Hop til indhold

Eddie har hudkræft....


Lisbeth Storm
 Share

Recommended Posts

:megaked: Sikke en LORTEDAG...!!!!!!!!!!!!!!!! Min elskede Eddie har fået konstateret

hudkræft (Mastcelle tumor i stadie II). I weekenden opdagede jeg en knude på

hans ene forben som jeg i første omgang troede var et flåtbid eller stik af en

art. Har så gået og holdt øje og smurt med Fucidin. I dag tog jeg så til

dyrlæge, da jeg lige ville være sikker. Jeg regnede egentlig med at de ville

grine lidt af mig og kalde mig lidt pylret.. hvilket jeg godt ved at jeg er. Men

jeg fik noget af et chok da en celleprøve viste et helt andet resultat.

Nu skal jeg behandle med antibiotika og Fucicort i en uge (for at skrumpe

knuden så meget så muligt) inden Eddie skal have den fjernet (der er faktisk to,

en større og en meget lille). Dyrlægen vil gerne have så meget af det

omkringliggende væv med som muligt og derfor vil han gerne prøve om vi kan

skrumpe knuden inden OP.

 

Jeg er så mega bange og ked af det. Vi fik Eddie lige efter vi måtte opgive

fertilitetsbehandling og han er virkelig en kæmpe “erstatning” for et barn for

os. Han fylder så meget og jeg ved godt at man køber sig en sorg, når man køber

de basser MEN jeg kan slet ikke holde tanken ud om at han ikke skal klare dette

her.

Undskyld hvis jeg lyder negativ.. men er bare så ked af det... Havde lige

brug for at få lettet mit hjertet...

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 124
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Det er da godt nok en lorte besked. Jeg krydser så meget fingre for at de får fjernet det hele ved operationen.

 

Jeg synes ikke du lyder negativ, men dybt ulykkelig og det er helt forståeligt. De bliver jo ligesom vores små børn.

Det her er et dejligt forum, hvor man kan komme af med sine sorger og bekymringer. Så tænk endelig ikke på det.

Til sidst et kæmpe :bighug: til jer. Vi krydser fingre for jer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tusind tak for jeres søde beskeder :bighug:Det varmer...!!

 

Nu er dagene bare så lange til han skal opereres (02.09) Synes det virker til at være alt for længe men hvad ved jeg. Talte med dyrlægen igen i dag (jeg har et rigtig godt forhold til min dyrlæge og føler Eddie er i de bedste hænder) Han holder på at tiden skal gå til den 02.09 med "forbehandlingen" af knuden. Så tålmodighed.... det er en prøve for mig lige nu..

Det er dejligt at have en dyrlæge, som tager én alvorligt og giver sig tid til at snakke det igennem med én endnu en gang...

Link til indlæg
Del på andre sites

Ej, altså.......

Men Eddie er da ikke så gammel, er han? Og han fejler ellers ikke noget?

 

Jeg synes at han har alle chancer for at komme igennem det her..

Det er en grim sygdom, men i stadie II er der altså stor chance for at han kommer helt over det. Især hvis tumoren sidder et sted, hvor man kan fjerne en masse af vævet omkring. Så det hele kommer væk.

 

Jeg fandt lige det her:

 

[h=4]Prognosis[/h] The prognosis for completely removed grade I and grade II tumors is excellent. The prognosis for incompletely removed grade I and II tumors treated with radiation therapy after surgery is also excellent with approximately 90-95% of dogs having no recurrence of tumor within 3 years of receiving radiation therapy. The prognosis for dogs with grade III tumors is considered guarded as local recurrence and/or spread is likely in most dogs. If your dog is diagnosed with a grade III Mast cell tumor most likely chemotherapy will be recommended as at least part of the protocol. Drugs used at WSU include Lomustine and Vinblastine.

 

Herfra: College of Veterinary Medicine

 

Så dyrlægen skal bare lave en "complete removal", --altså fjerne tumorvævet fuldstændig.

Selv hvis det hele ikke kommer væk, så kan stråling og kemo komme på tale. Og selv i de tilfælde lever 90-95% af hundene stadig -uden tilbagefald-- 3 år efter afslutning af behandlingen.. Det er rigtig meget fint...

 

 

----Men inden I når så langt, så skal DU en masse bekymring igennem. Og Eddie skal lægge krop til en for ham uforståelig operation.. Det bliver en hård tid.. Men du og Eddie har rigtig mange, der tænker på jer og krydser finger for at alt går godt...

 

Og du kan altid, altid skrive herinde i HF. Uanset tid på døgnet og uanset om vi sover næsten allesammen, så kan du sætte ordene på skærmen når du trænger til det. :ae:

Og så vil der være nogen, der læser det, når vi kommer forbi vores computere..

 

Åja, der er osse lige denneher:-P:

 

September 2011 | Aabybro Dyrehospital

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...