Hop til indhold

Nogen der kender tre ponti selen?


Amocca
 Share

Recommended Posts

Ja, som overskriften lyder, så søger jeg erfaringer med tre ponti selen.

 

Johna er så smal mellem forbenene, at selv Puppia vestseler skarver hende der. Seler med spænde på siden skarver hende der, Hurttas y-sele passer ikke osv osv osv...

 

ligenu har vi Hurttas t-sele. Den sidder ikke fantastisk og hun er meget ked af at få den på, så jeg overvejer om den mon skarver, selvom hun ikke har mærker efter spændet?

 

så overvejer tre ponti, som skal spændes i nakken og ikke har noget imellem forbenene. Men har lidt spørgsmål...

 

http://www.tikloshop.dk/hundeseler/tre-ponti-seler

 

hvad er forskellen mellem Mini og Midi? Kan se at der er 100 kr i prisforskel og Midi starter ved atr. 3,5 og går opad, hvor Mine slutter ved str. 4. Men kan jeg så ligeså ve købe en str. 4 i Mini som i Midi? Og dermed spare de 100 kr?

 

størrelsesguiden siger at str. 3,5 er max 53 cm om brystet bag forbenene, str. 4 er max 60. Mine er ca. 54-55 om brystet, så det burde jo være en 4... Men så står der andetsteds at selen ikke kan justeres! Og så er 4 måske for stor?

 

Og sidst men ikke mindst. Har gramset på dem engang til et stævne, men de havde ikke mini/midi modellen med - kun den anden version til store hunde... Så ved at kvalitetn er lækker... Men er der nogen der ved hvordan de sidder på hunden? På chi'en på billedet synes jeg nemlig en sidder meget langt oppe i armhulen!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

Jeg har lige købt en til Darwin - Y seler fra hurrta dur ikke - K9 selen dur heller ikke er så træt af at de kører rundt på ham. Han er så smal om brystet så seler har nærmest været håbløst at finde til ham.

 

Jeg har købt en mini til Darwin - den er rigtig lækker, men skal lige prøve den af nogle dage før jeg kan sige om den vil noget :mrgreen: - Jeg syntes den sidder bedre på ham end den andre jeg har prøvet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu ved jeg godt, at du ikke spørger efter andre seler, men da Johna jo har lidt myndefacon, så vil jeg anbefale den her whippetsele til hende, som Madonna har på på billedet. Den sidder rigtig godt. Der ser umiddelbart ud til, at den trykker på halsen, men den generer åbenbart ikke, og den unge dame kan sagtens trække voldsomt i selen (bl.a. til lure coursing) uden at få problemer. Der er rigtig mange whippetfolk, der bruger den.

 

 

Jeg har købt den her:

http://www.magiccolour.se/Magic%20Colour%20Shop/Collars.html

 

Og tag jer ikke af, at Madonna ser lidende ud på billedet - hun havde været igennem en større fotosession, og nu var det bare nok! :blink:

 

26-06-2013_ 153.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har lige købt en til Darwin - Y seler fra hurrta dur ikke - K9 selen dur heller ikke er så træt af at de kører rundt på ham. Han er så smal om brystet så seler har nærmest været håbløst at finde til ham.

 

Jeg har købt en mini til Darwin - den er rigtig lækker, men skal lige prøve den af nogle dage før jeg kan sige om den vil noget :mrgreen: - Jeg syntes den sidder bedre på ham end den andre jeg har prøvet.

 

Glæder mig til at høre dine erfaringer...

 

Nu ved jeg godt, at du ikke spørger efter andre seler, men da Johna jo har lidt myndefacon, så vil jeg anbefale den her whippetsele til hende, som Madonna har på på billedet. Den sidder rigtig godt. Der ser umiddelbart ud til, at den trykker på halsen, men den generer åbenbart ikke, og den unge dame kan sagtens trække voldsomt i selen (bl.a. til lure coursing) uden at få problemer. Der er rigtig mange whippetfolk, der bruger den.

 

 

Jeg har købt den her:

http://www.magiccolour.se/Magic%20Colour%20Shop/Collars.html

 

Og tag jer ikke af, at Madonna ser lidende ud på billedet - hun havde været igennem en større fotosession, og nu var det bare nok! :blink:

 

[ATTACH=CONFIG]113483[/ATTACH]

 

det kunne da godt være man skulle overveje en myndesele :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Amocca: Jeg skriver lige en besked over FB :-)

 

Ja, selen sidder rigtigt på Madonna. Det er en specialsele til whippets - og andre hunde med stor brystkasse. Det er praktisk taget umuligt at få en almindelig sele til at sidde ordentlig på og omkring den dybe brystkasse. En almindelig h-sele eller bringesele ryger faktisk helt op i nakken, bare hundene går og snuser. Men når den er spændt bagved brystkassen, kan den ikke falde af - og hundene kan ikke smyge sig ud af den ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Sjovt Karina! Mine forældre har boet der siden 94 tror jeg... Mht selen, så sidder myndeseler sådan, ihvertfald dem jeg har set...

Ja det er da pudsigt. Jeg boede der til 99.:-)

 

Amocca: Jeg skriver lige en besked over FB :-)

 

Ja, selen sidder rigtigt på Madonna. Det er en specialsele til whippets - og andre hunde med stor brystkasse. Det er praktisk taget umuligt at få en almindelig sele til at sidde ordentlig på og omkring den dybe brystkasse. En almindelig h-sele eller bringesele ryger faktisk helt op i nakken, bare hundene går og snuser. Men når den er spændt bagved brystkassen, kan den ikke falde af - og hundene kan ikke smyge sig ud af den ;-)

 

Det kan jeg egentlig sagtens se logikken i, nu du skriver det. Jeg troede bare at en sele ikke måtte sidde bag brystbenet, idet den så ville kunne klemme organer, men måske konstruktionen af denne sele, gør at belastningen ikke bliver så meget på maven, hvis hunden begynder at trække?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

Ja i første omgang blev det ikke Darwin der fik selen da den viste sig at være for stor. Men så fik Charlie den på og her passede den perfekt.

 

Jeg kan kun sige - at jeg er så begejstret for den sele at jeg har bestilt en til Darwin og en til Oscar - Vi fandt et måleskema på nettet så denne gang skulle der ikke være tvivl om str. - Jeg har dog valgt midi modellen til Oscar og darwin da den sele kan justeres i den øverste del ved lukningen. Charlies er en mini og den kan ikke stilles ud/ind.

 

Vi har prøve gået den nogle gange og jeg er meget tilfreds. Selen sidder simpel hen som støbt på Charlie og han har en meget stor bevægelses frihed. At den øvre del sidder lidt højt oppe lader overhovedet ikke til at være et problem som jeg har oplevet ved Y selerne som mine tydeligvis ikke kan lide at have på grundet halsdelen.

Selen sidder fint - der er ingen køren til siderne og det virker til at være meget nemmere at styre Charlie - måske han føler sig mere fri? - Det kunne jeg godt forestille mig og dermed går han mere ubesværet af sted.

 

Her lige et par billeder - han var ikke nem at fange, skulle drikke og andre ting for han skulle jo ud og gå nuuu:mrgreen:

 

DSC03568.jpg

DSC03565.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

Jeg har nu brugt selen til Charlie nogle gange og han er helt anderledes at gå med - går meget frit uden den der trækken af sted som han ofte har haft for vane. Selen bevæger sig fra side til side men den er helt umulig at rykke fremad/tilbage på ham. Et andet plus selen har er at ingen hår overhovedet kan sætte sig fast i den. De to andres seler ankommer senere på ugen her!

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...