Hop til indhold

Orijen og mærkelig afførringkonsistens


qqkanin
 Share

Recommended Posts

Jeg søger råd om hvad jeg ellers kan fodre min 5 mdr gammel colliehvalp med.

 

Jeg har fra starten købt Orijen Puppy til min hvalp og efterhånden har jeg observeret, at han enten besørger 2 gange lige efter hinanden, hvor den første omgang er normal og den sidste omgang med puré-konsistens. Eller besørger han 1 gang med normal start og blød ende på afførring.

 

Jeg overvejer at skifte til et andet mærke. Har nogle oplevet det samme som mig?

 

Tak.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville ikke betænke mig med at skifte! Fungerer det ikke, tja, så fungerer det ikke. Der er masser af gode kornfri varianter som har hvalpefoder, så prøv et af dem. Jeg ville prøve TOTW, Kingsmoor eller Essential.

 

Det et skal måske siges, at jeg gennem flere år har fodret med Orijen Adult, og min pige fungerer super på det!

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, jeg skriver at de IKKE har en kornfri til hvalpe. Min duer ikke til de varianter med havre (jeg tror ihvertfald at det er det der er problemet), men for de fleste hunde er det jo ikke noget problem. Dog kan du risikere at hvalpen får lidt sukkerchok af ris og havre, når den er vant til at køre helt kornfri. Derfor vil jeg stadig anbefale at kigge på nogle af de andre mærker.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad fodrede opdrætter med?

 

Jeg oplever at hunde i samme race/familie ofte fungerer fint på det samme, så måske du kan få et hint den vej. Jeg ville nok prøve noget foder uden så højt protein indhold som orijen, da det kan give nogen hunde problemer i den retning eller i andre. Så udemærkede mærker Anne har foreslået. Olivers har også kornfri til hvalpe nu.

 

Og så synes jeg det er tarveligt at sige at man har en collie hvalp og ikke lægge billeder ind:D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har skiftet Rigmor over på kingsmoor pure hvalp (som også er kornfrit), og det har hun været på det i nogle uger nu. Hun har fået præcis samme afføring som du snakker om. Og hendes prutter er begyndt at STINKE!

Jeg giver det lige lidt tid endnu, ellers kommer hun tilbage på royal canin sensible, hvilket vi fik med fra opdrætter, og som hun fungerede rigtig fint på - normal afføring og ingen stinkende prutter :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, jeg skriver at de IKKE har en kornfri til hvalpe. Min duer ikke til de varianter med havre (jeg tror ihvertfald at det er det der er problemet), men for de fleste hunde er det jo ikke noget problem. Dog kan du risikere at hvalpen får lidt sukkerchok af ris og havre, når den er vant til at køre helt kornfri. Derfor vil jeg stadig anbefale at kigge på nogle af de andre mærker.

 

Jeg så godt at du skrev, at de ikke er kornfri. Jeg tjekkede bare indholdet fordi jeg var nysgerrig ;-) Tak for at du nævner det med maxi zoo :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg så godt at du skrev, at de ikke er kornfri. Jeg tjekkede bare indholdet fordi jeg var nysgerrig ;-) Tak for at du nævner det med maxi zoo :-D

 

Send mig lige en pb med din mail, så videresender jeg en mail fra Maxi Zoo som du måske skal vise for at få rabatten. Og de skilter ikke nødvendigvis med de nedsatte priser, så spørg først:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad fodrede opdrætter med?

 

Jeg oplever at hunde i samme race/familie ofte fungerer fint på det samme, så måske du kan få et hint den vej. Jeg ville nok prøve noget foder uden så højt protein indhold som orijen, da det kan give nogen hunde problemer i den retning eller i andre. Så udemærkede mærker Anne har foreslået. Olivers har også kornfri til hvalpe nu.

 

Og så synes jeg det er tarveligt at sige at man har en collie hvalp og ikke lægge billeder ind:D

 

Jeg tror, at opdrætter fodrede med Best Choice. Jeg er skiftet til Orijen da jeg fik en anbefaling fra en collieejer og pga. den er kornfri. Men nu vil jeg nok gerne prøve noget andet.

 

Fungerer Olivers godt på dine hunde?

 

Haha jeg skylder dig et billede af min hvalp. Jeg er ikke så god til at opload billeder, men det kommer ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har skiftet Rigmor over på kingsmoor pure hvalp (som også er kornfrit), og det har hun været på det i nogle uger nu. Hun har fået præcis samme afføring som du snakker om. Og hendes prutter er begyndt at STINKE!

Jeg giver det lige lidt tid endnu, ellers kommer hun tilbage på royal canin sensible, hvilket vi fik med fra opdrætter, og som hun fungerede rigtig fint på - normal afføring og ingen stinkende prutter :mrgreen:

 

Ja min hund pruttede også engang imellem og det stank også helt vildt meget!!! Jeg tænker på, om det ikke skyldes al de kød, Orijen indeholder?

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for dit svar. Det er mærkeligt, når Orijen er nævnt som verdens bedste foder. Hvad bruger du nu og har du fundet et godt mærke?

 

Beluga kaviar og Cristal champagne er også noget af det bedste i verden, men ikke alle fungerer på det:-)

 

Jeg synes jo at både Orijen og Acana er super produkter, og min hund fungerer perfekt på de kornfri varianter. Men nogle fungerer det for, og andre ikke rigtig.

 

Jeg ved at mange bruger Essentials, som er et dansk foder, lavet af en flink fyr med god moral. De laver også eb hvalpeudgave. Min fungerer desværre slet, slet ikke på det, men mange andre gør.

 

Der er er ikke andet at gøre end at prøve sig frem!

Link til indlæg
Del på andre sites

Beluga kaviar og Cristal champagne er også noget af det bedste i verden, men ikke alle fungerer på det:-)

 

Jeg synes jo at både Orijen og Acana er super produkter, og min hund fungerer perfekt på de kornfri varianter. Men nogle fungerer det for, og andre ikke rigtig.

 

Jeg ved at mange bruger Essentials, som er et dansk foder, lavet af en flink fyr med god moral. De laver også eb hvalpeudgave. Min fungerer desværre slet, slet ikke på det, men mange andre gør.

 

Der er er ikke andet at gøre end at prøve sig frem!

 

Jeg har lige læst lidt om Essentials. Umiddelbart ser det meget attraktivt ud. Men jeg undrer mig over, når andre kornfrie produkter koster 500-650kr for ca. 13kg, hvad bliver der sparet hos Essentials?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har lige læst lidt om Essentials. Umiddelbart ser det meget attraktivt ud. Men jeg undrer mig over, når andre kornfrie produkter koster 500-650kr for ca. 13kg, hvad bliver der sparet hos Essentials?

 

Så vidt jeg har forstået, bliver det produceret samme sted som Wolfsblut. Råvarekvaliteten kan jeg ikke udtale mig om, men han er en god fyr der ved hvad han snakker om. Han startede i sin tid Oliver's, men kunne ikke trives da det blev et stort firma og han pludselig kun sad med administrative ting.

 

Jeg tænker at en del af hans fordel er, at han og andre har investeret en del penge i Essentials, og derfor ikke behøver skabe overskud på salget de første par år. Jeg ved at han har et stort marked i Østeuropa, og lige nu handler det måske om at skaffe markedsandele.

 

Rent etisk støtter han mange velgørende formål, og jeg er vild med hans vision og tankegang.

 

Men ring og få en snak med dem om det du er i tvivl om. Firmaet er ikke større end at du sagtens kan fange ham personligt hvis du ringer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for dit svar. Det er mærkeligt, når Orijen er nævnt som verdens bedste foder. Hvad bruger du nu og har du fundet et godt mærke?

 

Jeg bruger Wolfsblut. Dvs lige nu får hun halvt råt og halvt Wolfsblut (jeg har ikke så meget WB tilbage, så jeg skal lige strække det til d. 1.:lol:)

 

Vi har prøvet Essential, og det kan min hund heller ikke tåle.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia

Her fungere min hund rigtig godt på Orijen, og også Acana. Essential kunne hun ikke fordrage før hun blev steriliseret, men nu har hun ingen problemer med at spise det:5up:

 

Jeg tror dog at vi går over på wolfsblut når vi er færdige med denne omgang essential... og hvis det går af h til, så kommer hun tilbage på Orijen;-)

 

Det er pokkers svært at vælge foder efterhånden, der er så meget at vælge i mellem:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...