Hop til indhold

Foder igen igen, kan ikke se skoven for bare træer!


Charlotte1970
 Share

Recommended Posts

Altså... Luca er ikke nem at finde foder til. Majs og ris er bandlyst og åbenbart en del flere ting.

 

Hun fik Olivers adult hvor det faktisk gik ganske ok i lang tid, pludselig gik det ikke mere. ( lige før de lagde deres produktion om, og den nye adult dur ikke.)

 

Jeg har prøvet mange slags foder, enten bliver maven dårlig, eller Luca klør sig om sindsyg, eller hun nyser og snøfter konstant.

 

arden garden sensitiv med kartofler og fisk: kløe og snøfteri

wolfblut black marsh: kløe

tast of the Wild med fisk: dårlig mave

fish for dogs med hvid fisk: lidt kløe, men meget snask i øjnene, pga den høje % af lakseolie! dog det bedste bud lige pt selvom det ikke holder i længden.

olivers ny kornfrie med kylling: dårlig mave

ultimate: snøfteri og kløe

diverse dyrehandler mærker, giver dårlig mave pga af majs og ris

ja listen er endnu længere....

 

Jeg har prøvet hjemmelavet, det spiser hun ikke med mindre det er smurt ind i olie eller sovs! Råt lader hun ligger!

 

Jeg ved det kan fungere bla på olivers i næsten et år. Men hvad er det jeg ikke kan se i skoven for bare træer?

 

jeg har forsøgt mig med fish for dogs, og så blande noget af det andet i, men selvom det kun er ganske lidt, fx tast of the Wild, giver det negativ udslag.

 

Nogen ideer? Hjæææælp!

 

Ville i få lavet en allergitest??

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 54
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst Beaglepack

Hmm det er et meget svært spørgsmål - for jeg er der jo også lidt i samme situation.

 

Jeg har jo så fundet ud af at der intet må være af grønsager i foderet - i sær IKKE ærter - ærter er faktisk en ny kilde til allergi fordi flere og flere producenter kommer det i foderet, da det er billigt og sætter protein delen op.

 

Dernæst kan fisk af forskellig art være en kilde - og laks er en fisk der lever relativ længe derfor kan den indeholde en del tungmetaller - det samme gælder hvid fisk som er bundlevende fisk.

 

Mine kan heller ikke tage TOTW med laks - men der imod klarer de den med lam lidt bedre - jeg har dog måttet afstå fra den nu da de er begyndt at komme ærter i.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack
Har du prøvet Essential? :-) Inca er meget kræsen og har også ret sart mave, men Essential Estate Living spiser hun :-)

Essential indeholder ret mange ting - herunder div. grønsager som er ekstrem gas dannende i maven - så ikke lige et foder til sarte hunde ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hmm det er et meget svært spørgsmål - for jeg er der jo også lidt i samme situation.

 

Jeg har jo så fundet ud af at der intet må være af grønsager i foderet - i sær IKKE ærter - ærter er faktisk en ny kilde til allergi fordi flere og flere producenter kommer det i foderet, da det er billigt og sætter protein delen op.

 

Dernæst kan fisk af forskellig art være en kilde - og laks er en fisk der lever relativ længe derfor kan den indeholde en del tungmetaller - det samme gælder hvid fisk som er bundlevende fisk.

 

Mine kan heller ikke tage TOTW med laks - men der imod klarer de den med lam lidt bedre - jeg har dog måttet afstå fra den nu da de er begyndt at komme ærter i.

 

Problemet er hvis der ikke er grøntsager i, stiger protein indholdet, hvilket giver dårlig mave her. Det ville ha været så nemt bare at hoppe på en 80% kød indhold! men det dur ikke.

Jeg er ret blank lige nu, ender måske på hjemmelavet med "sovs"

lige nu prøver vi faktisk et foder kun med ærter og svin (er startet langsomt op i dag) om et par dage ved jeg om ærter et no go eller hvad. Luca har det fint med svin, som ellers ikke er at anbefale til allergi hunde. - Hun er ikke nem ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Har du prøvet Exclusion?

Ja, - det er faktisk den jeg er i gang med nu. Svin/ærter. Har før prøvet hest, men hun ville ikke spise det. Her er jeg nok så langt at så må hun få lidt olie eller andet på hvis det virker. Faktisk er Exclusion et af mine sidste håb. Kan vel dårligt finde foder med en mindre ingrediens liste....

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, - det er faktisk den jeg er i gang med nu. Svin/ærter. Har før prøvet hest, men hun ville ikke spise det. Her er jeg nok så langt at så må hun få lidt olie eller andet på hvis det virker. Faktisk er Exclusion et af mine sidste håb. Kan vel dårligt finde foder med en mindre ingrediens liste....

 

Der er også en med kanin?! Og undskyld jeg spørger, men er det ikke noget med at hun er til den buttede side? Og er det så egentlig ikke ok at hun ikke spiser fuld portion hver dag?:genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Der er også en med kanin?! Og undskyld jeg spørger, men er det ikke noget med at hun er til den buttede side? Og er det så egentlig ikke ok at hun ikke spiser fuld portion hver dag?:genert:

Jo og hun får heller ikke fuld ration, den er nøje udregnet i forhold til kcal indhold mm.. Hun får nærmest ingen guffer, og kun "hud-gnaveben", ingen rester eller andet. Faktisk et ret kedelig hundeliv :hmm:

 

Råfodring rør hun ikke. Vi har en øko-kød pusher, og hun har rig mulighed for at få råt, hun spiser kun meget lidt, og lader resten ligge..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

Jeg har i en længere periode fodret Darwin på exclusion kanin - den fungerede han godt på i forhold til maven. Det eneste man kan sige er at den er noget kødfattig - så han krævede at få ekstra kød ved siden af. Jeg brugte den gennem 4-5 måneder så kørte han desværre træt i den. Men hans mave var fin.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack
Jeg kan se, du har prøvet Wolfsblut, men kun en variant med vildt. Vildtkød giver problemer herhjemme, ligesom hest også gør. Til gengæld fungerer han rigtig godt på Wolfsblut Range Lamb og Wild Duck

 

Men der er ris i range lamb og det kan Luca ikke tåle i maven!

 

Et andet bud på wolfsblut kunne være Wide Plain den er meget mild og smager godt siger beaglerne - den bruger jeg både som supplement og som godbidder ind i mellem. Wide Plain indeholder heller ikke ærter.

Link til indlæg
Del på andre sites

Men der er ris i range lamb og det kan Luca ikke tåle i maven!

 

Et andet bud på wolfsblut kunne være Wide Plain den er meget mild og smager godt siger beaglerne - den bruger jeg både som supplement og som godbidder ind i mellem. Wide Plain indeholder heller ikke ærter.

 

Jeg havde bare noteret at majs var no-go.

 

Herhjemme er wide plain ikke godt, men det er fordi det er med hest. Det giver luft i maven og stinkeprutter. Men det er ikke nødvendigvis sådan med andre hunde

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har også forsøgt os med Dark forrest fra wolfblut, det gav virkelig snøftenæse. Tror det er noget pollenallergi i forhold til alle de bær og urter der er i.

Igen er det underligt olivers adult virkede, der var nemlig også alt muligt underligt i. Til gengæld stoppede det så også lige før de lavede om på produktionen. Vi ender nok i en allergitest, når jeg har overskuddet til det. Håber at finde bare en nogenlunde foder indtil da..

Link til indlæg
Del på andre sites

Det ser faktisk ud som et foder vi må prøve. Kan se den er uden ærter, som beaglepack nævner kunne være skidt.

Tak for du lige nævnte den:5up:

 

 

Siden det gik galt for os med Olivers har det også været noget af en jungle for os, men Golden Eagle både tåler og elsker han at spise :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack
Siden det gik galt for os med Olivers har det også været noget af en jungle for os, men Golden Eagle både tåler og elsker han at spise :blink:

 

Kan man få den der golden eagle i mindre poser?

Kan se på fairpet at de kun sælger den i 10 kg!

Kunne måske være et bud til mine også:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...