIGTIG meget. Følte jeg vidste det hele efter at have læst bogen, men det meste var jo glemt og man manglede den praktiske erfaring.

Link til indlæg
Del på andre sites

Uha, bernerazuro, det lyder heller ikke spor sundt - point taken :) Jeg skal finde nogle gode bøger, som jeg bare kan hente online fra butikken - sidder og søger efter det her og nu og vil kigge efter den titel du gav mig - tusind tak :) Indtil nu, har jeg bare læst utallige artikler og tråde om det på nettet, men vil have en rigtig bog eller to. Om jeg kan finde en rigtig klikker-træner her i det mørke Sverige, må jeg finde ud af, men uanset hvad, bliver jeg endnu mere hooked på det pga det du fortæller - jeg har allerede verdens bedste lille gut, som jeg elsker overalt og han er en rigtig mor-hund, men vi har lidt kommunikations problemer omkring det med at gå pænt i snor og det med at gø vildt og voldsomt når nogen går forbi vores hus og af andre hunde vi møder. Han gider heller ikke at folk bare kommer og klapper ham, hvilket er forståeligt, men svært for andre at forstå, når han nu er sådan en kramme-lækker golden :) En del har han lært af vores gamle hund. Men nu når han ikke er der mere om nogle uger, vil jeg gerne arbejde på, at give Chewie meget mere selvtillid - vi er nået rigtig langt allerede, men det kan altid blive bedre..

Link til indlæg
Del på andre sites

Uha, bernerazuro, det lyder heller ikke spor sundt - point taken :) Jeg skal finde nogle gode bøger, som jeg bare kan hente online fra butikken - sidder og søger efter det her og nu og vil kigge efter den titel du gav mig - tusind tak :) Indtil nu, har jeg bare læst utallige artikler og tråde om det på nettet, men vil have en rigtig bog eller to. Om jeg kan finde en rigtig klikker-træner her i det mørke Sverige, må jeg finde ud af, men uanset hvad, bliver jeg endnu mere hooked på det pga det du fortæller - jeg har allerede verdens bedste lille gut, som jeg elsker overalt og han er en rigtig mor-hund, men vi har lidt kommunikations problemer omkring det med at gå pænt i snor og det med at gø vildt og voldsomt når nogen går forbi vores hus og af andre hunde vi møder. Han gider heller ikke at folk bare kommer og klapper ham, hvilket er forståeligt, men svært for andre at forstå, når han nu er sådan en kramme-lækker golden :) En del har han lært af vores gamle hund. Men nu når han ikke er der mere om nogle uger, vil jeg gerne arbejde på, at give Chewie meget mere selvtillid - vi er nået rigtig langt allerede, men det kan altid blive bedre..

 

Jeg ved ikke hvor du bor i Sverige for jeg har et antal meget dygtige kollegaer derovre f.eks. hende her: Grundkurs | Hand med Hund

Link til indlæg
Del på andre sites

Ninkamus, jeg er helt med på hvad du siger - jeg ønsker heller ikke at straffe mine hunde - snart kun 1 hund. Har siddet og læst om klikker-træning hele eftermiddagen og har bestilt en af slagsen og nogle belønningsgodbidder, som KUN skal bruges til når min Chewie på 1 år og jeg skal træne - jeg glæder mig helt vildt, for det er vel, så vidt jeg læser, en meget positiv og rar måde at træne på? Vi bor langt ude og væk fra alting, her i Sverige, så jeg har desværre ikke haft mulighed for at tage min hvalp med til træning nogensinde og grundet den gamle hunds lange sygdomsperiode (han blev rigtig syg efter vi fik Chewie - indtil da havde det "kun" været seborre, med lejlighedsvis infektion), må jeg indrømme, at det er kommet i 2. række, med det træning. Men om nogle uger, hvor Ludde desværre ikke er her mere, får jeg god tid til bare den lille, som faktisk er vildt dygtig og lærenem. Vil se alt med Cesar Millan igen - denne gang med jeres synsvinkel indover. Jeg kan nu stadig godt lide ham og han kropssprog og rolige sindstilstand og at han visualiserer successen med hundene og det de skal igang med. Men at være ond ved hunde eller andre dyr, kan jeg selvfølgelig ikke gå ind for! Jeg har bare ikke set det på den måde..

Jeg tror på, at man altid kan finde noget brugbart ved en træner, selvom der er ting man er uenige i. Og det er faktisk også hans ro, som jeg beundrer helt vildt. Det er da værd at stræbe efter :-D

 

Og jeg er desuden lige begyndt at klikkertræne min hund - det er skide sjovt og meget lettere, synes jeg. I hvert fald hvis man kan styre sin finger og ikke kommer til at klikke i utide i sin begejstring :oops: Men jeg kan i hvert fald godt forstå, at du glæder dig. Der er også en træningstråd herinde, som du kan deltage i, hvis du skulle få lyst, når alt det med din gamle hund er kommet lidt på afstand.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

Den der galaxy samsung ting er jo en genial mobil - begge mine sønner har lige fået den - og den er ski da smart. Jeg ejer også en samsung og er vældig glad for den - cesar eller ej.

I øvrigt er det jo bare et reklame stunt hvor man har brugt CM til at vise hvordan mobilens dual shot virker.

 

Meget kan man sige om ham - men jeg har lige besøgt hans facebook profil og det virker som om der måske er en opblødning på vej. Noget er blevet anderledes ved ham og så må man jo sige manden er yderst charmerende :oops:

Kunne man håbe på han er ved at ændre sig:hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ninkamus, jeg er helt med på hvad du siger - jeg ønsker heller ikke at straffe mine hunde - snart kun 1 hund. Har siddet og læst om klikker-træning hele eftermiddagen og har bestilt en af slagsen og nogle belønningsgodbidder, som KUN skal bruges til når min Chewie på 1 år og jeg skal træne - jeg glæder mig helt vildt, for det er vel, så vidt jeg læser, en meget positiv og rar måde at træne på? Vi bor langt ude og væk fra alting, her i Sverige, så jeg har desværre ikke haft mulighed for at tage min hvalp med til træning nogensinde og grundet den gamle hunds lange sygdomsperiode (han blev rigtig syg efter vi fik Chewie - indtil da havde det "kun" været seborre, med lejlighedsvis infektion), må jeg indrømme, at det er kommet i 2. række, med det træning. Men om nogle uger, hvor Ludde desværre ikke er her mere, får jeg god tid til bare den lille, som faktisk er vildt dygtig og lærenem. Vil se alt med Cesar Millan igen - denne gang med jeres synsvinkel indover. Jeg kan nu stadig godt lide ham og han kropssprog og rolige sindstilstand og at han visualiserer successen med hundene og det de skal igang med. Men at være ond ved hunde eller andre dyr, kan jeg selvfølgelig ikke gå ind for! Jeg har bare ikke set det på den måde..

 

Men lige præcis dét gør han jo rigtigt! Som med alt andet der ikke er videnskab, må man plukke hist og pist, og til sidst ender man med at finde lige netop de metoder der passer en perfekt.

 

Jeg tror ikke at du finder mange (dog et par stykker) som ikke skælder hunden ud eller irettesætter når den gør noget galt. I mit hoved bør man behandle hunde som små børn - videnskaben siger at hunds følelser og intelligens svarer til et ca. 3 årigt barns. Og jeg ville hverken alfarulle, sparke eller give et barn stød.

Link til indlæg
Del på andre sites

Uanset hvor meget jeg indimellem har lyst til at give Zazu væk til den næste jeg møder (overdrivelse fremmer forståelsen - for at det jeg naturligvis ALDRIG lyst til :hjerte: selvom hendes gøeri godt kan være irriterende), når hun bare gøer og er svær at komme i kontakt med på gåture (når vi ser andre hunde) - så er der én ting der er sikkert. Hvis jeg fik valget mellem at acceptere hendes gøeri resten af livet, eller lade Cesar låne hende lidt og få hende til at holde op - så valgte jeg gøeriet! Aldrig om den mand fik lov til så meget som at klappe vores hunde!

 

Jeg synes han bruger meget hårdhændede metoder! Kvælning, stødhalsbånd, spark o.lign. er aldrig nogensinde noget vi kommer til at benytte os af, ligegyldig hvilke problemer vi så skulle rende ind i. Hvis jeg skulle vælge ville jeg egentlig også hellere have en drøn ulydig hund med 10.000 unoder, end jeg ville have en lydig hund, som lystrede af frygt for hvad det skete hvis den IKKE gjorde! Hvilket er sådan Cesar får "styr på hundene"... :???:

 

Jeg så hans programmer i starten - men kunne og kan simpelthen ikke holde ud at kigge på det. Har heller ikke åbnet de link der er vist her i tråden - ved bare jeg får ondt i maven over at se det.

 

Herhjemme ser jeg ikke vores forhold til vores hunde som at vi er ledere over dem. Mere som forældre til små børn, hvis man skal beskrive det. Ligesom forældre gør, så er det også os der sætter grænserne for vores hunde og bestemmer hvad de må og ikke må. Men ellers er de på ligefod med os. Sover i sengen, sofa, spiser når det passer dem, render ind og ud af døren som det passer dem, de behøver ikke vente på at vi går først osv. Og jeg kunne aldrig drømme om at alfarulle dem, eller stikke en hæl i lysken/siden på dem, for at få dem til at makkeret!

 

Jeg har aflivet én hund i en alt for tidligt alder fordi hun er blevet slået og sparket som hvalp, det ødelagde hende fuldstændig! :megaked: Og så har vi én hund nu, som var meget psykisk ødelagt da vi fik hende, fordi hun fra 0-6 mdr var blevet opdraget med en sammenrullet avis, fået én oveni hovedet og et "FØØØØJJ!!!!" hver gang hun gjorde noget "forkert" - hun var heldigvis ikke lige så medtaget, og er forholdsvis ok idag - men hun er stadig mærket af det. Men Cesars metoder er ifgl min mening helt på niveau med overstående - altså mishandling!

 

Vi har fire søde hunde, som på ingen måder forsøger at overtage "lederrollen" herhjemme. Tror ikke engang de aner hvad det er. Der eksistere ikke engang et tydeligt hiearki mellem dem, de er ret meget på ligefod. Så hvorfor skulle de have et behov for at have et hiearki mellem os og dem??

 

Ejer heldigvis ikke Samsung, kunne i forvejen ikke lide deres telefoner - men kan da i hvert fald endnu mindre nu. Og nej jeg synes absolut heller ikke Cesar er en charmerende mand at kigge på, jeg får mest lyst til at forsøge hans metoder på ham selv, og se om han synes dét er fint. :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

[/b]

 

Men lige præcis dét gør han jo rigtigt! Som med alt andet der ikke er videnskab, må man plukke hist og pist, og til sidst ender man med at finde lige netop de metoder der passer en perfekt.

 

Jeg tror ikke at du finder mange (dog et par stykker) som ikke skælder hunden ud eller irettesætter når den gør noget galt. I mit hoved bør man behandle hunde som små børn - videnskaben siger at hunds følelser og intelligens svarer til et ca. 3 årigt barns. Og jeg ville hverken alfarulle, sparke eller give et barn stød.

Hvis man kan gå gennem et helt liv uden at skælde hunden ud eller irettesætte den, så er man dælme også dygtig :lol: Må tage hatten af for dem der kan det, jeg kunne sgu ikke :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Den der galaxy samsung ting er jo en genial mobil - begge mine sønner har lige fået den - og den er ski da smart. Jeg ejer også en samsung og er vældig glad for den - cesar eller ej.

I øvrigt er det jo bare et reklame stunt hvor man har brugt CM til at vise hvordan mobilens dual shot virker.

 

Meget kan man sige om ham - men jeg har lige besøgt hans facebook profil og det virker som om der måske er en opblødning på vej. Noget er blevet anderledes ved ham og så må man jo sige manden er yderst charmerende :oops:

Kunne man håbe på han er ved at ændre sig:hmm:

Men han er da sikkert en rigtig rar mand, det tror jeg da. Altså, fordi man er drøn uenig med ham og synes hans metoder er dybt unødvendige, gør det ham jo ikke til et dårligt menneske generelt. Det synes jeg i hvert fald ikke. Og du skal da ikke skamme dig over at du synes han er charmerende :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack
Men han er da sikkert en rigtig rar mand, det tror jeg da. Altså, fordi man er drøn uenig med ham og synes hans metoder er dybt unødvendige, gør det ham jo ikke til et dårligt menneske generelt. Det synes jeg i hvert fald ikke. Og du skal da ikke skamme dig over at du synes han er charmerende :-D

 

He he - ja lidt kvinde er jeg jo :oops: selvom jeg jo nok foretrækker ham vedhænget jeg er gift med :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Uha, bernerazuro, det lyder heller ikke spor sundt - point taken :) Jeg skal finde nogle gode bøger, som jeg bare kan hente online fra butikken - sidder og søger efter det her og nu og vil kigge efter den titel du gav mig - tusind tak :) Indtil nu, har jeg bare læst utallige artikler og tråde om det på nettet, men vil have en rigtig bog eller to. Om jeg kan finde en rigtig klikker-træner her i det mørke Sverige, må jeg finde ud af, men uanset hvad, bliver jeg endnu mere hooked på det pga det du fortæller - jeg har allerede verdens bedste lille gut, som jeg elsker overalt og han er en rigtig mor-hund, men vi har lidt kommunikations problemer omkring det med at gå pænt i snor og det med at gø vildt og voldsomt når nogen går forbi vores hus og af andre hunde vi møder. Han gider heller ikke at folk bare kommer og klapper ham, hvilket er forståeligt, men svært for andre at forstå, når han nu er sådan en kramme-lækker golden :) En del har han lært af vores gamle hund. Men nu når han ikke er der mere om nogle uger, vil jeg gerne arbejde på, at give Chewie meget mere selvtillid - vi er nået rigtig langt allerede, men det kan altid blive bedre..

 

Altså, som i E-bog? :-) Det burde jo være muligt. Kan huske da jeg læste den (inden jeg fik hund), sad og ønskede desperat at jeg havde en hund at give mig i kast med.

 

Der er rigtig meget i klikkertræning/hundetræning, for at man kan blive "rigtig dygtig" og jeg tvivler desværre, at du få bare halvdelen af det på nettet :-/ Det går jo både over hundesprog, kriterier, timing, shaping, targering, (lokning), forstærkningstyper, betingning, baglænskædning m.m.m. Og det er en god idé at have godt styr på det, ellers kan man hurtigt opgive og tænke "det virker ikke". For du kan ikke bilde mig ind, at klikkertræning ikke virker - problemet er bare, at alle hunde er forskellige og derfor skal alle disse faktorer tilpasses den individuelle hund, for at virke :-)

 

Den der galaxy samsung ting er jo en genial mobil - begge mine sønner har lige fået den - og den er ski da smart. Jeg ejer også en samsung og er vældig glad for den - cesar eller ej.

I øvrigt er det jo bare et reklame stunt hvor man har brugt CM til at vise hvordan mobilens dual shot virker.

 

Meget kan man sige om ham - men jeg har lige besøgt hans facebook profil og det virker som om der måske er en opblødning på vej. Noget er blevet anderledes ved ham og så må man jo sige manden er yderst charmerende :oops:

Kunne man håbe på han er ved at ændre sig:hmm:

 

Jeg tror han har ændret sig lidt til den "blidere" side. Ser stadig masser af l*** fra ham, men har da set en godbid i showet et par gange nu... Og knap så meget alfarulning (dog stadig kvæl, pig, tsst+hug, tsst+spark, tsst+ryk m.m.)

 

Men han er da sikkert en rigtig rar mand, det tror jeg da. Altså, fordi man er drøn uenig med ham og synes hans metoder er dybt unødvendige, gør det ham jo ikke til et dårligt menneske generelt. Det synes jeg i hvert fald ikke. Og du skal da ikke skamme dig over at du synes han er charmerende :-D

 

Don't ruin my illusion!

 

:lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

 

Jeg er næsten 100 på, at det er den! Og hvis ikke, så er det nummeret sværere, Lydighetstrening i Teori og Praksis - men den er ikke oversat til dansk, så næppe :-)

 

Bare sjov titelændring!

 

Canis har også et (gratis!) e-mail-kursus. Igen noget jeg tog, inden jeg selv fik hund :lol: Men det var også rigtig fint! :5up: Canis Hundeskole - bedst til klikkertrning!

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså, som i E-bog? :-) Det burde jo være muligt. Kan huske da jeg læste den (inden jeg fik hund), sad og ønskede desperat at jeg havde en hund at give mig i kast med.

 

Der er rigtig meget i klikkertræning/hundetræning, for at man kan blive "rigtig dygtig" og jeg tvivler desværre, at du få bare halvdelen af det på nettet :-/ Det går jo både over hundesprog, kriterier, timing, shaping, targering, (lokning), forstærkningstyper, betingning, baglænskædning m.m.m. Og det er en god idé at have godt styr på det, ellers kan man hurtigt opgive og tænke "det virker ikke". For du kan ikke bilde mig ind, at klikkertræning ikke virker - problemet er bare, at alle hunde er forskellige og derfor skal alle disse faktorer tilpasses den individuelle hund, for at virke :-)

 

 

 

Jeg tror han har ændret sig lidt til den "blidere" side. Ser stadig masser af l*** fra ham, men har da set en godbid i showet et par gange nu... Og knap så meget alfarulning (dog stadig kvæl, pig, tsst+hug, tsst+spark, tsst+ryk m.m.)

 

 

 

Don't ruin my illusion!

 

:lol:

Okay. Er sikker på CM er rigtig usympatisk og dum. Og han lugter sikkert også!

 

 

:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...