Hop til indhold

Nyt foder - hvilket? (Slidgigt)


Sitto
 Share

Recommended Posts

Ja, endnu en fodertråd. Men håber i vil hjælpe.

 

Da da liva fik konstateret slidgigt anbefalede dyrlægen specifics join support, altså et foder til hunde med ledproblemer. Det er dog et kornfoder, og jeg er ikke begejstret. Hundene trives egentlig fint på det, men spiser langt mere og mere kommer der også ud i den anden ende!

 

Vi giver i forvejen tilskud og olie ved siden af.

 

Og efter at have snakket med flere fagpersoner om foder, bl.a Christian fra essentials (som klart er den mest fornuftige fodersælger jeg nogensinde har mødt), bekræftede de mig blot i at det er bedre at give et ordentlig kvalitetsfoder, bare et almindeligt et, og give olie og tilskud ved siden af, istedet for de færdige udgaver specielt lavet til led-hunde.

 

Men jeg synes alligevel det ville give god mening at finde et foder lavet på fisk, så der er en masse gode olier i og som også indeholder noget fra grønlæbet musling/glukosamin. Og så skal det være kornfrit! Men uden at være et specialfoder.

 

Synes snart jeg har kigget nettet tyndt, men man bliver sgu næsten forvirret af alle de fodertyper der findes :lol: umiddelbart hælder jeg mest til Markus muhle Black angus (som ikke kun er lavet på fisk, men bl.a på sild og indeholder grønlæbet musling) eller regal Salomon bites.

 

Hvad siger i? Til enten de to jeg selv har i tankerne, eller hvis i kender nogle andre gode mærker?

 

De de eneste jeg helt sikkert udelukker er olivers og acana. Og alle billig/discount-typer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville uden at tøve, bruge Specific CJD, hvis Luna ikke fik en så træls pels af det. Jeg kunne se, at det havde en knaldgod effekt på hende. Så ville jeg vælge at se bort fra at det var kornfoder, ja det havde jeg så gjort, men hendes pels var bare ikke enig. Og jeg har endnu ikke fundet et tilskud, der giver tilnærmelsesvis samme resultat som Specific desværre:???:

 

Men mener du ikke Wolfsblut Black Angus? Eller er Markus Mühle begyndt at lave andre varianter?

 

Ellers er der jo også Taste of The wild med fisk. Og Wolfsblut har også et par andre fiskevarianter:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville uden at tøve, bruge Specific CJD, hvis Luna ikke fik en så træls pels af det. Jeg kunne se, at det havde en knaldgod effekt på hende. Så ville jeg vælge at se bort fra at det var kornfoder, ja det havde jeg så gjort, men hendes pels var bare ikke enig. Og jeg har endnu ikke fundet et tilskud, der giver tilnærmelsesvis samme resultat som Specific desværre:???:

 

Men mener du ikke Wolfsblut Black Angus? Eller er Markus Mühle begyndt at lave andre varianter?

 

Ellers er der jo også Taste of The wild med fisk. Og Wolfsblut har også et par andre fiskevarianter:-D

Når jeg kan se at de skal spise mere for at blive mætte og de skider mere, så mener jeg ikke de fungere optimalt på det - selvom de ellers trives i den forstand at pels er fin, de vil gerne spise det osv. Men jeg er ikke helt tilfreds. Og de par måneder vi fodrede med specific, uden at give tilskud, oplevede vi ingen ændring - det var først da vi begyndte at give hende tilskud ved siden af. Derfor vil jeg uden tøven, gerne skifte mærke :-)

 

markus is muhle har lavet en ny variant, Black angus :-)

Er totw kornfrit?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeps TOTW er kornfrit og fåes på zooplus til ganske gode priser, hvis man køber fra den engelske eller tyske side (afhængig af valutakursen) :-D

 

Okay, Luna fik mindre afføring af det og skulle have lidt mindre end hun skal have af TOTW. Hun lå på 215 gram pr dag. Hvilket jeg synes er lidt, når man kommer fra råfodring og 500 gram pr dag:genert:

 

Men ja, hvis I ikke har en god effekt, så er det jo bare at skifte.

 

Jeg så også at Kingsmoor har en fiskeudgave, og de er også kornfrit. De har en seniorudgave, jeg godt kunne finde på, at prøve på Luna.

Link til indlæg
Del på andre sites

Christian er en super fyr!! Og jeg ville sgu nok prøve også at tage en snak med ham der laver Uniq. Han har et olietilskud som nogle har rigtig god gavn af.

 

Mht. foderet, synes jeg jo at TOTW er et godt produkt, og det fås i flere varianter. Det er billigt i Tyskland, men er man på røven og har glemt at bestille, kan man også købe det i Maxi Zoo mm.

 

I øvrigt snakkede jeg bl.a. TOTW og Orijen med Christian, og han roste det i høje toner. Samme med WB. Selv oplever jeg bare at kræsen-prinsessen nægter at røre WB:fornaermet:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville også bruge et af de speciel designede produkter også selvom de indeholder korn...

Jeg har selv skiftet til royal canin vet sensivity, og har selv altid været modstander af korn... Jeg må dog sige at hun fungerer bedre på det foder end hun nogensinde har gjort på kornfrit i form af, at hun ikke længere kaster op/ondt i maven, og har så fin pels...

Link til indlæg
Del på andre sites

Christian er en super fyr!! Og jeg ville sgu nok prøve også at tage en snak med ham der laver Uniq. Han har et olietilskud som nogle har rigtig god gavn af.

 

Mht. foderet, synes jeg jo at TOTW er et godt produkt, og det fås i flere varianter. Det er billigt i Tyskland, men er man på røven og har glemt at bestille, kan man også købe det i Maxi Zoo mm.

 

I øvrigt snakkede jeg bl.a. TOTW og Orijen med Christian, og han roste det i høje toner. Samme med WB. Selv oplever jeg bare at kræsen-prinsessen nægter at røre WB:fornaermet:

Men er det ikke korrekt med totw når jeg ikke kan se der er noget som helst glukosamin/grønlæbet musling i? Eller ER det ligegyldigt, så længe hun får tilskud+lakseolie oveni dagligt? Altså er det alligevel så lidt der tilsættes foder, at det er ligegyldigt, når bare man giver tilskud ved siden af? :hmm:

 

Ja jeg er meget imponeret over Christian. Han forsøgte på ingen måder at sælge hans egne produkter, han startede ud med "nej! Jeg vil ikke sælge dig noget foder. Jeg vil hellere rådgive dig" :5up: og så fik vi en snak special foder vs ikke special foder med tilskud ved siden af.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville også bruge et af de speciel designede produkter også selvom de indeholder korn...

Jeg har selv skiftet til royal canin vet sensivity, og har selv altid været modstander af korn... Jeg må dog sige at hun fungerer bedre på det foder end hun nogensinde har gjort på kornfrit i form af, at hun ikke længere kaster op/ondt i maven, og har så fin pels...

Men vores spiser mere og skider mere på kornfoder. Derfor er jeg ikke fan :-) ej heller når det ingen virkning havde, før jeg begyndte at give hende tilskud ved siden af.

Link til indlæg
Del på andre sites

Men er det ikke korrekt med totw når jeg ikke kan se der er noget som helst glukosamin/grønlæbet musling i? Eller ER det ligegyldigt, så længe hun får tilskud+lakseolie oveni dagligt? Altså er det alligevel så lidt der tilsættes foder, at det er ligegyldigt, når bare man giver tilskud ved siden af? :hmm:

 

Ja jeg er meget imponeret over Christian. Han forsøgte på ingen måder at sælge hans egne produkter, han startede ud med "nej! Jeg vil ikke sælge dig noget foder. Jeg vil hellere rådgive dig" :5up: og så fik vi en snak special foder vs ikke special foder med tilskud ved siden af.

 

Jeg ved faktisk ikke om der er grønlæbet musling eller lign. i, og går ikke så højt op i det, for Bella har altid fået tilskud ved siden af. Nu fandt jeg jo ved et tilfælde ud af at Bella ikke tåler havre, så jeg forstår udmærket din modstand mod foder med korn.

 

Hvis vi vi skal mødes her inden jul, kan jeg lige tage en smagsprøve med på TOTW med bison:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ved faktisk ikke om der er grønlæbet musling eller lign. i, og går ikke så højt op i det, for Bella har altid fået tilskud ved siden af. Nu fandt jeg jo ved et tilfælde ud af at Bella ikke tåler havre, så jeg forstår udmærket din modstand mod foder med korn.

 

Hvis vi vi skal mødes her inden jul, kan jeg lige tage en smagsprøve med på TOTW med bison:-)

Christian var i hvert fald all in for at fodre med alm foder og give tilskud+olie ved siden af, fremfor alle de specialfoder der findes med korn i. Men så er spørgsmålet bare, vigtigt med et foder der alligevel indeholder noget grønlæbet musling/glukosamin, eller er det helt ligegyldigt når tilskud gives ved siden af :hmm: for er det ligegyldigt, så er der jo pludselig en hel del flere fodermærker og typer at vælge imellemtiden.

 

Jeg har altid været modstander af korn, men forsøgte specific pga Livas slidgigt, men når jeg tydligt kan se de spiser mere for at blive mætte, og skider mere - så bekræfter det mig altså i at det er det rigtige at holde mig fra kornfoder. Og sidst jeg fodrede med kornfoder, var olivers, hvor jeg og en veninde begyndte på det foder samme tid - resultat: to hunde der fik fjernet analkirtler da de konstant blev fyldte og betændte, samt én med pludselig foderallergi.

 

Og sødt af dig med en smagsprøve, men det behøver du ikke :bighug: er der noget pigerne ikke er, så er det kræsne. De har efterhånden prøvet mange forskellige slags foder og de spiser alt med største velbehag. Har aldrig oplevet dem vælge foder fra. :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Grønlæbet musling er jo "bare" glucosamin-agtigt, så tænker at det ikke har nogen betydning når du giver rigtigt tilskud:vedikke: Egentlig synes jeg også at det giver bedre mening i mit hoved at give deciderede tilskud ved siden af, for så kan man jo regulere i mængden uden at regulere i fodermængden.

 

Og med mange hunde synes jeg altså at det er smartere at give samme foder til alle, og så give tilskud efter behov. Men det er jo nok smag og behag:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Grønlæbet musling er jo "bare" glucosamin-agtigt, så tænker at det ikke har nogen betydning når du giver rigtigt tilskud:vedikke: Egentlig synes jeg også at det giver bedre mening i mit hoved at give deciderede tilskud ved siden af, for så kan man jo regulere i mængden uden at regulere i fodermængden.

 

Og med mange hunde synes jeg altså at det er smartere at give samme foder til alle, og så give tilskud efter behov. Men det er jo nok smag og behag:-)

Det er umiddelbart også det jeg tænker. Især når vi så at specialfoderet i sig selv ingen effekt havde :/ så tænker jeg også et almindelig godt kvalitetsfoder og så tilskud og olie er bedst?

 

Vi giver tilskud/olie/smertestillende/plaq off målt op specielt til hver hund i en lille klat leverpostej. Så ingen problemer dér :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Men hvad var så grunden til at du ikke afprøver Essential så? De har da også fiskevarianten(kan dog ike huske om der er korn i den...) :hmm:

Ikke nogen speciel grund :-) han anbefalede ingen speciel udgave, han anbefalede ikke engang essentials, kun at jeg bare skulle købe et alm kvalitetsfoder og supplere med tilskud og olie ved siden af. Essentials har aldrig været et mærke jeg har overvejet. (Hvorfor, ved jeg ikke..) Men umiddelbart ville jeg helst have et foder der er muligt at købe på zooplus.de, så jeg kan bestille hjem sammen med tubeguf, tyggeting osv. :-) dog ikke et ultimativt krav. Men udvalget er jo ret stort på zooplus - Markus muhle er nok stadig den jeg hælder mest til, deres Black angus variant, før fodrede jeg nemlig med den almindelige variant fra mm.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ikke nogen speciel grund :-) han anbefalede ingen speciel udgave, han anbefalede ikke engang essentials, kun at jeg bare skulle købe et alm kvalitetsfoder og supplere med tilskud og olie ved siden af. Essentials har aldrig været et mærke jeg har overvejet. (Hvorfor, ved jeg ikke..) Men umiddelbart ville jeg helst have et foder der er muligt at købe på zooplus.de, så jeg kan bestille hjem sammen med tubeguf, tyggeting osv. :-) dog ikke et ultimativt krav. Men udvalget er jo ret stort på zooplus - Markus muhle er nok stadig den jeg hælder mest til, deres Black angus variant, før fodrede jeg nemlig med den almindelige variant fra mm.

 

Fuld respekt for at han ikke forsøger at sælge noget! Blev også bare nysgerrig.....her er vi ret store tilhængere af det...:engel:

 

Der er gratis levering ved køb over 400 kr., så det er bare en enkelt sæk :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Fuld respekt for at han ikke forsøger at sælge noget! Blev også bare nysgerrig.....her er vi ret store tilhængere af det...:engel:

 

Der er gratis levering ved køb over 400 kr., så det er bare en enkelt sæk :mrgreen:

Har egentlig aldrig kigget nærmere på det, var forbi standen til DKK udstilling i Herning. Men har da lige luret på hjemmesiden, og det virker da umiddelbart meget spændende.

 

Hvilken variant fodre du med?

Umiddelbart tænker jeg det skulle være contour til pigerne herhjemme, det er den med mindst fedt i, nu 3 ud af 4 er steriliserede, og den 4. med slidgigt og derfor knap så aktiv, samt hun bliver steriliseret til sommer regner vi med.

Link til indlæg
Del på andre sites

Har egentlig aldrig kigget nærmere på det, var forbi standen til DKK udstilling i Herning. Men har da lige luret på hjemmesiden, og det virker da umiddelbart meget spændende.

 

Hvilken variant fodre du med?

Umiddelbart tænker jeg det skulle være contour til pigerne herhjemme, det er den med mindst fedt i, nu 3 ud af 4 er steriliserede, og den 4. med slidgigt og derfor knap så aktiv, samt hun bliver steriliseret til sommer regner vi med.

 

Vi startede ud på hvalp, og er nu skiftet til voksen....lige nu får Ludwig en blanding af nautical og superior, og næste sending bliver en blanding af superior og estate. Det er vidst ikke dem alle der er helt uden korn, men de fleste. Ludwig fungerer rigtig fint på det, og generelt er outputtet også fint. Så kan ikke udtale mig om de andre varianter. Men igen, der er jo tilfredshedgaranti, så man har alle muligheder for at teste det, hvis du ender med det. Lige som alt andet mad er der jo nogle hunde der fungerer rigtig godt på det, og nogle der ikke gør...

 

Men det var altså ikke fordi jeg ville overbevise dig om det, funderede bare over det...

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi startede ud på hvalp, og er nu skiftet til voksen....lige nu får Ludwig en blanding af nautical og superior, og næste sending bliver en blanding af superior og estate. Det er vidst ikke dem alle der er helt uden korn, men de fleste. Ludwig fungerer rigtig fint på det, og generelt er outputtet også fint. Så kan ikke udtale mig om de andre varianter. Men igen, der er jo tilfredshedgaranti, så man har alle muligheder for at teste det, hvis du ender med det. Lige som alt andet mad er der jo nogle hunde der fungerer rigtig godt på det, og nogle der ikke gør...

 

Men det var altså ikke fordi jeg ville overbevise dig om det, funderede bare over det...

Næh, men foderet virker jo meget fornuftigt og især Christian selv. Hader normalvis fodersælgere :genert: men nu kan jeg huske min modstand til at starte med, at det var Christian der var med til at starte olivers op! Som jeg har haft meget dårlige erfaringer med. Men dette er jo ikke olivers, og har umiddelbart kun hørt positivt omkring det. Så måske det skal have et forsøg.. :) den ryger i hvert fald med på overvejelses-listen! :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nå, nu er deres foderspand jo ved at være tom snart, så nu var jeg tvunget til at træffe et valg :lol: essentials blev valget! Deres udgave til steriliserede tæver. Efter list research på nettet, fandt jeg kun positive ting om dem, og sammenholdt med mødet med Christian, som den mest fornuftige sælger nogensinde, så vil vi sgu give det et forsøg. Har netop lige bestilt den første sæk hjem nu, er spændt på at modtage det i næste uge og se hvad pigerne siger til det og hvordan de fungere på det :-D

 

tak al for hjælpen til jer allesammen :bighug:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...