Hop til indhold

Søde og rolige hunde i Midtjylland søges


Sitto
 Share

Recommended Posts

Er der nogen i Midtjylland med søde og rolige hunde som vil hjælpe Zazu?

 

Zazu er en rumænsk gadehund på 1år, som har lidt et alvorligt knæk i sin tillid til andre hunde efter et overfald. Overfaldet er ved at være et godt stykke tid siden, og hun er nu gået fra panisk angst til egentlig gerne at ville hilse, meeeen uden lige helt at vide om man tør alligevel. Så med logrende hale står hun og gøer/piber af den anden hund.

 

Så det jeg søger er hunde i alle aldre og størrelser, men som er rolige og tålmodige - som ikke giver sig i kast med at gø igen eller daske hende i hovedet med en pote, når hun får taget sig sammen til at turde hilse.

 

Store sorte hunde er meget velkommen, da det var af en sort schæfer hun blev overfaldet - ejere af disse hunde skal dog lige være lidt ekstra tålmodig. Zazu er vidst ganske overbevist om at alle store sorte hunde står bag overfaldet, så der skal hun lige have lidt ekstra tid til at tø op i :blink:

 

men ellers er hun en sød hund, som egentlig bare rigtig gerne vil hilse og lege med andre hunde - når hun lige har set dem an :-)

 

Vi har bil og kan komme rundt omkring, så længe det bare bliver i weekenderne.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Sitto

vi vil gerne mødes med jer, Bella og jeg . Bella er stille og rolig :-) bor ude i Engesvang:-)

Super, det lyder godt! :)

kender du nogle gode lidt "øde" steder i engesvang? Således der ikke kommer et rend af alle mulige fremmede hunde :)

Annes Bella er elskehund, når man er lille og usikker :)

Bella har vi været på visit hos, omkring... Påske tror jeg? Har også aftale med Anne om at vi skal mødes igen, måske her i december :5up: Bella er nemlig SÅ sød og tålmodig!

Link til indlæg
Del på andre sites

Super, det lyder godt! :)

kender du nogle gode lidt "øde" steder i engesvang? Således der ikke kommer et rend af alle mulige fremmede hunde :)

 

Bella har vi været på visit hos, omkring... Påske tror jeg? Har også aftale med Anne om at vi skal mødes igen, måske her i december :5up: Bella er nemlig SÅ sød og tålmodig!

 

Trille og jeg tager gerne med, hvis det passer ind :) Så kan Zazu og Trille måske også få glæde af hinanden, Trille er jo også en smule usikker ved fremmede hunde :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg går næsten ud fra at det skal være ude, uden snor? :genert:

Ude ja, men ikke nødvendigvis uden snor :) uanset bliver Zazu i hvert fald ikke sluppet bare sådan lige - hun skal være ok med den anden hund inden hun bliver, da hun blev overfaldet stak hun jo af fordi hun blev så bange, så dén skal vi ikke ud i igen. Så en gåtur i snor ville også være helt fint :5up: det er alligevel de færreste steder Zazu får lov til at gå fri - hendes hørelse er en anelse selektiv indimellem, he he.

 

så det bliver noget med at hvis i vil fx, at vi mødes et sted og så går du lidt i forvejen med Magda og Mikkel, og så følger jeg efter med Zazu, mens jeg får hende i ro og til at tage kontakt, og i takt ned at hun falder mere ned, kommer vi tættere på lige så stille - og når vi når jer, kan de så få lov til at hilse :) denne måde gjorde jeg for ganske nylig sammen med missmenelli, og den fungerede perfekt. Vi kom lynhurtigt op og hilse! :) de blev så sluppet og fik lov at lege til sidst, men i starten og hilse delen foregik i snor. Så hele turen kan sagtens foregå i snor.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis det skulle være, så skulle det kun være med Magda. Mikkel er ikke så interesseret i andre hunde, medmindre det er tæver. Især hvis de er på hans alder eller ældre :slem:

 

Magda ville have rigtig godt af noget samvær med andre hunde end Mikkel, men jeg er lidt i tvivl om om hun vil være for vild :hmm:

hvordan tænker du vild? Altså gøen eller meget hoppen rundt?

Evt vil jeg gerne mødes med jer en dag, når Ayo er blevet frisk igen, og så kan vi jo se hvordan hun er overfor Ayo - og så vurdere om Zazu vil kunne håndtere det :) ?

 

om ikke andet så får Magda da noget ud af samværet med Ayo :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Mine er virkelig rolige, blide og søde overfor andre hunde og jeg ville foreslå, at vi kunne mødes halvvejs, så kunne vi også have set hinanden i virkeligheden, efter at vi begge har været her i flere år:-)

Boris er sjældent særligt anmassende, men vil gerne lege, dog kan han få et kærlighedsmeltdown ved meget få store hvalpe og kastrater. (det burde være ved tæver :hmm). Men jeg kender tegnene og kan trække ham, hvis det er på vej. Moster er meget tolerant overfor andre hunde, men hun 'ser' dem ikke.. lader dem bare snuse til en vis grad, og lader dem følges med os, men lader som om de ikke er der.

 

Men det der med at være i stram snor i længere tid lige når de mødes, det ville mine så ikke kunne finde ud af. De ville begynde at gø, for så tror de at der er noget galt. Og ej heller det at der går en hund bagved dem i længere tid, for så må det jo betyde, at den er efter dem og så kører Boris op og derefter gør moster også uden hun aner hvorfor.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hun gør ikke, men hun er bare meget ivrig for at komme til at hilse og lege.

 

God idé med Ayo! Den er vi med på :mrgreen: Er det i Ikast I bor?

jo lige fire km udenfor Ikast. Er der nogle gode/øde områder i Silkeborg?

 

Jeg har en sød hund, som er rar og venlig og gerne vil hilse og lege. Hun kan dog godt være lidt nærgående i sin kærlighed. Men gider den anden ikke mister hun hurtigt interessen.

 

den anden er ikke specielt sød, tilgengæld er hun en god gåtursmakker, da hun er ekspert i at ignorere andre hunde

Altså mht Johna, så tror jeg hurtigt Zazu synes hun er helt ok, fordi hun ikke er større - og så vil Zazu altså rigtig gerne tumle eller lege fangeleg! Det er bestemt ikke fordi hun ikke vil lege, det vil hun nemlig MEGET gerne, hun ved bare ikke lige helt hvordan til start. :-) hun mødtes missmenellis hunde for første gang for et par uger siden, og faldt hurtigt i god leg med Kaia.

 

Så jeg tænker at både leg med Johna og gåtur med Karla vil være en god ting. Også så hun kan lære at ignorere andre hunde uden at skulle hilse på dem. Ellers bliver det jo bare næste problem, med balstyrisk hund fordi hun ikke må hilse :lol:

 

Er det Horsens i er bosat i? Og er der nogle gode områder der? Igen gerne hvor der ikke er et rend af andre og god udsigtsmuligheder så man kan se om der kommer andre. Evt have vil også fungere, nu ved jeg ikke hvor stor jeres have er, efter en lille gåtur med hilsen først?

Mine er virkelig rolige, blide og søde overfor andre hunde og jeg ville foreslå, at vi kunne mødes halvvejs, så kunne vi også have set hinanden i virkeligheden, efter at vi begge har været her i flere år:-)

Boris er sjældent særligt anmassende, men vil gerne lege, dog kan han få et kærlighedsmeltdown ved meget få store hvalpe og kastrater. (det burde være ved tæver :hmm). Men jeg kender tegnene og kan trække ham, hvis det er på vej. Moster er meget tolerant overfor andre hunde, men hun 'ser' dem ikke.. lader dem bare snuse til en vis grad, og lader dem følges med os, men lader som om de ikke er der.

 

Men det der med at være i stram snor i længere tid lige når de mødes, det ville mine så ikke kunne finde ud af. De ville begynde at gø, for så tror de at der er noget galt. Og ej heller det at der går en hund bagved dem i længere tid, for så må det jo betyde, at den er efter dem og så kører Boris op og derefter gør moster også uden hun aner hvorfor.

hvor langt oppe nordpå er det du bor?

Altså Zazu må også gerne gå frit, bare det er på et område med god udsigt til alle sider, så jeg kan se hvis der kommer andre og derved få hende i snor. :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Sitto

vi vil gerne mødes med jer, Bella og jeg . Bella er stille og rolig :-) bor ude i Engesvang:-)

Super, det lyder godt! :)

kender du nogle gode lidt "øde" steder i engesvang? Således der ikke kommer et rend af alle mulige fremmede hunde :)

Annes Bella er elskehund, når man er lille og usikker :)

Bella har vi været på visit hos, omkring... Påske tror jeg? Har også aftale med Anne om at vi skal mødes igen, måske her i december :5up: Bella er nemlig SÅ sød og tålmodig!

 

Kærestens familie har en stor grund i noget skov, som vi gerne må benytte :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...