Hop til indhold

Valg af næste hund


Bantus
 Share

Recommended Posts

Gæst Miss_menelli
Tak for de mange forslag. Tror jeg vil kigge lidt videre på kromforlænderen, bedlington terrieren, mellem og stor pudlen, staby, og pyræneren. uhh det er så svært, for nogen gange så tænker jeg også bearded collie, korthåret collie, boston terrier og border terrier. Så jeg kommer vidt omkring. Men der er ikke andet for end at jeg må ud til en masse udstillinger og konkurrencer, så jeg kan få set lidt forskelligt. Heldigvis har jeg jo 2 skønne hunde ved min side lige nu, så der skal ihvertfald ikke ske noget før jeg kun har 1 skøn hund ved min side. Brutus vil ikke være istand til at håndtere en hvalp, det tror jeg han vil være pænt træt af.

Lige et billed af to glade hunde.

 

Kender både eksemplarer af kromforlændere og pyrenæisk hyrdehund, som helt sikkert gerne stiller op til begramsning, hvis du lyst en dag.

 

Nu har du jo også masser af tid til at spore dig ind på racen, for Brutus er her jo mange år endnu :lun:

Og det er super sjovt at kigge racer og når man så har fundet racen, så er det endnu sjovere at kigge linjer og opdrættere!

Link til indlæg
Del på andre sites

Kender både eksemplarer af kromforlændere og pyrenæisk hyrdehund, som helt sikkert gerne stiller op til begramsning, hvis du lyst en dag.

 

Nu har du jo også masser af tid til at spore dig ind på racen, for Brutus er her jo mange år endnu :lun:

Og det er super sjovt at kigge racer og når man så har fundet racen, så er det endnu sjovere at kigge linjer og opdrættere!

 

uhh ja, tak for tilbudet, det vil jeg holde dig op på :-)

ja lad os håbe at han holder mange år endnu, men han bliver 14 her lige om snart, og har desværre en masse knuder, som jeg i samråd med dyrlægen har valgt at der ikke skal gøres noget ved. Lige nu er han super glad og super frisk, så det er jo dejligt. Benene er dog ikke hvad de har været, og han bliver hurtig træt, og slæber lidt på bagenene. Men så længe han er glad, spiser og ikke virker til at have ondt så er det jo bare dejligt, og det nyder vi i fuldedrag. Jeg elsker virkelig sådan nogle senioer hunde.

 

Lige et biled med. Jeg synes selv han holder sig ret godt.

 

Bantus

prut.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli
uhh ja, tak for tilbudet, det vil jeg holde dig op på :-)

ja lad os håbe at han holder mange år endnu, men han bliver 14 her lige om snart, og har desværre en masse knuder, som jeg i samråd med dyrlægen har valgt at der ikke skal gøres noget ved. Lige nu er han super glad og super frisk, så det er jo dejligt. Benene er dog ikke hvad de har været, og han bliver hurtig træt, og slæber lidt på bagenene. Men så længe han er glad, spiser og ikke virker til at have ondt så er det jo bare dejligt, og det nyder vi i fuldedrag. Jeg elsker virkelig sådan nogle senioer hunde.

 

Lige et biled med. Jeg synes selv han holder sig ret godt.

 

Bantus

 

Han er simpelthen bedårende :lun:

 

14 år er jo også en pæn alder og med knuder osv. så er der selvfølgelig kommet en udløbsdato på.... Men så længe han er frisk så kan der jo være lang tid tilbage i ham :x:

 

Elsker gråmuler - Og jo mere grå Bamse bliver, jo mere charmerende synes jeg faktisk de bliver.

Det er som om seniorhunde bliver endnu mere fantastiske når man selv er på vippen til at eje en :vedikke:

 

 

Og hold mig endelig op på det.

De to plettede tosser er AG hunde og kommer ret meget rundt om i landet, så kommer du ud og kigger DcH stævner så render du uden tvivl i de to.

Den bette Py starter ikke så meget stævner endnu, men bor tilgengæld forholdsvis tæt på.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes det er ret svært, når du ikke ved mere præcist hvad du vil have. Altså om det skal være en selvstændig race, en førerfikseret race, en social eller reserveret race osv.

Det første jeg tænker er en BC - pudlen er også et bud, men hvis du synes det er sjovt at være meget aktiv og at konkurrere, så synes jeg en BC er oplagt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, jeg tror virkelig også du skal finde ud af hvad du kan tænke dig i en hund....altså hvilken type du kan lide, adfærdsmæssigt:)

 

Er Banana din drømme hund eller kunne du tænke dig noget andet end hende feks?

 

jeg kunne godt se dig med en dansk svensk gårdhund, men der kan jeg jo være farvet af at synes du passer godt med Banana. (jeg ved godt hun ikke er dsg)

 

Det tog mig mange år at finde ud af hvad det præcis er jeg aller bedst kan lide ved en hund og derfor er mit racefelt endelig skåret kraftigt ind.

 

Det der hjalp mig var at passe folks hunde og have træningshold hvor jeg jo er sammen med rigtig mange forskellige racer og blandinger. Tænker også at feks være hundelufter for et dyreinternat vil give en lidt indblik.

Der ER bare nogle individer og racer man hurtigere får en forbindelse med end andre:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er nok det der er mit problem at jeg ikke kan indkredse hvad det er jeg vil have helt præcist, fordi jeg gerne vil have det hele.

 

Ja Bananna er på sin vis min drømme hund. Jeg elsker at hun har så stor en personlighed, og at hun er god med alle andre hunde, at hun er lidt reserveret over for fremmed, at hun tager tingene meget laid back. På den anden side, så ville jeg ønske at der var lidt mere go i hende, at han havde lidt mere lyst til at træne.

 

Jeg vil prøve at indkredse hvad det er jeg ønsker, og hvilken form for træning jeg har tænkt som primær træning.

 

Bantus

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...