Hop til indhold

Lopper eller andet småkravl


Katrine92
 Share

Recommended Posts

Ronja blev dryppet med frontline compo veet den 14/8, fordi hun havde nogle små sorte dyr Der kravlede rundt.

samtidig blev kattene og ilderen også dryppet (har ikke set nogle dyr på dem på noget tidspunkt)

 

omkring den 18-20/8 har hun sorte dyr der hopper.

 

i dag den 25/8 har hun de samme dyr som start behandling de der sorte der kravler rundt og ikke hopper.

 

jeg forstår det ikke brugte frontline ikke skulle tage det?

jeg tør ikke rigtigt give hende anden behandling allerede og heller ikke begynde med bayventik i stedet.

jeg har givet hende et bad i dag med noget loppeshampoo og håber det hjælper.

 

der er ikke tale om mange kun et par stykker (som jeg har set)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville give det lidt mere tid og så kæmme godt igennem hele pelsen med en meget tæt og god lusekam et par gange om dagen. Jeg vil mene at det er bedst, hvis der går minimum 4 uger, inden du prøver noget andet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Og at du ser dem i to omgange, er meget normalt - de der var i starten døde ved behandling - deres æg er vel først klækket det senere og derfor ser du dem igen nu - de skal nok dø, hvis det er lopper.

Link til indlæg
Del på andre sites

Mine erfaringer med Frontline er ikke gode - ofte tager det hverken flåter eller lopper. Bayvantic er det eneste jeg har oplevet dur! :5up: Men jeg ville også vente med ny behandling. Så jeg tror det er i gang med bade i noget loppeshampoo, og så kæm dem rigtig godt efter dagligt.

Men hvis I har fået lopper på dyrene - så er det jo ikke nok blot at dryppe dem - ALT skal vaskes og støvsuges derhjemme jo.

Link til indlæg
Del på andre sites

Mine erfaringer med Frontline er ikke gode - ofte tager det hverken flåter eller lopper. Bayvantic er det eneste jeg har oplevet dur! :5up: Men jeg ville også vente med ny behandling. Så jeg tror det er i gang med bade i noget loppeshampoo, og så kæm dem rigtig godt efter dagligt.

Men hvis I har fået lopper på dyrene - så er det jo ikke nok blot at dryppe dem - ALT skal vaskes og støvsuges derhjemme jo.

 

Ang. Det sidste forstår jeg ikke hvorfor man siger det.

for når de er dryppet brugte lopper jo ikke hoppe på dem, og de dør vel når de ikke kan få blod?

Link til indlæg
Del på andre sites

Ang. Det sidste forstår jeg ikke hvorfor man siger det.

for når de er dryppet brugte lopper jo ikke hoppe på dem, og de dør vel når de ikke kan få blod?

 

Loppeæg kan ligge i dvale i mange år - altså som i virkelig mange år! I revner, tæpper, sprækker, sofaer, osv... Derfor anbefales en GRUNDIG rengøring.

 

Jeg har selv gode erfaringer med Advantage, men inden du bruger andre giftmidler end du har brugt, vil jeg anbefale at du forhører med din dyrlæge hvad du kan og hvad du må ift. hvornår du sidst har givet Frontline. Og husk at Bayvantic, som der bliver foreslået, absolut ikke må bruges når der er katte i huset, de skal holdes adskilt i 24 timer efter behandling!

 

Sidst Futte havde loppeangreb gav jeg Frontline goooooood tid til at virke. Der står på pakken at man ved store angreb (og det var det) skulle forvente at alle lopper først var døde efter 3 måneder :shock: Efter 3 måneder gav jeg én dosis Advantage og i løbet af 4 dage var alle lopper døde (uden vanvittig rengøring). Han fik én behandling mere for at være på den sikre side men siden har han ikke haft lopper. Det er ca. 1,5 år siden. (Måske skulle jeg egentlig tjekke hvor længe Advantage kan holde sig, måske skal de sidste 2 doser smides ud :rolleyes:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Pas på med bayvantic når du har kat. Katte dør af det, så skal du bruge det, skal du følge anvisningerne meget nøje!

 

Men ja, du er nødt til at gøre grundigt rent og vaske ALT! Du kan evt. købe en frontline spray til sofa mm. Og så ville jeg nok give capstar for at komme af med de levende lopper nu og her. Og så fortsætte behandlingen med frontline hver 4. uge i mindst 3 mdr.

 

Og lopper kravler i øvrigt i pelsen på dyr. De hopper kun for at komme til/fra dyrene.

Link til indlæg
Del på andre sites

Loppeæg kan ligge i dvale i mange år - altså som i virkelig mange år! I revner, tæpper, sprækker, sofaer, osv... Derfor anbefales en GRUNDIG rengøring.

 

Jeg har selv gode erfaringer med Advantage, men inden du bruger andre giftmidler end du har brugt, vil jeg anbefale at du forhører med din dyrlæge hvad du kan og hvad du må ift. hvornår du sidst har givet Frontline. Og husk at Bayvantic, som der bliver foreslået, absolut ikke må bruges når der er katte i huset, de skal holdes adskilt i 24 timer efter behandling!

 

hvorfor skal de holdes adskilt det har jeg aldrig hørt om? :)

 

Sidst Futte havde loppeangreb gav jeg Frontline goooooood tid til at virke. Der står på pakken at man ved store angreb (og det var det) skulle forvente at alle lopper først var døde efter 3 måneder :shock: Efter 3 måneder gav jeg én dosis Advantage og i løbet af 4 dage var alle lopper døde (uden vanvittig rengøring). Han fik én behandling mere for at være på den sikre side men siden har han ikke haft lopper. Det er ca. 1,5 år siden. (Måske skulle jeg egentlig tjekke hvor længe Advantage kan holde sig, måske skal de sidste 2 doser smides ud :rolleyes:)

 

er advantage "det samme som" frontline og bayvantic

 

skrevet i indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

skrevet i indlæg

 

Som Anne skriver er Bayvantic super giftigt for katte! Mener det handler om indre blødninger og nedbrydning af lever/nyrer.

 

Advantage tager kun lopper men kan, som frontline, bruges på både katte og hunde. Det er et andet aktivt indholdsstof (gift, om du vil) men ellers er princippet som ved frontline. Læs dog brusanvisningen grundigt, som ved alt andet medicin, i nogle doser skal det f.eks. gives mere end ét sted (ligesom Bayvantic) for ikke at give for meget hudirritation.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville bruge capstar piller til at slå de levende lopper ihjel, og kombinere det med frontline, til at forebygge nye angreb. Iflg. Min dyrlæge er dryp-midlerne bare ikke super effektive når først lopperne har indtaget hjemmet, de virker bedst som forebyggelse.

Her i huset bruger jeg nu bayvantic, efter at jeg havde en lignende oplevelse. Men det ville jeg ikke turde hvis jeg havde kat.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 3 weeks later...

Har hørt at advantage skulle være godt så imorgen vil jeg købe noget advantage til både katte og hund, og håbe på jeg har mere held med det.

jeg har vasket og støvsuget godt og grundigt, men det er jo som sagt ikke hjulpet, derfor tænker jeg også at købe noget og sprøjte med, har hørt at det der myregift 810 er no go, da vi ikke må være i huset i 6 uger, så det fungere jo ikke rigtigt.

 

 

vil høre om noget har erfaring med exner petguard? Synes det lyder lidt spøjst at der ikke er gift i, tænker om det så overhovedet hjælper mod lopperne?

Link til indlæg
Del på andre sites

Har hørt at advantage skulle være godt så imorgen vil jeg købe noget advantage til både katte og hund, og håbe på jeg har mere held med det.

jeg har vasket og støvsuget godt og grundigt, men det er jo som sagt ikke hjulpet, derfor tænker jeg også at købe noget og sprøjte med, har hørt at det der myregift 810 er no go, da vi ikke må være i huset i 6 uger, så det fungere jo ikke rigtigt.

 

 

vil høre om noget har erfaring med exner petguard? Synes det lyder lidt spøjst at der ikke er gift i, tænker om det så overhovedet hjælper mod lopperne?

 

Hvis du har lige så god effekt at Adventage som jeg havde er der ikke behov for andet end almindelig grundig rengøring.

 

Desuden vil jeg give et sparetip...

Køb en pipette størrelse der passer til hundens vægt + kattens samt en 1 ml engangssprøjte om en lyserød kanyle ("optræksnål"). Vej hunden og katten, vejer hunden eks. 7 kg trækker du 0,7 ml op i sprøjten og giver det (uden nålen, den er KUN til at trække det op af pipetten med!). Gør lige sådan med katten.

Link til indlæg
Del på andre sites

Har hørt at advantage skulle være godt så imorgen vil jeg købe noget advantage til både katte og hund, og håbe på jeg har mere held med det.

jeg har vasket og støvsuget godt og grundigt, men det er jo som sagt ikke hjulpet, derfor tænker jeg også at købe noget og sprøjte med, har hørt at det der myregift 810 er no go, da vi ikke må være i huset i 6 uger, så det fungere jo ikke rigtigt.

 

 

vil høre om noget har erfaring med exner petguard? Synes det lyder lidt spøjst at der ikke er gift i, tænker om det så overhovedet hjælper mod lopperne?

Nu ved jeg ikke lige hvorfor du snakker om myregift, men det er ikke nødvendigvis nok at støvsuge. Min hund har lige været angrebet af lopper og for os har det ikke været nok at støvsuge. Det er først begyndt at virke rigtig godt nu, efter vi har vasket alle hans tæpper, lagt hans børste i fryseren, givet ham loppemiddel og vasket ham.

Det kan være ret omfattende, de kan være et helvede at slippe af med, når de først er i huset!

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu ved jeg ikke lige hvorfor du snakker om myregift, men det er ikke nødvendigvis nok at støvsuge. Min hund har lige været angrebet af lopper og for os har det ikke været nok at støvsuge. Det er først begyndt at virke rigtig godt nu, efter vi har vasket alle hans tæpper, lagt hans børste i fryseren, givet ham loppemiddel og vasket ham.

Det kan være ret omfattende, de kan være et helvede at slippe af med, når de først er i huset!

Det er trinol 810 jeg kalder myregift.

 

vasker skam også på livet løs og ronja kommer i bad en gang om ugen i loppeshampoo

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis du har en damp- renser, kan jeg klart anbefale at give de ting du ikke kan vaske en tur med den - det, + bayvantic virkede her ;)

 

Vær også opmærksom på om der er forskel på advantage til hund og kat inden du giver dem af samme pipette (jeg har ikke kat, så jeg aner ikke om der er, synes bare det er noget du skal have helt styr på så du ikke risikerer noget).

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...