Hop til indhold

Eddie har hudkræft....


Lisbeth Storm
 Share

Recommended Posts

Nååårh, den lille mand. Man får jo helt tårer i øjnene når man læser om det.

 

Det er jo en race der tåler meget smerte, så hvis Eddie tydeligt viser at det gør ondt ville jeg nok tage en snak med dyllen om han er smertedækket godt nok. Hos mennesker er det i hvert fald sådan at man heler bedre hvis man er ordentligt smertedækket.

 

Du har helt ret, de bullere er nogle tough cookies, men han virker smertedækket her i dag. Mere træt og nedtrykt. Han klynker ikke mere og han strækker sig og begynder på hans små normale rutiner som at følge en rundt i huset, kræve at blive aet, stiller sig ved havelågen og vil ud og gå tur (ikke heeelt realistisk endnu lille Eddie :lun:)

 

Jeg skulle selv holde øje med hvornår det holdt op med at løbe blod fra drænet. Men jeg synes, at det er utroligt svært at se om det stadig løber minimalt eller det tørre blod er fra i går. Jeg har derfor fået en tid ved dyrlægen i morgen, så tjekker de det og hjælper med at fjerne drænet.

 

Dyrlægen sagde til mig i går, at det kunne jeg selv prøve hvis jeg havde mod på det. Det indebærer at jeg klipper to sting selv og trækker 10 cm dræn igennem såret. Dét har jeg ikke lyst til, og specielt fordi Eddie reagerer ret voldsomt på at man "piller" ved ham. Tror heller ikke dyrlægen kan gøre det i morgen uden at Eddie (desværre) skal have lidt at slappe af på... Men det jo for hans eget bedste.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 124
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Selvfølgelig skal du ikke gøre det selv. Det er det, vi har dyrlæger til. Og vi betaler dem for. Og det kan godt være, at Eddie har en eller anden slags respekt for dyrlægen. Hunde VED tit at dyrlægen gør det for at hjælpe.

 

Jeg kan heller ikke lave noget på Silke, som gør ondt. Overhovedet ikke!

 

Nogle mennesker KAN det der med at behandle og hive ting ud af sårene, men der er ikke noget forkert i at man ikke kan! Eddie er jo din lille baby.. :lun:

 

Det er også meget betryggende at få Eddie chekket en ekstra gang, så du bliver forsikret om at alt ser fint ud. Den mindste smule væsken eller en lille bule i stingene kan jo skabe de skrækkeligste forestillinger..

 

Allerhelst vil man jo have en dyrlæge derhjemme i skabet et sted..

 

(jeg har osse fået tjekket Silkes hudbetændelse en ekstra gang i dag... sådan bare lige for at få at vide at det ser fint ud...:oops:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hold da op en masse der er sket i de sidste par dage jeg ikke har været på.

Det var da godt I fik ham opereret. Jeg synes såret ser fint ud. Det er stor,t for så lille en hund, men hellere at de har fået det hele med. Da vi troede Molly havde fået en knude på brystkasse, blev der også taget et meget stort stykke udenom, for at være sikker. Var helt overrasket over hvor meget de havde taget i forhold til størrelsen på "knuden".

Jeg synes det er gode tegn at han gerne vil ud at gå tur ;-) og at han vil spise sin mad.Tristheden, tænker jeg, nok skal forsvinde om lidt tid. Det er jo også irriterende hvis det strammer i huden. Huden skal nok give sig.

Hvordan er det gået med at få drænet ud, eller skal det først være i morgen?

Hvordan er hans humør ellers nu?

Link til indlæg
Del på andre sites

Hold da op en masse der er sket i de sidste par dage jeg ikke har været på.

Det var da godt I fik ham opereret. Jeg synes såret ser fint ud. Det er stor,t for så lille en hund, men hellere at de har fået det hele med. Da vi troede Molly havde fået en knude på brystkasse, blev der også taget et meget stort stykke udenom, for at være sikker. Var helt overrasket over hvor meget de havde taget i forhold til størrelsen på "knuden".

Jeg synes det er gode tegn at han gerne vil ud at gå tur ;-) og at han vil spise sin mad.Tristheden, tænker jeg, nok skal forsvinde om lidt tid. Det er jo også irriterende hvis det strammer i huden. Huden skal nok give sig.

Hvordan er det gået med at få drænet ud, eller skal det først være i morgen?

Hvordan er hans humør ellers nu?

 

Hejsa.

 

Er også glad for de valgte at operere nu. Det ser bare så voldsomt ud på en lille hund, som du siger. Men ja bedre de tager rigeligt udenom. Tristheden er der stadig men jeg tror måske også at det er træthed ovenpå det hele. Var ved dyrlægen i dag og drænet blev taget. Dyrlægen var tilfreds med det som tidligt i forløbet som vi er.

Eddie har egentligt ikke vist tegn til at ville klø i det men jeg har prøvet at give ham en sok på i dag med lidt sportstape rundt om. Det lader til at holde på den.

Det forhindrer ham da i at kradse en negl fra bagbenet i det (håber jeg...)

Jeg har ligeledes købt sådan oppustelig krave til ham, men jeg tror faktisk slet ikke at han kan få hans nakke hovedet helt derned.

 

Og så lige en "side-bemærkning" TUSIND tak herinde også til min søster Dorte :bighug: (I ved hende Liva x 2 :mrgreen:) som hjælper med at passe Boss, mens jeg er til dyrlæge med Eddie (Boss er nemlig ikke sååå glad for at være alene hjemme og manden kunne ikke have ham med på arbejde i dag). Det er altså guld værd!!!

 

(Det har lige ringet på døren, det var et blomsterbud med en kæmpe buket blomster til mig fra Eddies opdrætter.. det er da betænksomt).

Link til indlæg
Del på andre sites

Og så lige en "side-bemærkning" TUSIND tak herinde også til min søster Dorte :bighug: (I ved hende Liva x 2 :mrgreen:) som hjælper med at passe Boss, mens jeg er til dyrlæge med Eddie (Boss er nemlig ikke sååå glad for at være alene hjemme og manden kunne ikke have ham med på arbejde i dag). Det er altså guld værd!!!

 

:oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor er det bare godt at du har sådan en søster Dorte :5up:

Det var sødt af opdrætteren at sende blomster. Sådan noget bliver man altid glad for :klap:

 

Det er got at høre at dyrlægen er tilfreds med hvordan det ser ud. Det kan got være at det først kommer til at klø, når det begynder at gro mere sammen, så de der sokker er nok slet ikke nogen dårlig idé. Kan godt se det måske bliver et problem med kraven, men så må vi håbe det ikke bliver nødvendigt.

 

Rigtig god bedring til ham og masser af :bighug: til jeg alle sammen, også til Boss, som er så sød og forsigtig omkring ham :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej.

 

Det går fint efter omstændighederne . Eddie er stadig meget stille men det går langsomt fremad synes jeg. Tror egentlig hundene sover godt nok, men jeg vågner med et set hver gang Eddie flytter på sig.. kan godt begynde at mærke søvnmanglen nu... her i eftermiddag lagde Eddie sig faktisk lidt om på den "dårlige" side og faldt dybt i søvn.

Hullerne fra drænet er allerede lukket helt i dag. Der sidder stadig lidt tørt blod som jeg får af i etaper. Som nævnt før, er Eddie bestemt ikke glad for at jeg vasker/dupper for meget. Men jeg får lov til at duppe sårenderne ved drænet 2-3 gange dagligt med klorhexidin.

 

Jeg har klippet en T-shirt til i dag og givet ham på. Den er lidt for stor så jeg har justeret med elastikker i nakke/ryg. Jeg tænker at det kan være en ekstra sikkerhedsforanstaltning for at han ikke klør sig. Hvad tænker I? Jeg har så som sagt også en krave, men han er IKKE vild med den og jeg tror heller ikke at han kan nå med tænderne. Det er mere bagpoten. Jeg har været hjemme ved dem siden operationen men skal på arbejde mandag. Jeg påtænker at lade ham have T-shirt og sok på mens jeg er på arbejde.

 

Billede af såret i dag. Billedet er lidt sløret, sorry. Der er en smule rødme foroven men dyrlægen var ikke nervøs for dette (han er naturligvis også dækket ind med antibiotika).

112084-dsc-0535.jpg

 

Her lidt billeder af T-shirt bulleren :hjerte:

112083-dsc-0532-1.jpg

 

112082-dsc-0529-1.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Han ser noget fornærmet ud..... men han skal nok blive god igen.. Sød er han da i hvert fald.....

 

Men den sok og den bluse beskytter nok ikke meget, når han først er alene....... :hmm:

 

Hvad med ... enten sådan noget forbinding som man bruger til hesteben? Elastisk og en smule klæbende...

der er en her: http://www.gaerum-dyreklinik.dk/produkter-til-hest/forbindstoffer-m-m/vet-flex-bandage/

Måske har de noget tilsvarende i jeres lokale dyreforretning...

 

Eller osse kunne du tage et par langskaftede sokker, --klippe tåen af på dem begge og sy dem sammen i den ene side foroven..

Så har du to "ærmer" der går op over ryggen.. Der skal nok klippes en revne ned på undersiden af sokkerne, så sammensyningen kommer til at sidde oppe midt på ryggen..

Ærmerne vil jo nok sidde mere til end en løs t-shirt.. T-shirten kan være nok når der er nogen hjemme..... Menne.... jeg kunne da godt blive bekymret for om Eddie kunne finde på at pille hele det fine broderi op... :oops:

 

Hvis du vil prøve den oppustelige krave, så skal den ikke være pustet hårdt op. For det gør den mere generende og der er mindre plads til Eddies flotte tyrenakke..

Når pølsen er lidt blød, så kan den faktisk bruges til at ligge og hvile hovedet på, som en hovedpude.. Det gør Silke i hvert fald..

---Men det kan jo også være, at du har købt en for lille krave.. --Køber man ikke krave efter hvilken størrelse halsbånd hunden bruger?

 

 

Hvornår skal han have alle de flotte sting pillet ud igen?

Link til indlæg
Del på andre sites

Eddie er født med et lidt fornærmet udtryk.. :engel: :hjerte:

Tak for tippet Birgitta :-D

 

Han skal have fjernet tråde på torsdag. Det ser rigtig fint ud i dag også, så det er dejligt.

Det kan godt have at jeg skal tage lidt luft ud af kraven og se hvad han så siger. Det er nemlig nok det med, at han ikke føler, at han kan lægge sig ned med den. Og man er jo overhovedet ikke SPOR stædig som bulldog, så kunne helt frygte at han ville sidde op hele dagen (og det synes jeg er lidt synd). Så tager lidt af luften ud igen (den var nu ikke pustet helt op).

Jeg har købt en medium (købt efter hans halsbånd). Jeg havde en lille "diskussion" med ekspedienten i dyrehandlen. Hun stod med en small som hun hårdnakket blev ved med at sige var den rigtige størrelse til franske bulldogs.

Men Eddie er jo en ordenligt kleppert på næsten 15 kg, så medium var den rigtige størrelse.. :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu har Eddie (og Boss selvfølgelig) været alene hjemme her mandag og tirsdag. Det er heldigvis gået så godt med ikke at klø i såret. Trøje og sok har siddet perfekt når jeg er kommet hjem. Så såret ser rigtig fint ud. Glæder mig til torsdag hvor vi skal have fjernet alle de tråde.

 

Eddie er stadig lidt træt men hans humør er ved at komme tilbage, hvilket er sååå dejligt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu har Eddie (og Boss selvfølgelig) været alene hjemme her mandag og tirsdag. Det er heldigvis gået så godt med ikke at klø i såret. Trøje og sok har siddet perfekt når jeg er kommet hjem. Så såret ser rigtig fint ud. Glæder mig til torsdag hvor vi skal have fjernet alle de tråde.

 

Eddie er stadig lidt træt men hans humør er ved at komme tilbage, hvilket er sååå dejligt.

 

Dejligt at læse.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej :-D

 

Så er vi kommet hjem fra dyrlægen. Stingene så fine ud og dyrlægen fik dem fjernet. Dyrlægen synes, at vi lige skulle prøve uden lidt bedøvelse men det gik ikke, så lille hr. Klapperslange fik lidt at slappe af på. Så gik det meget bedre.

 

Jeg synes at arret så lidt rødt og "åbent" ud et enkelt sted. Men dyrlægen forklarede at ved så stort et snit, prøvede de jo altid at sy huden sammen helt lige ind på/mod hinanden men når såret sidder et sted (fx som her på benet) kan hud-enderne forskubbe sig lidt og såret vokser dermed lidt skævt sammen og det var tilfældet her. M

en ingen panik, det var vokset ordentligt sammen. Vi har antibiotika til ham til to dage endnu. De forventede ikke, at han skulle have mere men der skulle naturligvis holdes øje med rødme osv.

 

OG NU TIL DEN GODE NYHED!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :banan::banan:

 

Svaret var kommet fra laboratoriet i London. Det viste sig ikke at være mastocytomer alligevel, så ingen kræftforandringer.... Jeg stod med tårer i øjnene af bare glæde men også lidt forundret, da de læste svaret op for mig.

Dyrlægen forklarede dog, at de franske kan være nogle små kamæleoner i forhold til deres hudsygdomme. En biopsi kan ligne én ting men så vise sig at være en anden ved dybere patologi.

 

Det er selvfølgelig ikke så rart at man aldrig kan vide sig helt sikker men fantastisk i dette tilfælde, da det viste sig at knuderne "blot" var en dyb kraftig hudbetændelse, som havde haft udseende af en mere alvorlig karakter. Dyrlægen var selvfølgelig ked af, at Eddie havde skullet igennem så stor en operation men de kunne ikke være sikre før knuderne blev tjekket på laboratoriet og better safe than sorry. I øvrigt havde de været sikre på at det var en stadie II tumor ved deres eget nålebiopsi.

 

Vi skal jo holde meget øje om der dukker andre knuder op og det er jo kedelig i sig selv hvis han skal bøvle med det men det er trods alt ikke kræft.....

 

Røntgenbilledet var blevet studeret af flere dyrlæger siden sidste tirsdag og de havde konkluderet at det var en bronchie skygge.

Og med patologi svaret fra London var der heller ikke grund til yderligere røntgen.

 

Så hjemme igen - igen med tårer i øjnene - men denne gang på grund af en KÆMPE lettelse over at "Eddie "ukrudt forgår ikke så let" Jepsen" ikke har kræft...

 

Tusind tak til jer for jeres dejlige og trøstende bemærkninger.... og nu må jeg være bedre til at poste billeder af den franske skønhed, nu når han ikke lige har tænkt sig at løbe i forvejen lige nu alligevel.... HELDIGVIS...:hjerte::hjerte:

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...