Hop til indhold

Hvepsestik kan være farligt!


HNP
 Share

Recommended Posts

Mandag var Molly ved dyrlægen og i narkose pågrund af hotspot. Onsdag smagte hun på en Hveps og kom sørme til dyrlægen igen.

 

Hun er åbenbart allergisk overfor hvepsestik.....

Jeg troede i nogle minutter at vi ville miste hende :megaked:

 

Hun kunne ikke gå, var vildt hævet på hele munden, øjne og også halsen.. Dog mest i den ene side. Og hun kastede op 3 eller 4 gange på ganske kort tid. Hun kom dog op og gå inden vi var i bilen på vej mod dyrlægen, som heldigvis ligger ret tæt på!

 

Hævelsen var først helt væk igår.. Hun får pt 2 slags medicin, sover konstant. Men igår og idag har hun igen haft fart på gåturene og hun vil også lege lidt :lun: Hun sover sammen med mig i sengen nu. Hvad gør man dog ikke for sin stakkels hund når den er syg. Har på fornemmelsen hun sover der for altid nu :mrgreen:

 

Desværre har hun tabt sig ret meget siden i Mandags, så nu får hun skodfoder som godbidder i massevis, alt det mad hun gider spise af vores, leverpostej sammen med pillerne og skod vådfoder. Bare hun æder! Så må hun tilbage til hendes alm foder når hun er færdig med medicin om 5 dage. Jeg tror hun har kvalme pågrund af hendes medicin.

Link til indlæg
Del på andre sites

Stakkels Molly:ae: Håber hun snart er frisk igen!

 

Bella er nogle gange blevet stukket af bier (naboen har bistader), og heldigvis er hun ikke allergisk! Første gang blev hun stukket i poten og anden gang i halsen:shock: Men jeg vidste heldigvis at hun ikke havde reaktioner første gang, ellers havde jeg da fået et hjertestop!!

 

Bella sender masser af våde kys og godbidder i tankerne:bighug:

Link til indlæg
Del på andre sites

Den tur har vi også haft med Freya. Vi har - efter dyrlægens anbefaling - altid antihistamin liggende. Hun får en pille knust i leverpostej eller lign, hvis hun stikkes....

 

Rigtig god bedring til Molly :ae:

 

Jacki er rigtig slem til at jage hvepse :fyfy: men indtil nu har hendes reaktion ikke været værre end en antihistamin har kunnet klare det, jeg gruer dog for den dag de små hvide ikke er nok :(

 

Hvad er det for nogle antihistaminer i har liggende og hvor meget giver I hunden, hvis uheldet er ude ?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Schæfertossen

Fy for pokker en oplevelse. Dejligt at hun er i bedring, og ja der er da god grund til masser af forkælelse. Hvis man ikke skulle blive forkælet, når man allermest har brug for det, hvornår så :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

men hvis ens hund er stukket i mund eller svælg og hævet kan man da ikke give den en pille ? hos mennesker ville man vel give en indsprøjtning .

 

Det har jeg også tænkt på. Vi har fx. En del piller tilbage af dem hun fik mod hvepsestikket.. Men de virker jo bare ikke lige så hurtigt som en indsprøjtning. Hvis det sker for Molly igen er det babu afsted til dyrlægen igen.. Jeg tør ikke andet :shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

men hvis ens hund er stukket i mund eller svælg og hævet kan man da ikke give den en pille ? hos mennesker ville man vel give en indsprøjtning .

 

Jeg ville til enhver tid give pillen. Da Freya blev stukket første gang, var det weekend, og der gik 3 kvarter før vi kunne se en dyrlæge. Der havde hun vand på lungerne og var i følge ham tæt på at dø....

 

Da det skete igen fik hun en pille med det samme, og jeg ringede til dyrlægen. Han bad os tage et billede og se forskellen på ½ time. Der var det allerede faldet - og vi undgik dyrlægebesøget.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har også alnok liggende. Sille vejer 7,6 kg og fik en hel sommer 1 alnok hver dag. Jeg har også tænkt det igennem med at en pille ikke virker hurtig nok... Så har tænkt at man kunne mase den i en lille smule vand og suge den op i en lille sprøjte, som man kan sprøjte direkte ind i munden.

 

Hvorfor fik hun dem hver dag?

Link til indlæg
Del på andre sites

Det har jeg også tænkt på. Vi har fx. En del piller tilbage af dem hun fik mod hvepsestikket.. Men de virker jo bare ikke lige så hurtigt som en indsprøjtning. Hvis det sker for Molly igen er det babu afsted til dyrlægen igen.. Jeg tør ikke andet :shock:
Jeg ville nok spørge dyrlægen om ikke man kunne få noget til at sprøjte ind og så lære at give hunden det .......
Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...