Hop til indhold

På plads tæppetisser...


Agnete87
 Share

Recommended Posts

Sikkerhedssko er et udmærket valg kan jeg hilse og sige ;-)

Jeg tænker osse om jeg skal invistere i et par stylter så jeg kan få mit hoved i en mere naturlig afstand fra hunden, når nu man kan gå oppe indlæringen ved at gå på knæ når hunden er lille?

 

:lol: Hundens skuldre skal være udfor dit ben ca..... Hmm... Måske det er nemmere at sige dens ben skal være ud for dine skuldre? :mrgreen:

 

Og til det seriøse: Siri dine videoer er SÅ fantastiske, jeg er vild med din træningsmåde og tilgang til det, du er så fantastisk dygtig!

Link til indlæg
Del på andre sites

Sikkerhedssko er et udmærket valg kan jeg hilse og sige ;-)

Jeg tænker osse om jeg skal invistere i et par stylter så jeg kan få mit hoved i en mere naturlig afstand fra hunden, når nu man kan gå oppe indlæringen ved at gå på knæ når hunden er lille?

 

Det er sguda mega luksus - du kan bare kaste godbidden direkte ned i gabet! Er faktisk lidt misundelig:blink:

 

HVad der er vores andres fordel og din ulempe, er at vi ofte bruger hånden som en hjælp i indlæringen. Den skal du jo meget hurtigt fjerne, fordi hunden ikke kan se din hånd når I går FVF.

Link til indlæg
Del på andre sites

:lol: Hundens skuldre skal være udfor dit ben ca..... Hmm... Måske det er nemmere at sige dens ben skal være ud for dine skuldre? :mrgreen:

 

Og til det seriøse: Siri dine videoer er SÅ fantastiske, jeg er vild med din træningsmåde og tilgang til det, du er så fantastisk dygtig!

 

Tak for rosen!! Ved godt at alle ikke er enige - for det er de bestemt ikke. Mange sværger til baglænskædning og frishaping, men det gør jeg altså ikke. Jeg træner på min måde med de erfaringer jeg har samlet mig igennem træning og kurser. Så må man tage det man kan lide og lade resten være.

Det vel i bund og grund det hundetræning handler om. At samle viden og erfaringer og sammensætte den måde at træne på, som man synes virker og som passer til hund og fører. Det jeg virkelig har issues med ift. nogen klikkerfolk, er deres ensporethed. Det hører ikke hjemme i træning af dyr.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for rosen!! Ved godt at alle ikke er enige - for det er de bestemt ikke. Mange sværger til baglænskædning og frishaping, men det gør jeg altså ikke. Jeg træner på min måde med de erfaringer jeg har samlet mig igennem træning og kurser. Så må man tage det man kan lide og lade resten være.

Det vel i bund og grund det hundetræning handler om. At samle viden og erfaringer og sammensætte den måde at træne på, som man synes virker og som passer til hund og fører. Det jeg virkelig har issues med ift. nogen klikkerfolk, er deres ensporethed. Det hører ikke hjemme i træning af dyr.

 

Men det der vel, i hvert fald i min verden, kendetegner en god hundetræner er jo netop de åbne øjne og ønske om en masse viden og metoder. For det der virker på den ene hund virker jo ikke nødvendigvis på den anden. Og så er det da netop ekstra godt at have forskellige ting i værktøjskassen.

 

Så længe det ikke er de gammeldags tvangsmetoder....

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 3 weeks later...
Lokning! Og så starter jeg på knæ. Mener jeg viser det til sidst i den her video:

 

SUPERFEDT, tak for en meget informativ video. For en visuel person som mig er det fedt at se det!

 

Kæmper vildt med min havaneserpige på 9 mdr. for tiden. Alt andet går som en leg ( næsten), og hu. Er SÅ kvik til at lære, men, men, men .... pladsen vil bare ikke sidde i skabet. Det er faktisk som om, hun ikke helt har forstået den.

Nu vil jeg gå i knæ og øve, øve, øve... Med lidt pauser ind imellem, selvfølgelig;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Ej, det er mest fordi jeg har jokket Carla så mange gange over tæerne, at jeg for at skåne hende ofte går i bare tæer :oops: Stakkels Carla - små søde poter under Siris store støvler!

 

He he... Meget genkendeligt. Tror næsten, det har været den største forhindring for en god plads samt fri ved fod! Selv, når jeg stille, kommer der nemt lidt pels og/ eller hale under skoen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Er lige nødt til at spørge når du nu skriver Tæppetisser i over skriften er det så en lille hund du har ?

 

Min oplevelse er nemlig at det er lidt svære at få en FVF / plads ordentligt med de små fordi de skal lidt længere ud fra føreren for at få øjenkontakt, om den holder ved jeg ikke helt endnu men det er min oplevelse fra træningspladsen og jeg er lidt øv over at jeg først har opdaget det nu for det er pokkers bøvlet at ændre på, nu hvor hun er blevet belønnet mange gange for at holde afstanden på 25-35 cm.

 

Under alle omstændigheder så er de andre kommet med gode forslag til hvordan det skal trænes , bare evt være opmærksom på det

Link til indlæg
Del på andre sites

Er lige nødt til at spørge når du nu skriver Tæppetisser i over skriften er det så en lille hund du har ?

 

Min oplevelse er nemlig at det er lidt svære at få en FVF / plads ordentligt med de små fordi de skal lidt længere ud fra føreren for at få øjenkontakt, om den holder ved jeg ikke helt endnu men det er min oplevelse fra træningspladsen og jeg er lidt øv over at jeg først har opdaget det nu for det er pokkers bøvlet at ændre på, nu hvor hun er blevet belønnet mange gange for at holde afstanden på 25-35 cm.

 

Under alle omstændigheder så er de andre kommet med gode forslag til hvordan det skal trænes , bare evt være opmærksom på det

Ja hun er en ret lille hund, Yorkie størrelse sådan ca. Og nej jeg går bestemt ikke efter en hund der er syet fast på ens ben, som jeg ofte får fornemmelsen af med de store hunde, at de nærmest er limet fast til fører. Men en halv meters penge er ok for mig ved FVF, så jeg ikke skvatter over hende. Pladsen må dog gerne være tæt, uden at hun sidder på mig...:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...