Hop til indhold

Hvalpetræning i Fakse


Gæst prinzen the Dogwhisperer
 Share

Recommended Posts

  • Svar 255
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Får kvalme og tårer i øjnene:megaked: Hvor er det afskyeligt at bruge isolation og vold. Er helt ulykkelig på hundenes vegne:(

 

Også her. Kan lige forestille mig hvor meget ulykkelig hylen og hjælpeløs gøen der må stå på om natten i hesteboksene.

Man skal godt nok være hård i filten for at kunne høre på det og stadig mene at man hjælper/træner hundene.

 

Kan kun konkludere at konceptet appellerer til mennesker der vil have en kæft-trit-og-retning robothund der ikke er i vejen i hverdagen.:roll:

 

Har set mere end nok af 48-timers konceptet, men nu er det hvalpetræning der reklameres med i tråden, og nu er jeg virkelig nysgerrig efter at vide hvordan DET foregår.

Link til indlæg
Del på andre sites

Også her. Kan lige forestille mig hvor meget ulykkelig hylen og hjælpeløs gøen der må stå på om natten i hesteboksene.

Man skal godt nok være hård i filten for at kunne høre på det og stadig mene at man hjælper/træner hundene.

 

Kan kun konkludere at konceptet appellerer til mennesker der vil have en kæft-trit-og-retning robothund der ikke er i vejen i hverdagen.:roll:

 

Har set mere end nok af 48-timers konceptet, men nu er det hvalpetræning der reklameres med i tråden, og nu er jeg virkelig nysgerrig efter at vide hvordan DET foregår.

 

Det blev tidligere meget brugt at have sine hunde i hundegård og kun tage dem ud, når de skulle træne og i konkurrence. Derved opnåede man en meget høj grad af villighed og indsmigrende adfærd fra hundene og træningen blev nemmere.

Man kan sige at vore dages hunde, heldigvis, er smækforkælede hvad selskab og fællesskab angår og man ser da også fra tid til anden hunde, som ikke gider gøre noget som helst for at please deres menneske og at dette vanskeliggør træningen, men det er efter min mening at foretrække frem for at rykke tæppet væk under en hund ved at fratage den selskab og tryghed på et fremmed sted.

 

Det minder mig meget om en anden dansk hundemand, som tidligere bevidst knækkede hundene med samme model og derefter efter eget udsagn "byggede hunden op". Det er ikke alene etisk forkasteligt, det er også ganske unødvendigt. Det er ikke fysisk vold som Millan anvender, men psykisk vold og så kan man diskutere hvad der er værst, hvis man vil det. Ingen af de herrers metoder er nødvendige, men når man fører sig frem på et garanteret godt resultat efter 48 timer, kan det ikke overraske, at der ikke er tid til fornuftig træning og læring.

Jeg håber trådstarter kommer på banen igen og forklarer eventuelle misforståelser fra TV klippet samt fortæller, hvordan hvalpetræningen bygges op.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg forstår godt folks kritik, men lige den med at hundene står 2 døgn i en hesteboks, det kan ikke hidse mig voldsomt op. Folk efterlader jo rask væk deres hunde i pension i 2- 3 uger uden at blinke og jeg tror måske der foregår lidt mere for hundene hos Prinzen the Dogwisperer og at der sikkert også er mere ro.

 

Når det er sagt kan jeg ikke lide kvælerlænken lige bag ørerne, for hvorfor sidder der sådan et halsbånd og hvorfor lige dér?. Og forstår heller ikke helt at PTD siger at 25% af det han gør drejer sig om hunden og 75% om ejeren, når ejeren ikke er mere med i hvad der foregår. Kunne godt have tænkt mig at høre hvilke instruktioner ejeren fik.

 

Med hensyn til labben, så er det jo sørgeligt at folk foretrækker at have en utryg hund fremfor en glad hund, bare fordi det er nemmere. Havde Balders ejer fra start af fået røven op af sofaen og kommet til noget træning, havde de ikke haft de problemer til at begynde med. Men folk tror sgu at hunde har en medfødt indkodet forståelse af hvad et nej betyder, når de køber en hundehvalp, og at man får alt gratis uden at skulle yde noget for det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg forstår godt folks kritik, men lige den med at hundene står 2 døgn i en hesteboks, det kan ikke hidse mig voldsomt op. Folk efterlader jo rask væk deres hunde i pension i 2- 3 uger uden at blinke

 

Det er, i mine øjne, heller ikke i orden for hunde som slet ikke er vant til at være i hundegård og slet ikke et fremmed sted.

Men når man bruger isolation i 24 timer som middel for at opnå et ønsket resultat, synes jeg ikke er i orden

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...