Hop til indhold

Løb.


Gittemus
 Share

Recommended Posts

Nu er Rosa løb på 17 dag:cry:

hun er ikke god til at holde sig ren. Har prøvet med en trusse, men gnavede hende og hun blev hudløs. Vi bor vasker gulvet x en million Dgl. Og lever med tæpper med blod over alt... Øvøv.

er det unormalt at bløde så længe ?

det virker ikke aftagende ?

Link til indlæg
Del på andre sites

Tæver er gennemsnitligt i løbetid i 21 dage og eneste tidspunkt de ikke bløder ret meget er under højløbet hvor blodet kommer til at ligne tyndt saftevand.

Efter højløbet bliver blodet ofte endnu mørkere og kan indimellem tage til i mængde. Blødningen stopper mange gange nærmest fra den ene dag til den anden.

 

Drop alt det med trusser og bind, tæver i i løbetid, sådan er det. De skal kunne komme til at holde sig rene. Nogle tæver er så hyper renlige at man næsten ikke oplever deres løbetid, andre tæver kan ikke rigtig se det er noget de behøver at beskæftige sig med. Første løb kan for mange være noget overvældende og de har svært ved at overskue at de skal rense sig, men der kan det for nogle hjælpe at man lige tørrer dem bag i og viser dem blodet, og så "trækker dem ved næsen" ned til den ende det kommer fra.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hun må da kunne få en bodystocking i str xxxxxxl, der kan holde på det, i det mindste om natten?

 

Jeg har været heldig, de 3 tæver jeg har boet med har aldrig svinet noget særligt og mysla opdager man næsten ikke overhovedet ER i løbetid. Og det er IKKE fordi hun vasker sig...hun bløder bare næsten ikke.

 

Sheila gik med bukser indimellem og det havde ikke indflydelse på hvor ren hun holdt sig. HUn har altid været meget renlig og kunne sagtens slikke under buksen:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Min blødte HELT vildt i 23 dage, og var derefter højløbsk i en uge:shock: Ringede til dyrlægen på 21. blødningsdag og bestilte tid til sterilisation:-D

 

Hun kunne slet, slet ikke holde rent efter sig selv, og hele huset lignede et slagtehus. Hun var træt, pylret og depri, og der var ingen grund i hele verden til at hun skulle igennem det igen.

 

Hun blev i øvrigt også falsk drægtig, så jeg har aldrig været i tvivl om at det var det helt rigtige for os at få hende steriliseret.

Link til indlæg
Del på andre sites

Er ved at blive SINDSYG over blod og blodlugt allevejne og lugten af fisk.... Bvvvvvvvrrr.:cry:

jeg har talt med dyrlægen og hun kan blive steriliseret to måneder after løb.

vi skal ikke ha hvalpe, da der absolut ikke er nogen der ville være gode nok til at tage mine hvalpe med hjem og vi ville havne med et hus fuld af Grandere :mrgreen:

Vi satser ikke at slå din rekord på 23 dage. ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Mærkeligt ?????

vi har været træning idag og har trænet Rally. Det var hårdt for Bøllebarnet mentalt, hun er helt flad. ;-)

Pludselig opdager vi at hun har pisset i sofaen og reagerede slet ikke på det.

kan det har noget med at hun fortsat bløder.....suk eller kan det være en meget træt Grander der var heeelt flad ?

hun var helt renlig på under en uge da vi fik hende, så det er bestemt ikke noget at vi kender til at hun tisser indenfor.

Link til indlæg
Del på andre sites

de kan godt blive urenlige under løbetid. men i skal måske lige drøfte det med dyrlægen inden sterilisation, da urenligheden kan skyldes det fald i hormoner der sker i slutningen af løbetiden og altså også kan være det der fører til inkontinens når hunden bliver steriliseret.

 

Det har jeg i hverfald læst noget i retning af...

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...