Hop til indhold

Yes! Bye bye Nørrebro, kan I se min røv for bar' skosåler


Louisen
 Share

Recommended Posts

Hver gang der sker forbedringer, selv markante forbedringer med Taikis forhold til andre hunde, så sker der et eller andet. Folk, der ikke respekterer at vi siger nej til at hilse. Folk med løse hunde uden indkald. Folk, der siger "Han ser da sød ud!" når vi siger, at hunden bider.

 

Efter nogle særdeles uheldige episoder, som var potentielt ret farlige for den anden hund og Taiki, stod jeg med følgende valgmuligheder.

 

1) Aflivning, i erkendelse af at min hund er farlig for andre hunde. - Not gonna happen!

2) Lufte ham iført mundkurv. - Not gonna happen!

3) Omplacere ham til et sted uden for byen, i håbet om at adfærdsbehandlingen og -træningen så kan få en reel effekt. - Not gonna happen!

4) Selv flytte ud af byen.

 

 

Da jeg alligevel stod og skulle flytte, var det jo et rimelig nemt valg. Også selvom jeg så skal flytte studiested (med kun 1½ år tilbage, men hvad fa'en), og flytter et godt stykke fra min familie og venner i KBH. Dog heldigvis et område, hvor jeg har boet tidligere og stadig har nogle gode venner.

 

Jeg kommer til at bo lige ved en sø, med store, flade marker og enge omkring. Så ikke flere sniger-hunde i 200 meter flexline eller løse, der runder et hjørne og overrasker os.

Vi kommer til at bo 10 minutter fra en kæmpe skov. Vi skal i skoven hver eneste dag!

20 min. på cykel til stranden. Vi skal på stranden hver eneste dag!

Og så er der størrelsesbegrænsning på hundene i hele området, hvor Taiki lige akkurat kan klemme sig inden for reglerne. Så han bliver en af de største hunde derude - farveller muskelhunde-som-ejes-af-alkoholiserede-drankertyper-som-slår-dem-med-aviser-og-gør-dem-nederen-selvom-de-kunne-være-søde-hvis-de-var-i-en-god-familie. :vinken:

 

Der er sikkert også løse hunde derude, men... Der er bare ikke særlig mange mennesker. Derfor heller ikke mulighed for særlig mange hunde. Derfor heller ikke mulighed for særlig mange LØSE hunde. Det kan KUN være bedre end her og jeg er jo i skarp træning med at skælde ud på uansvarlige hundeejere. :roll:

 

 

Kom nu, januar!! Vi vil afsted nuuu! Og vi fortsætter selvf. træningen, nissen flytter selvsagt med. Men måske får vi en "fighting chance", hvor tingene rent faktisk når at synke ind og have en reel effekt, inden vi møder en tosse med en vild hund der sætter os 3 måneder tilbage i træningen.

 

 

 

- Og mig, som SVOR at jeg aldrig skulle ud på landet igen. Hvad man dog ikke er villig til at gøre, for sin allerbedste ven. :vuf:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tilføjelse:

 

Jeg har selv begået en del fodfejl i hele forløbet. Så det er ikke kun fordi, alle de andre er dumme og umulige. Derudover har vi reelt været pisse uheldige, på sådan en "Hvordan i alverden kan det lade sig gøre, at vi er SÅ uheldige?"-agtig måde.

 

Jeg er førstengangs-hundeejer og selvom det ikke har haft noget at sige ift. mit forhold til det at have hund, har det haft en del af sige ift. mig versus andre hundeejere. Jeg var ikke forberedt på, at skulle være så kontant eller skrap, og jeg har været for konfliktsky. Jeg skulle meget hurtigere have meldt ud og sagt fra.

 

Nørrebro er et stort område af Indre By. Det er området med mindst grønt pr. indbygger. Det er området, hvor der både er luksuriøse, nyrenoverede ejelejligheder og fattig slum. Der er hundeejere med tjek på det hele og hundeejere der knapt er ædru en time om dagen.

 

Så min post skal ses i lyset af alle de frustrationer jeg har haft - begyndende med de første overfald (i flertal, ja), Taikis voksende adfærdsproblemer, alle de penge, tid og ressourcer jeg har postet i behandlingen af disse og de mange, mange dårlige oplevelser, som bare var benzin på Taikis bål, selvom situationerne i sig selv var lidt uskyldige eller ikke ville være anset som værende slemme, hvis man havde haft en normal hund uden traumer og stress.

 

Frustration, fordi Taiki er verdens bedste hund. Vi har det bedste makkerskab og for en 2 årig shiba at være, er han temmelig velopdragen. Han er den perfekte hund på alle fronter (i al ydmyghed :rolleyes:), bortset fra omgangen med andre hunde.

 

 

Så hvis jeg er "sur" på Nørrebro... så er det ikke Nørrebro per se, men det Nørrebro er endt med at repræsentere for mig som hundeejer. Og det hele kan koges ned til tanken: "Hvad nu, hvis jeg den aften, var gået ned ad den anden vej? Så vi aldrig havde mødt de hunde? Så han aldrig var blevet overfaldet?". Tjaeh.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor bliver det bare dejligt for jer!! :bighug: Hvad med kæresten? Han ville ikke med, ville han? Eller husker jeg helt forkert?

 

Vi er gået fra hinanden af andre årsager. I venskabelighed og mindelighed, og meget udramatisk. Så da jeg alligevel stod og skulle finde et andet sted at bo, så valgte jeg at gøre det til noget udpræget positivt for os.

Kæresten/eks-kæresten er også ret glad for det, når det nu skulle være. Han glæder sig på Taikis vegne, kan jeg mærke.

 

Taiki skal måske stadig besøge ham fra tid til anden, men når han primært kommer til at tilbringe sin tid på landet med mig, så tror jeg virkelig at det vil have en god effekt på ham, hvor han får stresset helt ned.

Som det er nu, går der jo ikke en eneste dag, uden at hundemøde hvor jeg står og råber ejeren an, og Taiki står helt stiv som et bræt og viser tænder i stress-mode. Han får aldrig en fridag. Så det bliver så godt, at komme væk herfra.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi er gået fra hinanden af andre årsager. I venskabelighed og mindelighed, og meget udramatisk. Så da jeg alligevel stod og skulle finde et andet sted at bo, så valgte jeg at gøre det til noget udpræget positivt for os.

Kæresten/eks-kæresten er også ret glad for det, når det nu skulle være. Han glæder sig på Taikis vegne, kan jeg mærke.

 

Taiki skal måske stadig besøge ham fra tid til anden, men når han primært kommer til at tilbringe sin tid på landet med mig, så tror jeg virkelig at det vil have en god effekt på ham, hvor han får stresset helt ned.

Som det er nu, går der jo ikke en eneste dag, uden at hundemøde hvor jeg står og råber ejeren an, og Taiki står helt stiv som et bræt og viser tænder i stress-mode. Han får aldrig en fridag. Så det bliver så godt, at komme væk herfra.

 

Jeg kan godt forstå dit valg. Du har jo haft lyst til det et godt stykke tid og nu var der da en oplagt chance. Selvom et brud aldrig er specielt sjovt, så kan jeg godt forstå, at du glæder dig.

 

I kommer da begge to til at nyde gåturene meget mere, når I ikke hele tiden skal være "på vagt" overfor løse hunde.

 

Det bliver skide godt, er jeg sikker på :banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan godt forstå dit valg. Du har jo haft lyst til det et godt stykke tid og nu var der da en oplagt chance. Selvom et brud aldrig er specielt sjovt, så kan jeg godt forstå, at du glæder dig.

 

I kommer da begge to til at nyde gåturene meget mere, når I ikke hele tiden skal være "på vagt" overfor løse hunde.

 

Det bliver skide godt, er jeg sikker på :banan:

 

Det bliver så lækkert, det er så fedt et område og jeg får med studieskiftet kun 5-7 minutter på gå-ben hen til seminariet. Samtidig skifter jeg til e-learning, hvor jeg kun møder 1 dag i ugen. Så er der også plads til, at jeg evt. kan arbejde 1-2 dage á 4-5 timers varighed pr. gang, og stadig have masser af tid til læsning og udetid med Taiki.

 

Selvom der kommer til, kun at være et menneske frem for to i hans hverdag, kommer han ikke til at være mere alene. Om sommeren skal vi sidde i baghaven på græsset og læse - mig med saftevand, han med 20 meter udeline i jordspyd og en dejlig knogle.

Her til vinter skal vi på opdagelse i skoven og området generelt - og fange mus på engen.

 

Det er trist med eks'en. Men ift. hunden er det en drøm.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tillykke med dit og Taiki´s nye sted :-) er sikker på det nok skal blive godt og som du selv påpeger så tror jeg bestemt også på at det ville være super godt for ham ikke at skulle gå og være stresset hver dag , også fordi det rent faktisk tager flere dage at få stressen ud af kroppen, som det er nu går han jo altid og er lidt stresset og når man er det er der bare heller ikke så langt til at blive rigtig stresset .

 

Så når i er faldet godt til og har fået ro på efter flytningen tror jeg på du ret hurtigt vil se forbedringer. Både på Ham men også på dig selv når du ikke hele tiden skal være på vagt ( det forplanter sig jo desværre også ned gennem linen)

 

 

Lyder for øvrigt super med studie og arbejde :-) dejligt når alt kan gå op i en højre enhed

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...